Υπαρχουν δυο τυποι ψυγειων λαδιου. ο πρωτος, που τηνει να εκλειψει, ειναι ενας σωληνας απο το ψυγειο νερου που οδηγηται στο φιλτρο λαδιου, οπου εκει μια περιεληξη γυρω απο το φιλτρο, ψυχει το λαδι με νερο που επιστρεφει παλι στο ψυγειο νερου.
ο δευτερος τυπος και επικρατεστερος στην πραγματικοτητα και πολυ απλα, ειναι μια τρυπα στο καρτερ με ενα σωληνακι, οπου βγαινουν τα λαδια του κινητηρα και παιρνανε απο ενα μικροσκοπικο ψυγειο, σαν αυτο του νερου και ξαναμπαινουν στο καρτερ πιο δροσερα.
στα αυτοκινητα βενζινης δεν ειναι απαραιτητο το ψυγειο λαδιου,ακομα και το φιλτρο λαδιου κατα καποιο τροπο κανει την ιδια δουλεια και αρκετα καλα. στα υπεραυτοκινητα τωρα.. ο τυπος λιπανσης τους ειναι με dry sump, δηλαδη δεν εχουν καρτερ με λαδι, αλλα εξωτερικα δοχεια λαδιου οπου και αποθηκευεται το λαδι εκει και ψεκαζεται με μπεκ στα μερη του κινητηρα. αυτα τα δοχεια λειτουργουν και σαν ψυγεια, μιας και ειναι εξωτερικα.
οσον αφορα τα πετρελαιου, το προβλημα δεν αφορα τοσο το ψυγειο λαδιου, αλλα την πιεση του λιπαντικου στο κυκλωμα. απλως το ευκολοτερο σημειο αστοχιας, οσον αφορα την πιεση του κινητηρα, βρισκεται στο ψυγειο λαδιου. Η πιεση του λιπαντικου στα πετρελαια παιζει τοσο σοβαρο ρολο, που αν ακομα και την ταπα του κινητηρα δε την βαλεις καλα, το οχημα κοβει και 50%, αρχιζει να ρεταρει και να μη κραταει ρελαντι.