Απευθείας από την Ιαπωνία, για πλατφόρμες Wii και Wii U, πολύ διαφορετικό από ότι έχουμε παίξει στην κονσόλα μας έως τώρα, το Pandora’s Tower είναι ένα παιχνίδι το οποίο θα σας κεντρίσει το ενδιαφέρον από τις πρώτες σκηνές, καθώς εξιστορεί μια φουτουριστική, τραγική και συνάμα αποκρουστική ιστορία.
Η ανάπτυξη του παιχνιδιού έγινε από μια εταιρία με αρκετά anime παιχνίδια στο ιστορικό της, εκ των οποίων ελάχιστα έχουν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. Η εταιρία Ganbarion προσφέρει έναν νέο αέρα όσο αφορά τον τρόπο εξέλιξης των μαχών καθώς επίσης και ενδιαφέρουσες γεμάτο αγωνία τελικές μάχες (Boss Battles). Τα γραφικά στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν απογοητευτικά σε σχέση με άλλα παιχνίδια της Nintendo μιας και στην ουσία πρόκειται για έναν τίτλο του παρελθόντος ο οποίος απλά έγινε port στο Wii U, αλλά το Pandora’s Tower προσπαθεί να μας αποζημιώσει στο σύνολο.
Το Pandora’s Tower είναι ένα action-role παιχνίδι το οποίο εμπεριέχει στοιχεία RPG. Παίζεται με έναν παίκτη (single player mode) και μπορεί κανείς να το αποκτήσει μόνο μέσω του διαδικτυακού καταστήματος της Nintendo, «κατεβάζοντας» το απευθείας στην κονσόλα του.
Πλοκή- Χαρακτήρες
Σαν να βλέπουμε Ιαπωνικό anime, παρακολουθούμε μια γιορτή σε ένα κάστρο, στο οποίο πολλοί υπήκοοι είναι συγκεντρωμένοι και παρακολουθούν μία κοπέλα η οποία περιτριγυρίζεται από χορευτές, τραγούδια κλπ. Ξαφνικά από την πλάτης της κοπέλας, βλέπουμε να βγαίνει μωβ χρώμα και να αρχίζει να σχηματίζεται ένα σχέδιο σαν τατουάζ. Γίνεται μία έκρηξη και επικρατεί πανικός.
Η κοπέλα φυγαδεύεται από έναν ιππότη (προφανώς) και κρύβονται. Μια γυναίκα (το μάθαμε στην πορεία) η οποία κουβαλάει ένα απίστευτα περίεργο και τρομαχτικό πλάσμα στην πλάτη της, τους καλεί να την ακολουθήσουν. Βγαίνουν όλοι από το κάστρο και τρέπονται σε φυγή. Κανείς, μέχρι αυτό το σημείο δε γνωρίζει γιατί γίνονται όλα αυτά. Γύρω από μία φωτιά και ενόσω η κοπέλα κοιμάται και βλέπει εφιάλτες, η μάγισσα- έμπορος- φύλακας (ναι, όλα αυτά) εξηγεί στον ιππότη, τι θα συμβεί στην κοπέλα αν δεν τη βοηθήσει ο ίδιος. Αν ο ιππότης δεν παρέχει τις υπηρεσίες του στην κοπέλα, εκείνη θα μετατραπεί σε ένα φρικαλέο τέρας. Από αυτό το σημείο, αρχίζει να ξετυλίγεται, αρκετά αργά το κουβάρι της ιστορίας του Pandora’s Tower.
Τα γραφικά όπως αναφέραμε πρωτύτερα δε μας εντυπωσίασαν. Για την ακρίβεια μας εξέπληξαν δυσάρεστα, αφού έχουμε συνηθίσει υψηλής ευκρίνειας παιχνίδια στην Wii U κονσόλα μας. Παρόλα αυτά, παρατηρήσαμε ότι υπάρχει καλύτερη ποιότητα εικόνας όταν βλέπαμε το παιχνίδι μέσα από το Wii U gamepad αντί στην τηλεόραση. Η μουσική δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο, ενώ θα μπορούσε για τόσο έντονη ιστορία, να υπάρχει και αντίστοιχα ένα έντονο μουσικό θέμα.
Ο ιππότης ονομάζεται Aeron, και είναι για την ακρίβεια πρώην Ελυσσιανός ιππότης. Ο χαρακτήρας του είναι ανιδιοτελής και πράος. Είναι πρόθυμος να δώσει την ζωή του για την Elena, η οποία είναι η συμπρωταγωνίστρια του. Η Elena είναι παρθένα και επιλέχθηκε να τραγουδήσει στην γιορτή του Θερισμού. Εξού και γιατί, η πιο πάνω γιορτή. Η Mavda είναι Vestra έμπορος και είναι η τελευταία φύλακας των δεκατριών Πύργων. Επίσης κατά περίπτωση ασκεί και μαγεία.
H Mavda κουβαλάει πάντα πάνω στην πλάτη της (τα οικογενειακά βάρη που λένε) τον σύζυγό της, ο οποίος είναι ένα τέρας, με κεφάλι νεκροκεφαλής και μεγάλες διαστάσεις. Οι χαρακτήρες που αναφέραμε ήδη και πρωταγωνιστούν στα περισσότερα cutscenes, έχουν κάπως αδιάφορη ερμηνεία. Ο Aeron, από ότι έχει καταθέσει η εταιρία, επιλέχθηκε να είναι χαμηλών τόνων και όχι πολύ ομιλητικός. Η Mavda, έχει στοιχεία από κυνικές νεράιδες και ύπουλους μάγους. Η μάγισσα Mavda, χαίρεται ακόμη και με την κατάρα που μετατρέπει την Elena σε ένα αποκρουστικό τέρας, ενώ σαρκάζει το καθετί. Η Elena από την άλλη, είναι γλυκύτατη, όταν δεν μοιάζει με τέρας, ενώ τα cutscenes που την αφορούν, μεταφέρουν τον παίκτη στην θέση της και ταυτόχρονα υπάρχει το αίσθημα του οίκτου και της προστασίας απέναντι σε ένα τόσο εύθραυστο πλάσμα.
Η όλη ιστορία εξελίσσεται μέσα σε δεκατρία κάστρα τα οποία βρίσκονται στο μέσον μιας τεράστιας χαράδρας που ονομάζεται Scar. Τα δεκατρία κάστρα κρέμονται ουσιαστικά πάνω από το κενό και είναι δεμένα με αλυσίδες οι οποίες στηρίζονται στο έδαφος. Αυτές οι αλυσίδες δεν αφήνουν το κενό, Scar, να μεγαλώσει και να καταστρέψει τον κόσμο. Η ιστορία είναι αρκετά περίεργη για τα δικά μας δεδομένα. Λόγω του ότι αρκετά στοιχεία για την ιστορία και το παιχνίδι προσφέρονται στον παίκτη μέσα από διάφορους διαλόγους που γίνονται μεταξύ των χαρακτήρων, την ροή της συζήτησης αποφασίζουμε εμείς.
Επιλέγετε φράσεις μέσα από μία λίστα με επιλογές και με αυτόν τον τρόπο, η εταιρία δίνει πληροφορίες με το σταγονόμετρο, ενώ ταυτόχρονα εκνευρίζει κάποιους παίκτες. Από την άλλη όμως, κάποιους άλλους δεν τους αφήνει να αφήσουν εύκολα το χειριστήριο από τα χέρια τους αφού έτσι έχουν την μοίρα των χαρακτήρων στα χέρια τους αλλά και την παροχή πληροφοριών για την ιστορία μέσα από τις διαδοχικές συζητήσεις.
Παίζοντας το Pandora’s Tower στο Wii U
Να πρωτοτυπήσουμε ξεκινώντας από το τέλος και την ενδιαφέρουσα πληροφορία που παρείχε η εταιρία Ganbarion. Το παιχνίδι παρέχει έξι διαφορετικές εκδοχές κατάληξης. Η κατάληξη που θα έχει το παιχνίδι εξαρτάται αποκλειστικά από την σχέση του Aeron με την Elena. Όπως θα δείτε αν παίξετε το παιχνίδι, ο Aeron βρίσκει διάφορα αντικείμενα μέσα στα κάστρα που «επισκέπτεται», τα οποία αργότερα όταν επιστρέφει πίσω στην Elena, της τα εναποθέτει στα χέρια και έτσι συσφίγγουν τις μεταξύ τους σχέσεις.
Όσο περισσότερα δώρα και εννοείτε συζητήσεις κάνουν μεταξύ τους τόσο ενδυναμώνουν τις σχέσεις τους και μας φέρνουν όλο και πιο κοντά σε ένα αίσιο τέλος. Φυσικά τα πράγματα δεν θα ήτο τόσο απλά. Οι παραγωγοί του παιχνιδιού αποφάσισαν ότι πρέπει να σας ταλαιπωρήσουν, να σας αγχώσουν και να σας βάλουν στη διαδικασία να ψάξετε αρκετά ώστε να κάνετε πρόοδο στο παιχνίδι. Θα δείτε ότι υπάρχει ένα Hint System, το οποίο βοηθάει αρκετά, αν και τις περισσότερες φορές από το άγχος δεν θα προλαβαίνετε να διαβάζετε τις λεζάντες.
Υπάρχουν αρκετά Puzzle και αντικείμενα τα οποία θα μπορούσατε να πάρετε στην αποθήκη σας (inventory), όμως η έλλειψη χρόνου και οι χρονοβόρες τελικές μάχες καθιστούν σχεδόν αδύνατη την όποια εξερεύνηση μέσα στα δωμάτια. Κάθε φορά που ο Aeron εισέρχεται σε ένα κάστρο υπάρχει μετρητής χρόνου αριστερά στο κάτω μέρος της οθόνης, ο οποίος δείχνει ουσιαστικά σε πόση ώρα θα μετατραπεί η Elena σε αποκρουστικό τέρας.
Έτσι λοιπόν με την αγωνία, το ένα μάτι στον χρόνο και το άλλο στη μάχη, το μόνο που θέλει ο χειριστής του Aeron είναι να τελειώσει με το τέρας, και να πάρει τον μακρύ δρόμο του γυρισμού, που είναι κάθε φορά ο ίδιος και μας οδηγεί στο εγκαταλελειμμένο Παρατηρητήριο (Observatory) για να προλάβει τον χρόνο. Στο Observatory, ο ήρωας μας ξεκουράζεται, ανασυντάσσεται φτιάχνει τα όπλα του, και συζητάει με τους υπόλοιπους δύο χαρακτήρες του παιχνιδιού αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες για την πλοκή και την συνέχεια του παιχνιδιού.
Οι πόρτες που θα δείτε είναι πολλές σε όλα τα κάστρα, όπως επίσης και διάφορα μέρη τα οποία θα μπορείτε να πλησιάσετε μόνο αν πετάξετε την Oraclos Chain (μαγική αλυσίδα) την οποία σας την παρέχει η έμπορος Vestra. Υπάρχουν όμως και μπαλκόνια ή τύπου εξέδρες που μπορείτε να τις πλησιάσετε αν πηδήσετε προς τα κάτω, με άγνωστο συνήθως το αν όντως φτάσατε εκεί που θέλατε. Η έλλειψη καλής ορατότητας των σημείων που θέλετε να πάτε είναι ένα πρόβλημα. Αν λοιπόν κάτι δεν πάει καλά ή ο χρόνος που έχετε μέσα στο κάστρο τελειώνει και η Elena κοντεύει να μεταμορφωθεί σε τέρας, τότε κυριολεκτικά η αυτοκτονία, είναι η καλύτερη λύση. Θα επιστρέψετε τον χαρακτήρα σας στο σημείο που έγινε η τελευταία αποθήκευση και έτσι θα έχετε την ευελιξία και την ευκαιρία (αφού μάθατε από τα λάθη σας) να προσπαθήσετε ξανά.
Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι δεν θα δείτε τρομερές διαφορές από σχεδιαστικής απόψεως στα κάστρα, αλλά δεν θα βρεθείτε να πηγαίνετε στο ίδιο μέρος για μάχη αφού κάθε φορά οι μάχες είναι διαφορετικές. Παρόλα αυτά η έλλειψη εναλλαγών των σκηνικών μας δυσαρέστησε κάπως, διότι δεν τραβούσαν σχεδιαστικά τον ενδιαφέρον μας. Ευτυχώς τα Monster Masters ήταν τροποποιημένα και όλα διαφορετικά, αποκρουστικά, και αρκετά επικά με διαφορετικές τακτικές επιθέσεις το κάθε ένα.
Το οπλοστάσιο στην αρχή είναι φτωχό αλλά καθόλου ανεπαρκές. Η Oraclos Chain και το σπαθί που έχει εξαρχής στην κατοχή του ο Aeron, άπαξ και κατανοήσετε τον χειρισμό τους γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι του ήρωα του παιχνιδιού. Επίσης κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ο Aeron αποκτάει εμπειρία και έτσι οι μάχες γίνονται πιο αποτελεσματικές.
Όμως αν ο ήρωας του παιχνιδιού, απωλέσει την ζωή του, τότε χάνει ότι είχε αποκτήσει από το επίπεδο που βρίσκεται. Καθώς θα περνάτε σε δυσκολότερα επίπεδα και θα ανεβαίνετε στα κάστρα για να βρείτε όσα περισσότερα Monster Masters μπορείτε, θα ξεκλειδώνετε και μερικά όπλα ακόμη. Τα όπλα δέχονται αναβαθμίσεις ή και επισκευή. Θα αποκτήσετε το Twin Blades, Military Scythe και στα τελευταία επίπεδα θα βρείτε και ένα πολύ δυνατό αλλά κάπως αργό όπλο, το Explosive Stake, το οποίο δεν θα προλάβετε να χρησιμοποιήσετε και πολύ, λόγω του ότι το ανακαλύπτετε στο τέλος σχεδόν του παιχνιδιού.
Με πολύ έξυπνο χειρισμό των πλήκτρων στο gamepad ή στο Wii remote control έχετε θεαματικά αποτελέσματα. Ο Aeron εκτελεί μέχρι και ακροβατικά για να αποφύγει χτυπήματα, ενώ με την Oraclos Chain οι διάφορες επιλογές επίθεσης είναι αρκετές. Με την αλυσίδα μπορεί να στριφογυρίσει τους εχθρούς, να τους συνθλίψει, να πετάξει τον έναν εχθρό πάνω στον άλλο κ.α.
Οι επιλογές είναι αρκετές και όπως ήδη προαναφέραμε αναλόγως το μέσο που χρησιμοποιείτε (gamepad ή Wii Remote control) για να χειριστείτε τον χαρακτήρα σας, η προσέγγιση αλλάζει αντιστοίχως. Σίγουρα είδαμε πρωτότυπο χειρισμό τον μέσων που διαθέτει το Wii, και στις μάχες ή τουλάχιστον μας πρόσφερε αρκετή ευελιξία στις επιλογές μας. Βεβαίως το επίπεδο δυσκολίας κλιμακώνεται πολύ απότομα στην πορεία του παιχνιδιού και ορισμένες φορές όση εμπειρία και αν έχει αποκτήσει ο Aeron, θα δεχτεί δυστυχώς, αρκετά περισσότερα πλήγματα από όσα θα καταφέρει να επιφέρει με αποτέλεσμα την κατακόρυφη μείωση της μπάρας ενέργειας του.
Επίσης το να στοχεύσετε την αλυσίδα στο όποιο τέρας έχετε απέναντί σας, δεν είναι και τόσο εύκολο. Υπάρχει μία κουκίδα η οποία πρέπει να στοχεύσει ακριβώς πάνω στο τέρας με το Joystick ενώ ταυτόχρονα πρέπει να πατήσετε ένα άλλο πλήκτρο, και όλα αυτά προϋποθέτουν ότι το τέρας πρέπει να είναι ακίνητο.
Οι μάχες έχουν σχεδιαστεί αρκετά καλά σε σχέση με άλλα κομμάτια του παιχνιδιού και προφανώς όλο το βάρος του παιχνιδιού έχει δοθεί εκεί. Το άγχος παραμένει από την είσοδο του Aeron στο κάστρο, μέχρι και την επιστροφή του στην Elena. Πρέπει λοιπόν ταυτόχρονα να πολεμάτε, να κοιτάτε τον χρόνο που έχετε μέσα στο κάστρο, τον μετρητή της μεταμόρφωσης της Elena και να σκοτώσετε τους ενδιάμεσους εχθρούς, αφού ανακαλύψετε το αδύνατο σημείο τους. Να φτάσετε στο Mega Monster, το οποίο μπορεί να είναι Μινώταυρος, Ogre, Troll, ή Ιπτάμενος εχθρός που θα πρέπει να καταρρίψετε με την Oraclos Chain κ.α.
Όλες αυτές οι μάχες και το άγχος τελικά σε τι συνεισφέρουν άραγε στην καημένη την Elena και στην κατάρα που της έχουν ρίξει; Ας ρίξουμε λίγο φως και ας κάνουμε λίγο ακόμη πιο ενδιαφέρουσα την ιστορία. Ο Aeron για να αποτρέψει την Elena να μετατραπεί σε φρικαλέο τέρας, πρέπει να σκοτώνει και να παίρνει κάθε φορά την καρδιά του τέρατος και να την προσφέρει ωμή ως τροφή στην Elena για να καθυστερεί την μεταμόρφωσή της. Η κατάρα, όπως αποκαλύπτει η Vestra Mavda μέσα από τους διαλόγους, θα λυθεί μόνο αν νικηθούν όλα τα τέρατα των οποίων η Elena πρέπει να φάει την καρδιά όλων ανεξαιρέτως. Εμείς, παρακολουθούμε τις αποκρουστικές σκηνές κάθε φορά. Ευτυχώς μπορείτε από ένα σημείο και μετά να παραλείψετε τις σκηνές (cutscenes) πατώντας το πλήκτρο +.
Συνοψίζοντας
Με την τιμή του να ανέρχεται περίπου στα 29€ το Pandora’s Tower, προσφέρει μια μυθική Ιαπωνική ιστορία για τις κονσόλες Wii και Wii U, την οποία συνέταξε η εταιρία Ganbarion και διατέθηκε σε εμάς από τον επίσημο διανομέα των προϊόντων της Nintendo στην Ελλάδα, την εταιρία Nortec. Το παιχνίδι εξελίσσεται μέσα σε δεκατρία κάστρα τα οποία κρέμονται πάνω από ένα κενό καθώς και το Παρατηρητήριο (Observatory), έχοντας ελάχιστη επαφή με εξωτερικούς χώρους.
Ο σχεδιασμός, των εσωτερικών χώρων των δεκατριών κάστρων που πραγματοποιούνται όλες οι μάχες δεν έχει μεγάλες διαφορές μεταξύ τους ενώ θα μπορούσαν να είχαν προστεθεί κάποιες λεπτομέρειες για να εντυπωσιάσουν τον θεατή. Οι μάχες από την άλλη, είναι η μία πιο εντυπωσιακή από την άλλη και κατέχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε όλο το παιχνίδι. Θα ανυπομονείτε να επιστρέψετε στο κάστρο για να ανακαλύψετε τον επόμενο αντίπαλο, ενώ θα βρίσκετε κάθε φορά νέους δρόμους (shortcuts), για να βρίσκεστε στη μάχη μια ώρα ταχύτερα. Το να βρίσκετε νέους τρόπους μάχης καθώς και να αυξάνετε την ικανότητα του παίκτη σας είναι μία έξυπνη προσθήκη.
Τα γραφικά δυστυχώς, ήταν το μεγαλύτερο μείον σε αυτόν τον τίτλο. Θα μπορούσαν να είναι πιο λεπτομερή προάγοντας έτσι καλύτερα και την τραγική ιστορία της Elena. Παρόλα τα μικρά σχεδιαστικά λάθη όμως, οι μάχες και το σύνολο του παιχνιδιού θα δώσουν έναν διαφορετικό αέρα στην κονσόλα σας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι πρόκειται για έναν αρκετά παλιό τίτλο του Wii ο οποίος απλά μεταφέρθηκε στην καινούρια κονσόλα Wii U.
Μας άρεσαν:
- Το περίεργο σενάριο του παιχνιδιού
- Οι γεμάτες και ποικιλότροπες μάχες
- Το σύστημα σχεδίασης των μαχών
Δε μας άρεσαν:
- Τα γραφικά
- Η μουσική θα έπρεπε να ήταν πιο επική
- Παρόμοια δωμάτια στα κάστρα
- Σχεδιαστικά προβλήματα
Σύνταξη: erasmia394
Επιμέλεια κειμένου: crmaris, Γιάννης Καραγιάννης