Προς το περιεχόμενο

6800ultra Vs X850xt Platinum


pikoriko

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Aν και το bottleneck στο οποίο αναφέρεσαι θα είναι υπαρκτό' date=' θα το σκεπάσει η ανεπάρκεια εύρους μνήμης ούτως ή άλλος. Oι NV43 ενώ έχουν δύο τετράδες, υστερούν με τα μόνο 4 ROPs τους έναντι των μεγαλύτερων αδερφών τους και κυρίως όσων αφορά το εύρος μνήμης εξομάλυνσης. Και παραπάνω ROPs να είχαν, πάλι θα ήταν πρωταρχικό bottleneck το εύρος μνήμης.

 

NV40 ROP (pixel engines):

 

http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/nv40/index.php?p=11

[/quote'] Εγώ πίστευα το πρόβλημα ήταν ότι τα pixel pipes βγάζουν αρκετές φορές 1pixel/2Hz(λόγω multitexture) οπότε τα μισά ROPs φτάνουν σε αυτή τη περίπτωση.

 

Design/architecture specific. Αν υπήρχε αυτή την στιγμή συγκρίσιμη λύση της NVIDIA με ενοποιημένες μονάδες (βασισμένη απόλυτα στο NV40) με το Xenon GPU του XBox2, η κάθε τετράδα θα καταλάμβανε μικρότερο χώρο στην δεύτερη περίπτωση.

 

Εννοείται ότι συγκρίνουμε αρχιτεκτονικές της ιδιας γενιάς, να μη συγκρίνουμε δηλαδή Unified Shaders 2.0 με PS+VS3.0. Πάντως για το θέμα US Vs (PS+VS) το βλέπω να έρχεται μια η άλλη διότι αυτό που θα κερδίσεις από επιδόσεις λόγω καλύτερου παραλληλισμού θα το χάσεις λόγω του ότι στον ίδιο χώρο θα μπορούσαν να μπούν περισσότεροι PS+VS και να είναι και λίγο πιο γρήγοροι. Αν βέβαια συγκρίνουμε σε επίπεδο αριθμού shaders, π.χ 32US είναι καλύτερα από 24PS+8VS ή 20PS+12VS δε το συζητάμε. Εκείνο που θα βγεί από unification σε επίπεδο hardware είναι καλύτερη συμβατότητα, λιγότερα κολλήματα μια και σε επίπεδο API θα βλέπονται ως unified οπότε το σωστό τουλάχιστον από τυπική άποψη είναι να είναι Unified και σε επίπεδο hardware.

 

 

Aν μιλάμε για επίπεδα 10-20% τότε η NVIDIA την έχει βάψει, μιας και από ότι ισχυρίστηκε η ίδια η NVIDIA θα βασίζεται στον επεξεργαστή γραφικών της επόμενης γενιάς.

Καλά και η NV43 είναι γενιάς NV40 αλλά έχει επιδόσεις FX5900. Πάντως όπως είπα επειδή στις κονσόλες το κάθε παιχνίδι μπορεί να φορτώσει δικούς του drivers και API, μπορεί να κερδίσει άνετα 20% επιπλέον. Βάλε και το προηγούμενο 20% και παμε στο 40% ταχύτερη από μια σημερινή 6800ultra, δηλαδή θα είναι περίπου στο 70% της καλύτερης κάρτας εκείνη τη στιγμή(που θα είναι 100% ταχύτερη από μια 6800ultra).

  • Απαντ. 129
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
διαβαζω τοσα πολλα που γραφετε που εχω μπερδευτει. ξερετε οτι καθε 6 μηνες εχουμε και μια καινουρια παρουσιαση καρτας γραφικων;δεν σας λεει τιποτε το γεγονος οτι η ATI

κυκλοφορισε την X850XT και τα pipelines ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ 16;

 

ΠΗΓΗ- ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΚΟΥΜΠΙΟΥΤΕΡ ΚΑΙ ΣΟΦΤΟΥΓΟΥΕΡ ΜΗΝΑΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

 

 

Εσένα σου λέει τίποτα ότι το Χenon GPU/XBox2 aka R500 έχει 16 κανάλια SIMD?

 

xbox2.gif

 

Kάθε έξι μήνες έχουμε παρουσιάσεις refresh. Παρουσιάσεις νέων γενιών γραφικών θα γίνονται πλέον περίπου κάθε 2 χρόνια.

 

Αν και είναι κάπως περίεργα τοποθετημένο:

 

R520 = R480 + SM3.0 + higher frequencies.

 

R500 = R520 + unified units

Δημοσ.

μηπως μπερδευεστε ρε παιδια.τι ειναι ολες οι φιλοσοφιες που γραφετε μηπως ειμαστε σε κανενα πανεπιστιμιο και δεν το πηρα χαμπαρι.ο απλος ο χρηστης που θελει μια απλη συμβουλη που θα τα καταλαβει ολα αυτα θα καραφλιασει και θα μπευρδευτει περισσοτερο, χωρις να θελω να αμφισμητισω ολα αυτα που γραφετε και χωρις να θελω να προσβαλω κανεναν.σας ευχαριστω.ας κανουμε τα πραγματα πιο απλα

Δημοσ.
μηπως μπερδευεστε ρε παιδια.τι ειναι ολες οι φιλοσοφιες που γραφετε μηπως ειμαστε σε κανενα πανεπιστιμιο και δεν το πηρα χαμπαρι.ο απλος ο χρηστης που θελει μια απλη συμβουλη που θα τα καταλαβει ολα αυτα θα καραφλιασει και θα μπευρδευτει περισσοτερο, χωρις να θελω να αμφισμητισω ολα αυτα που γραφετε και χωρις να θελω να προσβαλω κανεναν.σας ευχαριστω.ας κανουμε τα πραγματα πιο απλα

Σωστός. Απλώς τα γράφουμε και ας τα διαβάσει όποιος θέλει, όποιος κουράζεται ας τα παραμερίσει. Αυτά που συζητάμε τώρα θα γίνουν hot θέμα τουλάχισοτν μετά από ένα χρόνο οπότε κατά πάσα πιθανότητα η ATi θα έχει Unified Shaders και η nVidia PS+VS και όλοι θα αναρωτιούνται τι είναι καλύτερο.

Δημοσ.

Εννοείται ότι συγκρίνουμε αρχιτεκτονικές της ιδιας γενιάς' date=' να μη συγκρίνουμε δηλαδή Unified Shaders 2.0 με PS+VS3.0. Πάντως για το θέμα US Vs (PS+VS) το βλέπω να έρχεται μια η άλλη διότι αυτό που θα κερδίσεις από επιδόσεις λόγω καλύτερου παραλληλισμού θα το χάσεις λόγω του ότι στον ίδιο χώρο θα μπορούσαν να μπούν περισσότεροι PS+VS και να είναι και λίγο πιο γρήγοροι. Αν βέβαια συγκρίνουμε σε επίπεδο αριθμού shaders, π.χ 32US είναι καλύτερα από 24PS+8VS ή 20PS+12VS δε το συζητάμε. Εκείνο που θα βγεί από unification σε επίπεδο hardware είναι καλύτερη συμβατότητα, λιγότερα κολλήματα μια και σε επίπεδο API θα βλέπονται ως unified οπότε το σωστό τουλάχιστον από τυπική άποψη είναι να είναι Unified και σε επίπεδο hardware.[/quote']

 

Το θέμα όμως είναι ότι πέραν του Xenon GPU, μάλλον δεν θα δούμε στο PC ενοποιημένες μονάδες και αυτό όχι πριν τα μέσα του 2006 και με WGF2.0 συμβατότητα και εδώ είναι αναπόφευκτος ο συνυπολογισμός Shaders & Geometry shader. Κανονικά ο GS λογικά θα πρέπει να τοποθετηθεί αρκετά "μπροστά" στην pipeline, για να υπάρξει μια ομαλή τροφοδοσία και επανατροφοδοσία με της μονάδες shaders. Όταν σβήνω vertices η ιστορία γίνεται πιο πολύπλοκη.

 

Επίσης βασική λεπτομέρεια είναι αν μιλάμε για μονάδες SIMD ή MIMD. Οι MIMD έχουν προτερήματα, αλλά έχουν σαν βασικά μειονεκτήματα ότι καταλαμβάνουν μεγαλύτερο χώρο και μπορούν να δημιουρήσουν προβλήματα όταν συναντήσει μια GPU "οut of order vertices". Απλά: κάπου χάνει τον δρόμο ένα vertice και καθυστερεί η επεξεργασία μέχρι να βρεθεί το άτιμο. Είναι άγνωστο φυσικά αν θα έχουμε μονάδες SIMD ή MIMD σε μελλοντικές λύσεις, αν και οι δεύτερες κατά μέσον όρο προσφέρονται καλύτερα (για ευνόητους λόγους - multiple input multiple data) για WGF2.0.

 

 

Καλά και η NV43 είναι γενιάς NV40 αλλά έχει επιδόσεις FX5900. Πάντως όπως είπα επειδή στις κονσόλες το κάθε παιχνίδι μπορεί να φορτώσει δικούς του drivers και API, μπορεί να κερδίσει άνετα 20% επιπλέον. Βάλε και το προηγούμενο 20% και παμε στο 40% ταχύτερη από μια σημερινή 6800ultra, δηλαδή θα είναι περίπου στο 70% της καλύτερης κάρτας εκείνη τη στιγμή(που θα είναι 100% ταχύτερη από μια 6800ultra).

 

Aν το NV43 είχε επιδόσεις ανάλογες του NV3x δεν θα ήταν άξιο λόγου. Ρίξε μια καλύτερη ματιά στις επιδόσεις σε παιχνίδια του τύπου Doom3, HL2, FarCry κλπ. εκτός βέβαια των περιπτώσεων που τελειώνει η μνήμη στο NV3x.

Δημοσ.

 

Aν μιλάμε για επίπεδα 10-20% τότε η NVIDIA την έχει βάψει, μιας και από ότι ισχυρίστηκε η ίδια η NVIDIA θα βασίζεται στον επεξεργαστή γραφικών της επόμενης γενιάς.

Καλά και η NV43 είναι γενιάς NV40 αλλά έχει επιδόσεις FX5900. Πάντως όπως είπα επειδή στις κονσόλες το κάθε παιχνίδι μπορεί να φορτώσει δικούς του drivers και API, μπορεί να κερδίσει άνετα 20% επιπλέον. Βάλε και το προηγούμενο 20% και παμε στο 40% ταχύτερη από μια σημερινή 6800ultra, δηλαδή θα είναι περίπου στο 70% της καλύτερης κάρτας εκείνη τη στιγμή(που θα είναι 100% ταχύτερη από μια 6800ultra).

 

Hmm, dhladh pisteyeis oti sto pc, h nea genia ths nvidia tha einai mono 20% grhgoroterh apo thn twrinh ?

 

μηπως μπερδευεστε ρε παιδια.τι ειναι ολες οι φιλοσοφιες που γραφετε μηπως ειμαστε σε κανενα πανεπιστιμιο και δεν το πηρα χαμπαρι.ο απλος ο χρηστης που θελει μια απλη συμβουλη που θα τα καταλαβει ολα αυτα θα καραφλιασει και θα μπευρδευτει περισσοτερο, χωρις να θελω να αμφισμητισω ολα αυτα που γραφετε και χωρις να θελω να προσβαλω κανεναν.σας ευχαριστω.ας κανουμε τα πραγματα πιο απλα

 

Sigoura den exeis adiko, alla an enas aplos xrhsths mas rwthsei apla, tha tou apanthsoume apla. Apo kei kai pera pisteyw oti einai kalo merikes fores na ginontai merikes syzhthseis ligo ypshloterou epipedou gia na mathainoun merika prammata osoi theloun na mpoun ligo pio vathia (symperilamvanomenou kai toy ypofainomenou). Sto katw katw, kaneis den xerei ta panta kai dystyxws an vasizomastan mono se auta pou mas lene oi etairies ena texnologiko site de tha eixe kan nohma. Apo kei kai pera, opoios enoiaferetai eite gia kati aplopoihmeno h gia kapoia epexighsh, den exei para na to pei :)

 

Τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμα και θα συνιστούσα να μην δίνεται τόση σημασία στα λεγόμενα του κυρίου Kirk. Πουθενά δεν λέει σε τι ακριβώς αναφερόταν. Ποτέ δεν αναφέρεται σε μελλοντικές λύσεις κατά κανόνα.

 

Ennoeitai oti kaneis de sxoliazei mh anakoinwmena proionta. Exou kai ta "fainetai" kai "mallon" ;)

Δημοσ.
μηπως μπερδευεστε ρε παιδια.τι ειναι ολες οι φιλοσοφιες που γραφετε μηπως ειμαστε σε κανενα πανεπιστιμιο και δεν το πηρα χαμπαρι.ο απλος ο χρηστης που θελει μια απλη συμβουλη που θα τα καταλαβει ολα αυτα θα καραφλιασει και θα μπευρδευτει περισσοτερο, χωρις να θελω να αμφισμητισω ολα αυτα που γραφετε και χωρις να θελω να προσβαλω κανεναν.σας ευχαριστω.ας κανουμε τα πραγματα πιο απλα

 

Σου το λέμε με απλά λόγια από την μία ότι από την αύξηση των μονάδων σε επερχόμενες κάρτες τύπου R520/NV47 δεν θα' πρεπε να αναμένεις μεγάλες διαφορές στις επιδόσεις και φαίνεται σαν να μην το καταλαβαίνεις και από την άλλη μπαίνουμε σε πιο αναλυτικές λεπτομέρεις για να εμπεριστατώσουμε τις απλοποιημένες προηγούμενες εξηγήσεις και πάλι δεν αλλάζει τίποτα....

 

Εδώ δεν πρόκειται απλά για 1+1=2, μόνο αν η κάθε μονάδα (1) είναι απολύτως ίδια και όλοι οι άλλοι (σημαντικοί) παράγοντες αυξάνονται εξ΄ίσου.

 

Στην περίπτωση ενός πιθανολογούμενου "NV47" το πιθανότερο θα είναι να έχουμε τα εξής:

 

NV40 = 4 quads (16 SIMD channels) = 100% die space @130nm

"NV47" = 6 quads (24 SIMD channels) = 111% die space @110nm

 

Aν οι τετράδες στην δεύτερη περίπτωση ήταν ακριβώς ίδιες όπως στο NV40, τότε θα καταλάμβαναν και τον ανάλογο χώρο πάνω στο chip. Πρόκειται δηλαδή για δύο "μερικές" παραπάνω τετράδες στην δεύτερη περίπτωση.

 

΄Ενας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η σχέση ρυθμού πλήρωσης και εύρους μνήμης. To ΝV40 έχει σε όλα του τα μοντέλα μια αρκετά καλή ισορροπία μεταξύ fill-rate και bandwidth.

 

(6800Ultra = (16*400=) 6400 MPixels/sec, 35.2 GB/sec)

 

Αυξάνοντας τον ρυθμό πλήρωσης, θα πρέπει να υπάρχει και ανάλογο εύρος μνήμης για να μην σπάσει η ως άνω ισορροπία και για να τροφοδοτείται κάτω από όλες τις συνθήκες επαρκέστατα ο ρυθμός πλήρωσης.

 

("ΝV47" = (24*400=) 9600 MPixels/sec, "X" GB/sec)

 

Για να διατηρηθεί η ισορροπία όμως όπως στο NV40, το "Χ" bandwidth μιας υποθετικής NV47 θα πρέπει να ισοδυναμεί με 52.8 GB/sec ή αν θέλεις με 825MHz GDDR3 (1650MHz effective DDR).

 

Το πιθανότερο όμως είναι να δούμε για την αρχή κάρτες με περίπου 40-44GB/sec bandwidth σύντομα, που σημαίνει ότι και στην περίπτωση της ATI αλλά και της NVIDIA, θα δουν τα επερχόμενα μοντέλα τους ουσιαστικότερη διαφορά όταν θα διατεθούν και νέας τεχνολογίας μνήμες (εκτός GDDR3).

 

Η αύξηση των επιδόσεων στην υποθετική NV47 και το R520 αναμένεται μικρότερη από τις προσδοκίες πολλών για ακριβώς εν μέρη όλους τους παραπάνω λόγους (και φυσικά αρκετά στοιχεία που παρέλειψα για υπεραπλούστευση).

 

Τέλος ζητώ συγγνώμη αν παρασυρθήκαμε είναι σπάνιο φαινόμενο να εμφανίζονται τέτοιες συζητήσεις. Δεν κάνουμε ασκήσεις "διαλογισμού", απλά μας παρέσυρε η ίδια η συζήτηση σε πολυπλοκότερα μονοπάτια.

Δημοσ.

Μy80$,

 

Hmm, dhladh pisteyeis oti sto pc, h nea genia ths nvidia tha einai mono 20% grhgoroterh apo thn twrinh ?

 

Ας ονομάσουμε για χάρη ευκολίας την επόμενη γενιά NV50 (αν και εσωτερικά έχει άλλο κωδικό afaik). Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα αν πρόκειται για έναν επεξεργαστή που λίγο πολύ θα ακολουθεί τις σημερινές βάσεις ή αν θα πρόκειται για μια πιο προχωρημένη μορφή επεξεργαστή όπως ένας stream processor. Η δεύτερη εκδοχή έχει και προτερήματα, αλλά και μειονεκτήματα (χωρίς λεπτομέρειες όμως αυτό παραμένει έτσι αόριστο). Γεγονός είναι πάντως ότι στην δεύτερη περίπτωση πιστεύω ότι το "πάντρεμα" με έναν επεξεργαστή Cell, θα μπορούσε να κάνουν τα προτερήματα να υπερτερούν.

 

Aπό ότι είμαι σε θέση να γνωρίζω η ATI δεν θεωρεί τους stream processors ως ιδανικούς για επεξεργαστές γραφικών και εκεί ΙΣΩΣ να έχουμε μια βασική διαφοροποίηση στο μέλλον και όχι όσων αφορά τις ενοποιημένες μονάδες ή όχι.

 

Ακόμα και αν το "NV50" δεν θα έχει τελικά ενοποιημένες μονάδες, είναι μάλλον απίθανο η NVIDIA να αποφύγει την ενοποίηση μακροχρόνια.

 

Για να μην μπερδευτούμε πιο πολύ, όλα αυτά δεν είναι απαραίτητο να εμφανιστούν στην επερχόμενη γενιά. Θα μπορούσαν αν αφορούν και σχέδια για έναν πλατύτερο μελλοντικό ορίζοντα.

Δημοσ.

οποτε εγω που εχω μια 6800gt θα μπορω να παιζω αξιοπρεπεστατα για ενα ακομα χρονο ολα τα τελευταια παιχνιδια,ετσι δεν ειναι;

Δημοσ.
οποτε εγω που εχω μια 6800gt θα μπορω να παιζω αξιοπρεπεστατα για ενα ακομα χρονο ολα τα τελευταια παιχνιδια,ετσι δεν ειναι;

 

Η διαφορά με μια NV47/R520 θα είναι μόνο στις επιδόσεις και εδώ δεν περιμένω κατά μέσο όρο περισσότερο από 30% (+50% σε πολύ ιδιαίτερες εξαιρέσεις) από αντίστοιχες 6800Ultra/X850.

 

Eκτός αν βρεθούμε προ μη αναμενόμενων εκπλήξεων το να πάρεις μία από τις επερχόμενες κάρτες εγώ προσωπικά το θεωρώ πεταμένα λεφτά, όταν έχεις μια 6800GT. Αν μιλάγαμε για διπλάσιες επιδόσεις τότε σαφώς και θα άλλαζε το πράγμα.

 

Φυσικά και θα παίζεις με άνεση παιχνίδια για την χρονιά αυτή και ειδικά αν έχεις μια οθόνη LCD για παράδειγμα με native resolution στα 1280*1024. Για αυτό και σε ρώτησα κάπου στην δεύτερη σελίδα της ενότητας τι οθόνη έχεις. Τα πάντα σχετικά είναι.

Δημοσ.
οποτε εγω που εχω μια 6800gt θα μπορω να παιζω αξιοπρεπεστατα για ενα ακομα χρονο ολα τα τελευταια παιχνιδια,ετσι δεν ειναι;

Ναι άνετα. Και για δύο χρόνια με την έννοια του ότι αν ζορίσουν τα πράγματα βάζεις 1024Χ768 χωρίς ΑΑ και AF και έτσι τραβάει άνετα για δύο χρόνια. Εκτός το αν "αξιοπρεπές gaming" σημαίνει πια τη σημερον ημέρα τουλάχιστον 1024X768 4XAA,8XAF.

Δημοσ.

Μην υπερβάλετε.. αν δηλαδή η 6800 θα θέλει 1024Χ768 χωρίς Aa και Αf... κάτι 5950, 9800, ή και οι νεότερες 6600 τι θα γίνουν.. μόνο για πασιέντζα??

Δημοσ.
Μην υπερβάλετε.. αν δηλαδή η 6800 θα θέλει 1024Χ768 χωρίς Aa και Αf... κάτι 5950, 9800, ή και οι νεότερες 6600 τι θα γίνουν.. μόνο για πασιέντζα??

Σε δύο χρόνια? Για 800χ600 ή 640χ480 και με αρκετά εφφέ off.

Δημοσ.

Δηλαδή ρε παιδιά μια 5900 που είναι 2ετίας (και μέτρια από τότε) ή μια 9800 παίζουν μόνο 800Χ600 με κομμένες τις λεπτομέρειες???

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...