Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το λάδι εγώ ξέρω ότι το κοιτάς με κρύο κινητήρα, όταν δουλεύει ή είναι ακόμα ζεστό δείχνει πολύ παραπάνω από το κανονικό

 

Φίλε qsis, τη στάθμη την ελέγχεις με ζεστό κινητήρα, ακριβώς για τον λόγο που είπες. Όταν είναι ζεστό το λάδι διαστέλλεται, και εσύ θες η στάθμη να είναι το πολύ στο max. Οπότε με ζεστό λάδι ελέγχοντας την στάθμη να είναι στο max, είσαι ΟΚ. Αν το μετρήσεις κρύο και είναι στο max, όταν ζεσταθεί το λάδι, θα ξεπεράσει το max (αρκετά). 

 

Παράθεση:

 

Checking engine oil level

Note - The oil level must not be above the max. mark - danger of damage to catalytic converter!

Test prerequisites

* Engine oil temperature at least: 60 °C (για όποιον δεν έχει ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού, όταν η ένδειξη θερμ.κινητήρα/ψυκτικού είναι στη μέση, δηλ.περίπου 90οC, το λάδι τότε είναι περίπου στους 50οC μόλις).

* Vehicle must be level (horizontal).

* Wait a few minutes after switching engine off to allow oil to flow back into sump.

Test procedure

– Pull out dipstick, wipe off with a clean cloth and insert it again to stop.

– Pull out dipstick again and read oil level.

 

Markings on dipstick:

1 - Min. mark

2 - Max. mark

a - Oil level in min. mark area: replenish engine oil!

b - Oil level in middle range: can be topped-up with engine oil.

c - Oil level in max. mark area: do not replenish engine oil!

d - The oil level may be in this area as a result of particular driving conditions.

Note - The oil level may be in area -d- due to the infiltration of fuel in the engine oil as a result of unfavourable driving conditions after filling. As this is a normal self-regulating phenomenon, it is not necessary to drain engine oil.

 

hf25.png

  • Απαντ. 60
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

* Engine oil temperature at least: 60 °C (για όποιον δεν έχει ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού, όταν η ένδειξη θερμ.κινητήρα/ψυκτικού είναι στη μέση, δηλ.περίπου 90οC, το λάδι τότε είναι περίπου στους 50οC μόλις).

Κάπου τα μπερδεύεις, η θερμοκρασία λαδιού είναι πάντα μεγαλύτερη από τη θερμοκρασία νερού. Δεν θα μπορούσε να ισχύει το αντίθετο μια και το νερό είναι αυτό που ψύχει τον κινητήρα. Δες εδώ ένα παράδειγμα:

 

http://s1294.photobucket.com/user/christos_99/media/IMG_20130517_185737_zps0ce5b8f6.jpg.html

 

Κάτω από το στροφόμετρο είναι η θερμοκρασία νερού, και δεξιά από το ταχύμετρο η θερμοκρασία λαδιού.

 

Όσο για το πως μετράμε τη στάθμη λαδιού, το γράφει στο manual του κάθε αυτοκινήτου. Σε γενικές γραμμές όμως ελάχιστη διαφορά θα έχουμε με ζεστό/κρύο κινητήρα, το σημαντικότερο είναι να έχει περάσει κάμποση ώρα από τότε που δούλευε ο κινητήρας ώστε να προλάβουν τα λάδια να ξανακατέβουν στο κάρτερ και να γίνει σωστή μέτρηση. Σε άλλους κινητήρες χρειάζονται 2-3 λεπτά, σε άλλους 15-20 ή και περισσότερο. Για αυτό γράφω πως πρέπει να συμβουλευόμαστε το manual.

Δημοσ.

Κάπου τα μπερδεύεις, η θερμοκρασία λαδιού είναι πάντα μεγαλύτερη από τη θερμοκρασία νερού. Δεν θα μπορούσε να ισχύει το αντίθετο μια και το νερό είναι αυτό που ψύχει τον κινητήρα. Δες εδώ ένα παράδειγμα:

 

http://s1294.photobucket.com/user/christos_99/media/IMG_20130517_185737_zps0ce5b8f6.jpg.html

 

 

 

Δες με κατάλαβες -ή δεν τον έθεσα σωστά τέλος πάντων - ,δεν είπα ότι η θερμοκρασία του λαδιού είναι μικρότερη γενικά, είπα ότι η θερμοκρασία λαδιού δεν ανεβαίνει τόσο γρήγορα όσο η θερμοκρασία νερού (που τα περισσότερα αυτοκίνητα την έχουν στο καντράν). Όταν λοιπόν βάλουμε μπρος και ξεικινήσουμε από κρύα εκκίνηση, όταν η θερμοκρασία του νερού έχει φτάσει ~90, το λάδι είναι περίπου στους ~50 ακόμα. Στη συνέχεια όσο οδηγούμε προφανώς του νερού παραμένει σταθερή (+/-) και του λαδιού μπορεί να φτάσει ακόμα και 110 ανάλογα την οδήγηση. Είχα Golf 6 και τώρα έχω Golf 7 που έχουν Oil temp φηφιακά, και όταν η θ.νερού έφτανε/φτάνει στη μέση μετά από κρύα εκκίνηση, το λάδι εκείνη τη στιγμή ήταν/είναι στους 50, όπως είπα, και ανεβαίνει στη πορεία μέχρι 95-100-105, ανάλογα την οδήγηση.

 

Αυτό το έγραψα για να μην νομίζει κάποιος που δεν έχει ένδειξη θ.λαδιού, ότι με τη θ.νερού στη μέση (normal) είναι ζεστό και το λάδι απαραίτητα. Αυτό.

Επίσης, για την ιστορία και άσχετα με τα λάδια, στα σύγχρονα αυτοκίνητα που οι εντολές των οργάνων έρχεται απ τον εγκ.κινητήρα, όταν ο δείκτης θ.νερού είναι στην μέση και σχεδόν σταθερά εκεί, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι έτσι στην πράξη. Η θερμοκρασία αυτή μεταβάλλεται φυσιολογικά σε τιμές έως και +/- στην πορεία της οδήγησης, αλλά ο δείκτης λειτουργεί έτσι ώστε να δείχνει σταθερά π.χ.90-92 (ανάλογα το αυτοκίνητο), για να μην δημιουργεί ερωτηματικά στον οδηγό για το κατά πόσο συμβαίνει κάτι ή όχι. Αν έχει κάποιος διαγνωστικό, ας πάει στις τιμές μέτρησης εγκεφ.κινητήρα. Θα δει ότι στο διαγνωστικό μπορεί να δείχνει π.χ. 100-102οC ενώ στο καντράν να φαίνεται φυσιολογικά στη μέση (θεωτ.90-92).

 

Πέραν των φυσιολογικών αποκλίσεων βέβαια (που τις ορίζει ο κάθε κατασκευαστής), ο δείκτης σαφώς αρχίζει και ανεβαίνει κανονικά από ένα σημείο και μετά.

Δημοσ.

Πολλές φορές οι μάστορες πράττουν βάση εμπειρίας και όχι τι λέει το service manual.

Άτιμη μαστοράντζα!  :mad:

Πάντα κάνουμε ό,τι λέει ο κατασκευαστής. Ο pinion καλά τα λέει.

Η στάθμη του λαδιού αυξομειώνεται κατά μισό λίτρο η περισσότερο ανάλογα με το πότε κάνεις τη μέτρηση, για αυτό πρέπει να μετράμε με τον τρόπο που λέει ο κατασκευαστής* και γνωρίζοντας πως από τη στιγμή που θα πιάσουμε θερμοκρασία νερού θέλει σχεδόν άλλο τόσο για να πιάσουμε θερμοκρασία λαδιού.

 

*μιας και έτσι έχει σχεδιάσει τον μετρητή λαδιού.

Να το πω πιο απλά...

 

Όταν το manual λέει για παράδειγμα, "με ζεστό κινητήρα σβήστε τη μηχανή και περιμένετε 15 λεπτά για να μετρήσετε" εννοεί πως μόνο τότε ο δείκτης λαδιού έχει τη σωστή ένδειξη. Σε κάθε άλλη περίπτωση ο δείκτης λαδιού μετράει λάθος. :shifty:

Δημοσ.

δεν είπα ότι η θερμοκρασία του λαδιού είναι μικρότερη γενικά, είπα ότι η θερμοκρασία λαδιού δεν ανεβαίνει τόσο γρήγορα όσο η θερμοκρασία νερού

Εντελώς διαφορετικά αυτά που έγραψες τώρα με το "όταν η ένδειξη θερμ.κινητήρα/ψυκτικού είναι στη μέση, δηλ.περίπου 90οC, το λάδι τότε είναι περίπου στους 50οC μόλις" που έγραψες νωρίτερα.

 

Αυτό το έγραψα για να μην νομίζει κάποιος που δεν έχει ένδειξη θ.λαδιού, ότι με τη θ.νερού στη μέση (normal) είναι ζεστό και το λάδι απαραίτητα. Αυτό.

Σίγουρα, όταν είναι κρύος ο κινητήρας η θερμοκρασία νερού ανεβαίνει πιο γρήγορα από ότι η θερμοκρασία λαδιού.

 

Η ουσία όμως είναι πως η θερμοκρασία ελάχιστη διαφορά κάνει στο όγκο του λαδιού, μεγάλη διαφορά θα έχεις εφόσον ο κινητήρας δούλευε πριν και δεν έχει προλάβει να στραγγίξει το λάδι στο κάρτερ.

  • Like 1
Δημοσ.

H θερμοκρασία κάνει διαφορά στον όγκο του λαδιού και ο τρόπος μέτρησης την πολλαπλασιάζει. Αν υποθέσουμε πως το λάδι από τους 20C (κρύο) στους 110C (θερμοκρασία λειτουργίας) αυξάνει τον όγκο του 10%, σε ένα μοτέρ που παίρνει 4 λίτρα αυτό μεταφράζεται σε 400ml όταν η διαφορά μεταξύ min και max συνήθως είναι 1 λίτρο.

 

Υποθετικά και ενδεικτικά τα νούμερα και με την απλούστευση ότι όλο το λάδι μαζεύεται στο κάρτερ.

Δημοσ.

H θερμοκρασία κάνει διαφορά στον όγκο του λαδιού και ο τρόπος μέτρησης την πολλαπλασιάζει. Αν υποθέσουμε πως το λάδι από τους 20C (κρύο) στους 110C (θερμοκρασία λειτουργίας) αυξάνει τον όγκο του 10%, σε ένα μοτέρ που παίρνει 4 λίτρα αυτό μεταφράζεται σε 400ml όταν η διαφορά μεταξύ min και max συνήθως είναι 1 λίτρο.

 

Υποθετικά και ενδεικτικά τα νούμερα και με την απλούστευση ότι όλο το λάδι μαζεύεται στο κάρτερ.

Εγώ πάλι πιστεύω ότι η διαφορά θερμοκρασίας κάνει ελάχιστη διαφορά στον όγκο του λαδιού, τόσο μικρή που δύσκολα θα καταφέρεις να τη μετρήσεις με τη βελόνα.

Δημοσ.

Πάντως, στα περισσότερα αυτοκίνητα, από το min έως το max η διαφορά είναι περίπου 1lt. Προσωπικά έχω παρατηρήσει ότι κάθε φορά που μου αλλάζουν λάδια και βάζουν την σωστή ποσότητα π.χ. 3,6Lt (με αλλαγή φίλτρου), ο δείκτης εκείνη τη στιγμή που μπήκαν τα λάδια (προφανώς ο κινητήρας είναι κρύος και αφού περάσει λίγη ώρα για να κάτσουν στο κάρτερ) δείχνει αρκετά πιο κάτω, περίπου στη μέση. Όταν στην πορεία το οδηγήσω το αυτοκίνητο και το ξαναελέγξω μετά από αρκετή ώρα, αφού αναμένω 2-3 λεπτά από το σβήσιμο, είναι κανονικά στο max. Οι περισσότεροι "μηχανικοί" το πάνε βάσει δείκτη την στιγμή που βάζουν τα λάδια και όλοι πάνε να βάλουν περισσότερο από την ποσότητα που λέει ο κατασκευαστής, για τον λόγο που περιγράψαμε παραπάνω. 

 

Όπως και να χει, επειδή οι απόψεις δεν συγκλίνουν απ ότι βλέπω, καθένας έχει ένα βιβλίο οδηγιών, γι αυτό υπάρχει εκεί, για να το διαβάζουμε. Εξάλλου δεν είναι και όλα τ αυτοκίνητα ίδια. Άλλα δεν έχουν καν δείκτη κ έχει ηλεκτρονική ένδειξη στην οθόνη εσωτερικά (βλέπε ΜΜΙ σε Audi π.χ. Α4 2008+).

 

Τέλος, εντάξει μην τρελαθούμε +/- 200-300ml δεν θα αλλάξει και κάτι, δεν παθαίνει τίποτα το μοτέρ.

  • Like 2
Δημοσ.

.....λαδι να εχει μεσα κ εας ειναι κ απο την καλαματα.. :-D :-D

 

μα από την Καλαμάτα είναι... έτσι κι αλλιώς στην περίπτωσή μου!  :-)

Δημοσ.

δεν ισχυει οτι λαδι να ναι δυστυχως . προσφατη αλλαγη απο 10-40 σε 5-30 (focus) και το μοτερ εγινε αθορυβο και μειωθηκε και η καταναλωση μου

Δημοσ.

δεν ισχυει οτι λαδι να ναι δυστυχως . προσφατη αλλαγη απο 10-40 σε 5-30 (focus) και το μοτερ εγινε αθορυβο και μειωθηκε και η καταναλωση μου

 

Ποιο 10-40 έβαζες;

 

Π.χ, το motul 300v (chrono) που είναι και πανάκριβο, πολλοί το διαλέγουν ως καλύτερο (και είναι πράγματι), αλλά δεν γνωρίζουν πως χρειάζεται σχετικά σύντομα αλλαγή (~5000km), και το αφήνουν 10 και 15k km.

Φυσιολογικό είναι να αρχίζει να ψιλοκουδουνίζει από ένα σημείο και μετά.

Δημοσ.

Είμαστε εκτός θέματος! Τα 300V είναι αγωνιστικά λάδια και δεν κάνουν για αμάξι δρόμου. Δεν είναι θέμα καλό/κακό, είναι θέμα καταληλότητας. Αν κάποιος θέλει Motul, από το site της εταιρείας μπορεί να δει τι λάδι να βάλει.

  • Like 1
Δημοσ.

Μια χαρά κάνουν και προσφέρουν προστασία, ειδικά σε πολύστροφους κινητήρες και σε οδηγούς που τσιμπάνε συχνά τα όρια, αρκεί να αλλάζονται όταν πρέπει.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...