Alithinos Δημοσ. 16 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 16 Αυγούστου 2012 Έχω πάθος με τα videogames,και όνειρο μου είναι κάποτε να φτιάχνω μεγάλα AAA παιχνίδια. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι πολύ μακρυά και ίσως μη ρεαλιστικό,αλλά είπα να κατεβάσω κάποιες από τις δωρεάν μηχανές παιχνιδιών για να πειραματιστώ και να ψιλομάθω κάποια πράγματα για το πως λειτουργούν οι μηχανές και φτιάχνονται τα παιχνίδια. Έτσι λοιπόν κατέβασα και άρχισα να δοκιμάζω 3 διαφορετικές μηχανές Unity 3D 3.5 Unreal Engine 3 Cryengine 3 Παρακάτω παραθέτω κάποιες ιδιαιτερότητες και λεπτομέρειες σχετικά με αυτές τις μηχανές. Υπ' όψιν πως είμαι begginer και δεν έχω και τεράστια εμπειρία στις μηχανές και το game development. Unity 3D + Το καλύτερο ίσως χαρακτηριστικό της Unity είναι πως έχει τη μεγαλύτερη υποστήριξη διαφορετικών τύπων αρχείων από τις μηχανές που αναφέρονται σε αυτό το μήνυμα. Η εισαγωγή νέων assets όπως meshes και textures είναι παιχνιδάκι. Διαβάζει από απλό export αρχείο του Blender μέχρι 3ds,Maya κτλπ.. + Άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό του Unity είναι το Assets Store,στο οποίο ο κάθε χρήστης μπορεί να ανεβάσει τα δικά του assets (models,textures,sound,scripts) σε κάποια τιμή ή δωρεάν,και κάποιος άλλος αντίστοιχα να τα κατεβάσει. Περιέχει από έτοιμα scripts για συμπεριφορά της κάμερας μέχρι δέντρα,script για φτιάξιμο RPG quests κτλπ,οπότε κάποιος που δεν έχει το χρόνο ή τη γνώση να φτιάξει δικά του,μπορεί να κάνει browse το κατάστημα και να αγοράσει ή να κατεβάσει δωρέαν. * Υποστηρίζει τις κλασσικές γλώσσες προγραμματισμού C# και C++ που είναι δημοφιλής στο χώρο. - Στα μείων της μηχανής αυτής σε σύγκριση με τις άλλες,είναι ο κάπως περιορισμένος σχετικά αριθμός tutorials και knowledgebase. Υπάρχουν διάφορα άρθρα,αλλά δεν φτάνουν τον όγκο και τη ποιότητα των άλλων 2. - Επίσης αρνητικό θεωρείται και ότι έχει κάποια bugs... Περιορισμοί χρήσης: Με τη free έκδοση μπορεί ο οποιοσδήποτε να φτιάξει και να εκμεταλλευτεί οικονομικά το παιχνίδι του. Μοναδικός περιορισμός μια splash screen που εμφανίζεται στην αρχή του παιχνιδιού,που μας ειδοποιεί πως το παιχνίδι είναι "Powered by Unity". Με 1500 ευρώ αγοράζεις την άδεια που αφαιρεί αυτή την οθόνη. Cryengine 3 + Η Cryengine 3 προσφέρει τις περισσότερες δυνατότητες για επέκταση γραφικών. Περιέχει πολλά built-in συστήματα που μπορούν να προσφέρουν πολύ καλά γραφικά,και έχει και ανοιχτό παράθυρο για να είναι ικανή να συνεχίσει να παράγει μοντέρνα παιχνίδια και στο μέλλον. +Έχει ίσως από τα πιο φιλικά user interfaces που έχουν editors μηχανών παιχνιδιών. Μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να απομνημονεύσει πως γίνονται διάφορες λειτουργείες,και λειτουργεί σχεδόν ενστικτωδός. Πολύ καλό interface για κάποιον αρχάριο. * Έχει περιορισμένη εμβέλεια υποστυριζόμενων αρχείων. Για να μπορείς να εισάγεις π.χ. textures θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι σε συγκεκριμένο τύπο,και αυτό ο τύπος χρησιμοποιείται μόνο από τη Cryengine,που σημαίνει πως θα πρέπει να χρησιμοποιείς το Official Plugin μετατροπής,το οποίο υπάρχει μόνο για το photoshop που είναι πανάκριβο,και αυτό το convertion θα πρέπει να το κάνεις για κάθε 1 texture που θέλεις να της περάσεις.(Συνήθως τα μοντέρνα παιχνίδια έχουν δεκάδες χιλιάδες textures.Φαντάσου να τα κάνεις 1-1 import και export από το photoshop...) * Υποστηρίζει C#,C++,Flash,και Lua προγραμματισμό. - Έχει κάποια προβλήματα που παραμένουν άλυτα.Σε μερικά συστήματα π.χ. crashάρει τυχαία ή στο startup και είναι λίγο δύσκολο να τη κάνεις να δουλέψει. Πρέπει να κάνεις save συχνά. Περιορισμοί χρήσης: Μπορείς να φτιάξεις και να διανέμεις δωρεάν παιχνίδια,αλλά αν θες να τα εκμεταλλευτείς εμπορικά θα πρέπει να υπογράψεις συμβόλαιο με τη Crytek να κατακρατεί το 20% των εσόδων σου. Unreal Engine 3 + Έχει μάλλον τα πιο πολλά και πιο εμπεριστατωμένα tutorials και knowledgebase από όλες τις άλλες μηχανές. Υπάρχει τεράστια πληθώρα κειμένων στο internet για να διαβάσεις και να μάθεις,αρκετά για να γεμισούν ολόκληρα βιβλία. + Μαθαίνοντας την Unreal Engine και Editor,μαθαίνεις τη πιο δημοφιλή μηχανή της αγοράς. Η καλή γνώση της χρήσης της,θα μπορούσε να θεωρηθεί επαγγελματικό προσόν σε μερικές περιπτώσεις. * Για scripting υπάρχει η γλώσσα προγραμματισμού της Epic,που γράφεται στο Kismet.Θα πρέπει κάποιος να εξασκηθεί στη νέα αυτή γλώσσα πριν αρχίσει να γράφει scripts. - Υποστηρίζει ελάχιστους τύπους αρχείων,και κυρίως αποκλειστικούς για την Unreal. Το κακό είναι πως σε αντίθεση με τη Cryengine πρέπει να κάνεις περισσότερο ψάξιμο και είναι περισσότερος μπελάς το να καταφέρεις να μετατρέψεις τα assets σου σε αρχεία που υποστηρίζει η Unreal. - Υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί για τις δυνατότητες γραφικών,όπως π.χ. maximum αριθμός pixel για textures κτλπ. Δεν θα αντέξει πολύ στο χρόνο η 3,αλλά όπου να 'ναι θα βγει η 4. Περιορισμοί χρήσης: Μπορείς να φτιάξεις και να διανέμεις δωρεάν τα παιχνίδια σου,αλλά άμα θες να τα εκμεταλλευτείς εμπορικά θα πρέπει να δόσεις αρχικά 99 δολλάρια για να αποκτήσεις την άδεια,συν το 25% των εσόδων σου από το παιχνίδι στην Epic. Προσωπικά έχω αρχίσει να μαθαίνω την Unreal Engine 3 τώρα,επειδή (τουλάχιστον στο δικό μου PC) έχει τη πιο σταθερή και απροβλημάτιστη λειτουργεία,αν και το να κάνω import τα assets είναι a pain in the ass.Ζηλεύω το assets store της Unity και τα γραφικά της Cryengine,αλλά άμα μου πετάγονται συνέχεια errors και crashαρίσματα δεν μπορώ να δουλέψω σε αυτά τα περιβάλλοντα... Έχει ασχοληθεί κάποιος άλλος με μηχανές βιντεοπαιχνιδιών ? Με ποια ασχοληθήκατε περισσότερο και επιλέξατε να δουλέψετε πάνω της ? Τι σας αρέσει και τι όχι ? Έχετε κάποια συμβουλή για έναν αρχάριο ? 1
sakisosf Δημοσ. 17 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 17 Αυγούστου 2012 Κατά την γνώμη μου η Unity είναι μία από τις κορυφαίες μηχανές και απ'ότι είδα θα διορθωθούν πάρα πολλά Bugs στην Unity 4!Οπότε υπομονή!
alexzzz Δημοσ. 19 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 19 Αυγούστου 2012 Μεταφέρατε (και αυτό το topic για game engines) στο section του προγραμματισμού
marios_geo Δημοσ. 28 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 28 Αυγούστου 2012 Πολύ ενδιαφέρον θέμα άνοιξες, αλλά δεν βλέπω όμως απαντήσεις. Μιας και δεν έχω ιδέα (αλλά ενδιαφέρομαι), απαντάω για να ανέβει στην πρώτη σελίδα.
sakisosf Δημοσ. 29 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 29 Αυγούστου 2012 Πραγματικά πολύ ωραίο θέμα και μου κάνει εντύπωση ότι με 275 εμφανίσεις έχει μόνο 2 απαντήσεις!!!Εγώ πάντως επιμένω στην μία και μοναδική Unity.Εντάξει έχει κάποια Bugs αλλά στο δικό μου PC δεν έχει σοβαρά προβλήματα!Πάντως προβλέπω τα γραφικά της επόμενης CryEngine να είναι κάτι παραπάνω από κορυφαία...Έχοντας δει στο YouTube και στο e-tutorials.gr τα γραφικά είναι αξεπέραστα και δεν υπάρχει ανταγωνισμός σε αυτόν τον τομέα.Η Unreal πάλι μου φαίνεται λίγο δύσκολη ή τουλάχιστον έτσι μου φαίνεται εμένα καθώς δεν έχω ασχοληθεί ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ με Game Development (αν και μου αρέσει πάρα πολύ!) και όλα τα κλπ.Ευτυχώς υπάρχουν στο YouTube πολλά Tutorials για Beginners (όπως εγώ) και βοηθούν πάρα πολύ αυτούς που ξεκινάνε τώρα με Game Development (πάλι όπως εγώ!).Αλλά όταν βγει η CryEngine 4 παρατάω Unity,παρατάω Software Development και αρχίζω τα Tutorials κανά μήνα πριν βγει γιατί αν την ανοίξω θα τα βρω μπαστούνια και θα μισήσω το Game Development και όλες τις μηχανές μια για πάντα και χωρίς επιστροφή.Και μην πει κανείς ότι η Unreal και η Cryengine είναι εύκολες για έναν αρχάριο...Εγώ τις έχω ανοίξει και ήθελα περίπου 2 ώρες για να συνειδητοποιήσω πως και τι λειτουργεί σε κάθε μία από αυτές (εκτός από Unity)! Μία γνώμη αρχάριου!!!!!
ChRis6 Δημοσ. 29 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 29 Αυγούστου 2012 Πραγματικά πολύ ωραίο θέμα και μου κάνει εντύπωση ότι με 275 εμφανίσεις έχει μόνο 2 απαντήσεις!!!Εγώ πάντως επιμένω στην μία και μοναδική Unity.Εντάξει έχει κάποια Bugs αλλά στο δικό μου PC δεν έχει σοβαρά προβλήματα!Πάντως προβλέπω τα γραφικά της επόμενης CryEngine να είναι κάτι παραπάνω από κορυφαία...Έχοντας δει στο YouTube και στο e-tutorials.gr τα γραφικά είναι αξεπέραστα και δεν υπάρχει ανταγωνισμός σε αυτόν τον τομέα.Η Unreal πάλι μου φαίνεται λίγο δύσκολη ή τουλάχιστον έτσι μου φαίνεται εμένα καθώς δεν έχω ασχοληθεί ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ με Game Development (αν και μου αρέσει πάρα πολύ!) και όλα τα κλπ.Ευτυχώς υπάρχουν στο YouTube πολλά Tutorials για Beginners (όπως εγώ) και βοηθούν πάρα πολύ αυτούς που ξεκινάνε τώρα με Game Development (πάλι όπως εγώ!).Αλλά όταν βγει η CryEngine 4 παρατάω Unity,παρατάω Software Development και αρχίζω τα Tutorials κανά μήνα πριν βγει γιατί αν την ανοίξω θα τα βρω μπαστούνια και θα μισήσω το Game Development και όλες τις μηχανές μια για πάντα και χωρίς επιστροφή.Και μην πει κανείς ότι η Unreal και η Cryengine είναι εύκολες για έναν αρχάριο...Εγώ τις έχω ανοίξει και ήθελα περίπου 2 ώρες για να συνειδητοποιήσω πως και τι λειτουργεί σε κάθε μία από αυτές (εκτός από Unity)! Μία γνώμη αρχάριου!!!!! Το χειροτερο που μπορεις να κανεις. Αυτες οι μηχανες δεν ειναι για εναν αρχαριο.Μαθετε πρωτα τα βασικα και υστερα πιανετε στα χερια σας και μια μηχανη
menostospitimou Δημοσ. 30 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 30 Αυγούστου 2012 Δεν είχα ιδέα ότι μπορείς να κατεβάσεις αυτές τις μηχανές για το γαμώτο! Νόμιζα ότι έσκανες μερικά χιλιαρικάκια και μετά είχες πρόσβαση. Ενθουσιάστηκα.
sakisosf Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2012 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2012 Λοιπόν δοκίμασα σήμερα (ξανά) και την Cryengine και είδα λίγο το Demo που είχε μέσα...Χάθηκα!Στα γραφικά δεν υπάρχει ανταγωνισμός!!!Cryengine Rulezzzz!!!
krakkhed Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2012 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2012 Για πραγματικά free (και open source) ρίξε μια ματιά και στο Site: Ogre 3D
georgemarios Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2012 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2012 Για πραγματικά free (και open source) ρίξε μια ματιά και στο Site: Ogre 3D Τα σπάει μεν, αλλά, παρατήρηση, είναι GRAPHICS engine και οχι GAME engine. Αλλά μιας και την αναφέραμε, για τους .NETαδες υπάρχει και η axiom (http://axiom3d.net) που ειναι μεταφορά της Ogre σε .NET/Mono (είναι κανονικό port, όχι wrapper ε)
georgemarios Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2012 Δημοσ. 7 Σεπτεμβρίου 2012 Απο το axiom3d.net The Axiom 3D Rendering Engine is a fully object oriented 3D graphics engine using C# and the .Net platform. Axiom 3D aims to be an easy to use, flexible, extendable, and powerful engine that allows for rapid development of games and other graphical applications. By using the .Net framework as the target platform, developers can focus more on core functionality and logic, rather than dealing with the complexities of languages like C++. The core of Axiom is a port of the very popular OGRE graphics engine, which was chosen based on its clean object-oriented design, powerful features, and flexibilty. The original port was carried out by Leedgitar, the project founder.
sakisosf Δημοσ. 14 Δεκεμβρίου 2012 Δημοσ. 14 Δεκεμβρίου 2012 Την Unity 4 την έχει δοκιμάσει κανείς?Εγώ την δοκίμασα προχτές και μου φάνηκε μακράν καλύτερη από την 3.5.Το νέο μου παιχνιδάκι εκεί το ετοιμάζω.Προς το παρόν έχω φτιάξει αυτό εδώ :http://www.insomnia.gr/topic/467059-space-destroyer-demo-made-in-unity3d/ σε Unity 3.5 Pro!
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα