Προς το περιεχόμενο

Red_Phantom

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    703
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Πληροφορίες προφίλ

  • Φύλο
    Δεν το μαρτυρώ

Πρόσφατες Επισκέψεις

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

Red_Phantom's Achievements

  1. Στο Ubuntu 24.04 δεν υπάρχει το Sagemath στα repositories. Θέλει ειδική διαδικασία για να το εγκαταστήσεις. Χρησιμοποίησε το Ubuntu 22.04
  2. Σωστά. Το 10χρονο παιδί θα μάθει κάτι με παιγνιώδη τρόπο. Μετά τα 11-12 έτη αναπτύσεται η λογική αφαιρετική σκέψη. ( θεωρία γνωστικής ανάπτυξης του Piaget). Και φυσικά στα 11-12 έτη ο μαθητής αλλάζει βαθμίδα εκπαίδευσης από δημοτικό στο γυμνάσιο.
  3. Κάποιοι δυστυχώς (ίσως σκόπιμα ) δεν έχουν κατανοήσει το πως αλληλεπικαλύπτονται τα πεδία : Με ένα απλό venn diagram μπορεί να ξεκαθαρίσει καλύτερα το θέμα: https://www.edx.org/learn/computer-programming/massachusetts-institute-of-technology-introduction-to-computational-science-and-engineering Επιπλέον, για να δημιουργήσεις απλο ένα mobile app (java, networks, databases, gui ) το οποίο να εννοικιάζει ποδήλατα έιναι διαφορετικό απο το να χρησιμοποιήσεις- κατανοήσεις πχ. ένα machine learning αλγόριθμο ( programming (python,R) , linear algebra, vector calculus, propability&statistics, optimization). Φυσικά μπορεί να τα συνδιάσεις και τα δύο σε ένα mobile app το οποίο να εννοικιάζει ποδήλατα ενώ ταυτόχρονα το app να προβλέπει πχ, το πόσα ποδήλατα θα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε κάποιο συγκεκριμένο διάστημα της ημέρας). Όμως ο Topic Starter ρώτησε για το ποιο περιβάλλον προγραμματισμού είναι κατάλληλο για έναν 10 χρονο και κοίτα να δεις τι φτάσαμε να γράφουμε ....
  4. Μπράβο! Απο το 2025 μπαίνουν και στον διαγωνισμό της PISA (oecd)
  5. Κατάλληλο για την ηλικία του είναι το Scratch3 https://scratch.mit.edu/ Οδηγό για το Scratch3 θα βρεις εδώ https://blogs.sch.gr/sym86-deach/2021/06/22/scratch-3-odigos-kyriakoy/ Αν μπορείς να βοηθήσεις δώσε ιδιαίτερη έμφαση στον δομημένο προγραμματισμό (δομή ακολουθίας , επανάληψης, επιλογής) https://www2.dmst.aueb.gr/dds/isdi/style/struct.htm Και τμηματικό προγραμματισμό (συναρτήσεις – διαδικασίες) Αργότερα (Γυμνάσιο) περνάει σε Python.
  6. Συμφωνώ! Αλλά , Ο προγραμματιστής ουσιαστικά έχει εκλείψει πλέον. Πλέον είσαι Software Engineer , Software Developer. Σαν Software Engineer κάνεις πολλά παραπάνω απο το να γράφεις κώδικα: https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/software-engineer ------------------------------ Προγραμματιστής και χωρίς ΑΙ μπορεί να γίνει κάποιος, κάνοντας Copy-Paste κομμάτια απο Github , Stackoverflow ... Άλλωστε κάθε πρόβλημα που εμφανίζεται το έχει λύσει άλλος πρώτα ...
  7. Άλλος Νομπελίστας Paul Krugman το 1998 έγραφε: "By 2005 or so, it will become clear that the Internet’s impact on the economy has been no greater than the fax machine’s.” https://www.laphamsquarterly.org/revolutions/miscellany/paul-krugmans-poor-prediction Πήγε Κουβά φυσικά. Αυτά παθαίνεις όταν κάνεις προβλέψεις για πράγματα που δεν γνωρίζεις. Το πρόβλημα αυτό έχει επισυμανθεί απο διάφορους αρκετές φορές. Γενικά 3 μπαίνουν σε σχολές Πληροφορικής και 1 βγαίνει: https://www.kathimerini.gr/society/561563158/scholes-pliroforikis-epta-chronia-gia-ptychio-panepistimiakoi-miloyn-stin-k/ Το πρόβλημα ξεκινά απο την Β/Θμια και το πως διδάσκεται - θεωρείται το μάθημα της Πληροφορικής. Απαρχαιομένο πρόγραμμα σπουδών και βιβλίο που αναφέρει δισκέττες και Word 2003 Γενικά οι περισσότεροι μη σχετικοί (και μεγαλύτεροι σε ηλικία) θεωρούν ότι Πληροφορική = Word + Excel + PowerPoint ή παιχνιδάκια ή η ώρα του παιδιού, ή θεωρούν τον καθηγητής Πληροφορικής ως τεχνικό προσωπικό του σχολείου, οπότε οι μαθητές καταλαβαίνουν ότι Πληροφορική = Τεχνικός. Αν προσπαθήσεις να κάνεις σωστά το μάθημα θα φροντίσουν να σε "βάλουν" κάποιοι στην θέση σου, ζητώντας σου παράλογα πράγματα όπως πχ να "μάθεις τα παιδιά να βρίσκουν απαντήσεις των Αρχαίων στο internet.... " Αν λαμβάνεις μέρος σε διαγωνισμούς (πχ Κυβερνοασφάλεια , Ρομποτική , Iot κτλ. δεν σου εξασφαλίζουν τις απαραίτητες διδακτικές ώρες οπότε αναγκάζεσαι να κάνεις μόνος σου τις κατασκευές , οπότε πάλι δεν μαθαίνουν οι μαθητές. (και χίλια άλλα προβλήματα) Συνεπώς όταν ένας μαθητής τελειώσει το σχολείο έχει στρεβλή εικόνα για το τι πραγματικά είναι Πληροφορική κάνοντας λάθος επιλογές στο Μηχανογραφικό. Περνά σε μια σχολή που δεν έχει καταλάβει ποιο είναι το αντικείμενο περιμένοντας να κάνει φοιτητική ζωή "γιατί θα είναι εύκολα" και τελικά τα παρατάει. Ευτυχώς που κάποιοι απο την πολιτική ηγεσία κατάλαβαν το πρόβλημα και αναμένουμε νέα προγράμματα σπουδών - βιβλία. https://www.esos.gr/arthra/83041/programma-spoydon-toy-mathimatos-tis-pliroforikis-ton-v-kai-g-taxeon-gymnasioy
  8. Πάντως οι μελέτες λένε ακριβώς το αντίθετο: https://www.bls.gov/ooh/computer-and-information-technology/software-developers.htm#tab-6 SOURCE: U.S. Bureau of Labor Statistics, Employment Projections program
  9. Ένα καλό εισαγωγικό βιβλίο το οποίο σε ξεκινά απο το μηδέν για το θέμα του Machine Learning είναι αυτό MML-BOOK
  10. Δώστο για εκμετάλλευση σε κανα γείτονα που έχει και αυτός ελιές και ζήτα του το "λάδι της χρονιάς".
  11. 1) Για τον ιδιωτικό τομέα συμφωνούμε , το να σπουδάσεις Πληροφορική είναι ότι καλύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή. Το έχουν πάρει χαμπάρι και οι μαθητές και τα τελευταία χρόνια η πλειονότητα αυτών δηλώνουν την κατεύθυνση Οικονομίας-Πληροφορικής στην Γ Λυκείου (οκ ένας άλλος λόγος μπορεί να είναι ότι οι μαθητές που δεν ενδιαφέρονται θεωρούν την κατεύθυνση αυτή πιο βατή για να πάρουν απολυτήριο). 2) Στην εκπαίδευση απο το 2008-9 ως το 2022 έχουμε 350 διορισμούς μονίμων ΠΕ86. Ο πίνακας ΠΕ86 είχε 5000 άτομα. Συνεπώς με τα σημερινά δεδομένα για να διοριστούν μόνιμοι όλοι αυτοί χρειάζονται 185 χρόνια (Μπακαλοστατιστικό αλλά αποτελεί μιά στάθμη ). Μαζικές συνταξιοδοσεις ΠΕ86 ανέμενε σε 15-18 χρόνια (Είμαστε ειδικότητα με "νέους") 3) Η παιδαγωγική κατάρτηση είναι subject to change. Άλλαξε ο νόμος. Απο του χρόνου μπορεί να μην υπάρχει το ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ. Θα βάλουν λεει ένα χρόνο επιπλέον σπουδών σε κάθε τμήμα όπου θα παίρνεις παιδαγωγική κατάρτηση. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Οι περισσότεροι πάντως κάνουν μεταπτυχιακό ειδικής και παιρνουν ΠΚ+ΠΜΣ σε ένα πακέτο. Όμως θες 5000-5500 για Κύπρο. 4) Ο κλάδος έχει κορεστεί με τα σημερινά δεδομένα. Αυτό οφείλεται σε 2 λόγους: α) Διορισμοί μονίμων γίνονται μόνο σε Οργανικές θέσεις. Αυτή τη στιγμή στον κλάδο ΠΕ86 υπάρχουν μηδέν (0) οργανικές μετά τους τελευταίους διορισμούς. Λόγω μη ύπαρξης οργανικών θέσεων υπάρχουν εκπαιδευτικοί ΠΕ86 οι οποίοι είναι "παγιδευμένοι" σε νησιά και νομούς (όχι των συμφερόντων τους) για 10-15 χρόνια. Όσοι πρόλαβαν απο τους μόνιμους και πήραν μετάθεση-μετάταξη το 2010-2012 ήταν τυχεροί. Μετά το χάος. .. β) Ενώ γίνεται πληθώρα διορισμών αναπληρωτών ΠΕ86 (1700 την προηγούμενη χρονιά(όχι όλοι απο την αρχή της χρονίας)) Διαχρονικά το υπουργείο αρνείται να αλλάξει τον νόμο σύστασης οργανικών πράγμα που ευνοεί συγκεκριμένες άλλες ειδικότητες .. 5) Λες "γνωστοί σου που εργάζονται χωρίς μεταπτυχιακό και ασπαίτε και c2 ". Δυστυχώς αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πραγματικότητα. Έβαλα ένα πίνακα πριν. Δες το. Ψάξε στο διαδίκτυο και βρες "Φάσεις Διορισμών". Το να προσλαβάνονται Μάρτη και να απολύονται Ιούνη δεν είναι εργασια. Προσωπικά αν ήμουν στην θέση τους δεν θα αναλάμβανα υπηρεσία. Δεν έχουν καμία ελπίδα μόνιμου διορισμου. Καλύτερα να κάναν κάτι άλλο που θα τους προσέφερε εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα. Απλά διορίζονται φλεβάρη μάρτη και δεν παρουσιάζονται οι περισσότεροι (κάναν χαρτιά για πλάκα). Αλλιώς μπορεί να βρεθούνε "ανειδίκευτοι" στα 40-45. 6) Το μάθημα δεν έχει μπει στα Νηπιαγωγεία. Υπήρξε σχέδιο - φήμες ότι θα γινόταν απο φέτος. Τελικά μπήκαν μόνο τα Αγγλικά. Ευτυχώς δηλαδή ... Στο Δημοτικό το μάθημα είναι μονόωρο (Με 24ώρες ωράριο). Στο Γυμνάσιο (23ώρες) Α-2ωρες - Β 1ώρα - Γ 1ώρα. Λύκειο Α-Β 2'ωρες , Γ κατεύθυνση 6 ώρες.
  12. Ναι σωστά υπήρχαν άτομα(λίγα) χωρίς μεταπτυχιακό στην θέση πχ. 3800 του πίνακα οι οποίοι προσλήφθηκαν ως αναπληρωτές και δεν πήγαν. 'Ομως: 1) Η αλλαγή του νόμου διορισμού των εκπαιδευτικών έγινε αιφνιδιαστικά απο την προηγούμενη κυβέρνηση και δεν δόθηκε μεταβατικό στάδιο σε όσους ενδιαφέρονταν να κάνουν μεταπτυχιακό. 2) Αν μετράω καλά οι μόνιμοι διορισμοί για ΠΕ86 και για τις 2 χρονιές (2021-2022) ήταν μαζί με ειδική αγωγή 350 άτομα. 3) Οι τελευταίοι διορισμοί ΠΕ86 είχαν γίνει το 2009 (ΑΣΕΠ 2008) . Άρα μετά απο 13 χρόνια διορίστηκαν 350 άτομα. 4) Αυτή τη στιγμή όσοι δεν έχαν μεταπτυχιακό , έχουν κάνει ή κάνουν, με σκοπό να το καταθέσουν τον Μάρτιο του 2023. 5) Όσοι είχαν μεταπτυχιακό κάνουν και δεύτερο. Αυτό ειδικά ισχύει για εκπαιδευτικούς που έχουν κάποιες πιθανότητες διορισμού (Πχ στις πρώτες 1000 θέσεις) 6) Σε μια full χρονια που εργάζεσαι απο Σεπτεμβρη (σε μη δυσπρόσιτο σχολείο) παίρνεις 10 μόρια. Ένα μεταπτυχιακό σου δίνει 20 μόρια, διδακτορικό 40 μόρια, 2ο μεταπτυχιακό 8 Μόρια. Γλώσσα C2 πέρνεις 7 μόρια. 7) Στους πίνακες που έχει το link παρακάτω τα δεις ότι στους μηδενικής προϋπηρεσίας σε 1 μόριο μπορεί να έχει ακόμα και 100 άτομα 😎 Πολλοί που είναι χαμηλά στον πίνακα , κάνουν αίτηση, τους προσλαμβάνουν δεκέμβρη - γενάρη - φλεβάρη και είτε δεν αναλαμβάνουν καθόλου υπηρεσία ή παραιτούνται. 9) Ο πίνακας ΠΕ86 είχε 5000 άτομα. Με απλό πτυχίο και χωρίς ακαδημαϊκά - προϋπηρεσία πας στον πάτο του πίνακα. Και λέω είχε γιατί κάποιοι έχουν διοριστεί 10) Στον επόμενο πίνακα του 2023 , θα μετράνε και τα πτυχία των κολλεγίων αν δεν κάνω λάθος για διορισμό στην εκπαίδευση. 11) Ρεαλιστικά, απο τα ακαδημαικά (αν εργάζεσαι ταυτόχρονα ) μπορείς να πάρεις 2 Μεταπτυχιακά (εξ αποστάσεως), 1 ετήσιο σεμινάριο (εξ αποστάσεως) και 1-2 ξένες γλώσσες σε επίπεδο C2. Αν δεν είναι αυτό το minimum στους πίνακες του 2023 (για τα άτομα που έχουν ελπίδες μόνιμου διορισμού και πραγματικά ενδιαφέρονται να διοριστούν - 1000 Πρώτες θέσεις) τότε 100% θα είναι στους πίνακες του 2025-2026. Εκτός αν αλλάξει ο νόμος και μαζί με όλα τα προηγούμενα μπει και γραπτός ΑΣΕΠ. Κυκλοφορούν και εκκαθαρισμένοι πίνακες αλλά ο πίνακας πριν τους διορισμούς δείχνει καλύτερα (imho) την κατάσταση στον κλάδο. Πίνακες ΠΕ86
  13. (Για όποιον ενδιαφέρεται στο παρόν νήμα) Τα απαραίτητα: α) Θες πτυχίο Πληροφορικής απο ΑΕΙ-Πολυτεχνείο (4-5) χρόνια. β) Θες Παιδαγωγική Κατάρτηση (πχ ΑΣΠΑΙΤΕ) 1 Χρόνος ή Μεταπτυχιακό Επιστήμες Αγωγής (1,5-2 χρόνια) -> 3000-5000 Euro. γ) Λόγω αλλαγής του νόμου (2019) -> τουλάχιστον 1 μεταπτυχιακό (εκτός αμα πάρεις δίπλωμα απο πολυτεχνείο) για να έχεις κάποιες ελπίδες. δ) Αγγλικά θες το C2 αλλιώς θα έχεις μεγάλο θέμα απο άλλους που το έχουν (πχ στο 1 μόριο στον πίνακα κατάταξης μπορεί να υπάρχουν 100 άτομα μηδενικής προϋπηρεσίας. Παρατηρήσεις: Α) Ακόμα και αν αποκτήσεις τα παραπάνω, ΙΣΩΣ πας απλά συμβασιούχος (αναπληρωτής) όπου κάθε χρονιά αλλάζεις σπίτι - περιοχή - σχολείο (την μια χρονιά Κέρκυρα , την άλλη Ρόδο κτλ.) λόγω μηδενικής προϋπηρεσίας. Β) Σχεδόν όλοι αυτή τη στιγμή (όποιοι έχουν κάποιες ελπίδες διορισμού) έχουν ένα Μεταπτυχιακό + Προυπηρεσία. Απο το 2023 για να έχεις κάποιες ελπίδες θες 2 Μεταπτυχιακά. Γ) Υπάρχουν αρκετά άτομα με διδακτορικά, τάση η οποία κατα πάσα πιθανότητα θα ενταθεί απο το 2023. Δ) Υπάρχουν καθηγητές ΠΕ86 με 13-15 χρόνια προυπηρεσία ή 10-11 χρόνια προυπηρεσία και Μεταπτυχιακό που είναι ακόμα συμβασιούχοι. Συνεπώς θα περιμένεις να απορροφηθούν αυτοί (εφόσον θα είναι σε καλύτερη θέση στον πίνακα απο εσένα). Ε) Το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών αλλάζει ανα 6-8 χρόνια. Μπορεί να πάρεις Πτυχία, Μεταπτυχιακά, Προϋπηρεσία και να σου κάτσει ένα καινούριος νόμος όπου στην χειρότερη να βρεθείς εκτός εκπαίδευσης ΣΤ) Μετά τις σπουδες (6-7 Χρόνια) , θα πρέπει να εργάζεσαι καμιά δεκαετία (10) σαν αναπληρωτής για να έχεις ελπίδα. Σύνολο 16-17 χρόνια. Ζ) Ύστερα, το πιθανότερο να διοριστείς σε κανα νησί, οπότε θα φας 4-5 χρόνια και ίσως γυρίσεις στον τόπο συμφερόντων σου. Κόστος Α) Λόγω ότι θα εργάζεσαι μακριά απο το σπίτι σου, θα πρέπει να έχεις "κομπόδεμα" για να αντιμετωπίσεις διάφορα έξοδα. Β) Τα ενοίκια είναι στο θεό στις περιοχές που θα σε στήλουν (νησιά κτλ) ή τα σχολεία στην ηπειρωτική χώρα τα σχολείο-α μπορεί να απέχουν ακόμα και 50-100 χιλιόμετρα μεταξύ τους απο εκεί που θα μένεις. Γ) Θα δυσκολεύεσαι κάθε χρονιά να βρεις κατοικία γιατί οι ιδιοικτήτες δύσκολα νοικιάζουν κατοικία για 5-10 μήνες. Δ) Ο αρχικός μισθός σε περίπτωση που διοριστείς είναι την Α χρονιά γύρω στα 740 Euro. Την δεύτερη πας 820 Euro. Επειδή θα έχεις σίγουρα μεταπτυχικό για να διοριστείς , τότε την 2η χρονιά πας 890 Euro. Ανα διετία ύστερα πέρνεις αύξηση 30 euro περίπου (15 το χρόνο) Συνεπώς δεν νομίζω ότι είναι και η καλύτερη επιλογή αυτή που σκέφτεσαι.
  14. "εκσυγχρονισμό του δικτύου διανομής και την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών. " industry 4.0 https://www.i-scoop.eu/industry-4-0/smart-grids-electrical-grid/#:~:text=A smart grid is an electricity network enabling a two,customers to become active participants.
  • Δημιουργία νέου...