Προς το περιεχόμενο

The Bureau: XCOM Declassified


kostacurtas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2K Games Finally Announces The New X-COM!

 

2K Games announced today that XCOM, the re-imagining of one of gaming’s most storied and beloved franchises, is currently in development at 2K Marin, the studio behind the multi-million unit selling BioShock 2. Currently in development exclusively for the Xbox 360 video game and entertainment system from Microsoft and Windows PC, XCOM combines the strategic core of the groundbreaking franchise with a suspense-filled narrative and distills it into a tense and unique first-person shooter experience.

 

With BioShock 2, the team at 2K Marin proved themselves as masters of first-person, suspenseful storytelling, and with XCOM they will re-imagine and expand the rich lore of this revered franchise,” said Christoph Hartmann, president of 2K. “Players will explore the world of XCOM from an immersive new perspective and experience firsthand the fear and tension of this gripping narrative ride.”

 

XCOM is the re-imagining of the classic tale of humanity’s struggle against an unknown enemy that puts players directly into the shoes of an FBI agent tasked with identifying and eliminating the growing threat. True to the roots of the franchise, players will be placed in charge of overcoming high-stake odds through risky strategic gambits coupled with heart-stopping combat experiences that pit human ingenuity – and frailty – against a foe beyond comprehension. By setting the game in a first-person perspective, players will be able to feel the tension and fear that comes with combating a faceless enemy that is violently probing and plotting its way into our world.

 

http://www.xcom.com

 

screenshot01xl.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 100
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

X-Com και FPS ? Το ειχαν δοκιμασει μια φορα πριν και ηταν πατατα, τι αλλαξε τωρα ?

 

Τώρα θα είναι πιο φωτορεαλιστική πατάτα, κρίμα όχι FPS ρε παιδιά!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σοβαρά τώρα δεν έχουμε υπέρ-αρκετά action/fps/mindless slaughter ήδη ? Κάνα turn-based θα δούμε στο pc ? Ξέρω μόνο για το επόμενο HoMM και τέλος. Αντε να το κάνουνε και αυτό omigawd-medieval-kill ze demons with your enormous sword και όσοι γουστάρουμε turn-based να παίζουμε ακόμα το Kings Bounty και το Fantasy Generals

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα το ξαναπώ. Πλέον έχουμε να κάνουμε με business που ο καθένας κοιτάει να βγάλει περισσότερα λεφτά κι όχι να προσφέρει κάτι εξαιρετικό για τους fans ή τους gamers. Γι' αυτό και δεν αξίζει να είστε fanboys την σημερινή εποχή!

 

Το έχει η μέρα σήμερα μου φαίνεται :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τουλαχιστον ισως συνδιασουν στοιχεια απο τα αυθεντικα X-Com ( Χτισιματα βασεων, αγορα εξοπλισμου, Research And Development ) μαζι με FPS......Αυτο ισως να τρωγοτανε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Πολύ ωραίο το άρθρο (γενικά το RPS είναι καλό). Ελπίδα, όπως γράφει ο Alec Meer ας υπάρχει, όμως πρέπει να υπάρχει και ρεαλιστική προσδοκία.

 

Τα FPS ποτέ δεν ήταν το φόρτε μου. Για να τα ανεχτώ πρέπει να έχουν στοιχεία RPG που να είναι τα κυρίαρχα (System Shock, ας πούμε). Όταν μαθεύτηκε πως θα είναι το Fallout3, για παράδειγμα, ήξερα ότι, και καλό να ήταν, δε θα είναι αντίστοιχα εθιστικό για μένα όσο το 1 και 2. Φαίνεται από τη δομή. Άλλο το tb tactical battles, άλλο το FPS.

 

Μακάρι να τα πάνε καλά και να φτιάξουν ένα ενδιαφέρον παιχνίδι. Τουλάχιστον, να μη δούμε για μια ακόμη φορά το όνομα ενός παιχνιδιού με το οποίο έχουμε συνδέσει αγαπημένες αναμνήσεις, να ξεφτελίζεται με scores όπως εκείνα του X-COM: Interceptor.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Core BioShock 2 Team Not Leading XCOM Development

2K Marin's Australian division will handle the tactile earth defense game's reimagining.

 

Development of 2K's upcoming XCOM is not being lead by the core BioShock 2 team at 2K Marin but, rather, its new Australian division.

 

Speaking to 1UP this morning, a representative from 2K Games confirmed that 2K Marin and the studio formerly known as 2K Australia are now "sister studios" acting under the 2K Marin banner, meaning that last night's announcement that the game is being developed by 2K Marin is, while technically true, a bit misleading.

 

While the Australian team (which 2K is officially calling "the Canberra, Australia arm of 2K Marin") contributed a significant amount of development to BioShock 2, its core creative team as one might traditionally define it was housed in Marin itself.

 

2K declined comment on the reason for the name change, saying only that "we'll be talking about XCOM, the team and everything else in the near future."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Πολύ νωρίς ακόμη για εντυπώσεις, αφού υπάρχει μόνο το concept και η υπόσχεση για in-game videos "σύντομα", πάντως ανακοινώθηκε το Xenonauts, μια απόπειρα δημιουργίας ενός σύγχρονου Χ-Com, στη λογική των δύο πρώτων, την εποχή του Ψυχρού Πολέμου.

 

Περισσότερες (σχετικά) πληροφορίες για το παιχνίδι, στο επίσημο site.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

First XCOM details make contact

 

The new first-person shooter interpretation of XCOM is built around a series of eerie and tense missions embarked on from an underground FBI base hub.

 

Developer 2K Australia presents hero Carter (who has a "chequered past") with a US wall-map of choice, according to the June issue of Official Xbox Magazine (read by NeoGAF).

 

Missions are broken into locations and highlighted either because of extra terrestrial activity or for containing Elerium, a valuable resource. Missions are quasi-real-time and their outcome "uncertain". Other missions may expire by the time you're finished with one, and leads given at locations may also disappear over time.

 

Carter will always be accompanied by FBI agents on mission, although there is no evidence yet of a squad-command system. In the example given, Carter is joined by Jonas and Frank and heads to Flagstaff, Arizona.

 

There the trio find an eerily quiet town. Carter uses a weird Petri dish containing a black inky substance to track alien activity and hones in on a house with a goo smear on the path.

 

Following the clues, the FBI agents bump into a hostile alien blob and, after finding bullets ineffective, whip out Blobatov grenades - glass jars filled with a strange combustible substance - and ignite their foe. This works.

 

The trio encounter more blobs inside and Carter finds himself a man down. He vacates the building but is discovered by a hovering Titan Monolith equipped with a deadly beam. He bobs and weaves around suburbia, evading the Titan Monolith while wasting blob resistance with shotgun blasts. Eventually he stumbles on the Elerium he's after and after a tough final battle has completed his task.

 

Elerium can be taken to the FBI base and used by inventor Malcolm Quinn to make more wacky weaponry and equipment. This is the only sniff of an upgrade system the preview offered. Carter will be equipped with a camera, however, the pictures from which can be used to research enemies and create weapons and strategies from.

 

2K Australia wouldn't talk about multiplayer. However, lead game designer Ed Orman has said his team "clocked a lot of hours" playing the original X-COM as research.

 

2K announced the new XCOM in early April. The big twist was that this reinvention would be a strategical first-person shooter rather than a turn-based strategy game.

 

XCOM is in development for PC and Xbox 360. There's no date yet.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...