-
ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM
6.680 -
ΜΕΛΟΣ
-
ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ
-
ΝΙΚΗΤΗΡΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
1
pirmen56's Achievements
-
Όσο ασχολούμαι βλέπω ότι πολλά παράπονα για χρώματα, μουντάδα κτλ. αφορούν σε μεγάλο βαθμό προβλήματα του firmware. Πριν κάποιο διάστημα έγραψα το εξής: Το παρατήρησα και στο Horizon Zero Dawn πρόσφατα. Όταν ξεκινάει το game, σε SDR, και δείχνει τα λογότυπα των εταιρειών(π.χ. Sony Entertainment) σε μαύρο φόντο, το μαύρο σταδιακά παίρνει μια καφετί φωτεινή απόχρωση. Σαν να εντοπίζει το μόνιτορ ότι υπάρχει λεπτομέρεια και την ενισχύει. Το ίδιο και εντός game. Ενώ στο Desktop είναι όλα ΟΚ. Τελικά ήταν θέμα nvidia drivers. Είτε δικό τους, είτε κάτι που απέκτησαν από το Color Control(δεν θυμάμαι αν το δούλεψα τότε). Τώρα με τους τελευταίους είναι όλα ΟΚ και χωρίς red tint και "καμμένες" αποχρώσεις. Σχετικά με τα ζητήματα που θέτεις. Όντως με HDR σε κλειδώνει σε standard response time που έχει κάποιο trail σε σχετικά τεστς στο ίντερνετ. Λίγο καλύτερο είναι με Fast, Faster, ενώ σχεδόν εξαφανίζεται στο Fastest. Το fastest είναι ιδανικό για games αλλά προκαλεί μία λέπτυνση των γραμμάτων(κάτι σαν unbold) κατά το σκρολάρισμα σε κείμενο. Corona artifact νομίζω ότι λέγεται. Οπότε για Fastest στα games πας σε SDR και LD on. Υπάρχουν προβλήματα; Υπάρχει κάποια αλλοίωση χρωμάτων στο desktop. Π.χ. στα εικονίδια των excel αρχείων/shortcuts το κυπαρισσί πράσινο φαίνεται σαν ελεκτρίκ(όχι πάντα και αναλόγως του από πίσω φόντου). Σε λευκά γράμματα εντός μαύρου φόντου τα γράμματα φαίνονται σκοτεινότερα και το λευκό τους γκριζάρει. Στα games δεν τα πολυκαταλαβαίνεις όλα αυτά αλλά σίγουρα θα υπάρχουν. Υπάρχει κρασαρισμένο μαύρο(εξαφανισμένη λεπτομέρεια); Με εναλλαγές που έκανα σε σκοτεινές σκηνές στα games, αλλά και σε σκοτεινά wallpapers των windows δεν είδα-αξιοσημείωτη-απώλεια λεπτομέρειας. Εκεί π.χ. που σκοτείνιαζε με LD on στο CP77, με LD off απλά είχες glow. Το καλύτερο χρωματικά είναι να δουλεύεις το μόνιτορ σε sRGB color space για SDR και να το γυρνάς σε HDR. Από την οθόνη έτσι θα χρειάζεται(μετά από όλα τα φιξ που πρότεινα) να αλλάζεις μόνο την κατάσταση του LD. Σχετικά με OLED. Αν μπορείς να βρεις την ASUS XG27ACDNG* σε καλή τιμή δεν υπάρχει κάτι καλύτερο αυτή τη στιγμή. Μία παρατήρηση όμως για τις OLED. Ένας υπέρμαχός τους εδώ μέσα(optimus prime**) που παίζει με RTX 4090 ανέφερε ότι για να έχει crisp εικόνα έπρεπε να παίζει με DLDSR. Πράγμα που μου έκανε εντύπωση. Τώρα όμως καταλαβαίνω τι εννοούσε και μάλλον έχει να κάνει με το subpixel layout. Στην xiaomi πάντως το 1440p από 960p dlss φαίνεται αρκετά crisp. Δεν ένιωσα ποτέ την ανάγκη για DLDSR όπως στο παλιό 1080p monitor. *Διόρθωση την φωτεινότερη ASUS PG27AQDP εννοούσα. **
-
Intel 15th Gen Core, Meteor/Arrow-Lake & Z890 (2024) [LGA1851]
pirmen56 απάντησε σε θέμα του Psycho_Warhead στο Επεξεργαστές, Μητρικές & RAM
Όταν περπατάνε δύο άνθρωποι προς διαφορετικές κατευθύνσεις, αυτός που περπατάει προς τα μπρος συγκριτικά φαίνεται να τρέχει. Η Intel απλά αυτοκτόνησε. Δεν είχαν ούτε καν plan B για 3d cache μετά από τόσα χρόνια. Ούτε βαλτός να 'ταν ο Pat. Μιας και αναφέρθηκε το FC6. Ο 14900K του azazil σε daily είναι μπροστά από 7800X3D. Όχι ότι αλλάζει κάτι στη γενικότερη εικόνα τραγωδίας. -
Intel 15th Gen Core, Meteor/Arrow-Lake & Z890 (2024) [LGA1851]
pirmen56 απάντησε σε θέμα του Psycho_Warhead στο Επεξεργαστές, Μητρικές & RAM
TLDW(06:00): The AMD DIP isn't exclusive to AMD anymore...Congratulations Intel. You joined AMD in the DIP club. -
Διορθώσεις για firmware version 1.0.06 Εξάλειψη red tint bug Πρόβλημα: Το μόνιτορ έχει εμφανές red tint(κοκκινίζει) από τη στιγμή που θα ανοιχτεί και φεύγει αν αλλάξουμε mode λειτουργίας(π.χ. από Standard σε Energy Saver και πάλι πίσω). Ακόμα και με αυτή την παρέμβαση το red tint ξαναεμφανίζεται μόλις ενεργοποιήσουμε το HDR ή αν σε HDR Auto λειτουργία το μόνιτορ λάβει HDR σήμα από τον υπολογιστή. Οπότε πρέπει να ανοιγοκλείσουμε το HDR(από το μόνιτορ) αυτή τη φορά. Οριστική Λύση: Είμαστε σε SDR λειτουργία στα Windows. Κατεβάζουμε το Color Control και εγκαθιστούμε όλες τις απαιτούμενες βιβλιοθήκες. Το τρέχουμε και πάμε Color Settings/Dynamic Range Αλλάζουμε την τιμή ή δίνουμε Auto. Κλείνουμε το color control. Κλείνουμε το μόνιτορ και το ξανανοίγουμε. Πιθανότατα θα έχουμε λάθος χρώματα. Ξανανοίγουμε το color control και βλέπουμε ότι στο color space υπάρχει κάτι άσχετο με RGB. Δίνουμε σε όλα τα color settings Auto ή default(όπου υπάρχουν) τιμές. Τώρα, με την προϋπόθεση ότι δεν θα ξαναπειράξουμε Modes(δεν χρειάζονται κιόλας), δεν θα ξαναδούμε red tint. Απότομο σκοτείνιασμα σε Windows με HDR Πρόβλημα: Εμφανίζεται απρόοπτα σε HDR λειτουργία των windows μόνο αν τρέχουμε το πρόγραμμα Twinkle Tray(TTr) για τον έλεγχο της φωτεινότητας. Επειδή παρεμβαίνει στο προβληματικό firmware. Λύση: Είτε μπαίνουμε σε HDR κλείνοντας το TTr, είτε, όταν εμφανιστεί το πρόβλημα, τερματίζουμε τη φωτεινότητά του και ρυθμίζουμε την SDR φωτεινότητα από τα windows. Φυσικά, με κλείσιμο του HDR στα Windows ξαναπάμε πάλι πίσω την μπάρα του TTr εκεί που πρέπει για να μη στραβωθούμε.
-
Τα παραδείγματά σου είναι από dimming zones όσο ένα mouse pad. Όσο αυξάνεται ο αριθμός τους τόσο λιγότερα προβλήματα θα έχεις. Υπό αυτή την έννοια μια χαρά "μαγική" τεχνολογία είναι. Το τεράστιο κόστος προέρχεται κυρίως από τα ηλεκτρονικά για τον έλεγχο των dimming zones. Τεχνικά, οι ζώνες αυτές καθεαυτές φτάνουν άνετα 6ψήφια νούμερα. Δες βελτίωση σε σκοτεινές σκηνές σε 1 μόλις χρόνο. Πλησιάζει αρκετά το reference Sony. Απορώ πώς σου διέφυγε και πόσταρες την ψυχρή και αντικειμενική σου γνώμη μαζί με την προηγούμενη αρχαιολογία(TCL C83).
-
Κρίνεις ~300€ μόνιτορ με απόλυτα reference κριτήρια. Όπου μόνο για τη συσκευή καλιμπραρίσματος θες τα διπλάσια του μόνιτορ και ίσως λέω λίγα. Οι testers που λες έτρεξαν κάποια βασικά, τυποιημένα tests, μέσα από προσιτά χρωματόμετρα του εμπορίου που συμφωνούν αρκετά μεταξύ τους κάποια από αυτά. Μακάρι να το τεστάρουν και αυτοί που λες. Έδειξαν επίσης παραδείγματα(με κοντινά βίντεο) όπου ενώ υπάρχει black crash σε SDR με LD on σε HDR η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη(διαπιστωμένο και από μένα σε games που ξέρω από AMVA που έφτανε στο τελευταίο γκρίζο). Το LD δεν είναι on/off switch. Έχει διάφορα επίπεδα φωτεινότητας βοηθώντας τους IPS κρυστάλλους σε κάποιο σημείο της οθόνης να αποδώσουν καλύτερα μια σκούρα απόχρωση. Ενώ σε IPS με σταθερό φωτισμό όλο το βάρος πέφτει στους κρυστάλλους. Παράλληλα το HDR σήμα κουβαλάει πληροφορία φωτεινότητας διευκολύνοντας τα πράγματα. Το βίντεο που παραθέτεις είναι 2 ετίας με το TCL μοντέλο 65" να έχει 288 dimming zones. Το Sony 600. 1152 zones(xiaomi) σε 27" είναι ένα τετραγωνάκι 1,32 Χ 1,32 εκατοστά για κάθε ζώνη. Αυτό το φρικτό blooming/dimming με zones όσο ένα mouse pad(στην κυριολεξία) απλά δεν υφίσταται. Αυτό το νούμερο ζωνών(1152) τότε υπήρχε μόνο σε Asus monitor των 3.000€. Σήμερα σε κόστος 10 φορές κάτω. Οι συμβιβασμοί που κάνει ο αλγόριθμος είναι πολύ λιγότεροι. Ενημερωτικά, η απόφαση του LD στο xiaomi για prioritizing του blooming ή του dimming εξαρτώνται από το μέγεθος του αντικειμένου και την γύρω φωτεινότητα. Καθώς και την τιμή φωτεινότητας που στέλνει το HDR σήμα. Είναι κινούμενος στόχος με γνώμονα την ανθρώπινη εμπειρία και όχι το απόλυτο. Αν παρακολουθούσες τη συζήτηση για το μόνιτορ αυτό θα καταλάβαινες ότι το συζητάμε σαν προσωρινό σταθμό μέχρι να βγει κάτι πραγματικά απροβλημάτιστο και προσιτό είτε από OLED είτε από mini/microLED. Και πάλι δεν υπάρχει(πέρα από κινέζικα mini LED) κάτι συνολικά καλύτερο μέχρι και τα 650€ των ξεψυχισμένων entry level AOC OLED.
-
Ξεκινάει από ~τετραπλάσιο native contrast αλλά με 338 ζώνες. Το xiaomi από 1200:1 native αλλά με 3,5 φορές περισσότερες ζώνες, ισοφαρίζοντας κάπως. Το impact της εικόνας με VA μπορεί να είναι καλύτερο. Για το κοντράστ δεν ξέρουμε αν δεν μετρηθούν από τον ίδιο. Μάλλον όμως θα υπερτερεί και πάλι το VA. Ειδικά υπό γωνία. Χειρότερο gamut. Με δεδομένο ότι κανένα μόνιτορ δεν πιάνει το rec2020 του HDR, το xiaomi με 115% κάλυψη του P3 θα έχει προβάδισμα. Χειρότερες γωνίες θέασεις. Ούτε και το xiaomi συγκρίνεται με pro IPS αλλά δεν βλέπεις τέτοιες αλλοιώσεις. Black smearing σε κείμενα(για όποιον ενοχλείται). Από τα χειρότερα VRR flicker μεταξύ των VA και OLED. Συν χειρότερο response time. "Τούμπανο" VA miniLED με 1152 ζώνες και 2000 nits έχει βγάλει η TCL αλλά στα >800€ για Ελλάδα και με όσα LD artifacts υπάρχουν και στο xiaomi(βάσει κατόχου).
-
Μπορείς να αναζητήσεις reviews. Ενδεικτικά:
-
Υπάρχουν αρκετά reviews. Έχουν ήδη συζητηθεί. Ναι έχει sustained για πολλή ώρα κάπου εκεί. Στο πιο απαιτητικό τεστ(ANSI με checkerboard) κάποιοι μέτρησαν στα ~4500:1 το κοντράστ. Στο κλασικό κοντράστ τεστ ~13000:1. Μέγιστη φωτεινότητα. Πέρα από μετρήσεις πάντα καταφέρνει να δείχνει καλύτερη από οποιοδήποτε VA. Το VA βγάζει bleeding στα άκρα, άσχετα αν έχει και 6000:1 μετρημένο κοντράστ. Τίποτα ανάλογο εδώ. Από κάποια απόσταση δείχνει σβηστή στα μαύρα της. Η TCL φαίνεται να έχει επενδύσει πολύ πάνω στις mini LED. Έχει ένα κάρο υποτεχνολογίες για να ελέγχει το blooming πέρα από τη συνεχή αύξηση ζωνών. Βρίσκεται ήδη στα 5000 nits στο πιο high end μοντέλο της. Δεν απέχουμε πολύ από τα 10.000. Οι microLED φτάνουν τα 20.000. Οι OLED μάλλον ποτέ.
-
Το σχόλιό μου ήταν για το πόσο κορεσμένα χρώματα έχει(υπερβαίνει αρκετά το P3). Άσχετο με ρεαλισμό. Μου κάνει εντύπωση πάντως ότι το win HDR calibration tool δεν έχει κάποιον reference κορεσμό. Σου λέει να το ανεβάσεις μέχρι εκεί που το βλέπεις εσύ ΟΚ. Γύρω στο 50% είναι για τα video έτσι όπως το κόβω με το μάτι μου. Στα παιχνίδια η κατάσταση είναι "φέρ' το στα μέτρα σου". Δεν υπάρχει reference HDR εμπειρία και σκοπός είναι περισσότερο ο εντυπωσιασμός. Το μόνιτορ που συζητάμε έχει περίπου 1100 nits μέγιστη φωτεινότητα. Sustained σε full window περί τα 900. Έτσι είναι όλα τα mini LED. Στις τηλεοράσεις φτάσαμε ήδη τα 5000 με 10000 ζώνες. Στο έξω κόσμο ένας καφέ τοίχος που τον χτυπάει ο ήλιος απευθείας άνετα υπερβαίνει τα 600 nits. Δεν είναι ούτε γυαλιστερό αντικείμενο, ούτε κάποιο εφέ όπως λάμψη κτλ. Ούτε τυφλώθηκε ποτέ κανείς βλέποντάς τον(όχι για σένα το σχόλιο). Την αξία του HDR(πρακτικά σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη πιστότητα σε φωτεινές αντιθέσεις και χρώματα) την καταλαβαίνεις σε σκηνές όπως αυτή(κλεμμένο από video): Μία σκηνή μέτριας έντασης φωτός όπου οι ακτίνες του ηλίου την εκτοξεύουν εκεί που πέφτουν και μόνο. Σε μία όχι και τόσο μικρή επιφάνεια. Η εικόνα δεν αποτυπώνει ούτε στο 50% την αντίθεση που βλέπω στην πράξη στο HZD σε ανάλογα σκηνικά. Εδώ δεν μιλάμε για 2% και 10% APL windows. Γιατί υπάρχει γενικότερα η αίσθηση ότι το HDR είναι μόνο για μικρές επιφάνειες. Άραγε ποια τεχνολογία να την καλλιέργησε... MiniLED.
-
Λογικό μόνο σε σχετικά υψηλή φωτεινότητα. Αν είναι έτσι κάτω από τα 200nits δείχνει μέτρια ποιότητα. Πάντως, τα τελευταία χρόνια θυσιάστηκε ο έλεγχος των υγρών κρυστάλλων(μαύρο και γωνίες) χάριν της ταχύτητας. Σε IPS και VA.
-
Από πειραματισμό με το win hdr calibration είδα ότι τον μεγαλύτερο αντίκτυπο σε HDR τον έχουν τα χρώματα. Μετά contrast και ελάχιστα πιο πίσω η φωτεινότητα. 60% κορεσμός(από το win calibration tool) για τα video και 70% για τα games. Ειδικά μπλε και μωβ είναι σαν laser. Έβαλα τη remastered έκδοση του HZD και πριν μεταφορτώσω saves δοκιμάσα λίγο στο ξεκίνημα στη σπηλιά. Παθαίνεις πλάκα από τα φώτα των ολογραμμάτων και των high tech συσκευών. Γυρίζεις σε desktop και τα πρώτα λεπτά είναι σαν να έχουν γίνει όλα desaturated στο 25% από το panel της nvidia.
-
Το έκανε review ένας στο reddit(σκέτος προβολέας είναι btw). Ίδια ελαττώματα σε SDR χρήση με LD on όπως και το κατά πολύ φθηνότερο xiaomi. Από 10.000 zones και πάνω δεν θα χρειάζεται να κάνει συμβιβασμούς ο αλγόριθμος.
-
Άρα ο kkatzos είναι ψεύτης που παίρνει 6,5%(77 -> 82) από επιπλέον RAM tuning επάνω στο ήδη υπάρχον. Επειδή δεν δίνει τίποτα τρέχει όλα τα bench στα 3733Mhz με όσο χαμηλότερα subs μπορεί; Δεν εξηγείται αλλιώς. υ.γ.: Βρες μια φθηνή ,όσο υπάρχουν ακόμη.
-
Την ακύρωσα γιατί δεν είχα περάσει καν το στάδιο του ελέγχου διαθεσιμότητας.