Προς το περιεχόμενο

liberostelios

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    1.042
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

  • ΝΙΚΗΤΗΡΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

    1

Σχετικά με liberostelios

  • Ημερομηνία γέννησης 07/03/1986

Πρόσφατες Επισκέψεις

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

liberostelios's Achievements

  1. Ίσως καταγγέλλει η Google την Microsoft ότι δεν δρα ως μονοπώλιο και χαλάει την πιάτσα;
  2. Το βίντεο που είδες στην Ελλάδα δεν μπορεί να είναι αυτόνομη οδήγηση, γιατί αυτό που η Tesla αποκαλεί αυτόνομη οδήγηση (το Full Self Drive) δεν είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη. Πιθανότατα είδες απλά το Autopilot που δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να κρατάει ταχύτητα και απόσταση από τον μπροστινό και να μένει στην λωρίδα. Το Autopilot έχει μόνο νόημα σε αυτοκινητόδρομους και δεν προσφέρει σχεδόν τίποτα έξω από αυτούς.
  3. Γιατί είναι προσβλητικό και σε φέρνει σε δύσκολη θέση;
  4. Είμαι Ολλανδία και φόρτισα σε Tesla Supercharger. Η τιμή για ιδιοκτήτες Tesla είναι περίπου 0,21-0,24 €/kWh και για non-Tesla είναι 0,28-0,31.
  5. Εν τω μεταξύ μόλις σήμερα φόρτισα με 24 λεπτά την kWh σε κεντρικό αυτοκινητόδρομο 😅
  6. Η μείωση των profit margins όντως κάνει τα αμάξια της τρομερό vfm (για αυτό άλλωστε και το πήρα). Επίσης, είναι πολύ μπροστά στο κομμάτι της διαχείρισης μπαταρίας, θερμότητας και γενικότερα στο κομμάτι της αύξησης της απόδοσης όλων των υποσυστημάτων. Στα υπόλοιπα που λες, συγγνώμη αλλά διαφωνώ κάθετα. Επειδή δουλεύω σε αυτό το industry και γνωρίζω αρκετά πράγματα για όλες αυτές τις τεχνολογίες, το στορυ της Tesla είναι η ιστορία μιας ξεροκεφαλης ιδέας. Το να αντικαταστήσει τα heuristics με e2e neural network ήταν ενδεχομένως μια καλή επιλογή. Παρόλα αυτά, από μόνη της δεν αρκεί. Η πράξη δείχνει (και το πως πραγματικά δουλεύει η Tesla, πέρα από τις δηλώσεις του Musk) ότι FSD χωρίς HD Maps δεν γίνεται. Και το να χτίσεις HD Maps είναι επίσης απίστευτα δύσκολα. Το ξέρω από πρώτο χέρι. Τωρα, για το αν ο κόσμος ξέρει τι πληρώνει, συγγνώμη αλλά δεν ισχύει. Αν ο Musk ήθελε να ήταν ειλικρινής, δεν θα έδειχνε βίντεο που παρουσιάζει το FSD έτοιμο πριν 8 χρόνια. Δεν θα ονόμαζε Autopilot ένα απλό cruise control και lane keep assist. Δεν θα έλεγε κατ'εξακολουθηση ότι το FSD θα είναι έτοιμο "το πολύ σε ένα χρόνο". Δεν θα το ονόμαζε beta, αλλά alpha. Όλα αυτά, θα τα έκανες ένας manager που σέβεται τον εαυτό του και το ακροατήριο του. Αλλά ο Musk ενδιαφέρεται περισσότερο να δίνει τροφή στους fans του για δήθεν οράματα, παρά να είναι ρεαλιστής και ειλικρινής.
  7. Έχεις δίκιο, δεν είχε Lidar. Ωστόσο είναι παρόμοια λογική λειτουργίας. Δεν αναφέρομαι στο κομμάτι των επενδύσεων, αλλά στο ότι ο ίδιος επιδιώκει την αύξηση των profit margins με την αφαίρεση εξαρτημάτων. Το radar, τα USS, ο αισθητήρας βροχής, τα κουμπιά παντού, τα stalks στο τιμόνι, κλπ., όλα έχουν να κάνουν με την μείωση του κόστους. Το ότι προσπαθεί να πλασάρει ότι αυτά είναι στοιχειοθετημένες τεχνικά επιλογές είναι κομμάτι του πως θέλει να χτίζει την εικόνα της Tesla προς τα έξω. Κάποιες από αυτές τις επιλογές έχουν αποδειχθεί μια χαρά και κάποιες είναι απόλυτη αποτυχία. Μην ξεχνάμε ότι άφησε για 6 μήνες κόσμο χωρίς αισθητήρες παρκαρίσματος και η πρώτες εκδόσεις της vision-based λύσης που έδωσε ήταν σχεδόν κωμική. Προσωπικά, το βρίσω ενδιαφέρον το εγχείρημα γιατί με ενδιαφέρει αυτή η τεχνολογία. Αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω ότι ο βασικός γνώμονας είναι η μείωση του κόστους κατασκευής και τα περί τεχνολογικής υπεροχής είναι η ωραία σάλτσα που κάθεται από πάνω. Αντίστοιχα, όπως είπα και πριν, για το FSD η Tesla και ο Musk έχουν πέσει έξω πάρα πολύ καιρό τώρα. Δεν ξέρω αν κάποια άλλη εταιρεία θα μπορούσε να επιβιώσει χρειώνοντας 8000€ για ένα beta σύστημα με false promises για το delivery date στο επίπεδο της 5ετίας, όπως έχει κάνει η Tesla με το FSD. Όπως προείπα, δεν έχω προσωπική εμπειρία και δεν κρίνω συνήθως από σποραδικά βίντεο στο YouTube το σε τι κατάσταση είναι. Κρίνω από ένα σύστημα με πολύ λιγότερες απαιτήσεις (AP) που ξέρω ότι μπορώ μόνο μερικώς να το εμπιστευθώ. Το αν είναι τελείως διαφορετικό stack δεν το ξέρω και θα μου φαινόταν τελείως κουλό να μην υπάρχουν κομμάτια που είναι κοινά (η αναγνώριση λωρίδων, ορίων ταχύτητας κλπ.). Επίσης, έχω μία... αίσθηση ότι η Tesla σύντομα θα προμηθευτεί HD maps από κάποιον πάροχο χαρτών. Οπότε φαντάζομαι ότι δεν είναι και τόσο έτοιμοι όσο εσύ θεωρείς.
  8. Συμφωνώ για την Waymo, διαφωνώ για την Tesla. Δεν έχω προσωπική άποψη για το FSD, έχω όμως για το Autopilot που το χρησιμοποιώ καθημερινά. Δεν θα εμπιστευόμουν ποτέ ένα σύστημα σαν το FSD βασισμένο σε κάμερες. Και το λέω αυτό, ώντας πολύ ευχαριστημένος με τον AP αλλά γνωρίζοντας και τους περιορισμούς του. Η Tesla επέλεξε να απενεργοποιήσει τα lidar για μια σειρά από λόγους. Ο ένας είναι ότι ο Karpathy ήταν εναντίον από προσωπική άποψη. Ο δεύτερος ήταν ότι η Tesla ήθελε να ρίξει το κόστος και να ανεβάσει την παραγωγή και ο εφοδιασμός των lidar receivers ήταν εμπόδιο και στα δύο. Επομένως ο Musk επέλεξε να ακούσει τον Karpathy γιατί τον σύμφερε να αυξήσει (ακόμα περισσότερο) τα περιθώρια κέρδους του. Και, φυσικά, αυτό το στήριξε στη γνωστή "the best part is no part" φιλοσοφία του, που από την μία είναι ενδιαφέρουσα σε τεχνικό επίπεδο, από την άλλη είναι η τέλεια δικαιολογία για να γλιτώνει κόστος και να βελτιώνει τα κέρδη της η εταιρεία (και να έχει τόσο ανταγωνιστική τιμή). Τα ίδια κάνει με κάθε υποσύστημα, πχ με τους αισθητήρες βροχής, που προσπαθεί να μας πείσει ο Musk ότι δεν χρειάζονται και ότι οι κάμερες είναι αρκετές. Αλλά στην πράξη, είναι τόσο κακό που εγώ προσωπικά το έχω απενεργοποιήσει. Σε κάθε τι που κάνει η Tesla υπάρχει η πραγματική αιτία (με κύριο άξονα την αύξηση των περιθωρίων κέρδους) και ο τρόπος που το προωθεί για να διατηρεί το image του vertical integration, της τεχνολογικής υπεροχής και όλο αυτό το image που έχει χτίσει ο Musk στο κοινό του. Εντούτοις, στην πράξη δεν γίνονται πάντα τα πράγματα όπως τα παρουσιάζει η Tesla. Για το αν χρειαστεί HD Maps, πχ, θα σου έλεγα να περιμένεις λίγο για να δεις και να κρατάς μικρό καλάθι για το τι λέει ο Musk και τι ισχύει πραγματικά. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τον άνθρωπο που είχε υποσχθεί ότι το FSD θα είχε γίνει πλήρως αυτόνομο το 2019 και ακόμα είναι στο σημείο που είναι.
  9. Καλά, μην βγάλουμε άχρηστα και τα Lidar επειδή ο Musk προσπαθεί να δικαιολογήσει την μείωση κόστους για να αυξήσει τα κέρδη του! Μια χαρά είναι το Tesla vision, αλλά η χρήση Lidar πάντα θα έχει περισσότερα περιθώρια βελτίωσης. Επίσης, εγώ δεν είδα το σύστημα της Mercedes να είναι χειρότερο. Το κακό που έχει είναι ότι δεν υπάρχει κάποιο preview που να βλέπεις το τι κάνει, οπότε ο οδηγός φαίνεται πολλές φορές να παρεμβαίνει προληπτικά επειδή δεν είναι σίγουρος. Πάντως εγώ Tesla σε απότομη στροφή με ταχύτητα δεν εμπιστεύομαι. Και το λέω από εμπειρία. Είναι ένα καλό lane keep assist και μέχρι εκεί.
  10. Παιδιά, η Apple ζήτησε κυρίως συγγνώμη γιατί η διαφήμιση θίγει τους Ιάπωνες που έχουν μέρος της κουλτούρας τους το ότι τα μουσικά όργανα έχουν "ψυχή" και η καταστροφή τους θεωρείται ασέβεια και κακή τύχη. Πρώτου πέσετε όλοι να μιλήσετε για "φασισμό της πολιτικής ορθότητας" και άλλες τέτοιες ευσεβείς "δημοκρατικές" αντιλήψεις, αρχίστε λίγο να ψάχνετε τι γίνεται πέρα από τον μικροκοσμό σας! Δεν είναι κακό να σέβεσαι τις διαφορετικές αντιλήψεις του άλλου. Όπως είπε και κάποιος πιο πάνω, έχετε γίνει όλοι snowflakes με το θέμα του σεβασμού. Μην τολμήσει κανένας να κάνει κριτική, θα πέσετε θα τον φάτε.
  11. Το Autopilot είναι πολύ ασφαλές. Το πρόβλημα είναι ότι η Tesla το προωθεί (μαζί με το FSD) ως κάτι παραπάνω από ενα οδηγικό βοήθημα και πείθει κόσμο ότι μπορεί να εμπιστευθεί το αμάξι σε αυτό σχεδόν αποκλειστικά.
  12. Πέσαμε στις 30 μέρες ήλιο; Πριν έλεγες 60 (300 μέρες συννεφιά). Στο επόμενο ποστ φοβάμαι ότι η Γερμανία θα έχει 6 μήνες νύχτα 😅 Στο ξαναλέω πάντως, γιατί σου διέφυγε: δεν χρειάζεται ηλιοφάνεια για να παράξει το ηλιακό πάνελ. Και μερική συννεφιά είναι μια χαρά. Μπες weatherspark να δεις το solar potential κάθε περιοχής για να καταλάβεις. Θα μπορούσε, βεβαια, κάποιος να αναρωτηθεί και ποιος πληρώνει για να δημοσιευθούν οι συνεντεύξεις κάποιων Γερμανών που είναι δυσαρεστημένοι με τα ηλεκτρικά. Αλλά φαντάζομαι ότι οι ερευνητές που βγάζουν δημοσιεύσεις είναι διεφθαρμένοι και πληρωμένοι, ενώ οι δημοσιογράφοι που βγάζουν άρθρα και συνεντεύξεις είναι καθαροί και αδέκαστοι. Κατά σύμπτωση, τυγχάνει να δουλεύω στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οπότε μπορεί να μην βλέπω τόσα αμάξια στον δρόμο, αλλά γνωρίζω πως σχεδιάζουν και διαχειρίζονται την αγορά οι κατασκευαστές, καθώς είναι όλοι (σχεδόν) πελάτες μας. Οι Γερμανοί δεν ήταν ποτέ οι πιο ένθερμοι της ηλεκτροκίνησης. Η VW/CARIAD είναι μακράν η πιο συντηρητική εταιρεία στον τομέα της διοχέτευσης ηλεκτρικών (μετά την Toyota, προφανώς). Επενδύουν μεν, αλλά μόνο τόσο όσο απαιτεί η αγορά και για να μην μείνουν έξω από το παιχνίδι, επειδή θεωρούν ότι είναι το μέλλον, αλλά δεν τους συμφέρει η αλλαγή να γίνει γρήγορα. Τους συμφέρει ακόμα περισσότερο το να πουλάνε παραδοσιακά αυτοκίνητα, για αυτό και δεν είναι τόσο επιθετικοί στην στρατηγική τους (τιμές, διαθεσιμότητα κλπ). Και αυτό ισχύει για τις περισσότερους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Όσο για τις προσωπικές εμπειρίες, τότε να υποθέσω ότι το ταξίδι Ολλανδία-Αγγλία που έκανα με ηλεκτρικό ήταν στον ύπνο μου; Ο φίλος μου που ήρθε από Ολλανδία προπερσι Ελλάδα και πέρυσι Ιταλία με Tesla, είναι φανταστικό πρόσωπο; Μήπως η άποψη του φούρναρη φίλου σου είναι πιο αξιόπιστη; Αλήθεια, το αμάξι που πήρε αντί για την ηλεκτρική Porsche είχε τόση κατανάλωση όσο έλεγε στα χαρτιά ή το γύρισε πίσω κι αυτό όταν είδε ότι καίει παραπάνω από ότι έλεγε η διαφήμιση;
  13. Δεν ισχυρίστηκα ότι τα ξέρω όλα. Αλλά αν σε βολεύει να πετάς strawman arguments, δεν υπάρχει θέμα. Ζω στην Ολλανδία και έχω αρκετούς φίλους και συναδέλφους που έχουν ηλιακά πάνελ. Αν δεν εμένα σε πολυκατοικία, θα είχα βάλει κι εγώ. Δεν ξέρω τι γνωρίζεις για αυτά, αλλά παραγωγή δεν έχουν μόνο όταν υπάρχει πλήρης ηλιοφάνεια. Επίσης, δεν έχουμε μόνο 60 μέρες το χρόνο ήλιο, ιδίως τα τελευταία χρόνια που το κλίμα έχει αλλάξει. Μπορείς να το ψάξεις online το θέμα και να δεις τι παίζει (δες weatherspark για στατιστικά ηλιοφάνειας ανά περιοχή). Για τις εμπειρίες των Γερμανών ή του φίλου και εργοδότη σου δεν έχω εικόνα. Δεν βγάζω συμπεράσματα από τυχαίες παρατηρήσεις γύρω μου ή από συνεντεύξεις. Προτιμώ να κοιτάω συλλογικά δεδομένα, έρευνες και να καταλαβαίνω τι γινεται από δεδομένα με στοιχειώδη όγκο. Όχι να πω ότι επειδή το diesel που είχα πριν μου έβγαλε βλάβη, είναι όλα τα diesel φόλα, πχ. Δεν έχω καμία διάθεση να γίνω απολογητής ή ευαγγελιστής των ηλεκτρικών. Το θέμα της αντικατάστασης μπαταρίας είναι μια σχετικά άγνωστη παράμετρος και είναι κάτι που κάποιος πρέπει να το λαμβάνει υπόψη όταν παίρνει ηλεκτρικό. Το οικολογικό αποτυπωμα και η οικονομία στη χρήση είναι καλύτερη, αλλά όχι τόσο όσο θέλουν οι φανατικοί των ηλεκτρικών να πείσουν τους αλλους. Όλα τα άλλα περί χειμώνα, τραγικών εμπειριών σε φόρτιση κλπ είναι υπερβολές που έχουν προκύψει από κίτρινα sites που βρίσκουν μια ακραία περίπτωση και προσπαθούν να τραβήξουν κλικ.
  14. Αυτό με τον χειμώνα, καλό είναι να το κοιτάξεις λίγο. Μπες στο YouTube και δες τον Bjorn Nyland που ζει στην Νορβηγία και δοκιμάζει ηλεκτρικά στους -10 το βράδυ. Ειναι εύκολο να γενιεκεύσεις από το δημοσίευμα του κάθε κίτρινου site, αλλά στην εποχή του internet είναι λίγο κρίμα να μην μπαίνεις στον κόπο να πατήσεις 2 κλικ να διασταυρώσεις μια πληροφορία. Συγγνώμη, αλλά δεν νομίζω ότι έκανα κάποια επίθεση. Δεν ζω στην Ελλάδα, ζω σε γειτονική χώρα της Γερμανίας που το να πηγαίνεις στο όριο (ή κοντά σε αυτό) είναι το φυσιολογικό. Εδώ υπάρχουν πάρα πολλά Tesla (και άλλα ηλεκτρικά) αλλά οι άνθρωποι οδηγούν ηρεμα. Η λογική ότι επειδή ένα αμάξι έχει μεγάλη επιτάχυνση πρέπει να πηγαίνεις με 150 με ενοχλεί, γιατί οπότε έρχομαι Ελλάδα αισθάνομαι τρομερή ανασφάλεια με αυτό που επικρατεί στους δρόμους. Απλά το εξέφρασες σαν να πρέπει κάποιος να πηγαίνει γρήγορα επειδή πήρε Tesla, ξέρω γω. Στην Γερμανία, που λες, είναι συγκεκριμένα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν όρια και μόνο για συγκεκριμένες αποστάσεις. Και αν πας εκεί θα καταλάβεις πως οδηγεί ο κόσμος και ότι οι άνθρωποι δεν επιλέγουν ηλεκτρικό για να τρέχουν στους δρόμους, αλλά απλά επειδή το προτίμησαν για τους δικούς τους λόγους. Έχε υπόψη ότι ο μέσος βορειο-Ευρωπαιος έχει αρκετές φορές σπίτι με ηλιακά panels και το συνδυάζει με το αμάξι για να οδηγεί σχεδόν δωρεάν (ή για να μην χρειάζεται να επιστρέψει ρεύμα στο δίκτυο γιατί δεν τον συμφέρει). Επίσης ο μέσος βορειο-Ευρωπαιος θα έπαιρνε ούτως ή άλλως κάποιο αμάξι κοντά στην τιμή ενός ηλεκτρικού, οπότε δεν είναι ότι το επέλεξε με κριτήριο την επιτάχυνση. Το ότι στην Ελλάδα συνηθίζεται κάποιος να πληρώνει παραπάνω για την μούρη ή για τις επιδόσεις, δεν σημαίνει ότι είναι η ίδια λογική με κάποια άλλη χώρα που τα εισοδήματα και οι συνθήκες της αγοράς είναι διαφορετικές.
  15. Σε αυτό συμφωνώ. Και το ότι η αγορά είναι σε τόσο κακή κατάσταση που ο Musk κάνει ότι γουστάρει και η Tesla παραμένει τόσο μπροστά, είναι πολύ προβληματικό. Ωστόσο το έχουμε ξαναπεί: σήμερα καλώς ή κακώς οι τιμές έχουν γίνει τέτοιες που αν θες να πάρεις ένα οικογενειακό αυτοκίνητο συγκεκριμένων χαρακτηριστικών (μεγέθους, χώρων, δυνατοτήτων) αναγκαστικά πλησιάζεις πολύ την τιμή των ηλεκτρικών ή και την ξεπερνάς (ιδίως στην Ελλάδα με τις επιδοτήσεις). Συμφωνώ ότι αν θες να πάρεις ένα Toyota Yaris ή κάτι πολύ μικρό και οικονομικό, προφανώς δεν υπάρχει ακόμα σοβαρή πρόταση σε αυτά τα λεφτά (δυστυχώς). Αλλά αν σκέφτεσαι να πάρεις ένα Honda Civic ή ένα Toyota C-HR ή Rav4 είσαι ήδη στα λεφτά που μπορείς να πάρεις ένα Model 3 ή Y. Ελπίζω να αλλάξει όλο αυτό με την είσοδο των Κινέζων και να ανοίξει η αγορά γενικά. Το ότι δεν θες να "το πατήσεις" επειδή καίει και όχι επειδή είναι επικίνδυνο για εσένα και τους γύρω σου, πραγματικά το βρίσκω ανησυχητικό. Δεν καταλαβαίνω γιατί το να κάνεις μεγάλη απόσταση σημαίνει ότι πρέπει να πας και με περισσότερα από 130χλμ. Αλλά οκ, στην Ελλάδα ποιός νοιάζεται για την ασφάλεια; Ο καθένας ονειρεύεται να οδηγεί 6 ώρες χωρίς στάση και να πηγαίνει με όσο θέλει επειδή η αξία του να φτάσεις νωρίτερα είναι μεγαλύτερη από την αξία της ανθρώπινης ζωής. Σωστό αυτό. Αλλά αυτό έχει να κάνει και με τις κακές υποδομές. Στην Ελλάδα δεν θα πρότεινα σε κάποιον να πάρει ηλεκτρικό αν δεν έχει σημείο να φορτίσει σπίτι και αν δεν είναι αποφασισμένος να ταλαιπωρηθεί λίγο παραπάνω.
  • Δημιουργία νέου...