Προς το περιεχόμενο

Οδηγός αγοράς οθόνης - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε


naruto14

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μιας και το ήδη υπάρχον θέμα πλέον είναι ξεπερασμένο, αποφάσισα να πάρω τη πρωτοβουλία να δημιουργήσω ένα νέο ανανεωμένο οδηγό αγοράς οθόνης καθώς πολύς κόσμος τελευταία έχει δείξει ενδιαφέρον σε αυτήν την ενότητα του forum.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά χαρακτηριστικά που οφείλει να κοιτάξει κάποιος προτού προβεί σε αγορά monitor (με σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με τη δική μου γνώμη).
 

Budget


31465-425x282-Startingbizcash.jpg


Πριν δημιουργήσουμε νέο μήνυμα για την αγορά νέας οθόνης, οφείλουμε να αποφασίσουμε ποιο θα είναι το ποσό που σκοπεύουμε να ξοδέψουμε. Και το λέω αυτό, γιατί όσο κοιτάμε τις διάφορες επιλογές μας, όλο και κάτι καλύτερο και ακριβότερο θα πέφτει στο μάτι μας και θα ανεβαίνουμε σε budget. Επίσης καλό είναι το budget να σχετίζεται και με το υπόλοιπο hardware. Δηλαδή είναι πραγματικά σπατάλη χρημάτων να δώσουμε 700+ ευρώ για μια GTX 1080ti και να αγοράσουμε μια οθόνη των 150-200€.

Αν τώρα το budget είναι τέτοιο ώστε με μια μικρή αύξηση υπάρχει κάτι που πραγματικά αξίζει, κάνουμε την υπέρβαση. Εξάλλου μην ξεχνάμε, η οθόνη είναι ένα περιφερειακό το οποίο σκοπεύουμε να κρατήσουμε πολλά χρόνια, και κατά τη προσωπική μου γνώμη, είναι η πιο σημαντική αγορά που θα κάνουμε. Στην τελική, η άμεση επαφή που έχουμε με έναν υπολογιστή ξεκινάει και τελειώνει με την οθόνη.

Εδώ να αναφέρω πως για μια σωστή αγορά οθόνης προτείνω να επενδύσουμε τουλάχιστον 150€ ώστε να πάμε σε μέγεθος 23"+.
 

Χρήση


i1_111915.jpg


Είναι σημαντικό επίσης να ορίσουμε και την χρήση που προορίζεται η αγορά μιας οθόνης. Άλλη οθόνη είναι ιδανική για κάποιον που παίζει αποκλειστικά παιχνίδια, άλλη για κάποιον που κυρίως ασχολείται με καθημερινή χρήση του υπολογιστή ή δουλειά γραφείου και άλλη για αυτόν που σκοπεύει να ασχοληθεί με επεξεργασία εικόνας και ήχου.
 

Aspect Ratio


film-aspect-ratio-2-combined.gif


Όλοι γνωρίζουμε πως η πιο mainstream αναλογία εικόνας είναι πλέον η 16:9. Παρόλα αυτά, στην αγορά των PC Monitors έχουμε και την επιλογή για 21:9, που ουσιαστικά πρόκειται και για το aspect ratio που χρησιμοποιούν οι περισσότερες σύγχρονες ταινίες του κινηματογράφου (συγκεκριμένα 2.35:1 και 2.40:1 άλλα πρόκειται για παρόμοιο τελικό αποτέλεσμα). Οι οθόνες 21:9 προσφέρουν περισσότερο περιεχόμενο στα αριστερά και δεξιά σε σχέση με την κλασσική 16:9 που όλοι γνωρίζουμε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερο real-estate για productivity, μεγαλύτερο Field of View (FOV) σε παιχνίδια καθώς και την καλύτερη εμπειρία για προβολή ταινιών μιας και εξαφανίζονται οι μαύρες μπάρες στο πάνω και κάτω μέρος της οθόνης.

Όμως υπάρχουν και θέματα με το διαθέσιμο περιεχόμενο. Για παράδειγμα τα περισσότερα video στο Youtube και οι σειρές είναι γυρισμένα σε αναλογικά 16:9. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα να έχουμε μαύρες μπάρες δεξιά και αριστερά. Η υποστήριξη σε 21:9 σε παιχνίδια βελτιώνεται με τη μέρα και πλέον σχεδόν κάθε σύγχρονος ΑΑΑ τίτλος υποστηρίζει αυτήν την αναλογία.

Παραδείγματα πλεονεκτήματος αναλογίας 21:9 έναντι 16:9 σε χρήση word και gaming:

219-ultrawide-monitor-review-increased-pmaxresdefault.jpg


 

Ανάλυση


resolution.png


Είναι σημαντικό πρωτού καταλήξουμε στην ανάλυση που θεωρούμε ότι μας βολεύει, να εξετάσουμε και το υπόλοιπο hardware που έχουμε στην κατοχή μας. Ας εξηγήσουμε αναλυτικά τι παίζει με τις αναλύσεις για κάθε μια από τις 2 παραπάνω αναλογίες που αναφέραμε:

Για την αναλογία 16:9, συναντάμε 3 διαφορετικές αναλύσεις στην πλειοψήφια των περιπτώσεων. Αυτές είναι η κλασσικά 1920x1080, η 2560x1440 και τέλος το γνωστό ως "4K" 3840x2160. Προφανώς και όσο μεγαλώνει η ανάλυση, τόσο καλύτερο θα είναι το αποτέλεσμα στην ευκρίνεια, αλλά ταυτόχρονα μεγαλώνει και το real estate. Ορίστε ένα παράδειγμα σύγκρισης real estate μεταξύ 1080p και 2160p:

Για την αναλογία 21:9 υπάρχουν επίσης 3 διαφορετικές αναλύσεις, που είναι οι αντίστοιχες των προηγούμενων. Η μικρότερη είναι η 2560x1080, ενώ σε μεγαλύτερες αναλύσεις κοιτάμε σε 3440x1440 και 3840x1600.
 

Μέγεθος & PPI


tm_1409eizo_02.jpg


Η γνωστή έκφραση "Size always matter" ισχύει και εδώ, αλλά με κάποιες προϋποθέσεις. Σίγουρα το να εργαζόμαστε και να παίζουμε σε ένα μεγαλύτερο monitor ακούγεται ενδιαφέρον, αλλά καλό είναι να σκεφτόμαστε και τον παράγοντα PPI (Pixel Per Inch). Αυτός ο αριθμός ουσιαστικά εκφράζει το πόσα pixels χωράνε σε μια ίντσα.

Όσο μεγαλύτερο είναι το PPI, τόσο μικρότερα δείχνουν όλα στην επιφάνεια του desktop, αλλά τόσο δυσκολότερα ξεχωρίζουμε τα pixels μεταξύ τους. Με λίγα λόγια αυξάνεται η ευκρίνεια και όλα δείχνουν πιο καθαρά. Επίσης το PPI είναι ο βασικότερος παράγοντας για το Aliasing στα παιχνίδια (πέρα από τον προγραμματισμό που έχει γίνει στη μηχανή γραφικών). Προφανώς σε μια 50άρα 1080p τηλεόραση το Aliasing θα είναι πολύ πιο έντονο από ότι σε μια 23άρα 1080p, κοιτάζοντας πάντα από την ίδια απόσταση. Όσο πιο πολύ απομακρυνόμαστε από την οθόνη, τόσο λιγότερο διακριτά είναι τα pixels και τόσο καλύτερο το οπτικό αποτέλεσμα.

Στην αγορά θα βρούμε, ως επί των πλείστων, τα εξής μεγέθη οθονών:
Wide 16:9: 22", 23", 24", 27", 32"+
Ultrawide 21:9: 25", 29", 34", 38"+

Σε αυτό το σημείο να αναφέρω ότι οι 25άρες ultrawide έχουν περίπου ύψος 20"-21" και θεωρούνται πολύ χαμηλές. Για ultrawide προτείνονται σε μεγέθη τα 29"¨(ύψος 23" wide οθόνης) και 34" (ύψος 27άρας wide οθόνης).

Η γενική αντίληψη που επικρατεί είναι το PPI να είναι τουλάχιστον 92-95. Ωστόσο αυτό εξαρτάται και από την όραση του καθενός, καθώς και την απόσταση στην οποία κάθεται από την οθόνη.

Για να είμαστε εντός του παραπάνω ποσού, κοιτάμε σε 23"-24" για 1080p ή 29" για ultrawide 1080p. Αν θέλουμε να ανέβουμε σε ανάλυση και μέγεθος, καλό είναι να κοιτάξουμε και σε μεγαλύτερη ανάλυση για αύξηση PPI. Το συνηθέστερο μέγεθος για 1440p είναι 27" για wide και 34" για ultrawide (περί τα 107 ppi). Αν μας ενδιαφέρει μόνο το μέγεθος αλλά για τον Χ Υ λόγο (οικονομικό, η παραπάνω ανάλυση θα ζορίσει την κάρτα γραφικών κλπ), κοιτάμε σε 27" για wide 1080p και 34" για ultrawide 1080p (~81 ppi).

Εδώ να τονίσω πως η καλύτερη αξιολόγηση για το ποιο μέγεθος και ποια ανάλυση μας κάνει, είναι να τα δούμε από κοντά σε κάποιο μαγαζί ή σε κάποιο φίλο/γνωστό.
 

Τύπος Panel


monitor-angles.jpg?w=840


Οι κύριες κατηγορίες των panels είναι 3: ΤΝ (Twisted Nematic), IPS/PLS/AHVA (In-plane Switching) και VA (Vertical Alignment). Συνοπτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός:

  • Τα TN Panels αποτελούν τη φθηνότερη λύση από τα 3.
  • Tα TN Panels έχουν τους χαμηλότερους χρόνους απόκρισης (response times). Αυτό αφορά καθαρά το gaming. Αμέσως σε αυτό το τομέα ακολουθούν τα IPS και τέλος τα VA με το μεγαλύτερο χρόνο απόκρισης.
  • Τα IPS Panels προσφέρουν τις καλύτερες γωνίες θέασης και την καλύτερη απόδοση των χρωμάτων μεταξύ των 3.
  • Τα VA Panels έχουν το μεγαλύτερο contrast ratio και τα βαθύτερα μαύρα.
  • Τα TN Panels έχουν τις χειρότερες γωνίες θέασης και τα πιο "ξεπλυμένα χρώματα" (στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι 6-bit panels με κάποιες εξαιρέσεις στα πολύ ακριβά monitors).
  • Τα IPS Panels πάσχουν από το λεγόμενο IPS Glow. Περισσότερα για αυτό εδώ.
  • Tα VA Panels έχουν τους χαμηλότερους χρόνους απόκρισης, μέτριες γωνίες θέασης, καλύτερα χρώματα από τα TN και χειρότερα από τα IPS. Ωστόσο αναλόγως το μοντέλο μπορεί να προκύψουν διάφορα θέματα (όπως το VA Glow). Επίσης αυτή τη στιγμή είναι τα πιο ιδανικά για χρήση HDR (πέρα από τα OLED που δεν έχουμε ακόμα στην αγορά των PC Monitors).

Σε μερικά VA Panels θα συναντήσουμε τον όρο QLED, ή αλλιώς Quantum Dot. Πρόκειται για μια τεχνολογία της Samsung που ξεκίνησε στην TV και έχει εισάγει στην αγορά των PC Monitors. Με την τεχνολογία Quantum Dot τα χρώματα βελτιώνονται κατά πολύ και πολλές φορές είναι ανώτερα και από μερικά IPS monitors.

Σημαντικό παράγοντα επίσης στην επιλογή του ιδανικού μοντέλου αποτελεί και το coating της οθόνης. Οι οθόνες Anti-Glare/Matte βοηθάνε στις αντανακλάσεις, ενώ οι Glossy εφόσον μπουν σε χώρο με σωστό φωτισμό απεικονίζουν τα χρώματα πολύ πιο ζωντανά. Θέλει προσοχή όμως, γιατί αν τοποθετήσουμε μια glossy οθόνη σε σημείο που πέφτει άμεσα φως, η οθόνη θα είναι αρκετά δύσκολη για να χρησιμοποιηθεί.

 

Refresh Rate


Refresh-rate.png


Αν η προτεραιότητα είναι το gaming και το budget αρκετό, κοιτάμε σε οθόνες με υψηλότερο refresh rate με 144Hz+. Αν μας ενδιαφέρουν αποκλειστικά τα e-sports (πχ CS:GO) παιχνίδια και έχουμε το κατάλληλο hardware κοιτάμε σε κάτι 240Hz.

Αυτή τη στιγμή που γράφεται το κείμενο, διαθέσιμα στην αγορά υπάρχουν 1080p 144Hz/165Hz/240Hz, 1440p 144Hz/165Hz και 4K 60Hz. Από ultrawide έχουμε 1080p 60Hz/144Hz/200Hz και 1440p 100Hz/120Hz (αυτά με overclock). Από τις αρχές του νέου έτους θα έρθουν 144Hz 4K Monitors και 200Hz Ultrawide Monitors (και τα 2 με υποστήριξη HDR).
 

Adaptive Sync


adaptive_sync_versusxcf_0_0.png


Αυτό αφορά αποκλειστικά τους gamers.Υπάρχουν 2 μορφές adaptive sync. Η AMD προσφέρει την open source λύση που λέγεται Freesync, ενώ η nvidia το GSync. Ως open source, το Freesync υπάρχει σε πολύ μεγαλύτερη γκάμα οθονών και σε πολύ πιο προσιτές τιμές.

Η adaptive sync τεχνολογία χρησιμοποιείται για να μπορεί η οθόνη να αντιστοιχεί κάθε frame που στέλνει η κάρτα γραφικών και να το προβάλει χωρίς απότομες αλλαγές που προκαλούν tearing και stuttering. Και αυτό εμφανίζοντας μηδαμινό input lag σε σχέση με λύσεις όπως το vsync (το οποίο λειτουργεί σωστά μόνο όταν το framerate διατηρείται υψηλότερα από το refresh rate της οθόνης).

Το Gsync το συναντάμε μόνο σε 100+Hz panels (εκτός από κάποια 4k Gsync monitors με 60Hz). To freesync έχει συγκεκριμένο εύρος refresh rate που λειτουργεί, ενώ το gsync υποστηρίζεται από τα 30Hz έως το max refresh rate της οθόνης. Τέλος, να αναφέρω το LFC (Low Framerate Compensation) που προσφέρει το Freesync σε περίπτωση που τα frames πέσουν κάτω από το υποστηριζόμενο εύρος (απαιτείται το max όριο του freesync να είναι x2.5 φορές μεγαλύτερο από το min).

Προσωπική γνώμη: Η adaptive sync τεχνολογία είναι κάτι σαν game changer. Θεωρώ πως πρέπει να γίνει must στην επόμενη γενιά κονσολών γιατί προσφέρουν πραγματικά μια πολύ πιο smooth και ευχάριστη εμπειρία. Όσοι είστε gamers φροντίστε η επόμενη σας αγορά να ενσωματώνει είτε Freesync είτε Gsync.

 

Λοιπά Χαρακτηριστικά



Panel Manufacturer: Τα περισσότερα ΤΝ Panel κατασκευάζονται από την AU Optronics. Η ίδια εταιρία είναι υπεύθυνη και για τα AHVA Panels που συναντάμε στα ακριβά gaming monitors (και δυστυχώς εμφανίζουν πολλά προβλήματα). Τα IPS κατασκευάζονται από την LG, τα PLS και τα περισσότερα VA από την Samsung.

Bit depth: Εν έτη 2017 θα πρότεινα αγορά τουλάχιστον καθαρού 8bit panel (δηλαδή χωρίς FRC και άλλα τέτοια gimmicks). Από την άλλη κάποιος που ασχολείται επαγγελματικά με την παραγωγή εικόνας, θα ήταν προτιμότερο να κοιτάξει σε μια οθόνη με όσο το δυνατόν ψηλότερη ανάλυση, 10bit panel και κατά προτίμηση IPS. Να σημειώσω πως και για πραγματικό HDR, απαιτείται η ύπαρξη 10bit panel.

HDR: Αν και τη μέρα που γράφεται το παρόν κείμενο τα HDR μοντέλα είναι πολύ περιορισμένα, έχουν ανακοινωθεί από πολλές εταιρίες monitors τα οποία θα είναι ικανά να προβάλλουν πλήρως ένα HDR περιεχόμενο. Απαραίτητες προϋποθέσεις για σωστή εφαρμογή του HDR είναι η οθόνη να φοράει Panel με 10-bit, να υποστηρίζει Wide Color Gamut και να έχει peak brightness τα 1000cd/m². ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η υποστήριξη HDR αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμη μόνο για Windows 10 και εμφανίζει πολλά προβλήματα. Επιπλέον και η λίστα παιχνιδιών που υποστηρίζουν HDR στο PC είναι μικρή, οπότε αυτό αποτελεί ένα περισσότερο future proof χαρακτηριστικό παρά κάτι που θα χρησιμεύσει άμεσα.

Response Time/ Input Lag: Όντας κάποιος gamer, προφανώς τον ενδιαφέρει το παιχνίδι να τρέχει όσο πιο άμεσα γίνεται. Συχνά οι 2 αυτοί όροι μπερδεύονται.

Το Response Time συνδέεται με την ροή της εικόνας. Συνήθως στα μοντέλα με υψηλό refresh rate, αυτοί οι χρόνοι είναι χαμηλότεροι. Αν μια οθόνη έχει μεγάλο response time, παρατηρούμε το φαινόμενο ghosting/blur. Ενεργοποιήστε σε ένα παιχνίδι την ρύθμιση Motion Blur και θα καταλάβετε τι εννοώ. Τα χαμηλότερα response times τα έχουν τα TN, ακολουθώντας από τα IPS και τέλος τα VA. Θεωρώ πως η διαφορά στο response time ανάμεσα σε ΤΝ και IPS δεν αποτελεί λόγο να επιλέξουμε την πρώτη, καθώς τα IPS είναι γενικώς ανώτερα Panels. Η διαφορά στο μάτι ανάμεσα των 2 είναι μικρή και θα πρέπει να αφορά κυρίως τους hardcore gamers που ασχολούνται με e-sports τίτλους (όπως το CS:GO). Στα VA Panels το φαινόμενο είναι πιο έντονο και καλό θα ήταν να δούμε πως πάει το μοντέλο που μας ενδιαφέρει σε διάφορα reviews. Τέλος, μην δίνεται καμία σημασία στα νούμερα που δίνουν οι κατασκευάστριες εταιρίες (1ms, 0.5ms, κλπ). Είναι καθαρά marketing και δεν αντιπροσωπεύουν τις αληθινές τιμές (όπως και το dynamic contrast ratio που πλέον ευτυχώς έχουν σταματήσει να το διατυμπανίζουν).

Από την άλλη το input lag πρόκειται για το χρόνο καθυστέρησης ο οποίος υπάρχει ανάμεσα στο πάτημα ενός κουμπιού και την εμφάνιση της εντολής που ενεργοποιεί στην οθόνη. Δεν δίνεται από κανένα κατασκευαστή και μπορεί να μετρηθεί μόνο με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Τα PC Monitors γενικώς έχουν πολύ χαμηλότερο input lag από τις αντίστοιχες τηλεοράσεις και για αυτό προτείνονται περισσότερο για gaming.

Brightness: Αν και δεν αποτελεί και τον σημαντικότερο παράγοντα για την επιλογή οθόνης, αν κάποιος σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την οθόνη σε πολύ φωτεινό δωμάτιο καλό θα ήταν να κοιτάξει σε Matte οθόνη με τουλάχιστον 300cd/m² peak brightness. Επίσης, το HDR απαιτεί η οθόνη να μπορεί να φτάσει τα 1000cd/m² peak brightness.

Inputs: Συνετό θα ήταν να κοιτάξουμε και τα διαθέσιμα inputs της οθόνης ώστε να μπορούμε να συνδέσουμε όλες τις συσκευές που μας ενδιαφέρουν.

Speakers: Τα ηχεία που έχουν ενσωματωμένα οι οθόνες είναι συνήθως κάτω των μετρίων επιδόσεων. Αποφύγετε τα και κοιτάξτε σε ένα ξεχωριστό σετ ηχείων για το καλό των αυτιών σας :)

TV Tuner: Μην αφήνετε αυτό τον παράγοντα να καθορίζει την επιλογή του μοντέλου. Πολύ καλή κεραία τηλεόρασης βρίσκετε και με 20 ευρώ. Επικεντρωθείτε στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά.

sRGB, NΤSC κλπ: Αν δεν ξέρετε τι σημαίνουν, προφανώς και δεν σας ενδιαφέρουν. Αυτά αφοράν την επεξεργασία εικόνας. Αν δεν ασχολείστε, απλά αγνοήστε το.




Εργονομία


portrait20mode20monitor-11378139.jpg


Αν και στις φθηνότερες οθόνες συναντάμε πολύ απλές βάσεις που υποστηρίζουν μόνο tilt, σε ακριβότερα μοντέλα έχουμε έξτρα επιλογές όπως height adjustment, swivel και rotate σε pivot (για κατακόρυφη χρήση). Σε περίπτωση που η βάση στην οθόνη που κοιτάμε προσφέρει περιορισμένη εργονομία, μπορούμε να καταλήξουμε σε λύση κάποιου monitor arm αφού βεβαιωθούμε ότι το μοντέλο υποστηρίζει το πρωτόκολλο VESA.
 

Κατάστημα αγοράς


30-day-badge.png


Με τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τα περισσότερα ακριβά μοντέλα οθονών σήμερα, καλό θα ήταν να επιλέξουμε προσεκτικά και το κατάστημα από το οποίο θα αγοραστεί. Αυτό μας ενδιαφέρει και για σωστή τήρηση των όρων της εγγύησης, αλλά και σε περίπτωση που μετανιώσουμε την αγορά μας. Περισσότερα για αυτό και το δικαίωμα υπαναχώρησης, στο πολύ καλό θέμα που υπάρχει στην ενότητα των προσφορών από τον συμφορουμίτη saxos55. http://www.insomnia.gr/topic/536024-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%84/


 

Conclusion


Tα παραπάνω αποτελούν στο περίπου τις απαραίτητες γνώσεις που οφείλει να έχει κάποιος πρωτού προβεί σε αγορά μιας νέας οθόνης. Ευελπιστώ πως θα συνεχίσω να προσθέτω πράγματα στον οδηγό που ενδεχομένως να ξέχασα. Θα προσπαθήσω επίσης να απαντήσω σε απορίες που υπάρχουν σχετικά με τον οδηγό. Επίσης, ευπρόσδεκτες και οποιεσδήποτε προτάσεις για βελτίωση του οδηγού (ειδικότερα για τον τίτλο μιας και δεν μου έρχεται κάτι καλό :P).

Αυτά. Εύχομαι το θέμα να είναι κατατοπιστικό και κατανοητό από όλους :)

**Disclaimer: Οι εικόνες πάρθηκαν από τυχαία αναζήτηση στο google. Δεν υπήρχε κανένας σκοπός προώθησης καμιάς σελίδας.

Επεξ/σία από naruto14
  • Like 18
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ενδελεχώς γραμμένο κείμενο αναλύοντας όλα τα θέματα που πρέπει κάποιος να λάβει υπ' όψιν του, κυρίως σε ένα σημαντικό βαθμό πριν προβεί στην αγορά ενός gaming monitor. Ήταν καλό να δημιουργηθεί ένα πλήρως ανανεωμένο thread, παρέχοντας λεπτομέρειες και συν τοις άλλοις ενσωματώνοντας νέες τεχνολογικές έννοιες που προέκυψαν με τις εξελίξεις της καθαυτής τεχνολογίας.

Καλή αρχή στο νέο προσεγμένο thread και φυσικά ελπίζω να πάρει ''φωτιά''  :-) 


 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνχαρητήρια

Πολύ καλό άρθρο.

Μόνο που στο θέμα του SRGB/ARGB δεν είναι έτσι ακριβώς, καθώς το SRGB περιορίζει αρκετά τα χρώματα σε σχέση με το ARGB.

μία οθόνη με 99% ARGB θα δείξει πολύ πιο έντονο πράσινο από μια που καλύπτει 99% SRGB

 

Επίσης καλό είναι να αναφερθεί ότι οι glossy οθόνες δημιουργούν πολύ μεγάλη αντανάκλαση σε σημείο που αν τοποθετηθεί σε λάθος σημείο (πχ παράθυρο δίπλα, η λάμπα από πίσω) να είναι εντελώς ενοχλητική

(από έναν fan των glossy)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνχαρητήρια

Πολύ καλό άρθρο.

Μόνο που στο θέμα του SRGB/ARGB δεν είναι έτσι ακριβώς, καθώς το SRGB περιορίζει αρκετά τα χρώματα σε σχέση με το ARGB.

μία οθόνη με 99% ARGB θα δείξει πολύ πιο έντονο πράσινο από μια που καλύπτει 99% SRGB

 

Επίσης καλό είναι να αναφερθεί ότι οι glossy οθόνες δημιουργούν πολύ μεγάλη αντανάκλαση σε σημείο που αν τοποθετηθεί σε λάθος σημείο (πχ παράθυρο δίπλα, η λάμπα από πίσω) να είναι εντελώς ενοχλητική

(από έναν fan των glossy)

Σίγουρα περιορίζει τη χρωματική παλέτα, αλλά κάποιος ο οποίος ενδιαφέρεται για απλή χρήση ή Gaming ταινίες κλπ δεν θα επωφεληθεί ιδιαίτερα αν srgb είναι 90% ή αν είναι 99%. Εξάλλου έχουμε δει περιπτώσεις οθονών ικανές να προβάλλουν αρκετά μεγάλος ποσοστό sRGB, αλλά να είναι αδύναμες λόγω πάνελ να απεικονίσουν με ακρίβεια όλα αυτά τα χρώματα.

 

Για τις glossy το έγραψα, αλλά μάλλον δεν διατυπώθηκε πολύ καλα. Θα το διορθώσω. Ευχαριστώ για τις συμβουλές :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα περιορίζει τη χρωματική παλέτα, αλλά κάποιος ο οποίος ενδιαφέρεται για απλή χρήση ή Gaming ταινίες κλπ δεν θα επωφεληθεί ιδιαίτερα αν srgb είναι 90% ή αν είναι 99%. Εξάλλου έχουμε δει περιπτώσεις οθονών ικανές να προβάλλουν αρκετά μεγάλος ποσοστό sRGB, αλλά να είναι αδύναμες λόγω πάνελ να απεικονίσουν με ακρίβεια όλα αυτά τα χρώματα.

 

Για τις glossy το έγραψα, αλλά μάλλον δεν διατυπώθηκε πολύ καλα. Θα το διορθώσω. Ευχαριστώ για τις συμβουλές :)

επίσης για το input lag δεν εξηγείς τι ειναι.

 

Φιλικά πάντα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβάζω για glossy και anti-glare οθόνες...και για το φαινόμενο των αντανακλάσεων...μπορείτε να μου εξηγήσετε κάπως την επίδραση του φωτός...π.χ. Μια οθόνη συνήθως τοποθετείται στο κέντρο ενός γραφείου...που πρέπει να έχεις τοποθέτησει το φωτιστικό του γραφείου, για να μην ενοχλεί;post-94009-0-69614500-1505252114_thumb.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβάζω για glossy και anti-glare οθόνες...και για το φαινόμενο των αντανακλάσεων...μπορείτε να μου εξηγήσετε κάπως την επίδραση του φωτός...π.χ. Μια οθόνη συνήθως τοποθετείται στο κέντρο ενός γραφείου...που πρέπει να έχεις τοποθέτησει το φωτιστικό του γραφείου, για να μην ενοχλεί;attachicon.gif C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_large_20170612154840_electroforma_pf_527_17647.jpg

 

Προσωπικά τέτοια φωτιστικά με ζορίζουν πολύ ακόμη και με την Matte οθόνη που έχω τώρα. Τέτοια φωτιστικά είναι δυνατά για διάβασμα. Για Χρήση σε γραφείο με υπολογιστή χρειάζεσαι κάτι πιο διακριτικό και όχι έντονο. Εγώ πχ χρησιμοποιώ led strip ταινία πίσω από το γραφείο και μια rgb λάμπα σε ένα φωτιστικό πιο δίπλα. Φωτιστικό σαν αυτό που πόσταρες βάζω μόνο σε περίοδο εξεταστικής (you know why :P)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβάζω για glossy και anti-glare οθόνες...και για το φαινόμενο των αντανακλάσεων...μπορείτε να μου εξηγήσετε κάπως την επίδραση του φωτός...π.χ. Μια οθόνη συνήθως τοποθετείται στο κέντρο ενός γραφείου...που πρέπει να έχεις τοποθέτησει το φωτιστικό του γραφείου, για να μην ενοχλεί;attachicon.gif C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_large_20170612154840_electroforma_pf_527_17647.jpg

Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά σε glossy δεν πρέπει να έχεις καθόλου φως

είναι το τίμημα που πληρώνεις αν θες να έχεις οθόνη με ζωηρά χρώματα 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά σε glossy δεν πρέπει να έχεις καθόλου φως

είναι το τίμημα που πληρώνεις αν θες να έχεις οθόνη με ζωηρά χρώματα 

Αρα, μιλάμε για μία οθόνη που προορίζεται μόνο για παιχνίδια και παρακολούθηση ταινιών, άντε και ιντερνετ...Όταν κάποιος χρησιμοποιεί τον υπολογιστή για δουλειά γραφείου π.χ. office και χρειάζεται και να χει κάποια βιβλία μπροστά του να συμβουλεύεται που θα πρέπει να κινηθεί;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρα, μιλάμε για μία οθόνη που προορίζεται μόνο για παιχνίδια και παρακολούθηση ταινιών, άντε και ιντερνετ...Όταν κάποιος χρησιμοποιεί τον υπολογιστή για δουλειά γραφείου π.χ. office και χρειάζεται και να χει κάποια βιβλία μπροστά του να συμβουλεύεται που θα πρέπει να κινηθεί;

νομίζω σε ματ

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...