Προς το περιεχόμενο

MCSE : Πληροφορίες / εμπειρίες

DrLo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ναι ξέρω υπάρχουν και παλαιώτερα post (κάποιο από το 2002) αλλά δε νομίζω ότι καλύπτομαι.

Είμαι Μηχανικός και σκέφτομαι σοβαρα να προσπαθήσω να πάρω μια πιστοποίηση MCSE μιας και ασχολούμαι περισσότερο με Η/Υ παρά με μηχανολογία. Θα ήθελα λοιπόν μερικές πληροφορίες για τις εξετάσεις αυτές αλλά πολύ περισσότερο για την εμπειρία που είχατε κάποιοι από εσάς που δώσατε παλαιώτερα.

1. Ξέρω πως, αν έχεις κάποια ευχαίρεια με Η/Υ, μπορείς να εοιμαστείς μόνος σου για τις εξετάσεις με διάφορα βιβλία χωρίς να παρακολουθήσεις μαθήματα/σεμινάρια. Κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι αλήθεια ? Υπάρχουν κάποιοι από εσάς που έδωσαν διαβάζοντας μόνοι τους και κατά πόσο πιστεύετε ότι βοηθάει η παρακολούθηση μαθημάτων

2. Οι εξετάσεις γίνονται συγκεκριμένες στιγμές του χρόνου οι σε τακτική βάση στα εξεταστικά κέντρα? Πόσο καιρό πριν πρέπει να αρχισει να προετιμάζεται κάποιος που θέλει να πάρει τη πιστοποίηση, και δε μιλώ για κάποιο απόφοιτο σχολής Η/Υ αλλά για κάποιο ερασιτέχνη χρήστη που έχει αρκετά μεγάλη ευχέρεια με τους τα MS OS. Πόσο συχνά μπορείς να επαναλαμβάνεις τις εξετάσεις?

3. Πόσο "δύσκολες" είναι οι εξετάσεις αυτές, δηλαδή κατά πόσο μπορεί να επιτύχει κάποιος που δεν είναι απόφοιτος κάποιας σχολής Πληροφορικής ή τμήματος πληροφορικής ΑΕΙ/ΤΕΙ ?

4. Σε παλιό post προτεινονται τα βιβλια της SYBEX αλλά και η αναζήτηση παλιών θεμάτων και cheat tests. Έχω κάποια βιβλία της SYBEX σε pdf και κάποια tests τα οποία δοκίμασ (χωρίς να διαβάσω) και σε μερικά πήρα αρκετά καλό βαθμό ενώ σε άλλα πάτωσα. Τι άλλο προτείνεται ?

5. Υπάρχουν αντίστοιχες πιστοποιήσεις για Linux OS

Αν κάποιοι από εσάς έχουν δώσει εξετάσεις MCSE άσχετα αν πέτυχαν ή όχι παρακαλώ στείλτε μου pm με τις εντυπώσεις σας και συμβουλές.

Ευχαριστώ

Δημοσ.

Οι εξετάσεις αλλά και γενικά οι γνώσεις που απαιτούνται για πιστοποίηση Μicrosoft (MCSE π.χ.) δεν έχουν μεγάλη σχέση με τις σπουδές "γενικά περι Η/Υ" στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας. Είναι εξειδικευμένα σεμινάρια για πολύ συγκεκριμένα εμπορικά προιόντα. Τώρα πως μια πιστοποίηση MCSE ή MCDBA μπορεί να υπερισχύσει ίσως μερικές φορές ενός πανεπιστημιακού τίτλου στην αγορά εργασίας είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο και οφείλεται στην εισχώρηση των προιόντων M$ στις επιχειρήσεις.

1. Ισχύει για κάποιον "ψημένο" στα δίκτυα με τεχνολογία microsoft με καλές γνώσεις TCP/IP, DNS και κάποια εμπειρία σε administration που θα μπορέσει σχετικά εύκολα να "μεταπηδήσει" στη νέα τεχνολογία. Για κάποιον που έχει απλά ευχέρεια στο χειρισμο και που ξεκινάει μόνος με pdf, θέλει μεγάλη δύναμη υπομονή και ατέλειωτα labs (φωτιά θα πάρει το VMWare).

2. Μπορείς να δώσεις εξετάσεις όποτε θέλεις σε ένα από τα πιστοποιημένα εξεταστικά κέντρα (itec.edu, compact.gr, newhorizons.gr κ.α.). Μπορείς να δίνεις όσο συχνά θες αρκεί να βαστά η τσέπη σου (ή του εργοδότη σου). Νομίζω είναι περίπου στα 100 ευρώ η εξέταση.

Ένα εξάμηνο περίπου είναι καλό διάστημα προετοιμασίας (για τον δικό μου εγκέφαλο).

3. Θα έλεγα ότι με εξαίρεση τoν σχετικά εύκολο client (XP) λόγω της εμπειρίας όλων πάνω σ' αυτό, και ίσως και τον Server όλα τα άλλα είναι φτιαγμένα για δυνατούς λύτες... Πάντως πολλές ερωτήσεις ακόμα και στις 2 αυτές "εύκολες" εξετάσεις απευθύνονται σε MCSEs καθώς αναφέρονται και σε TCP/IP, name resolution κλπ. Πάντως μην διανοηθεί κάποιος να πάει να δώσει επειδή "τα παίζει στα δάχτυλα εμπειρικά". Θέλει διάβασμα τουλάχιστον όλο το networking της "ύλης" πριν αρχίσεις να δίνεις τα πρώτα. Τον αν είναι απόφοιτος ΑΕΙ-ΤΕΙ δεν παιζει -Κ Α Ν Ε Ν Α- απολύτως ρόλο. Αρκεί να ξέρει καλά αγγλικά.

4. Προτείνω Sybex και Mark Minasi γιατί είναι (εκτός των εννοούμενων) και πολύ ανθρώπινος στο διάβασμα.

5. Υπάρχουν.

Είμαι MCSE+Ι από το 1999. Δεν είναι το δυσκολότερο πράγμα στον κόσμο, έιναι περίπου σαν ένα εξάμηνο σε πανεπιστήμιο. Η συμβουλή μου, αν επιτρέπεται, είναι "κάντο άν το αγαπάς και θες να το κυνηγήσεις". Αν θες απλά να κολλήσεις ένα ακόμα χαρτί πίσω από το CV σου ίσως να είναι πολύς ο κόπος.

Δημοσ.

Ta seminaria tha se voithisoun na apoktiseis kapoio ypovathro. Oi eksetaseis oudemia sxesi me ta seminaria. An douleveis idi kapou kai exeis IKA mporeis meso LAEK na parakolouthiseis dorean ena seminario ton xrono. Einai arketa akriva kai an exeis afti tin dynatotita aksizei ton kopo. Vevaia mi nomizeis oti mono me to seminario mporeis na peraseis ta exams. Oudemia sxesi. I tha prepei na exeis polla xronia empeiria sta diktya windows i na diavaseis epipleon apo braindumps. To kako me ta exams tis Microsoft kata tin gnomi mou einai oti sou vazoun se kathe erotisi ena terastio senario me diafora asxeta na sou apospasoun tin prosoxi apo tin sosti apantisi. Gia ta 2 prota core (70-210/70-215 gia W2K, kai ta antistoixa gia W2003) de nomizo pos xreiazesai seminario an eisai sxetikos. Gia poio ekseidikevmena pragmata (Exchange, ISA, AD etc) kalo tha itan na kaneis i toulaxiston na diavaseis arketa.

Skopevo na doso gia MCDST to opoio ap'oti eida exei geleies erotiseis. 2 exams einai mono. Exo idi to MCSA kai mou leipoun 3 akomi exams gia MCSE.

Good luck

Chryssa

Δημοσ.

1. Ξέρω πως' date=' αν έχεις κάποια ευχαίρεια με Η/Υ, μπορείς να εοιμαστείς μόνος σου για τις εξετάσεις με διάφορα βιβλία χωρίς να παρακολουθήσεις μαθήματα/σεμινάρια. Κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι αλήθεια ? Υπάρχουν κάποιοι από εσάς που έδωσαν διαβάζοντας μόνοι τους και κατά πόσο πιστεύετε ότι βοηθάει η παρακολούθηση μαθημάτων[/quote']

Ναι, μπορείς να διαβάσεις μόνος σου. Ναι, η παρακολούθηση βοηθάει. Απλά το κόστος προς απόδοση είναι τέτοιο που τελικά κάνει τα σεμινάρια να μην αξίζουν. Τα χρήματα είναι δυσανάλογα πολλά οπότε σίγουρα συμφέρει να μεταφέρεις τα βιβλία με το γαϊδούρι (oops). Φυσικά αν σου τρέχουν από τις τσέπες τότε προτίμησε να παρακολουθήσεις αφού θα μάθεις γενικότερα περισσότερα πράγματα, θα τα αφομοιώσεις καλύτερα και θα έρθεις σε επαφή με μερικούς αρκετά (έως πολύ) έμπειρους επαγγελματίες.

Κάθε εξέταση σου κοστίζει 125€ και υπολογίζεις ότι χρειάζεται προετοιμασία κατά μέσο όρο 15 μέρες. Για να έχεις σίγουρη επιτυχία στις εξετάσεις χρειάζεσαι (τουλάχιστο έτσι προετοιμάζομαι εγώ):

α) ένα 1000άρι βιβλίο θεωρίας όπου θα διαβάσεις επιλεκτικά αυτά που δεν ξέρεις.

β) ένα 150+άρι βιβλίο ασκήσεων όπου θα δεις τι περίπου μπαίνει στις εξετάσεις.

Λέξεις που πρέπει να ξέρεις είναι syngress, learnkey, ms press.

2. Οι εξετάσεις γίνονται συγκεκριμένες στιγμές του χρόνου οι σε τακτική βάση στα εξεταστικά κέντρα? Πόσο καιρό πριν πρέπει να αρχισει να προετιμάζεται κάποιος που θέλει να πάρει τη πιστοποίηση' date=' και δε μιλώ για κάποιο απόφοιτο σχολής Η/Υ αλλά για κάποιο ερασιτέχνη χρήστη που έχει αρκετά μεγάλη ευχέρεια με τους τα MS OS. Πόσο συχνά μπορείς να επαναλαμβάνεις τις εξετάσεις?

[/quote']

Καλύπτει ο Δημήτρης. Δίνεις εξετάσεις όποτε θες, αρκεί να τους ενημερώνεις 1-2 μέρες πριν και να τους πληρώνεις κάθε φορά που πατάς. Επαναλαμβάνεις τις εξετάσεις όποτε θες. Αυτοί δεν έχουν πρόβλημα. Προετοιμασία υπολογίζεις από 15 μέρες για τις εύκολες εξετάσεις μέχρι περίπου 20-30 μέρες για τις δύσκολες εξετάσεις (70-290, 70-291, 70-293) - ανάλογα φυσικά με το επίπεδό σου. Γενικά αναφέρομαι σε χαλαρούς ρυθμούς διαβάσματος (εγώ π.χ. παρακολουθώ παράλληλα στο πανεπιστήμιο, άλλοι εργάζονται) θεωρώντας όμως ότι ξέρεις άψογα Αγγλικά.

3. Πόσο "δύσκολες" είναι οι εξετάσεις αυτές' date=' δηλαδή κατά πόσο μπορεί να επιτύχει κάποιος που δεν είναι απόφοιτος κάποιας σχολής Πληροφορικής ή τμήματος πληροφορικής ΑΕΙ/ΤΕΙ ?[/quote']

Το πτυχίο της πληροφορικής είναι εντελώς προαιρετικό και σε πολλές περιπτώσεις άσχετο έως και άχρηστο. Σημασία δεν έχει το χαρτί, αλλά ο χρόνος μπροστά από την οθόνη. Οι εξετάσεις είναι προσανατολισμένες κυρίως σε δεινητικά σενάρια που προκύπτουν στον επαγγελματικό χώρο και που οι λύσεις τους δεν προκύπτουν βάσει της θεωρίας που μαθαίνεις στα αμφιθέατρα. Πολλές φορές οι ερωτήσεις είναι εκνευριστικά ηλίθιες και βασίζονται στο να ξέρεις bugs ή technet articles για τα συγκεκριμένα προϊόντα (θα υπάρχουν στιγμές που θα χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο.. πίστεψέ με).

Ειδικά για τις εξετάσεις 70-291 και 70-293 το πτυχίο ίσως βοηθάει μιας και απαιτούν γνώσεις θεωρίας δικτύων - που φυσικά μπορείς να τις καλύψεις και εσύ από τα βιβλία θεωρίας.

Οι εξετάσεις για MCDBA είναι εύκολες, οι εξετάσεις για MCAD.ΝΕΤ(MCSD.ΝΕΤ)/MCSE 2000 είναι μέτριες, οι εξετάσεις για MCSE 2003 είναι δύσκολες γιατί αλλάζει το σύστημα εξέτασης. Η κλίμακα που περιγράφω είναι συγκριτική και όχι αντικειμενική. Δηλ. γενικά οι εξετάσεις του MCDBA είναι πιο εύκολες από αυτές του MCSΕ 2003.

4. Σε παλιό post προτεινονται τα βιβλια της SYBEX αλλά και η αναζήτηση παλιών θεμάτων και cheat tests. Έχω κάποια βιβλία της SYBEX σε pdf και κάποια tests τα οποία δοκίμασ (χωρίς να διαβάσω) και σε μερικά πήρα αρκετά καλό βαθμό ενώ σε άλλα πάτωσα. Τι άλλο προτείνεται ?

...ms press' date=' syngress, learnkey...

5. Υπάρχουν αντίστοιχες πιστοποιήσεις για Linux OS

http://redhat.cityu.gr/

Αν κάποιοι από εσάς έχουν δώσει εξετάσεις MCSE άσχετα αν πέτυχαν ή όχι παρακαλώ στείλτε μου pm με τις εντυπώσεις σας και συμβουλές.

Το μόνο που μένει να πω είναι το εξής:

- Σε καμία περίπτωση μην υπολογίσεις ότι μέσα σε ένα μήνα θα γίνεις MCSE. Θέλει κυρίως οργάνωση, συνέπεια, χρόνο για αφομοίωση αυτών που θα διαβάσεις (η ύλη του MCSE 2003 είναι τεράστια) και το κυριότερο εμπειρία με τα win. Εγώ μέχρι στιγμής δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω καθόλου vm-ware και δεν έκανα καθόλου labs. Ωστόσο διαβάζω πάρα πολλές σελίδες και γενικά έχω καλές σχέσεις με τα βιβλιά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά ως πεντόκιλα βαράκια.

Επομένως ή σηκώνεις βάρη ή εγκαθιστάς vm-ware. Από εκεί και πέρα η τεχνική που ακολουθώ είναι: 3 εβδομάδες διαβάζω χαλαρά τη θεωρία, 1 εβδομάδα διαβάζω μόνο θέματα και καλύπτω απορίες. Στο τέλος του μήνα δίνω μία εξέταση κοκ. Κάθε τίτλος είναι περίπου 5 εξετάσεις οπότε για τα δικά μου μέτρα και σταθμά βλέπω ότι χρειάζεσαι 5 μήνες, όσο περίπου λέει και ο Δημήτρης.

Ό,τι άλλο θες, εδώ είμαστε.

Δημοσ.

egw to kanw afti tin epoxi to MCSE 2003...gia mena einai simantika ta seminaria epidi poly apla mesa 8a vreis diafora pragmata pou den ixeres kan pws yparxoun kai an peseis se kalo ekpedefti 8a sou lysei polles apories...ena allo simantiko gia afta einai na mpeis stin logiki tis ms...epeidi polla pragmata pou kanoume praktika gia tin ms einai la8os...episis logo twn megalwn senariwn prepei na sai poly prosektikos stin katanoisi tou...an katalaveis ti akrivws sou zita kata 90% exeis tin apantisi... twra oson afora tin axia tous doulevontas ston hwro exw tin entypwsi pws pio poly metraei afto to harti se sindiasmo me ena cisco i kapio linux certification para ena kata megalo pososto parohimeno ptyxio apo pan/mio. Basika ola ta lefta einai 2 exetaseis. to infrastracture kai to active directory pou einai oi pio dyskoles alla an tis peraseis ola ta alla 8a sou fainontai ligo san paixnidi. gia mena ena kalo xroniko diastima einai 1 xronos ektos kai an mporeis na asxoli8eis apokleistika me afto opote isws kai 3 mines na sou nai arketo( oloimera seminaria)

• 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.
gia mena einai simantika ta seminaria epidi poly apla mesa 8a vreis diafora pragmata pou den ixeres kan pws yparxoun kai an peseis se kalo ekpedefti 8a sou lysei polles apories

Αυτά ακριβώς είναι τα πλεονεκτήματα της εκαπίδευσης σε σχέση με την αγορά βιβλίων και το διάβασμα τους στο σπίτι ή στη δουλειά. Η επιπλέον αξία που μπορεί να προσφέρει ο εκπαιδευτής παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο σε ένα σεμινάριο και αυτό μπορεί να γίνει με επιτυχία μόνο όταν ο εκπαιδευτης έχει και πρακτική εμπειρία αυτών που διδάσκει.

pio poly metraei afto to harti se sindiasmo me ena cisco i kapio linux certification para ena kata megalo pososto parohimeno ptyxio apo pan/mio.

Πιο πολύ μπορεί να μη μετράει το MCSE από ένα πτυχίο πανεπιστημίου, αλλά η πρακτική αξία των γνώσεων που αποκτούνται στη διαδικασία της πιστοποίησης MCSE μπορεί να κάνει τη διαφορά στον εργασιακό χώρο. Μια καλή αρχή είναι το πτυχίο και μια καλή συνέχεια είναι η πιστοποίηση...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

• Δημιουργία νέου...