Προς το περιεχόμενο

Aeon_Flux

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    30
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Σχετικά με Aeon_Flux

  • Ημερομηνία γέννησης 1 Ιανουαρίου

Πρόσφατες Επισκέψεις

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

Aeon_Flux's Achievements

  1. Τώρα που βλέπω το παραπάνω, εκτός από θυσία, η παράσταση μπορεί να παραπέμπει και σε αγώνες. Η Νίκη, ο αμφορέας και ο τρίποδας είναι και σύμβολα αγώνων. Hint από τους κατασκευαστές για το πουλέν μου τον Δαμασία. :P
  2. Θυσία ζώου περιελάμβανε και η λατρεία του Βρασίδα στην Αμφίπολη, όπως τουλάχιστον αναφέρεται από τον Θουκυδίδη. Ο Θ. χρησιμοποίησε τον όρο "εντέμνουσιν" που σημαίνει ότι ο λαιμός του ζώου κόβεται. Αναρωτιέμαι αν βλέπουμε κι εδώ κάτι παρόμοιο. Αυτήν την προσφορά αίματος την θεωρούσαν τότε σαν ένα είδος τελετουργικού. Συνήθως οι ήρωες που δεχόντουσαν προσφορές αίματος στα ταφικά μνημεία τους, είχαν σκοτωθεί σε πόλεμο (ή ως επακόλουθο του).
  3. Τι μαχαιριά ήταν αυτή που έριξε η Παλαγγιά στην Κοτταρίδη. 'Ακου ο Κάσσανδρος τάφηκε στην... Βέροια. Προβλέπω μαλλιοτραβήγματα στο επόμενο Α.Ε.Μ.Θ!
  4. Ορισμένα απ' όσα υποστηρίζει έχουν κάποια βάση. Πχ ο ισχυρισμός πως υπήρξε ξύλινη κλίνη και όχι φέρετρο. Αυτή λέει πως τα 2 στρογγυλά κομμάτια γυαλί από την φώτο του ΥΠΠΟ είναι οι οφθαλμοί από τα πόδια μιας ξύλινης κλίνης. Συνήθως αυτοί ήταν φτιαγμένοι από γυαλί, οπότε δεν είναι απίθανο αυτό που λέει. Οι οφθαλμοί φαίνονται στο σχέδιο από την κλίνη που βρέθηκε στον Μακεδονικό τάφο της Ποτίδαιας.Στο παρακάτω link φαίνονται στις φώτο πως ήταν οι οφθαλμοί. http://odysseus.culture.gr/h/2/gh2560.jsp?obj_id=1431
  5. Δεν ισχύει αυτό. Τους βασιλιάδες τους έθαβαν σε βασιλικές συστάδες. Η Κοτταρίδη δεν είπε απολύτως τίποτα για βασιλικό τάφο. Όπως συνέβη πχ με τους τάφους που ανακοίνωσε τον περασμένο Μάρτιο. Στην περίπτωση μας μίλησε για νεκροταφείο των τύμβων. Εκεί θάβονταν και πολίτες.
  6. Κάνεις κάποιο λάθος στον συλλογισμό σου. Υποθέτεις πως όποιος τάφος βρεθεί στις Αιγές ανήκει σε βασιλιά/υψηλό πρόσωπο, το οποίο δεν ισχύει. Το άρθρο δεν μιλάει για βασιλικό τάφο. Δεν αναφέρει καν κάποια από τις λεγόμενες βασιλικές συστάδες, κάτι που θα σήμαινε πως σχετίζεται με βασιλικό τάφο. Εξαρχής επισημαίνει "στο νεκροταφείο των τύμβων των Αιγών". Οι τάφοι στους τύμβους των Αιγών που έχουν ανασκαφεί μέχρι σήμερα είναι εκατοντάδες. Οι περισσότεροι από αυτούς περιλαμβάνουν προφανώς και απλούς πολίτες από τις Αιγές.
  7. Προφανώς και στην πόλη εκείνη την περίοδο υπήρχε μεγάλος πλούτος. Όπως άλλωστε και σε όλες τις Μακεδονικές. Βρισκόμαστε μετά το τέλος της εκστρατείας στην Ασία, όπου οι βετεράνοι στρατιώτες επέστρεψαν πίσω πλούσιοι και τεράστιες ποσότητες από Περσικό χρυσό και ασήμι έφτασαν στην Μακεδονία. Ο τεράστιος πλούτος αποτυπώνεται στις Μακεδονικές πόλεις εκτός των άλλων και από τα εντυπωσιακά έργα τέχνης της συγκεκριμένης περιόδου. Εκείνο που είναι εντελώς άστοχο είναι να συγκρίνουμε τους βασιλικούς τάφους της εποχής...
  8. Ούτε και αυτό ισχύει. Μετά τον θάνατο του Αντίπατρου μεσολαβεί σχεδόν μια πενταετία όπου ουσιαστικά δεν υπάρχει βασιλιάς. Υπάρχουν μόνο αντιμαχόμενες πλευρές. Αυτό το διάστημα η Αμφίπολη βρίσκεται κάτω από τον έλεγχο διαφορετικών ατόμων. Αρχικά ο Αριστόνους την είχε καταλάβει στρατιωτικά. Μετά την δολοφονία του, η πόλη έρχεται κάτω από τον έλεγχο του Κάσσανδρου, ο οποίος πλέον επικράτησε στην Μακεδονία.
  9. Αν θες, διάβασε πιο πίσω το post #7136 όπου αναφέρω την περίπτωση του Δαμασία από την Αμφίπολη. Ο συλλογισμός ότι ένα ταφικό μνημείο μεγαλύτερο από τους βασιλικούς τάφους στις Αιγές, πρέπει απαραίτητα να ανήκει σε τουλάχιστον εξίσου επιφανή άτομο, δεν ισχύει. Γνωρίζουμε από τις αρχ. πηγές ότι τύμβοι εντυπωσιακότατων διαστάσεων μπορούσαν να κατασκευαστούν εκείνη την εποχή, ακόμα και για κάποιον σαν τον Κορίνθιο Δημάρατο. "ἀλλ’ ἐξ ἀῤῥωστίας ἀποθανὼν ἐκηδεύθη μεγαλοπρεπῶς, καὶ τάφον ἔχωσεν ὁ στρατὸς ἐπ’ αὐτῷ τῇ...
  10. Κάποιες σκέψεις αναφορικά με τα νέα στοιχεία που προέκυψαν σήμερα. Σύμφωνα με την μαρτυρία του Θουκυδίδη [Ε.11.1] ο Σπαρτιάτης Βρασίδας σκοτώθηκε στη μάχη της Αμφίπολης (422 π.Χ.) και ετάφη στην αγορά της πόλης. Στο μνημείο του γίνονταν προσφορές ήρωα, ενώ είχαμε αγώνες και θυσίες. Όπως γνωρίζουμε από τις γραμματειακές πηγές, ο Βρασίδας πήρε έτσι τη θέση του Αθηναίου Άγνωνα, οικιστή της πόλης. Ο τάφος του Βρασίδα φέρεται να έχει βρεθεί εντός των τειχών της αρχαίας Αμφίπολης. Εκτός από τον Βρασίδα, γνωρίζουμε από τις πηγές...
  11. Πηγή της είδησης είναι το WorldNewsDailyReport.com, γνωστό για τα σατιρικά άρθρα του. Οι δημοσιεύσεις του - όπως η παραπάνω - δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
  12. Όπως είχα γράψει πριν μερικές ημέρες, αμέσως μετά την τελευταία ανακοίνωση τους, οι ταφές κάτω από το δάπεδο είναι τοπική συνήθεια της ευρύτερης περιοχής. Το τεχνητό όρυγμα με επιφάνεια 4Χ2.10μ έχει πάντως μεγάλες διαστάσεις για να περάσει νεκρική κλίνη κ.α.
  13. Νομίζω ότι βιάστηκαν να βγάλουν την ανακοίνωση. Έπρεπε πρώτα να καθαρίσουν όλο το χώμα από τον 3ο θάλαμο. Γιατί το λέω αυτό. Στην ευρύτερη περιοχή και ειδικά στην αρχ. Άργιλο βρέθηκαν αρκετές ταφές κάτω από το δάπεδο του νεκρικού θαλάμου. Αυτό υπήρξε μια ταφική πρακτική σε ορισμένες περιοχές της Μακεδονίας. Κάτι που φυσικά γνώριζαν και οι τυμβωρύχοι. Η συνέχεια θα δείξει.
  14. Η Περιστέρη το είχε πάρει πίσω (περί σιγουριάς) στην συνέντευξη τύπου που έδωσε στα μέσα Σεπτεμβρίου. Από τότε έχουμε το "θα μπορούσε να είναι".
  15. Εμένα μου φαίνεται σε κάποια σημεία σαν να έχει πέσει clone tool από photoshop.
  • Δημιουργία νέου...