-
ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM
915 -
ΜΕΛΟΣ
-
ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ
doctorkostis's Achievements
-
Για το ποσοι φορτιζουν στη δουλεια δεν εχω στατιστικα προφανως, μεγαλες εταιρειες παντως βαζουν φωτοβολταικα με πριζες στα παρκινγκ, το εχω ακουσει απο διαφορετικα ατομα. Μαρκετ φορτιζω συχνα προσωπικα, ειδικα οταν γινεται η μεγαλη επισκεψη της εβδομαδας που θα παρει μιση ωρα σιγουρα κουμπωνω στο 22αρι, μου δινει 10-15% μπαταρια. Σε καποιες περιπτωσεις δωρεαν. Προφανως αν πας για 5 λεπτα δεν εχει νοημα. Το να εχεις ως βασικο επιχειρημα κατα της ηλεκτροκινησης την καθυστερηση για φορτιση στο ταξιδι ειναι κατα τη γνωμη μου λαθος ιεραρχικο. Το ταξιδι στην εθνικη ειναι για τους περισσοτερους λιγοτερο απο 10% της χρησης ενος οχηματος, τα περισσοτερα χλμ γινονται σε ακτινα <50χλμ απο το σπιτι. Μια φορτιση 15 λεπτων στο ταξιδι μια στο τοσο δεν ειναι αποτρεπτικος παραγοντας χρησης ηλεκτρικου οχηματος. Αν φυσικα εισαι εμπορικος αντιπροσωπος και οργωνεις την Ελλαδα προφανως δεν πας σε ηλεκτρικο, θα βασανιστεις. Εκει παιρνεις ντιζελ. Καποιος που δεν εχει δυνατοτητα φορτισης στο σπιτι και δεν εχει και πανω απο 5-10 χιλιαρικα να δωσει για αγορα οχηματος, δε θα παρει ηλεκτρικο. Ειναι προφανες οτι δε θα παρει καν καινουριο αυτοκινητο, νομιζω ειναι αυτονοητο. Θα συντηρει αυτο που εχει ή θα ψαξει για μεταχειρισμενο μεχρι να αλλαξουν τα οικονομικα του. Οι μπαταριες των νεων EVs (ειδικα οι LFP) ανακυκλωνονται. Πολυ πιθανο να μη γινεται κατι τετοιο στην Ελλαδα σημερα, αλλα με κυκλο ζωης LFP μπαταριων τα 500Κ-1Μ χλμ εχουμε λιγο καιρο μπροστα μας. Σε Σουηδια, Φινλανδια, Βελγιο υπαρχουν ηδη εργοστασια ανακυκλωσης τετοιων μπαταριων. Αν φτασει 1€ η κιλοβατωρα, η φορτιση του ηλεκτρικου αυτοκινητου θα ειναι το τελευταιο που θα μας απασχολει. Θα σκοτωνομαστε στις ουρες για τα συσσιτια.
-
Ναι, μπορεί να συμβεί να χρειαστεί να περιμένεις 10-15 λεπτά αν δεν έχεις αρκετή μπαταρία για να φτάσεις στον επόμενο φορτιστή. Καταστροφή! Ή επειδή υπάρχει τρόπος να δεις real time (συνήθως μέσα από το μενού του αυτοκινήτου) αν ένας φορτιστής είμαι συνέχεια πιασμένος μπορείς να σταματήσεις και πιο πριν (πχ στα Μέγαρα) αν το έχεις άγχος και να βάλεις 10-15% μπαταρία. Στο σενάριο που συζητάμε βέβαια (Αθήνα-Πρέβεζα) φτάνεις στον προορισμό σου και χωρίς στάση για φόρτιση με ένα long range αυτοκίνητο.
-
Πες ρε φίλε ότι δε θες ηλεκτρικό, δεν υπάρχει θέμα. Αν είναι να χρειάζεται να καλύψουμε όλα τα πιθανά σενάρια που ενδεχομένως να σε καθυστερήσουν 20 λεπτά 1 φορά το εξάμηνο, μην το κουράζουμε. Ναι, η αυτονομία του ηλεκτρικού είναι μειονέκτημα σε σχέση με ένα θερμικό, ειδικά ντίζελ. Κανείς δεν είπε το αντίθετο. Αν η αυτονομία των 400+ χλμ στην Εθνική ενός model 3 LR είναι deal breaker για σένα, μην πάρεις ηλεκτρικό. Πλήρωνε βενζίνη 15€/100χλμ. Δική σου είναι η τσέπη, δική σου η απόφαση.
-
10 λεπτά στάση για κατούρημα είναι, σιγά την αλλαγή συνηθειών.
-
Το LR ναι, με 15-16% υπόλοιπο μπαταρίας (ABRP). Κολλημένος στην κίνηση με πολύ μικρές ταχύτητες το EV καίει λιγότερο σε σχέση με τον ανοιχτό δρόμο, για το AC υπολογίζεις 1-2kW την ώρα μέσο όρο. Αν δε θες να έχεις καθόλου άγχος κάνεις στάση για τουαλέτα και κουμπώνεις 10 λεπτά.
-
Με ένα model 3 LR το ταξίδι αυτό το κάνεις και χωρίς στάση για φόρτιση σύμφωνα πάντα με το ABRP και έχοντας ξεκινήσει με φουλ μπαταρία. Κινούμενος με νόμιμες ταχύτητες, έτσι γίνεται ο υπολογισμός. Με παραπάνω ταχύτητα θα χρειαστείς μια στάση 10-15 λεπτών σε ταχυφορτιστή.
-
Άκυρη ερώτηση. Υποθέτεις ότι το 50% των οχημάτων στην Αθήνα γίνονται εν μια νυκτί ηλεκτρικά με το υπάρχον δίκτυο και μπαίνουν να φορτίσουν όλα μαζί ταυτόχρονα. Λες και είμαστε 5ήμερη και τραβάμε όλοι μαζί τα καζανάκια του ξενοδοχείου. 50% του στόλου ηλεκτρικά στην Αττική δε θα γίνει ούτε σε 15 χρόνια με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση της Ελλάδας. Ως τότε το δίκτυο θα έχει αναβαθμιστεί σταδιακά, ήδη αναβαθμίζεται κατά ένα μικρό ποσοστό ανά έτος.
-
Λες οτι εισαι σχετικος με το αντικειμενο, αλλα το κειμενο σου βριθει ανακριβειας. 1. Τα ηλεκτρικα φορτιζουν σε νεκρο χρονο, δηλαδη οταν κοιμομαστε, οταν ειμαστε στη δουλεια για οσους εχουν τη δυνατοτητα, οταν ψωνιζουμε στο μαρκετ. Η αργη φορτιση στο σπιτι ειναι η φθηνοτερη (ειδικα οταν υπαρχουν φωτοβολταικα το κόστος πέφτει κοντά στο μηδέν) και στην πλειονοτητα των περιπτωσεων αρκει για τις συνηθεις διαδρομες. Γρηγορα θελουμε να φορτισουμε μονο στο ταξιδι και αυτο γινεται οταν κανουμε σταση για 15-30 λεπτα. Για μια φορα στο τοσο δε χαθηκε ο κοσμος να πληρωσεις πιο ακριβα την κιλοβατωρα, το συνολικο κοστος κινησης παραμενει χαμηλα. Οσον αφορα το κοστος αντικαταστασης μπαταριας, οι συγχρονες μπαταριες, ειδικα αυτες με φωσφορικο λιθιο, φαινεται οτι ξεπερνουν τη διαρκεια ζωης του οχηματος. Σε περιπτωση αστοχιας υλικου υπαρχει η εγγυηση. 2. Το να κουμπωσεις φορτιστη και να ξεκινησεις φορτιση ειναι 2 λεπτα δουλεια. Τα περισσοτερα αυτοκινητα εχουν δυνατοτητα πλεον να σου δειχνουν λαιβ αν ο φορτιστης που σκοπευεις να επισκεφθεις ειναι ελευθερος η οχι. Τα περισσοτερα χιλιομετρα στη ζωη ενος αυτοκινητου γινονται κοντα στο χωρο κατοικιας, δεν ειναι λογικο το κριτηριο αγορας να ειναι το μεγαλο ταξιδι που καποιοι κανουν 1 φορα το χρονο. 3. Ιδιωτικο παρκινγκ εχουν πολλοι περισσοτεροι απο 1 στους 100, ειδικα επαρχια. Και Αθηνα ομως δεν ειναι δυσκολο να υπαρχει μια παροχη στην πιλοτη, εκτος αν καποιος μενει κυψελη ή αμπελοκηπους 4. Η πιθανοτητα αναφλεξης του θερμικου ειναι μεγαλυτερη. Ειδικα οι LFP μπαταριες δεν αναφλεγονται. Αυτο με τα πλοια ειναι ελληνικη πρωτοτυπια, δεν εχει λογικη και προφανως θα αλλαξει στο μελλον. 5. Οι καινουριες LFP μπαταριες δεν περιεχουν σπανια μεταλλα και πλεον ανακυκλωνονται σε ποσοστο που ξεπερνα το 95%. Ακομα και αν αυτη η ανακυκλωση δε γινεται Ελλαδα, δε σημαινει οτι οι μπαταριες θα θαφτουν στις χωματερες οταν ληξει ο κυκλος ζωης τους που ας σημειωθει μπορει να ειναι σε πολλα χρονια απο τωρα.
-
Χωρις να το εχω οδηγησει, μου φαινεται λογικο να συμπεριφερεται ετσι. 0,7kWh μπαταρια εχει το Yaris hybrid, λογικο να αδειαζει αμεσως σε ανοιχτο δρομο. Δεν ειναι αυτος ο ρολος του υβριδικου συστηματος εξαλλου, η μπαταρια υπαρχει για να κανει ανακτηση ενεργειας και να την αποδιδει οταν χρειαζεται. Η κυρια διαφορα με ενα αμιγως θερμικο ειναι εντος πολης που η μεση ταχυτητα ειναι χαμηλοτερη και η ανακτηση μεγαλυτερη λογω του σταματα-ξεκινα. Στο ταξιδι στην εθνικη οδο το οφελος ειναι μικροτερο
-
Έχεις δίκιο, my bad.
-
Η Mercedes μέχρι πρόσφατα έβγαζε PHEV με diesel, τα c-class 300 de, GLC 300 de και GLE 350 de. Νομίζω το 2022 τα σταμάτησε, PHEV μόνο βενζίνη πλέον. Βέβαια δεν τα λες και φθηνή επιλογή, το GLE de ήταν περίπου στα 90Κ καινούριο. Παλιότερα έβγαζε και η Volvo το V60 D6 PHEV (το προηγούμενο μοντέλο ως το 2017) νομίζω βέβαια δεν είχε εισαχθεί Ελλάδα. Το έχω δει Σουηδία
-
Φέριμποτ Σουηδία-Δανία, ανάμεσα Helsingborg-Helsingör. Κάνει περίπου 20 λεπτά (δεν υπάρχει γέφυρα στο σημείο) και υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου εν πλω. Πληρώνεις κανονικά με κάρτα, ο φορτιστής είναι 150Κw. Υπάρχει μια διαφορά σε σχέση με Ελλάδα που για κάποιο λόγο υπάρχουν περιορισμοί στα ηλεκτρικά οχήματα στα καράβια.
-
Πιο πιθανο να βελτιωθουν σημαντικα οι φωνητικες εντολες και η χρηση ΑΙ στο infotainment του αυτοκινητου παρα να επιστρεψουμε σε περιστροφικους διακοπτες και ξεχωριστα κουμπια. Ηδη χρησιμοποιω φωνητικες εντολες στο BYD οταν οδηγω, μια χαρα δουλευει για τις βασικες λειτουργιες, πχ κλιματισμο, ηλιοροφη.
-
Αισθητικές παρεμβάσεις σε daily driver είναι εντελώς άχρηστες και ρίχνουν τη μεταπωλητική αξία. Σωστή συντήρηση για απροβλημάτιστα χιλιόμετρα και τίποτα άλλο.
-
Το YU7 της Xiaomi έρχεται να ανταγωνιστεί το Tesla Model Y
doctorkostis απάντησε σε θέμα του Crash24 στο Νέα
Ειδικά με τις LFP δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Πάντα υπάρχει περίπτωση για αστοχία υλικού, η εγγύηση στη μπαταρία είναι συνήθως 8 χρόνια.