Είναι το λάδι που η Toyota σύστηνε τη χρυσή δεκαετία των 90s, για τους κινητήρες της Toyota, που μάλλον πρέπει να μελετήσεις λίγο παραπάνω. Προτείνω car care nut, motor oil geek.
Στην Ελλάδα βάζουμε πολλά χρόνια στα Toyota 10w-40 γιατί επένδυσαν περισσότερο οι "mixers" σε καλύτερες συνθέσεις. Ήδη έχει βγει η επόμενη γενιά, με SP σύνθεση (Motul 4100 Syn-nergy, Castrol GTX, Castrol Magnatec), ενώ με σύνθεση SN Plus που είναι κοντά στην SP, είναι απ'όσο ξέρω τo Mobil 2000, ενώ τα 10w-30 έχουν μείνει πίσω. Επίσης καλή τυχη να βρεις το 10w-30 της Toyota (δεν το έχω δει πουθενά, ποτέ).
Ενδεικτικά από τα manual (είναι κόπιες από άλλο site, αλλά επιβεβαιώνω και από τα manual τους που έχω πιάσει στα χέρια μου ότι ήταν έτσι ακριβώς).
Πρώτη γενιά (70s - 80s) R, V, M, T, Y, K):
Δεύτερη γενιά (80s-90s) (σειρές A, S, E, G, JZ):
Τρίτη γενιά (90s - 00s) (ZZ, AZ, NZ):
Τέταρτη γενιά ( late 00s- late 10s) (ZR, GR, AR, NR):
Πέμπτη γενιά (late 10s-20s) (M, V petrol engines):
G Engine (Yaris GR):
Hybrid engines:
Επίσης τα κάρτερ έχουν μεγαλώσει πολύ, υπόψη.
Υπάρχουν αυτοκίνητα με 5 και 6 λίτρα χωρητικότητα λαδιού και πολλά αυτοκίνητα έχουν ψυγείο λαδιού (οκ, και το Carina E είχε, με τον 4A-FE, εντυπωσιακό για την εποχή του, αλλά είχε φτωχό μίγμα που ανέβαζε τις θερμοκρασίες εντός του θαλάμου και το χρειαζόταν για να μην σπάσει το λάδι) που δημιουργούν το μεν μεγάλες θερμικές αδράνειες και το δε μεγαλύτερες δυνατότητες για ψύξη.
Η μεθοδολογία αριθμός γεμισμάτων - αλλαγή λαδιών που περιέγραψε ο @atheatos είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να κάνει κάποιος αν μπορεί.
Τέλος πάντων, ο καθένας βάζει ό,τι θέλει, φτάνει να ικανοποιείται το εγώ του, χωρίς να θίγεται το αυτό των υπολοίπων.
Αυτό είναι αρκετά ανησυχητικό. Fuel dilution από blow by και water in oil. Ακόμα κι αν φύγει η "σούπα", το λάδι και το φίλτρο είναι τελειωμένα.