Προς το περιεχόμενο

Endless Legend


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Το Endless Legend είναι ένα καινούργιο 4x παιχνίδι στρατηγικής από τη Γαλλική εταιρία Amplitude Studios, τους δημιουργούς του Endless Space.

 

 

Βρίσκεται ήδη εδώ και μερικές ημέρες στο στάδιο Early Access μέσω Steam, και η υποστήριξή του είναι συνεχής, ενώ το παιχνίδι από την πρώτη στιγμή ήταν απολύτως σταθερό και με αρκετά στοιχεία ώστε να πειραματιστεί κανείς -παρότι δεν υποστηρίζονται ακόμη όλες οι λειτουργίες που έχουν κατά νου να ενσωματώσουν οι devs.

 

To παιχνίδι διαδραματίζεται στον κόσμο των Endless, στον πλανήτη Auriga (η γυναικεία φωνή στο παραπάνω βίντεο) και αποτελεί, σε επίπεδο μυθολογίας, πρόλογο των γεγονότων που εκτυλίχτηκαν στο Endless Space.

 

Endless-Legend1_zps6ecda0e5.jpg

 

Οι γενικοί μηχανισμοί του παιχνιδιού θυμίζουν τα κλασικά παιχνίδια αυτής της κατηγορίας, όπως το Civilization και το Alpha Centauri: κάθε hex παράγει τροφή, τεχνολογία, χρήματα (dust) και επιστήμη, ανάλογα με τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της περιοχής, ενώ υπάρχουν και επιπλέον στοιχεία τα οποία προσθέτουν ή αφαιρούν δυνατότητες (αποθέματα μετάλλων, μαγικά δέντρα, κοπάδια ζώων κτλ.) καθώς και δύο ειδών πόροι: πολυτελείας (luxury) και στρατηγικοί (strategic) με τους πρώτους να ανοίγουν επιπλέον δυνατότητες σε μπόνους παραγωγής/κατασκευών/έρευνας και τους δεύτερους σε αντικείμενα τα οποία βελτιώνουν τις δυνατότητες των ηρώων. 

 

Endless-Legend3_zpsfb434ffa.jpg

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι μάχες, καθώς σε αυτές ο παίκτης δίνει γενικές οδηγίες (άμυνα, επίθεση, επιλογή στόχων) και από εκεί και πέρα οι μονάδες κινούνται ανάλογα με αυτές τις οδηγίες, δηλαδή δεν υπάρχει κλασικός άμεσος έλεγχος.

 

Endless-Legend2_zps5c18596a.jpg

 

Επίσης, όποτε προκύπτει σύγκρουση το σημείο του στρατηγικού χάρτη όπου συναντιούνται οι αντίπαλοι στρατοί μετατρέπεται στο χάρτη όπου δίνεται η μάχη: έτσι, ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ένα φαράγγι, λ.χ., αν υστερεί σε πεζικό και υπερτερεί σε τοξότες, ώστε να μπλοκάρει τον αντίπαλο εκεί με το λιγοστό πεζικό όσο οι τοξότες χτυπούν από μακριά. Ή να προτιμήσει πεδιάδες αν έχει ιππικό και ο αντίπαλος αργοκίνητες μονάδες, κ.ο.κ.

 

Στον πλανήτη υπάρχουν οι κύριες φυλές, από τις οποίες επιλέγει ο παίκτης μία. Η Early Access περιλαμβάνει τους Broken Lords, μια φυλή ιπποτών-πνευμάτων που δεν τρέφονται όπως οι κανονικές, αλλά αντλούν τη δύναμή τους από το Dust, μια ουσία σαν χρυσάφι που παράλληλα λειτουργεί σαν χρήματα στο παιχνίδι, τους Necrophages, πλάσματα με δαιμονική μορφή, τους Wild Walkers, κάτι σαν τα Elf στη μυθολογία του Endless Legend, και τους Vaulters, ανθρώπους οι οποίοι εμφανίζονται στην επιφάνεια του πλανήτη μέσα από υπόγεια καταφύγια. Στην τελική έκδοση αναμένονται ακόμη τέσσερις κεντρικές φυλές.

 

Στον πλανήτη υπάρχουν επίσης αρκετά ακόμη minor factions (Bos, Ceratan, Delvers, Erycis, Haunts, Sisters of Mercy, Silics και Urces έχουν ανακοινωθεί και υπάρχουν ήδη στο παιχνίδι, ενδεχομένως να προστεθούν και άλλα) που μπορούν να βοηθήσουν ή να δυσχεράνουν την πορεία του παίκτη, αναλόγως του πώς τις χειρίζεται. Κάθε φυλή, εφόσον ενσωματωθεί -ειρηνικά ή με τη βία- στην αυτοκρατορία του παίκτη, προσφέρει κάποια bonus (παραγωγής ή/και στρατιωτικά) και πρόσβαση στις μονάδες της φυλής.

 

Πέρα από την κλασική έρευνα και την κατασκευή έργων που βελτιώνουν τις δυνατότητες της κάθε πόλης, τα οποία είναι χωρισμένα σε εποχές (όπως στο Civilization) υπάρχει και μία κεντρική ιστορία για κάθε major faction, ανάλογα με τους σκοπούς που υπηρετεί: οι Vaulters αναζητούν το παρελθόν τους, οι Walkers προσπαθούν να συμφιλιωθούν με την έξοδο από τα δάση κ.ο.κ. Η ιστορία αυτή παρουσιάζεται μέσα από quests, ενώ στον πλανήτη υπάρχουν διάφορα σημεία με ερείπια από όπου μπορούν να προκύψουν και δευτερεύοντα quests.

 

Γενικά, και παρότι βρίσκεται ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης, το Endless Legend είναι ένα πολύ προσεγμένο παιχνίδι, με ενδιαφέρουσες ιδέες. Εκτός αυτού, η υποστήριξη που παρείχε η AS στο Endless Space (αλλά και στο Dungeon of the Endless) με κάνει αισιόδοξο πως αντίστοιχη φροντίδα και εμπλουτισμό θα δούμε και στο Endless Legend. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Όσο περισσότερο το βλέπω, τόσο πιο ενδιαφέρον αποδεικνύεται: οι μάχες θα ξενίσουν αρκετά μέχρι να τις συνηθίσει κανείς, αλλά έχει ωραίες ιδέες για τη διαχείριση της διπλωματίας και της έρευνας.

 

Πολύ σημαντικό resource, το οποίο δεν ανέφερα στη γενική παρουσίαση, είναι η επιρροή (influence) η οποία αποτελεί τη μονάδα που διαθέτει ο παίκτης για να αφομοιώσει minor factions, να κάνει συνθήκες ειρήνης, να κηρύξει τον πόλεμο ή να περιοριστεί σε απειλές (κι αντίστροφα σε ευχαριστίες).

 

Εντωμεταξύ, ανά μερικούς γύρους (υπάρχει counter κάτω δεξιά) πέφτει χειμώνας, η παραγωγή φαγητού και dust μειώνεται, η ορατότητα περιορίζεται, οι κινήσεις των μονάδων επίσης. Μπορείς να εκστρατεύσεις, αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο. Υπάρχουν και ικανότητες ηρώων που ξεπερνούν (σε επίπεδο κινήσεων στο χάρτη, όχι παραγωγής) αυτό το πρόβλημα, αλλά πρέπει να τους ανεβάσεις αρκετά επίπεδα.

 

Ο χάρτης λειτουργεί επίσης πολύ όμορφα, είναι ενιαίος, δηλαδή από το τελείως zoom in μέχρι το τελείως zoom out, σε στρατηγικό επίπεδο, είναι ο ίδιος, ανεβοκατεβαίνεις επίπεδο με τη ροδέλα και έτσι έχεις εύκολα μια πιο συνολική και πιο ειδική εικόνα.

 

Μέχρι στιγμής το μόνο πρόβλημα που έχω εντοπίσει είναι ότι κάποια side quests συγκεκριμένης κατηγορίας ενώ καλύπτεις τις παραμέτρους να βγουν πετυχημένα, τα θεωρεί ανεπιτυχή. Κατά τα άλλα, πολύ σταθερό παιχνίδι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...
  • Super Moderators

Η αισθητική του είναι πολύ όμορφη, ο χάρτης επίσης πολύ ενδιαφέρων.

 

Οι μάχες ήταν έως και 2-3 updates πριν χλιαρές, ήθελα περισσότερη στρατηγική και ευελιξία κινήσεων. Επειδή, όμως, έχω αρκετό καιρό να ασχοληθώ δεν έχω παρακολουθήσει τις εξελίξεις, θα το ξαναδώ με την επίσημη κυκλοφορία του.

 

Πάντως, οι devs ακούνε και συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα παιχνίδια τους για καιρό (το Endless Space εξακολουθεί να υποστηρίζεται ενεργά, καιρό μετά) οπότε πιστεύω πως θα έχουμε τελικά έναν αξιόλογο τίτλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μακάρι μόνο να μην είναι και αυτό της σχολής heroes που η ΑΙ βγάζει άπειρα στρατεύματα από το πουθενά μέσα σε λίγους γύρους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Tέτοιο πράγμα δεν παρατήρησα: τα minor factions σταδιακά ενισχύουν τις άμυνές τους και βγάζουν στρατούς που περιφέρονται, οπότε δεν είναι να τα αφήνεις ανεξέλεγκτα.

 

Οι βασικοί αντίπαλοι αρκετό scouting έκαναν (πάντοτε γύρω στα 3 updates πριν, θυμίζω). Τις απώλειες δεν είχα βρει τρόπο να αντιμετωπίζω, οπότε αυτό με κρατούσε σε εγρήγορση.

 

Αισθητικά είναι εξαιρετικό και σε βάζει πολύ όμορφα στον κόσμο του. Αίσθημα αδικίας δε μου δημιούργησε, πάντως, αν και σε κάποιες περιπτώσεις χρειάστηκε να περάσω στην άμυνα γιατί είχα ανοιχτεί αρκετά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...
  • Super Moderators

Θαυμάσια αισθητική, στιβαροί μηχανισμοί, αλλά οι μάχες είναι ό,τι πιο αδιάφορο έχω δει τον τελευταίο καιρό. Ελάχιστη τακτική, ενώ η ενδιαφέρουσα ιδέα να μετατρέπεται ο στρατηγικός χάρτης σε τακτικό δε λειτουργεί τόσο καλά στην πράξη.

 

Επιτίθεσαι από τα βουνά, λ.χ., για να έχεις το πλεονέκτημα ύψους για τους τοξότες σου (όχι τόσο σπουδαίο, τελικά, για να αξίζει ο μπελάς να χάνεις κινήσεις για να περάσεις τις μονάδες σου από τα δύσβατα βουνά...) και να βρεις τον αντίπαλο στη ρεματιά, και τελικά ο χάρτης "ανοίγει" και προσφέρει στον αντίπαλο επίσης βουνά για τους τοξότες του, στην απέναντι πλευρά της ρεματιάς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...