Προς το περιεχόμενο

Expeditions: Conquistador


chek2fire

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 
Μια και έγινε διαθέσιμο αυτές τις μέρες μέσω steam το  Expeditions: Conquistador είναι ένα rpg..
 

 

Conquer the New world: In the 16th Century, Spanish explorers and soldiers reached the shores of America. The search for gold, fame, and adventure drove these travelers into a treacherous wilderness where they faced hunger, disease, and dangerous predators. In their wake, the Aztec Empires lay in ruins.
 
Re-write the history of the Conquistadors: Forge diplomatic alliances with the natives... or crush the savages and bring civilization to the pagan tribes! Create an expedition of individual characters: Choose your followers wisely from over 30 characters, but be careful - they each have their own traits, opinions and moral standards.
 
Hunt for unimaginable riches and fight intense battles in the unforgiving jungle. In this turn based strategy RPG, a cunning plan is as vital as thoughtful resource management. Expeditions: Conquistador offers a rich storyline separated into two campaigns, challenging players throughout 25+ hours of gameplay. Strategy veterans as well as newbies will find their turn-based El Dorado!
 
Δείτε εδώ και το trailer
 
 
 
από τι είδα έχει πάρει και πολή καλά review και από χρήστες στο mtacritic. To official site του παιχνιδιού είναι εδώ
 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Το παιχνίδι είναι πολύ καλό, όσο το έχω δει -στη beta και από χθες που το παρέλαβα.

 

Ο παίκτης επιλέγει μια ομάδα συντρόφων (στην πορεία και υπό προϋποθέσεις μπορεί να προστεθούν μερικοί ακόμη ή να χαθούν κάποιοι) και ξεκινά να εξερευνήσει την Ισπανιόλα (σημερινή Δομινικανή Δημοκρατία κ' Αϊτή) την εποχή των Κονκισταδόρων.

 

Το παιχνίδι έχει στοιχεία rpg και διαχείρισης ομάδας, με tactical turn based μάχες. Στους χάρτες των μαχών (οι οποίες μπορούν και να αποφευχθούν, σε μεγάλο βαθμό) ρόλο παίζουν και οι παγίδες που έχει αγοράσει ή κατασκευάσει ο παίκτης, η χρήση της κάλυψης κτλ.

 

Ανάλογα με το πώς δομήθηκε ο avatar του παίκτη στην αρχή (έχει χαρακτηριστικά τα οποία βελτιώνονται είτε με attribute points, είτε με τη συμμετοχή συγκεκριμένων κατηγοριών συντρόφων στο παιχνίδι, λ.χ. οι πολεμιστές προσθέτουν πόντους στο tactics, οι ιχνηλάτες στο scouting, οι hunters στο survival κτλ.) είναι ευκολότερο ή δυσκολότερο να χειριστεί τις καταστάσεις με διάφορους τρόπους.

 

Λ.χ., ένας παίκτης με χαμηλή βαθμολογία στη διπλωματία δύσκολα θα πείσει τους άλλους να κάνουν αυτό που τους προτείνει. Αντίστοιχα, ένας παίκτης που πήρε μαζί του περισσότερους γιατρούς και ερευνητές, θα το σκεφτεί πριν προκαλέσει τους πάντες σε μάχη.

 

Σημαντικό ρόλο έχει και η επιλογή των συντρόφων στο role-playing κομμάτι: κάθε σύντροφος έχει τρία χαρακτηριστικά, τα οποία επηρεάζουν την αντίδρασή του στις επιλογές του παίκτη στην πορεία του παιχνιδιού: αν βάζεις ευσεβείς/θρήσκους ανθρώπους να σκοτώνουν ή να αψηφούν τις επιθυμίες της εκκλησίες, θα έχεις θέμα στην πορεία, σε σημείο να ξεσπάσει ανταρσία.

 

Επίσης, η ζούγκλα (και οι μάχες) κρύβουν κινδύνους: ένα τραύμα που αποκομίζει κάποιος από τη μάχη, αν αφεθεί χωρίς θεραπεία, μπορεί να θέσει το σύντροφο εκτός μάχης ή και να του στοιχίσει τη ζωή. Άρα, ένας γιατρός είναι πολύτιμος, αλλά τρώει θέση από έναν πολεμιστή ή ένα κυνηγό που μπορεί να εξασφαλίσει επιπλέον τροφή.

 

Η τροφή αγοράζεται από πόλεις και οικισμούς ή συλλέγεται από τη ζούγκλα, ανάλογα με την ικανότητα των συντρόφων στο κυνήγι. Γενικά, κάθε (επιτυχημένη) ενέργεια δίνει πόντους εμπειρίας, με τους οποίους ο παίκτης μπορεί να αναβαθμίσει τις ικανότητες των συντρόφων του, κάνοντας τους πολεμιστές ισχυρότερους και τους ερευνητές πιο σοφούς, λ.χ.

 

Υπάρχει και η δυνατότητα αναβάθμισης του εξοπλισμού των χαρακτήρων, ανάλογα με τις κατηγορίες όπλων στις οποίες ειδικεύονται. Οι κυνηγοί είναι καλοί στα πυροβόλα όπλα αλλά όχι στη μάχη με ξίφη, οι ιχνηλάτες είναι πολύ καλοί στα ξίφη αλλά δεν έχουν καν πυροβόλα όπλα. Οι γιατροί είναι χάλια στη μάχη αλλά πολύτιμοι στο να κρατάνε όρθιους τους άλλους. Οι επιλογές είναι αρκετές και πάντα παραχωρείς κάτι για να έχεις ένα πλεονέκτημα.

 

Οι χαρακτήρες των συντρόφων δεν είναι ίδιοι, άλλοι είναι νάρκισσοι, άλλοι αλτρουιστές, άλλοι επιθετικοί, άλλοι φιλήσυχοι. Αν δώσεις προαγωγή σε κάποιον και έχει πίσω του περήφανους/νάρκισσους συντρόφους, αυτοί μπορεί να θυμώσουν, αυξάνοντας τις πιθανότητες ανταρσίας. Επίσης αν αρχίσεις να σκοτώνεις τους ιθαγενείς ή να τους αφήνεις ήσυχους, έχεις θέμα με τους φιλειρηνικούς και τους πολεμοχαρείς συντρόφους σου, αντίστοιχα.

 

Γενικά, έχει πάρα πολλές επιλογές, αρκετά επίπεδα δυσκολίας, δύο ξεχωριστές εκστρατείες, πολλές επιμέρους αποστολές να εξερευνήσεις και να διευθετήσεις ανάλογα με το πώς θες να παίξεις το χαρακτήρα που έφτιαξες. Για τους φίλους των strategy/tactical/rpg παιχνιδιών, το προτείνω ανεπιφύλακτα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Nα γράψω και λίγα λόγια για ένα feature το οποίο δεν υπήρχε αρχικά στη beta και προστέθηκε χάρη στις προτάσεις των υποστηρικτών του project μέσω kickstarter: η διαχείριση του καταυλισμού τη νύχτα.

 

Στο χάρτη (εκτός πόλεων/οικισμών) η ομάδα έχει έναν αριθμό κινήσεων ανά μέρα, οι οποίες εξαντλούνται ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται (δρόμοι, λιβάδια, έλη, ζούγκλα, βουνά κτλ.). Όταν τελειώσουν οι κινήσεις, η ομάδα ετοιμάζεται να περάσει τη νύχτα στην ύπαιθρο.

 

Εκεί, ανάλογα με τις ικανότητες των μελών, μπορούν (πρέπει, ορθότερα) να τους ανατεθούν κάποιες δουλειές. Η φύλαξη, η κατόπτευση της γύρω περιοχής, το κυνήγι, η προετοιμασία τυχόν φρέσκιας τροφής, η προετοιμασία των βοτάνων και η κατασκευή αντικειμένων.

 

Η φύλαξη (guarding), στην οποία διακρίνονται οι στρατιώτες, προστατεύει από άγρια ζώα, ληστές κτλ. που αν περάσουν στον καταυλισμό μπορούν να κλέψουν τροφή ή αντικείμενα.

 

O έλεγχος της γύρω περιοχής (scouting) μπορεί να εντοπίσει σημεία ή αντικείμενα ενδιαφέροντος (από υλικά για κατασκευή συνθετότερων αντικειμένων μέχρι εξοπλισμό).

 

Το κυνήγι είναι προφανές τι κάνει αλλά είναι πολύ χρήσιμο: πρώτον γιατί κάθε μέρα, κάθε σύντροφος θέλει τουλάχιστον 1 ration για να μην κινδυνεύσει να χάσει ηθικό και δεύτερον γιατί όπως κάθε εφόδιο τα rations στοιχίζουν χρήματα (valuables) τα οποία μπορούν κάλλιστα να διατεθούν σε κάποιο άλλο εφόδιο που δε βρίσκεται δωρεάν και στο τέλος είναι ένα από τα μέτρα αξιολόγησης του πόσο καλά πήγε η αποστολή.

 

Το φρέσκο κρέας, χαλάει. Άρα, αν υπάρχει περρίσευμα, οι χαρακτήρες με υψηλό preparation μπορούν να το μετατρέψουν σε rations -πολύ χρήσιμο για μεγάλες διαδρομές σε περιοχές χωρίς οικισμούς.

 

Τα βότανα μετατρέπονται σε φάρμακα μέσω του herbalism, ώστε (αχρείαστα να είναι) αν αρρωστήσει ή τραυματιστεί κάποιος σύντροφος, να έχουν υλικά να τον βοηθήσουν οι γιατροί της ομάδας.

 

Τέλος, με τα διάφορα αντικείμενα (σχοινί, καρφιά, ξύλα, λάδι κτλ.) οι χαρακτήρες με υψηλό tinkering μπορούν να φτιάξουν παγίδες, ιδιαίτερα χρήσιμες στο πεδίο της μάχης, εξοικονομώντας χρήματα για την ομάδα και δίνοντάς της πλεονέκτημα απέναντι στους εχθρούς.

 

Κάθε είδος εδάφους έχει τα υπέρ και τα κατά του: οι δρόμοι, λ.χ., βοηθούν τους ιχνηλάτες στο έργο τους (άρα αυξάνουν την πιθανότητα εντοπισμού κάποιου ενδιαφέροντος σημείου τριγύρω ή υλικών) αλλά δυσκολεύουν τη φύλαξη και το κυνήγι. Τα λιβάδια έχουν πιο μοιρασμένες δυσκολίες.

 

Όπως παίρνουν προαγωγές οι σύντροφοι, ο παίκτης αποφασίζει την κατανομή και των αντίστοιχων βαθμών σε αυτές τις δεξιότητες. Όμως, θέλει προσοχή, γιατί οι προαγωγές είναι λίγες ούτως ή άλλως, κοστίζουν εμπειρία και δεν μπορείς να έχεις μια ομάδα γεμάτη sergeants και lieutenants. Μπορείς να έχεις μόνο 2 sergeants και 1 lieutenant, άρα θέλει σκέψη και εκεί: κάνεις δεξί σου χέρι έναν πολεμιστή, ώστε να είναι πιο ικανός στη μάχη, ή ένα γιατρό, λ.χ., για να αποκτήσει περισσότερες ικανότητες ώστε να σας βοηθήσει να επιβιώσετε από αρρώστιες και τραύματα;

 

Πολλές αποφάσεις, χωρίς να είναι πάντοτε προφανείς απαντήσεις.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Υπάρχει σαφώς ιστορία, και στα δύο campaigns, αλλά το πώς θα τη χειριστείς είναι (από όσο έχω δει ως τώρα, τουλάχιστον) ελεύθερο.

 

Εντωμεταξύ, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο (γιατί σε σοβαρές μάχες δεν έχω εμπλακεί ακόμη, έχω μόνο τρεις men-at-arms, οι άλλοι είναι recruits) είναι το πώς χειρίζεσαι το ηθικό, αφού έχεις συντρόφους με αλληλοσυγκρουόμενα character traits.

 

Άφησα, για παράδειγμα (το λέω αόριστα για να μην είναι spoiler) κάποιους εν δυνάμει εχθρούς να φύγουν, χωρίς να πολεμήσω. Αμέσως, μία κατηγορία συντρόφων αντέδρασε (-2 morale). Στον ένα έδωσα βαθμό (+1) και μερικές ημέρες αργότερα, τυχαία ( ;) με βρήκε στο camp και μου μίλησε για το παρελθόν του. Στάθηκα θετικά απέναντί του (+1) και τώρα είναι πάλι unwavering.

 

Επίσης έχουν προσθέσει εφευρέσεις και κατασκευή αντικειμένων, αλλά τα πάντα θέλουν χρόνο και χρήμα, δεν μπορείς να αγοράσεις τα πάντα με τη μία, συν του ότι δε σε παίρνει να ξοδεύεις valuables χωρίς σκέψη, γιατί με αυτά θα κριθεί πόσο πετυχημένο ήταν το ταξίδι σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Το πρώτο μου "παράπονο" για το παιχνίδι είναι πως, σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι δύσκολο να καταλάβεις σε τι είδους έδαφος βρίσκεσαι. Σε ένα σημείο που ήμουν (οπτικα, τουλάχιστον) σε ακτή το παιχνίδι "είδε" δρόμο (το χειρότερο από ό,τι έχω δει ως τώρα, θα εξηγήσω το γιατί σε λίγο) και σε μια δεύτερη περίπτωση, σε ένα πέρασμα ανάμεσα σε αδιάβατα βουνά, "είδε" ακτή (με βόλεψε μεν ως επιλογή εδάφους, αλλά το βρήκα άστοχο σε σχέση με αυτό που έβλεπα).

 

Ο δρόμος είναι ό,τι χειρότερο έχω συναντήσει ως τώρα για νυχτερινό καταυλισμό: κάθε περιοχή επηρεάζει το βαθμό δυσκολίας της φύλαξης, της κατόπτευσης και του κυνηγιού. Ο δρόμος έχει high difficulty σε φύλαξη και κυνήγι, δηλαδή είναι λίγες οι πιθανότητες να βρουν τροφή οι κυνηγοί (και, πρακτικά, χωρίς φρέσκια τροφή, τρως μια περιουσία στην αγορά προμηθειών...) ενώ είναι μεγάλη η περίπτωση να χάσεις από αυτά που ήδη έχεις (τροφή, φάρμακα, εξοπλισμό) είτε από κλοπή (σε κλέβουν μέχρι και οι βαστάζοι που έχεις μαζί σου) είτε από επίθεση ληστών ή ιθαγενών. Η καλύτερη περίπτωση που έχω συναντήσει είναι η ακτή: εύκολη φύλαξη και κυνήγι, δύσκολη κατόπτευση.

 

Δέχτηκα νύχτα επίθεση από ιθαγενείς, οι οποίοι με κύκλωσαν. Κατάφερα να τους νικήσω, όμως μου τραυμάτισαν δύο στρατιώτες, έναν πριν την επίθεση και ένα στη διάρκειά της. Τα barricades είναι απαραίτητα, όσο μπορεί κανείς συμβουλή μου είναι να φτιάχνει γιατί δεν ξέρεις πότε θα τα χρειαστείς.

 

Επίσης σημαντικές είναι οι εφευρέσεις που μπαίνουν στο παιχνίδι από ένα σημείο και μετά, καθώς βελτιώνουν το ηθικό (πάλι απογοητεύτηκαν κάτι φιλειρηνικοί σύντροφοι που έχω επειδή πολέμησα -είχα επιλογή να το αποφύγω) και την ταχύτητα κίνησης στο χάρτη, συλλογή πρώτων υλών κτλ.

 

Υπόψη, τα τραύματα χρειάζονται φάρμακα και χρόνο για να γίνουν καλά. Αν τα αφήσεις, υπάρχει περίπτωση να επιδεινωθούν -μέχρι το θάνατο. Ο τραυματίας όσο τον φροντίζει ο γιατρός δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο, ούτε φυσικά ο γιατρός. Άρα "χάνεις" δύο συντρόφους για δουλειές στον καταυλισμό (φύλαξη, συλλογή τροφής/ αντικειμένων) + ένα μέρος του εξοπλισμού του τραυματία, που θεωρείται πως καταστράφηκε στη μάχη.

 

Ένα τελευταίο: όταν βρίσκετε equipment, πριν πάτε για καταυλισμό το βράδυ, κάντε assign τον εξοπλισμό, γιατί αν τρυπώσει κλέφτης στις σκηνές, το πρώτο που κλέβει είναι ο εξοπλισμός -και, όπως τα πάντα, είναι ακριβό να αγοράζεις. Άρα, χάνεις το bonus σε επίθεση/ άμυνα που δίνει ο εξοπλισμός, συν του ότι θα χάσεις και valuables για να αγοράσεις κάτι καινούργιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
  • Super Moderators

Συνολικά (καθώς το έχω σχεδόν τελειώσει) το μόνο πραγματικό θέμα του παιχνιδιού είναι ότι έχει περιορισμένο replayability, καθώς ορισμένες επιλογές είναι απλά καταστροφικές -δηλαδή, μπορεί να τις επιλέξεις για να δεις τι θα συνέβαινε, αλλά δεν τίθεται πρακτικά δίλημμα τι θα έκανες.

 

Όπου σας δίνεται η δυνατότητα να στρατολογήσετε ένα σύντροφο, κάντε το, είναι υπερπολύτιμο ένα ακόμη άτομο για τις δουλειές στον καταυλισμό.

 

Επίσης, ο χαρακτήρας που υποδύεται ο παίκτης έχει και ρόλο γιατρού στον καταυλισμό, όπου όμως δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο: εννοείται πως αν υπάρχει 1 τραυματίας μόνο, πρέπει να ανατίθεται στον avatar του παίκτη.

 

Προσοχή στη φύλαξη το βράδυ και μακριά από τους δρόμους. Φροντίζετε να κλείνετε το γύρο σας τουλάχιστον σε ζούγκλα, κατά προτίμηση σε ακτή αν είστε από εκείνη τη μεριά (ειδικά στην πρώτη αποστολή).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προαγωγές φαντάζομαι δίνεις σε όλους μέχρι veteran και απλά αφήνεις μετά όσους θεωρείς ποιο ικανούς για να τους κάνεις αξιωματικούς

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Ως veteran τη βασική τους ικανότητα για τον καταυλισμό μπορούν να τη φτάσουν στο max (10) οπότε επιλέγεις προαγωγές ανάλογα με το πώς χειρίζεσαι τις μάχες ή/και για να διαχειριστείς τις σχέσεις τους, τυχόν χαμηλό ηθικό κτλ.

 

Υπάρχει ένας χαρακτήρας, λ.χ. (δεν ξέρω αν είναι η στρατολόγησή του ανοιχτή σε όλους, αρχικά το είχαν ως bonus για τους υποστηρικτές του project μέσω Kickstarter, είχαν πει ότι σκέφτονταν να τον προσφέρουν σε όλους αλλά δεν ξέρω τι έγινε τελικά) που αν τον πάρεις ξεκινά με πολύ χαμηλό ηθικό, οπότε κάποιες bonus προαγωγές μπορούν να βοηθήσουν. Δε γράφω περισσότερα για να μην χαλάσω τυχόν εκπλήξεις στην πορεία.

 

Αυτός που είναι παραγνωρισμένος, νομίζω, είναι ο χαρακτήρας των scholars, σε ορισμένες μάχες αποδείχτηκε πολύ χρήσιμος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χθές πάντως αν και στην αρχή ακόμα του game με την ομάδα να μην έχουν μεγάλε αναβαθμίσεις μπόρεσα και έβγαλα μια πάρα πολύ δυσκολη μάχη με υπεράριθμούς αντιπάλους.

Ειχα δύο healer και σε ρόμβο εξωτερικά η ανάλογα με το τερέν είχα 4 warrior-scout. Πάντα όλοι μαζί κλέιναμε δρόμους για να μην έχουμε πολλούς αντιπάλους να αντιμετωπίσουμε και πάντα την πέφταμε όλοι μαζί σε έναν ένα αντίπαλο. 

Αυτό το σετάρισμα μου φαίνετε είναι αρεκτά καλό. Οι hunter αν και range attack δεν τους βλέπω και πολύ χρήσιμους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Γενικά συζητήθηκε πολύ η μορφή των hunters και κατά την ανάπτυξη του παιχνιδιού, στη beta κάποια στιγμή ήταν πανίσχυροι. Τώρα είναι πολύ πιο μετριασμένοι, αν και σε overwatch έχω δει hunter να κάνει μεγάλη ζημιά.

 

Οι scouts είναι πολύ χρήσιμοι με το dodge, οι warriors με το stun προφανώς χρησιμεύουν και οι scholars είναι παραγνωρισμένοι, αλλά λόγω του ότι οι ομάδες είναι μικρές, συχνά πήγαινα για πιο σίγουρες επιλογές.

 

Upgraded healer είναι must, ειδικά στο Μεξικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τέλειωσα τον χάρτη της ισπανιόλας και τώρα βρέθηκα στην mainland. To game το έχω καταευχαριστηθεί και εκπληρώνει όλα τα geek game γούστα μου.

Εχει και πάρα πολύ καλές αποστολές αν και θα ήθελα οι αποφάσεις που παίρνεις με το αν αντιδρασεις φιλικά η εχθρικά στους Ινδιάνους να είχε ένα αντίκτυπο γενικά στο story και όχι μόνο στο morale των μελών του team σου.

Ολη την ισπανιόλα την έβγαλα με 2 healer και 3 warrior και έναν scout τώρα έχω αρχίσει να χρησιμοποιώ σε μερικές αποστολές και τους hunter και όντος για να είναι χρήσιμοι θέλουν να τους αναβαθμίσεις πρώτα. 

Πολύ χρήσιμα για τις μάχες είναι και τα barricades, η φωτιά που ρίχνεις καθώς και τα spike και μια σωστή τοποθέτηση τους σου δίνει μεγάλο αβανταζ για την τροπή της μαχής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...