Καλά, δεν μιλάω για υπερβολικές ταχύτητες. Λέω για τις ταχύτητες που πάντα γίνονταν οι δοκιμές πρόσκρουσης. Το απλό που λέω είναι ότι τα παλιά αυτοκίνητα (ενδέχεται να) δείχνουν καλά για τις συνθήκες με βάση τις οποίες μετρήθηκαν. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πηγαίνουν το ίδιο καλά σε νεότερες διαφορετικού είδους μετρήσεις. Στις ίδιες πιο αυστηροποιημένες θα πηγαίνουν αποδεκτά. Σε διαφορετικές, όχι. Απ' ότι φαίνεται το γνωρίζεις ήδη ότι ένα αυτοκίνητο του 2005 δεν είναι σχεδιασμένο ούτε να την τρώει από πίσω με 80 ούτε να καρφώνεται έστω με 40 σε φορτηγό. Εδώ δεν τα καταφέρνουν τα περισσότερα σημερινά στο δεύτερο, ανεξαρτήτως τιμής και κατηγορίας, θα τα καταφέρει ένα βασικό μοντέλο 20ετίας; Όπως και να έχει, δεν ήταν σχεδιασμένα να αντέχουν κάποιες δυνάμεις. Και δεν ήταν γιατί πολύ απλά δεν ελέγχονταν και δεν γνώριζαν ότι εκεί χωλαίνουν. Αφότου ξεκίνησαν οι αμερικάνοι τα front small overlap που πάτωναν όλα τα τότε αυτοκίνητα, στα επόμενα, ο σχεδιασμός τους περιλάμβανε και αυτού του είδους τις συγκρούσεις. Πήρε πολλά χρόνια μέχρι να φτάσουν σε καλό επίπεδο, αλλά πλέον εάν σκάσεις με το 1/3 της μούρης, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα έρθεις αγκαλιά με το ταμπλό και το τιμόνι ούτε με την πρώτη κολώνα. Στο 20ετίας θα γινόσουν ένα, και ας ήταν το ίδιο στην πλήρη μετωπική με 50. Το ίδιο και την οπίσθια σύγκρουση. Πολύ πρόσφατα άρχισε να δίνεται βάρος. Μπορεί στις 100% μετωπικές ένα 20ετίας να μην έχει χαοτικές διαφορές με ένα τωρινό για παράδειγμα, στην οπίσθια θα έχει όμως. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα παλιά και στα νέα, ότι τα παλιά είναι οκ ακόμα και σήμερα σε σταθερά εμπόδια, αλλά υπό συνθήκες που έως τότε δοκιμάζονταν και ήταν προετοιμασμένα να αντέχουν. Σε οτιδήποτε άλλο, τραβάς λαχείο με μάλλον χαμένους αριθμούς.