Προς το περιεχόμενο

pirmen56

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    7.027
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

  • ΝΙΚΗΤΗΡΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

    1

12 ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ

Σχετικά με pirmen56

Πρόσφατες Επισκέψεις

12.532 προβολές προφίλ
  1. pirmen56

    Gaming Monitors News/Comparison

    Αντιθέσεις όπως αυτές με το οδόστρωμα τις βλέπεις στα παιχνίδια σε μικρότερη κλίμακα. Όπως στο CP77 όταν ανατέλλει ο ήλιος και το χτυπάει υπό γωνία. Δεν χρειάζεται να εστιάσεις πάνω τους. Το γεγονός όμως ότι υπάρχουν στο οπτικό πεδίο και κάποιες φορές σε σχετικά μεγάλη έκταση, αυξάνει το ρεαλισμό. Τελικά διαπίστωσα ότι το HDR1000 δεν είναι τόσο ακραίο όσο νόμιζα και θα μπορούσα να πάω πιστεύω μέχρι τα 4000 υπό συνθήκες(φευγαλέα highlights). Και δεν είναι μόνο το φως αυτό καθεαυτό. Σε φωτεινά HDR videos, όπως αυτά του 8K earth, αυξάνεται ο κορεσμός σε χρωματικά έντονες σκηνές(π.χ. κοραλλιογενείς ύφαλοι) και αμβλύνεται η θαμπάδα του matte. Ακόμα και χωρίς LD το φως ομορφαίνει την εικόνα. Αυτό ήταν και το selling point των Samsung QLED. Καταλαβαίνω τι λες. Πάντως στο Horizon έχουν κάνει το HDR κομμάτι του art direction. Για μένα το σπουδαιότερο είναι το καλό μαύρο. IPS/VA ήταν έγκλημα μετά τα εξαιρετικά CRT. Όσο για το glossy, συμφωνώ 1000% αλλά δυστυχώς αν κάνεις και άλλα πράγματα, με παράθυρο από πίσω, πρέπει να συμβιβαστείς.
  2. pirmen56

    Gaming Monitors News/Comparison

    Τις έχω δει τις σκηνές που λες στο King of Monsters. Μόνο στο σημείο που φωτίζεται όλη η οθόνη γίνεται κουραστικό αλλά δεν κρατάει ούτε δευτερόλεπτο. Είδα να γράφεται πάντως ότι άλλο οι τηλεοράσεις στα 3 μέτρα και άλλο η οθόνη στα 80cm π.χ. Απλά θυμίζω ότι παλιότερα με τις CRT(100-200 nits οι νορμάλ) υπήρχε σύσταση να μην παρακολουθούνται στο σκοτάδι χωρίς κάποιο φως από πίσω. Άλλες εκείνες οι εποχές που η οθόνη ήταν το 5% του οπτικού σου πεδίου και άλλο σήμερα. Όσο μεγαλύτερο οπτικό πεδίο πιάνει το μόνιτορ τόσο τείνει να γίνει το ambient light σου. Οπότε τα highlights ειδικά σε μη εντελώς σκοτεινή σκηνή δεν κουράζουν ιδιαίτερα. Όσο για την υγεία του αμφιβληστροειδούς δεν τίθεται θέμα όταν έξω το οδόστρωμα, ας πούμε, μπορεί να ξεπεράσει τα 30.000 nits. Όπως καταλαβαίνεις αν θες να αποτυπώσεις τέτοιες αντιθέσεις στο 1/10 της αληθινής ζωής για ασφαλή θέαση σε σκοτεινό δωμάτιο το HDR3000 δεν είναι καθόλου ακραίο.
  3. pirmen56

    Gaming Monitors News/Comparison

    Αν δεν είναι διπλάσια από τα 500, λόγω λογαριθμικής αντίληψης(ισχύει για όλες τις αισθήσεις), τότε πώς θα σε τυφλώσουν; Καταλαβαίνεις την αντίφαση του όλου πράγματος; Αυτά που ανακυκλώνει ο prefuse στις τελευταίες σελίδες. Ο διπλασιασμός χρειάζεται για να υπάρξει μια αισθητή διαφορά(50% περίπου). Προφανώς και δεν το αντιλαμβάνεσαι ως διπλάσιο φως. Αυτά που περιγράφω δε είναι στιγμιαία. Ήδη μου φαίνονται νορμάλ. Τη μέση φωτεινότητα την έχω στα 250 nits in game. Ίσως να την ξεπερνάω και λίγο λόγω των gamma settings.
  4. pirmen56

    Gaming Monitors News/Comparison

    Ακριβώς αυτό. Ο λόγος; Δεν υπάρχει σκηνοθεσία στα games. Εσύ ελέγχεις την κάμερα και είναι όλα πιθανά. Σε σκοτεινό δωμάτιο παίζω ανέκαθεν. Έχει πλάκα να προσπαθείς να καταρρίψεις το Stormbird(HZD) και λόγω θέσης στον ουρανό να γίνεται ο ήλιος κομμάτι της δυσκολίας(). Ή να βλέπεις την έκρηξη των grazers, καθώς σκάνε τα κάνιστρα στην πλάτη τους, να λούζει με φως το δωμάτιο. Ή τις ηλεκτρικές εκκενώσεις των bots που αποτελειώνεις με το spear από κοντά. Ή τον κορεσμό και την ένταση στο κόκκινο του φακού των Watchers καθώς ζουμάρεις με το τόξο για να τους ρίξεις στο μάτι. Και άλλα πολλά. Μπορείς να παίξεις με το nvcp ή με εργαλείο για να κάνεις τα γκρίζα πιο ουδέτερα και να πάρεις εντονότερο λευκό σε σκηνές με χιόνια. Και ας είναι το τάδε αντικείμενο λίγο πιο πρασινωπό ή μπλε από το reference. Δεν μπορείς όμως να πάρεις αντιθέσεις χωρίς κατάλληλο τεχνικό υπόβαθρο. Γιατί πέθανε ρε παιδιά; Τρία revisions έχει κάνει η LG στην τεχνολογία αυτή. Γιατί να μην τα αξιοποιήσει; https://www.notebookcheck.net/New-39-inch-LG-OLED-gaming-monitor-coming-with-improved-peak-brightness-thanks-to-META-Technology-2-0.840517.0.html
  5. pirmen56

    Gaming Monitors News/Comparison

  6. Ρωτήστε το copilot μια σύνθετη ερώτηση σχετική με ελληνική νομοθεσία. 90% θα πάρετε μια γενικόλογη απάντηση με παραμπομπές στην εφημερίδα της κυβερνήσεως και χαμηλής ποιότητας πηγές(sites αντί για ΦΕΚ). Ας διορθώσουν τις επιδόσεις σε αυτόν τον τομέα, ας το εφοδιάσουν με τη δυνατότητα να κάνει OCR και διαβάζει παλιότερα pdf σε μορφή εικόνας και τότε να αυξήσουν τις χρεώσεις.
  7. pirmen56

    Gaming Monitors News/Comparison

    Είναι γεγονός ότι όσο περισσότερα πληρώνεις τόσο περισσότερο θες να πιστέψεις ότι πέτυχες end game. Ένα πράγμα μόνο είμαι περίεργος να δω. Τι θα γράφουν για τα τωρινά μόλις βγουν τα MLA και MLA+ ή τα microLED. Θα τα αγοράζει κανένας ή θα τα αποφεύγουν για να προστατέψουν την όρασή τους; Τώρα είναι ο ήλιος και τα 1 δις nits. Τότε; υ.γ.: Πάντως τον τυπά που έκανε το βίντεο τον ορμήνεψε καλά η παντοκρατόρισσα xiaomi που δεν σε αφήνει να βρεις OLED πουθενά παρά μόνο παραεισαγωγή από Ασίες. Λέει κάπου ο πονηρός, αν το σκοτεινότερο σημείο μιας σκηνής είναι 1 nit και το φωτεινότερο 400 τότε έχω 400:1 αντίθεση και όχι 1.000.000:1. Κάποιος που φτάνει παραπάνω θα με ξεπερνάει. Προφανώς απευθύνεται με ρητορικά τεχνάσματα σε ημιμαθείς που δεν κατέχουν από cωlor science(και μαγειρική).
  8. pirmen56

    Gaming Monitors News/Comparison

    HDR highlights για τους περισσότερους είναι ο ήλιος, δέσμη φωτός από φακό, κάποια αντανάκλαση στο νερό κτλ.. Από τις διάφορες HDR ταινίες και βίντεο κυρίως. Παίζοντας games σαν το Horizon ZD με τους εχθρούς να σε πλησιάζουν και να βλέπεις όλα τα φώτα τους(plasma ασπίδες των shell-walkers, φακοί των watchers κ.α.) στη μούρη σου ή τις σπίθες και τις λάμψεις τους όταν τους καταστρέφεις, εκεί καταλαβαίνεις τη διαφορά. Μπορούν να καλύψουν αρκετά μεγάλη έκταση και όχι με σκέτο λευκό. Τουλάχιστον με βάση τα στατιστικά του rtings οι τηλεοράσεις μπορούν για σχετικά μεγάλα κομμάτια της οθόνης να φτάσουν ψηλότερα. Άσχετα αν σε full screen white είναι περίπου το ίδιο με τα αντίστοιχα monitors. Και οι οθόνες:
  9. pirmen56

    XIAOMI Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i

    Στα mini-LED reviews το monitors unboxed εσφαλμένα(ή και εσκεμμένα για να "θάψει" την τεχνολογία) αναφέρει ότι το Local Dimming προσαυξάνει το όποιο input lag έχουν αυτά τα monitors. Βγάζοντας π.χ. για το AOC Q27G3XMN, συνολικό input lag λίγο πάνω από 30ms. Υπονοώντας ότι προσφέρει εμπειρία παρόμοια με κονσόλα. Ένας ιάπωνας reviewer όμως γράφει και αποδεικνύει ότι αυτό ΔΕΝ ισχύει. Το lag των dimming zones αφορά αποκλειστικά το πόσο γρήγορα προσαρμόζεται ο φωτισμός στο τρέχον frame. Τα pixels εξακολουθούν να αλλάζουν κατάσταση πολύ ταχύτερα. https://jisakuhibi.jp/review/benq-mobiuz-ex321ux
  10. Η ποιότητα των upscalers διαπιστώνεται σε κινούμενη εικόνα. Σε στατική κερδίζει όποιο έχει περισσότερο sharpen. Φυσικά παίζει ρόλο και η υλοποίηση σε κάθε game. Τέλος, δεν πειράζει το να ρίχνεις ελάχιστα την ποιότητα απεικόνισης αν ο στόχος είναι να πετύχεις φωτορεαλισμό. Ειδικά αν χρησιμοποιήσεις DLDSR πετυχαίνεις ανώτερο αποτέλεσμα από native+καλό TAA και με χαμηλότερο κόστος λόγω "έξυπνου" AI interpolation. Δυστυχώς, το temporal AA χρειάζεται γιατί με τις παλιές μεθόδους(SSAA, MSAA) είτε γονατίζει το σύμπαν, είτε θα έχεις σοβαρά motion artifacts.
  11. Και που 'σαι ακόμα. Moore's law is dead.
  12. Περιμένει να πουλήσει κάρτες με το neural rendering. Το νέο "ray tracing". Αλλά όπως και το "παλιό" RT, μέχρι να αρχίσει να αξιοποιείται σοβαρά, θα έχουν βγει οι 6ΧΧΧ.
  13. Στην 4080 super αναφέρομαι(δεν υπάρχει άλλη πια) και σε τωρινές τιμές. Έχει ένα αστείο προβάδισμα η 7900XTX(το έδειξε ο Dr Pepper) +Vram + λίγο χαμηλότερη τιμή 100€ για να σε δελεάσει. Μόλις όμως συνυπολογίσεις ποιότητα upscale*(must πλέον), ποιότητα DLDSR, frame generation και RT ή PT στα games που το καταλαβαίνεις(όχι sponsored απάτες σαν τα REvil), τότε διαπιστώνεις ότι η 4080 βγαίνει πάνω από 20% μπροστά. Γιατί μπορείς να παίζεις σε μικρότερο render res με την ίδια ή ανώτερη ποιότητα. Σε full RT και PT βλέπεις γραφικά του 2027 από σήμερα. Στο low end η Nvidia παραχωρεί μερίδιο αγοράς. Άλλωστε με τις κάρτες αυτές ούτε σε 1080p δεν μαξάρεις πλέον. *το οποίο θα βελτιωθεί κι άλλο. Όσο για το FSR FG το δοκίμασα στο CP77. Στην κίνηση όλης της κάμερας η κίνηση "σπάει" σαν να είσαι στα 70fps, ενώ βλέπεις π.χ. 130 και τα πραγματικά είναι 60. Πολύ υποδεέστερο του FG της nvidia που μοιάζει λίγο πιο κάτω από αυτό που γράφει το afterburner.
  14. pirmen56

    XIAOMI Mini LED Gaming Monitor G Pro 27i

    Κάτι σημαντικό που παρατήρησα σήμερα. Αν ρυθμίσεις το μόνιτορ σε native color space με Standard color temp(~6500K) μόλις ανοίγεις HDR δεν εμφανίζεται red tint. Οπότε είτε θα το κάνεις αυτό κάθε φορά που μεταβαίνεις σε HDR, είτε θα το δουλεύεις μόνιμα σε HDR με native περασμένο σε SDR. Εναλλακτικά μπορείς να δώσεις εντολή για restore στα χρώματα από το twinkle tray που κάνει το ίδιο. Δημιουργείς control για την παράμετρο 0x08*. Επίσης, αν στο windows HDR calibration αφεθεί στα default το saturation(0%) τότε θα βλέπεις σχεδόν το ίδιο χρώμα με SDR σε DCI-P3 color space. Εννοώντας ότι δεν βλέπω έντονο υπερκορεσμό σε γνώριμα wallpapers. Χρωματικά δλδ δεν υπάρχει θέμα να το δουλεύεις μόνιμα σε HDR ακόμα και για τα Windows. υ.γ.: Το rtings το έχει ήδη αγοράσει. Μένει να μάθουμε ποια έκδοση τους έτυχε. Δυστυχώς, δεν μπορούν άτομα εκτός ΗΠΑ να ανοίξουν λ/σμο και να ρωτήσουν, απ' όσο θυμάμαι. *Αν και αυτό δεν μένει μόνιμα.
  15. Οι gamers ενδιαφέρονται περισσότερο για fps και ποιότητα εικόνας παρά για hw accelerated ray/path tracing. Γιατί όσο περνάνε τα χρόνια το software RT το πλησιάζει(βλέπε Unreal Engine 5.5). Αν μπορούσε να δώσει το upscale και το 2Χ FG της Nvidia σε 300€ λιγότερα θα σάρωνε. Αλλά δεν μπορούν ούτε αυτό. Εν τω μεταξύ μόλις πάνε να δώσουν AI upscale η nvidia στο καπάκι ανακοινώνει ανώτερο transformer NN model. Ούτε εκεί δεν τους αφήνει να πάρουν ανάσα.
  • Δημιουργία νέου...