Ailuros Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Ailouros έχεις καλομάθει σε υψηλές αναλύσεις μου φαίνεται γι αυτό και οτιδήποτε κάτω απο 1024Χ768 σου φαίνεται απαράδεκτο. Τι περίμενες να έχω το 2005, 11" οθόνη και ειδικά παντρεμένη με 6800; Θα αστειεύεσαι φυσικά. Η ανάλυση είναι άμεσα συνδεδεμένη με το μέγεθος μιας οθόνης. Τα 1024 είναι υψηλή ανάλυση σε μια 15-άρα, αλλά αν το βάλεις κάτω σε μια οθόνη 21" και πλέον αποτελεί χαμηλή ανάλυση. Γίναν οι κάρτες μας πιο γρήγορες και πιο ικανές αλλά ταυτόχρονα μεγαλώσαν και οι οθόνες μας. Πάρε μια οιαδήποτε 21" οθόνη και κατέβα στα 640*480 και δες αν το μέτρημα των pixel που ανέφερα προηγουμένως ήταν υπερβολή. Υπήρχε όμως 24bit που είναι το ίδιο μια και τα 8bit χρησιμοποιούνται για Alpha blending εφφέ. Kαι σήμερα εξακολουθεί να είναι 8bits per RGBA. Όταν λέμε ωστόσο Χ*Υ*32 έχει διαφορά από το Χ*Υ*24. Για τις εκδόσεις του DirectX πίστευα ότι η έκδοση του LongHorn με Unified Shaders θα είναι το DirectX10. No more DirectX past DX9.0. To καινούργιο "ΑPI" θα λέγεται WGF (Windows Graphics Foundation). Στο Longhorn: DX9.0= WGF1.0, "DX10"= WGF2.0. Εν πάσει περιπτώσει αν όντως το DirectX11 αργήσει τόσο πολύ με βλέπω μέχρι το 2009 με την ίδια κάρτα γραφικών(Θεωρώ ότι όπως οι DX8.1 κάρτες παίζουν την πλειονότητα από DX9 τίτλους , κάτι παρόμοιο θα συμβεί και μεταξύ DX9 και DX10). Ποιούς DX9.0 τίτλους ακριβώς εννοείς; Τα υβρίδια DX7/9.0 παιχνιδάκια που πετάνε καμία αντανάκλαση σε νερό λακούβας ή σε καμία ξώφαλτση σωλήνα; Το ΗL2 όσο και το FarCry παραείναι CPU limited για να θεωρηθούν καν dx9.0 παιχνίδια. Το πρώτο πραγματικό DX9.0 παιχνίδι (majority of code consists of shader calls) που έχω υπόψη μου ότι δημιουργείτε αυτήν την στιγμή, είναι το παιχνίδι βασισμένο στην UE3/Epic. Είπαν ότι τρέχει στα 30fps σε μια 6800Ultra, χωρίς όμως να αναφέρουν ανάλυση. Δεν μου κάνει πάντως ιδιαίτερη εντύπωση αν συνυπολογίσω τις επιδόσεις στο FarCry με HDR ενεργοποιημένο. Και όχι δεν θα συμβεί κάτι παρόμοιο γιατί όταν θα μιλάμε πλέον για WGF2.0, έχουν γίνει τόσο σημαντικές αλλαγές στο "ΑPI" που δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Οι περισσότεροι έχουν μείνει με την εκτίμηση ότι εδώ μιλάμε μόνο για ενοποίηση shaders και τίποτε άλλο. Αναμένονται ριζικές αλλαγές και δυστυχώς ούτε το πρώιμο αυτό άρθρο του 2003 τις καλύπτει όλες: http://www.beyond3d.com/articles/directxnext/ Διάβασε με προσοχή τα slides από την Microsoft στο άρθρο. Κυρίως όσων αφορά το Ι/Ο Μοdel.
billpeppas Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δεν θα βγεί AGP to PCI-Express ή το αντίστροφο adapter. Γιατί πολύ απλά δεν γίνεται μόνο με απλή "αντιστοίχιση" "pins" , θέλει και controller chip , και άλλα πολλά. Και δεν θα μπορούσε επίσης να γίνει Unified [ δηλαδή σε κάποιες κάρτες θα δούλευε , ενώ σε κάποιες άλλες όχι ]
Ailuros Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Και επειδή δουλεύαμε κάποτε σε μονόχρωμες οθόνες, πρέπει και τώρα να το κάνουμε αυτό? Kαι όχι μόνο αυτό. Από τούδε και στο εξής θα ακούμε και μουσική ή ραδιόφωνο σε μονοφωνικό ήχο, να μην σε βάλω να ξεθάψεις το κουρδιστό γραμμόφωνο της γιαγιάς για τιμωρία (sorry για το κακόγουστο αστειάκι)
Ailuros Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Μάλλον στα 800x600 τρέχει Ailuros. Τα screenshots από την πάλαι ποτέ παρουσίαση στο ftp της ΝV, ήταν μια φορά 1024*768. Αν βγάλεις το HDR δεν θα πρέπει να είναι και τόσο βαρύ πια. Τα PS είναι μεταξύ 50-200 το ανώτερο.
billpeppas Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Ναι τα screenshots ήταν όντως 1024x768. Αλλά όπως και να 'χει , τα περισσότερα κομμάτια που δείξανε δεν χρησιμοποιούσαν πολύ τον επεξεργαστή , stressάρονταν περισσότερο στην VGA. Οπότε γενικά θα είναι πολύ stressing stuff Βεβαίως αν βγάλουμε το HDR θα ελαφραίνει κατά πολύ, αλλά και έτσι πάλι ελαφρύ ιδιαίτερα δεν θα 'ναι
BlackMatter Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Ωραία τότε μόλις βγουν παιχνίδια WGF 2.0 τότε θα κάνω αναβάθμιση. Σε πόσα χρόνια δηλαδή? AGP και ξερό ψωμί. 640Χ480Χ32 rules! Έχω οθόνη 20 ιντσών μια χαρά είναι το 640Χ480. Αμα θες μικραίνεις με τα controls της οθόνης το ορατό πλαίσιο και κάνεις εξομοίωση 17 και 15 ιντσών.
billpeppas Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Μια χαρά είσαι με τα 640x480. Πλάκα μας κάνεις????????
BlackMatter Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2005 Μια χαρά είσαι με τα 640x480.Πλάκα μας κάνεις???????? Εντάξει πες τι θες να κάνω και θα το κάνω. Θες να κάνω αναβάθμιση PCIE? Ok. Θες να παίζω τα παιχνίδια τουλάχιστον 1024Χ768?. Ok. Μόνο δώστε μου όλα σας τα λεφτά. Εντάξει για να σοβαρευτώ είπα ότι θα κάνω αναβάθμιση Χριστούγεννα 2006(Σε δύο χρόνια από τώρα) πιθανότατα με το WGF 2.0 να παίζει εκείνη την εποχή. Ως τότε θα με πάει η κάρτα τουλάχιστον σε 1024X768 έτσι πιστεύω ε και αν σε 1-2 παιχνίδια να τα παίξω σε 800Χ600 η 640Χ480. Υπάρχει περίπτωση να κάνω αναβάθμιση όταν βγει το The Elder Scrolls: Oblivion άμα σέρνεται σε 640X480.
Ailuros Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Ωραία τότε μόλις βγουν παιχνίδια WGF 2.0 τότε θα κάνω αναβάθμιση. Σε πόσα χρόνια δηλαδή?AGP και ξερό ψωμί. 640Χ480Χ32 rules! Έχω οθόνη 20 ιντσών μια χαρά είναι το 640Χ480. Αμα θες μικραίνεις με τα controls της οθόνης το ορατό πλαίσιο και κάνεις εξομοίωση 17 και 15 ιντσών. Καλύτερα να τρέξεις σε παράθυρο τότε και κατά προτίμηση με doublescan στον ρυθμό ανανέωσης. Αν μιλάμε για οθόνη με πραγματικό ορατό πλαίσο 20"' date=' οι διαστάσεις του πλαισίου θα είναι περίπου στα 406*305mm (ή κάπου εκεί κοντά). Στην περίπτωση μιας CRT/4:3 στα 1280*960 είναι 81 pixels/inch και στα 1600*1200 είναι 101 pixels/inch. Για 640*480 σε αυτό το ορατό πλαίσιο πόσα είναι; Καλά είπα εγώ καλό μέτρημα. Εντάξει πες τι θες να κάνω και θα το κάνω. Θες να κάνω αναβάθμιση PCIE? Ok. Θες να παίζω τα παιχνίδια τουλάχιστον 1024Χ768?. Ok. Μόνο δώστε μου όλα σας τα λεφτά.Εντάξει για να σοβαρευτώ είπα ότι θα κάνω αναβάθμιση Χριστούγεννα 2006(Σε δύο χρόνια από τώρα) πιθανότατα με το WGF 2.0 να παίζει εκείνη την εποχή. Ως τότε θα με πάει η κάρτα τουλάχιστον σε 1024X768 έτσι πιστεύω ε και αν σε 1-2 παιχνίδια να τα παίξω σε 800Χ600 η 640Χ480. Υπάρχει περίπτωση να κάνω αναβάθμιση όταν βγει το The Elder Scrolls: Oblivion άμα σέρνεται σε 640X480. Το WGF2.0 αναμένεται να εμφανιστεί περί τα τέλη του 2006 και όχι παιχνίδια βασισμένα σε αυτό. Αν δεν αλλάξεις λειτουργικό ως τότε και δεν σου χρειάζεται μια ιδιαίτερα ισχυρή πλατφόρμα (δηλαδή ισχυρότερος επεξεργαστής, περισσότερη ή και γρηγορότερη κεντρική μνήμη κλπ.), το τωρινό σύστημα υποψιάζομαι θα σε κρατήσει με άνεση ως τότε. ΄Οσων αφορά τις θυσίες, μπορείς και να μειώσεις τις λεπτομέρειες του παιχνιδιού αντί της ανάλυσης. Θέμα γούστου σαφώς. Προσωπικά και εγώ σχεδιάζω μια γενική αναβάθμιση για τα μέσα του 2006 που θα περιλαμβάνει PCI-E μητρική. Το Longhorn μάλλον θα το εγκαταστήσω σε δεύτερο σκληρό για να ικανοποιήσω την περιέργειά μου και όταν οι Μ$ βγάλει τα απαραίτητα updates/service packs και φτάσει ένα καλό όριο συμβατότητας τότε ίσως το χρησιμοποιήσω κανονικά. Ο λόγος που το απέφυγα το PCI-E ως τώρα είναι κυρίως γιατί περιμένω να σταθεροποιηθεί η κατάσταση με τις ΑΜD μητρικές και chipset.
BlackMatter Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Καλύτερα να τρέξεις σε παράθυρο τότε και κατά προτίμηση με doublescan στον ρυθμό ανανέωσης. Αν μιλάμε για οθόνη με πραγματικό ορατό πλαίσο 20", οι διαστάσεις του πλαισίου θα είναι περίπου στα 406*305mm (ή κάπου εκεί κοντά). Στην περίπτωση μιας CRT/4:3 στα 1280*960 είναι 81 pixels/inch και στα 1600*1200 είναι 101 pixels/inch. Για 640*480 σε αυτό το ορατό πλαίσιο πόσα είναι; Καλά είπα εγώ καλό μέτρημα. Ναι αλλά αν μειώσεις το Horizontal Width και Vertical Height τότε μεγαλώνει η σταθερά pixels/inch(μειώνεται ο παρονομαστής άρα αυξάνει το κλάσμα ..σωστά τα λέω αλλά μη μου πετάτε πέτρες), άρα σε μια ίντσα τοποθετούνται περισσότερα Pixels και συνεπώς αυτά πρέπει να έχουν μικρότερο μέγεθος και όσο πιο μικρά είναι τόσο δυσκολότερο να τα μετρήσεις. Θα μου πεις πήρες 20 ίντσες οθόνη για να τη μετατρέψεις σε 17 ή 15? Ε τι να κάνω αμα είναι να πληρώνω επιπλέον 500-600Ε κάθε 6-12 μήνες για να την αξιοποιώ, καλύτερα να περιμένω λιγάκι και να τη μετατρέψω σε 17άρα. Το WGF2.0 αναμένεται να εμφανιστεί περί τα τέλη του 2006 και όχι παιχνίδια βασισμένα σε αυτό. ... Προσωπικά και εγώ σχεδιάζω μια γενική αναβάθμιση για τα μέσα του 2006 που θα περιλαμβάνει PCI-E μητρική. Το Longhorn μάλλον θα το εγκαταστήσω σε δεύτερο σκληρό για να ικανοποιήσω την περιέργειά μου και όταν οι Μ$ βγάλει τα απαραίτητα updates/service packs και φτάσει ένα καλό όριο συμβατότητας τότε ίσως το χρησιμοποιήσω κανονικά. Ο λόγος που το απέφυγα το PCI-E ως τώρα είναι κυρίως γιατί περιμένω να σταθεροποιηθεί η κατάσταση με τις ΑΜD μητρικές και chipset. Ωραία, και εγώ κάτι τέτοιο θα κάνω για να δω πως θα πηγαίνουν τα Longhorn.
pikoriko Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Μέλος Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 blackmatter μαρεσεις για αυτο που ειπες AGP ξερο ψωμακιblackmatter μαρεσεις για αυτο που ειπες AGP και ξερω ψωμακι
Ailuros Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Ναι αλλά αν μειώσεις το Horizontal Width και Vertical Height τότε μεγαλώνει η σταθερά pixels/inch(μειώνεται ο παρονομαστής άρα αυξάνει το κλάσμα ..σωστά τα λέω αλλά μη μου πετάτε πέτρες), άρα σε μια ίντσα τοποθετούνται περισσότερα Pixels και συνεπώς αυτά πρέπει να έχουν μικρότερο μέγεθος και όσο πιο μικρά είναι τόσο δυσκολότερο να τα μετρήσεις. Θα μου πεις πήρες 20 ίντσες οθόνη για να τη μετατρέψεις σε 17 ή 15? Ε τι να κάνω αμα είναι να πληρώνω επιπλέον 500-600Ε κάθε 6-12 μήνες για να την αξιοποιώ, καλύτερα να περιμένω λιγάκι και να τη μετατρέψω σε 17άρα. Όσο μικραίνει η ανάλυση, τόσο ελαττώνεται και ο αριθμός των pixels/inch. Που ακριβώς μπερδεύτηκες δεν μπορώ να καταλάβω. Στην προκειμένη περίπτωση είναι γύρω στα 40.5 pixels/inch και για να απλώσεις την τραχανά αυτό σε επιφάνεια συγκεκριμένου μεγέθους, το pixel μεγαλώνει. Στα 1280 σε σχέση με τα 640, το μέγεθος του pixel διπλασιάζεται (1280/2=640). CRT monitors: 15" (11" * 8.2"): 800*600= 73 pixels/inch, 1024*768= 93 pixels/inch 17" (12.6" * 9.4"): 1024*768= 81 pixels/inch, 1152*864= 91 pixels/inch 19" (14.2" * 10.6"): 1024*768= 72 pixels/inch, 1152*864= 81 pixels/inch, 1280*960= 90 pixels/inch 21" (15.8" * 11.8"): 1280*960= 81 pixels/inch, 1600*1200= 101 pixels/inch Ανάλογα με το μέγεθος της οθόνης οιαδήποτε τιμή μεταξύ 72 και 100 pixels/inch είναι καλή. Κάτω από τα 70 ppi η κάθε από αυτές τις οθόνες δουλεύει πολύ κάτω των δυνατοτήτων της και απεικονίζουν πολύ λιγότερη λεπτομέρεια, όπου σε αντίθεση >100 καλούνται να απεικονίσουν περισσότερη λεπτομέρεια από ότι η οθόνη δύναται να απεικονίσει αλλά και το ανθρώπινο μάτι να ξεχωρίσει (σε σχετικό βαθμό πάντα). Στα 1024 μια οθόνη με ορατό πλαίσιο 20" είναι 65 ppi, 800*600= 50 ppi. Στην δική σου οθόνη κρατώντας μια λογική απόσταση από αυτήν, τα γράμματα τα διαβάζεις με άνεση ως τα 1280*1024. Αν ανέβεις στα 1600*1200 το διάβασμα (για το δισδιάστατο πάντα) δυσκολεύει αρκετά. Tα γράμματα μικραίνουν αρκετά στα 1600, αλλά γίνονται και τεράστια σε αντίθεση στα 640. Σκέφτεσαι καμιά μαγική φόρμουλα που θα αλλάζει τίποτε σε αυτά τα δεδομένα μεταξύ 2D και 3D; ***edit: σημείωσα με bold τις αναλύσεις που θεωρώ ιδανικές ανάλογα με το μέγεθος όσων αφορά το δισδιάστατο. ***edit Nr.2: ακόμα και μια καλή 21" CRT δεν θα αποδώσει σωστά πάνω των 1600*1200. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις η οθόνη "τεντώνει" (είναι ένα είδος οversampling) τα δεδομένα. Παράδειγμα: 20" viewable space (50.8cm diagonal), 406*305mm, 0.2 horiz. & 0.22 vertical dot pitch. 406/0.20 = 2030 305/0.22 = 1386 Εδώ η μέγιστη πραγματική ανάλυση είναι 2030*1386. Στα 1920*1440 ήδη "τεντώνει", ενώ μέγιστη σωστή ανάλυση είναι τα 1600*1200. ΄Οχι ότι είναι κακό πράγμα το οversampling εδώ, απλά δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα πια. Ωραία, και εγώ κάτι τέτοιο θα κάνω για να δω πως θα πηγαίνουν τα Longhorn. Oι εκδόσεις που είδα ως τώρα καλά πηγαίνουν αν και δεν έχουν ενεργοποιήσει ακόμα την εξομάλυνση για το τρισδιάστατο περιβάλλον. Για WGF1.0 συμβατότητα μια κάρτα θα πρέπει να είναι dx9.0 συμβατή και να υποστηρίζει τουλάχιστον 4-απλή εξομάλυνση (κάθε μορφής, 2*2). ------------------------------------------------------------------------- Όσων αφορά το ΑGP/PCI-E το έχουμε πει κατά επανάληψη: πρωταρχικός λόγος ύπαρξης του δεύτερου είναι η αρκετά υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Τα ~45W στο AGP δεν βοηθάνε ιδιαίτερα την κατάσταση ιδιαίτερα όταν μιλάμε για κάρτες με 2 molex connectors. Εδώ το PCI-E με τα 75W κάνει αισθητή διαφορά. Η θεωρητική αύξηση του εύρους μνήμης διαύλου είναι από εκείνα τα παραμύθια του marketing που βλέπει όφελος αρκετά σπάνια. (Host ram bandwidth) minus (CPU bandwidth) = AGP bandwidth Ίδιο ισχύει και για το PCI-E. Tα σύστημά μου μοιάζει αρκετά με το δικό σου, μιας και εγώ έχω Βarton 3000+. 2.7GB/sec (PC2700 DDR) - 2.1GB/sec = 600MB/sec για το ΑGP. ΄Αντε τώρα να βάλεις στο μυαλό μερικών άλλων ότι μεταξύ ΑGPx4 - AGPx8 οι διαφορές είναι από ελάχιστες ως ανύπαρκτες. ΄Εχω βαρεθεί να διαβάζω σχόλια του τύπου: "ααααχουυυυυ η μητρική σου είναι μόνο ΑGPx4 και αφού η κάρτα σου είναι ΑGPx8 μειώνεις επιδόσεις....πάρε άλλη μητρική μπλα μπλα μπλα....". Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι όποτε θα κάνω αναβάθμιση δεν θα επιλέξω φυσικά PCI-E, αλλά ξέρω ότι τουλάχιστον προς το παρών δεν έχω να περιμένω καμιά ιδιαίτερη βελτίωση σε πραγματικό χρόνο από τον συγκεκριμένο δίαυλο. Επίσης το agp texturing είναι λύση ανάγκης για έναν δημιουργό παιχνιδιών και αποφεύγεται σαν ο διάολος το λιβάνι......
BlackMatter Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Μα αφού μπορείς να μειώσεις τα H-size και V-size κα να κάνεις την οθόνη να δείχνει μόνο 14-15 ίντσες και γύρω από αυτό ένα μαύρο πλαίσιο. Έχεις έτσι τα pixel/inch μιας δεκαπεντάρας.
billpeppas Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2005 Ailuros "Όσων αφορά το ΑGP/PCI-E το έχουμε πει κατά επανάληψη: πρωταρχικός λόγος ύπαρξης του δεύτερου είναι η αρκετά υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Τα ~45W στο AGP δεν βοηθάνε ιδιαίτερα την κατάσταση ιδιαίτερα όταν μιλάμε για κάρτες με 2 molex connectors. Εδώ το PCI-E με τα 75W κάνει αισθητή διαφορά. Η θεωρητική αύξηση του εύρους μνήμης διαύλου είναι από εκείνα τα παραμύθια του marketing που βλέπει όφελος αρκετά σπάνια. (Host ram bandwidth) minus (CPU bandwidth) = AGP bandwidth Ίδιο ισχύει και για το PCI-E. Tα σύστημά μου μοιάζει αρκετά με το δικό σου, μιας και εγώ έχω Βarton 3000+. 2.7GB/sec (PC2700 DDR) - 2.1GB/sec = 600MB/sec για το ΑGP. ΄Αντε τώρα να βάλεις στο μυαλό μερικών άλλων ότι μεταξύ ΑGPx4 - AGPx8 οι διαφορές είναι από ελάχιστες ως ανύπαρκτες. ΄Εχω βαρεθεί να διαβάζω σχόλια του τύπου: "ααααχουυυυυ η μητρική σου είναι μόνο ΑGPx4 και αφού η κάρτα σου είναι ΑGPx8 μειώνεις επιδόσεις....πάρε άλλη μητρική μπλα μπλα μπλα....". Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι όποτε θα κάνω αναβάθμιση δεν θα επιλέξω φυσικά PCI-E, αλλά ξέρω ότι τουλάχιστον προς το παρών δεν έχω να περιμένω καμιά ιδιαίτερη βελτίωση σε πραγματικό χρόνο από τον συγκεκριμένο δίαυλο. Επίσης το agp texturing είναι λύση ανάγκης για έναν δημιουργό παιχνιδιών και αποφεύγεται σαν ο διάολος το λιβάνι......" Πες τα χρυσόστομε. Αυτό είναι κάτι που διατυμπανίζω εδώ και καιρό { μέτρα 2-3 χρονάκια } σε κάποιους που περίμεναν διαφορά από AGP4x σε AGP8x { lol } Marketing rulezzz
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.