dprince Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2004 Share Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2004 lathos mexri 30kare pianei to mati.. 25fps einai tou systimatos PAL.. an vlepame mexri 25kare oi amerikanoi me 29kare den tha eixan kan hollywood Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
planetman Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2004 Share Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2004 Dark_son20, δεν ξέρω για ποιό λόγο αλλά μπορώ να δω διαφορά μέχρι και τα 70fps. Από εκεί και πάνω, όλα φαίνονται οκ. Νομίζω είναι θέμα εμπειρίας. Σε πολλά άτομα συμβαίνει το ίδιο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Ailuros Δημοσ. 31 Οκτωβρίου 2004 Share Δημοσ. 31 Οκτωβρίου 2004 Ailuros, βγάζουν 45fps όπως λες μέσο όρο. Δεν έχει πέσει ποτέ παρακάτω; Σίγουρα ναι, και πολύ μάλιστα. Άσε που ούτε τα 45fps δεν είναι ικανοποιητικά για μένα. Ούτε τα 60fps που έχει όριο το Doom3 για μένα δεν είναι ικανοποιητικά. Σίγουρα προτιμώ μικρότερη ανάλυση αλλά να μην μου σπάει τα νεύρα η σκατοκίνηση... Ήμουν σαφής ότι το Doom3 είναι η χειρότερη περίπτωση. Δεν μου απάντησες ωστόσο σε τι ανάλυση το τρέχεις με τι ρυθμίσεις και τι επιδόσεις στην 9800 (για να φτάσεις τα μυθικά 60fps). ΄Οπως φυσικά δεν μου απάντησες με ποιές από τις καινούργιες μεγάλες κάρτες έχεις παίξει στην πραγματικότητα. Tα 60 ούτε καν τα φτάνω στο εν λόγω παιχνίδι στα 1024*768 χωρίς ΑΑ και αυτό γιατί περιορίζει ο επεξεργαστής, και είναι ένας "ταπεινός" ΧΡ3000+. Παίζεται όμως το παιχνίδι άνετα είτε με 4-απλό στα 1280 ή με διπλό ΑΑ στα 1600 στην απλή 6800 η Ultra απέχει παρασάγγας με 4-απλό στα 1600. Μην με κάνεις να σπαταλήσω χρόνο να τρέξω frame per frame με καταγραφή σε log file για να δεις τις διακυμάνσεις των επιδόσεων αναλυτικά για κάθε δευτερόλεπτο. Και πάλι δεν λέει τίποτα γιατί μιλάμε για single player παιχνίδι που δεν σου την πέφτουν ορδές από τέρατα με πολλά πολύγωνα. ΄Ισως σε βοηθήσει να καταλάβεις το εξής παράδειγμα: UT2004/CTF Moondragon 1600*1200*32, 4xAA/8xAF Mε την 6800 (16p/6vp@350/870) οι υψηλότερες επιδόσεις είναι γύρω στα 35-40fps, ενώ όταν δοκίμασα μια Χ800ΧΤ PE μου έβγαζε 80-90fps στα ίδια σημεία. Η 6800Ultra και Χ800ΧΤ PE ζορίζονται λίγο στα ΟNS maps του παιχνιδιού αλλά παίζονται γενικώς με άνεση. ΄Ιδιο ισχύει και για το Far Cry. Να σε βάλω να τρέξεις ένα timedemo στο UT2003 ή 2004 στην ανάλυση που το τρέχεις συνήθως, να μου πεις τι ελάχιστο framerate σου δίνει και να ζητήσω μετά και μια λογική εξήγηση για τα αποτελέσματα αυτά; lathos mexri 30kare pianei to mati.. 25fps einai tou systimatos PAL.. an vlepame mexri 25kare oi amerikanoi me 29kare den tha eixan kan hollywood ΄Αλλος ένας μύθος που έχει καταρριφθεί προ πολλού και δεν έχω καμιά διάθεση να αρχίσω πάλι αναλύσεις περί ανατομίας του ανθρώπινου ματιού. Σε τρισδιάστατα παιχνίδια με αλληλεπίδραση η διαφορά φαίνεται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα και από τα 70, απλά από την απόκριση του παιχνιδιού και ειδικά στην κίνηση. Οι ταινίες αγαπητέ όμως δεν έχουν αλληλεπίδραση πρωταρχικά, εσύ τρέχεις παιχνίδια που επιλέγεις που θα πας τι θα κάνεις που και πότε και το ίδιο και οι αντίπαλοί σου είτε παίζεις με πραγματικούς αντιπάλους σε πραγματικό χρόνο είτε όχι (bots). Δεύτερον και κυριότερον οι ταινίες έχουν μια μικρή λεπτομέρεια που λέγεται motion blur (or antialiasing in the temporal dimension). Για να εξοικονομήσω χρόνο διάβασε εδώ: http://freespace.virgin.net/hugo.elias/graphics/x_motion.htm (Σημείωση: υπάρχουν παιχνίδια τα οποία αναφέρουν ότι έχουν motion blur, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για motion trail. Motion blur = antialiasing in the temporal dimension Motion trail = bluring in the temporal dimension. Επίσης ουδεμία σχέση έχει με το (κακώς) λεγόμενο temporal antialiasing της ΑΤΙ.) Για να πετύχεις λοιπόν motion blur σε πραγματικό χρόνο ένας εφικτός τρόπος σήμερα θα ήταν να χρησιμοποιήσεις 4-απλό motion blur, όπου θα πρέπει να δημιουργούνται στην προσωρινή διάσταση 4- αντίστοιχα μοντέλα ενός μοντέλου εν κινήση για να επιτυγχάνεται η εξομάλυνση στην προσωρινή διάσταση. Για να πετύχεις όμως τα μαγικά 25fps θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον σταθερά 100fps / 4 δείγματα = 25fps. Tην Pixar ας πούμε την έχεις ακουστά; (A Bug's Life, Finding Nemo etc). Xρησιμοποιούν 64x sample stochastic Supersampling και motion blur, αν αυτό σου λέει κάτι. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
planetman Δημοσ. 31 Οκτωβρίου 2004 Share Δημοσ. 31 Οκτωβρίου 2004 Μπράβο ρε Αίλουρε, με δικαίωσες όσον αφορά τα fps και το ανθρώπινο μάτι. Γιατί μου έλεγαν ότι τους κοροϊδεύω δηλαδή. Στο Doom3 παίζω με 1024x768x32 & 2xanisotropic. Εννοείται δεν έχω FSAA. High details, όλα on και στο timedemo βγάζω γύρω στα 44fps τα οποία είναι απαράδεκτα για μένα. Το παιχνίδι δηλαδή το παίζω με το ζόρι. ΥΓ: Ποιό είναι το συμπέρασμα δηλαδή; Ότι πρέπει να έχουμε τουλάχιστον 100fps, έτσι δεν είναι; Πώς θα βάλω τότε 1600x1200 & 4xFSAA; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
planetman Δημοσ. 31 Οκτωβρίου 2004 Share Δημοσ. 31 Οκτωβρίου 2004 Για να ολοκληρώσω, η δική μου γνώμη είναι ότι για να παίξεις σωστά ένα καινούριο παιχνίδι με καινούρια κάρτα, μπορείς να βάλεις το πολύ μέχρι 1024x768 & 2xFSAA. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Ailuros Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2004 Share Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2004 Μπράβο ρε Αίλουρε' date=' με δικαίωσες όσον αφορά τα fps και το ανθρώπινο μάτι. Γιατί μου έλεγαν ότι τους κοροϊδεύω δηλαδή. Στο Doom3 παίζω με 1024x768x32 & 2xanisotropic. Εννοείται δεν έχω FSAA. High details, όλα on και στο timedemo βγάζω γύρω στα 44fps τα οποία είναι απαράδεκτα για μένα. Το παιχνίδι δηλαδή το παίζω με το ζόρι. ΥΓ: Ποιό είναι το συμπέρασμα δηλαδή; Ότι πρέπει να έχουμε τουλάχιστον 100fps, έτσι δεν είναι; Πώς θα βάλω τότε 1600x1200 & 4xFSAA;[/quote'] Κατ'αρχήν θα σου συνιστούσα να αναζητήσεις στο δίκτυο δοκιμές που έχουν γίνει μεταξύ R420 και ΝV40 και να δεις πόσο είναι οι ελάχιστες επιδόσεις στην μία πλευρά ή στην άλλη. ΄Η μάλλον για να μην παιδεύεσαι: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjQ0 Μια απλή 6800 χρονισμένη στα 350 όπως τη δική μου: Και μια 9800PRO σαν τη δική σου: Nα δούμε και μια 6800Ultra τι κάνει; X800XT PE *ahem* Ουδέν περαιτέρω σχόλιο. Τονίζω όμως ότι πρόκειται για το Doom3. Στην πλειοψηφία των υπολοίπων περιπτώσεων η Χ800 ΧΤ ΡΕ τα 1600 με 4-απλό τα παίζει με μεγάλη άνεση. Nα παραβλέψω το γεγονός ότι η πρώτη τρέχει σε ανάλυση 1280*1024 και δεύτερη στα 1024*768, τα 37 έναντι των 7 fps ελάχιστη επίδοση πως θέλεις να τα παραβλέψω; Βάλε τώρα ότι η μνήμη μου είναι χρονισμένη στα 870ΜΗz και όχι στα 700 όπως στο άρθρο και ότι έχω ενεργοποιημένες και τις 16 μονάδες..... ***edit: για να το ολοκληρώσω ακόμα πιο πολύ μιας και ήθελα δεν ήθελα έφαγα πάλι μια ώρα για να αποδείξω τα ευκόλως εννοούμενα, framerate logged every second (FRAPS) in demo1 Doom3. GF6800/16p/6vp@350/870MHz demo1/high quality 1600*1200/ 2xAA/8xAF: http://users.otenet.gr/~ailuros/d3.doc Avg framerate: 48.7 fps 2004-11-01 08:51:19 - Doom3Frames: 2107 - Time: 43266ms - Avg: 48.698 - Min: 24 - Max: 116 *** ΄Οταν πέφτεις στα 10fps και 100 να βγάζεις μέσο όρο πάλι δεν θα είναι ομαλή η κίνηση. Το θέμα δεν είναι τόσο ο αριθμός αλλά οι διακυμάνσεις. Τι θεωρείς ότι είναι ομαλότερο σε ένα παιχνίδι; Παράδειγμα Α: min framerate: 15 fps avg framerate: 85 fps max framerate: 190 fps Παράδειγμα Β: min framerate: 40 fps avg framerate: 60 fps max framerate: 80 fps Τον κάθετο συγχρονισμό γιατί νομίζεις ότι τον έχουμε; Για να συγχρονιστεί η μέγιστη απόδοση με τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης και να αποφεύγονται οι μεγάλες διακυμάνσεις. Στην ιδανικότερη ακόμα περίπτωση Vsync + triple buffering. Το συμπέρασμα είναι ότι σου συνιστώ να βάλεις σε ένα μηχάνημα πρώτα μια τέτοια κάρτα του βεληνεκούς μιας 6800 ή Χ800 πριν να καταλήγεις σε εντελώς λανθασμένα συμπεράσματα. Για να ολοκληρώσω, η δική μου γνώμη είναι ότι για να παίξεις σωστά ένα καινούριο παιχνίδι με καινούρια κάρτα, μπορείς να βάλεις το πολύ μέχρι 1024x768 & 2xFSAA. Mην το πεις και πουθενά και σε περάσουν για τρελλό. Φιλικότατη συμβουλή. Στα 1024 κατ' αρχήν οι μεγάλες κάρτες με ότι επεξεργαστή και να τους βάλεις αυτήν τη στιγμή είναι CPU limited. Και φαντάζομαι ξέρεις τι σημαίνει αυτό. Πέραν τούτου μπορείς ευχαρίστως να παίξεις λίγο στο Research map/Far Cry και να βρεις το ακόλουθο σημείο, αλλά με όλα στo Very High. 1280*960/ 4xAA/8xAF http://users.otenet.gr/~ailuros/FC1280.jpg 1600*1200/ 2xAA/8xAF http://users.otenet.gr/~ailuros/1600FC.jpg Mια Χ800ΧΤ ΡΕ ειδικά την δεύτερη περίπτωση την τρώει για πρωινό, να μην σου πω ότι βγάζει >50 με 4-απλή εξομάλυνση στα 1600. Μόνο και μόνο για να συγκρίνεις που ακριβώς βρίσκεσαι εσύ και με τι λανθασμένα κριτήρια προσπαθείς να βγάλεις συμπεράσματα. ΄Οχι και τόσο άσχετο μιας και αυτό παίζει σημαντικό ρόλο, ρυθμό ανανέωσης στα 1600 φτάνω τα 95Ηz. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
planetman Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2004 Share Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2004 Ailuros, η 6800Ultra κάνει 600? και είναι και η πιο η πιο γρήγορη στο Doom3. Παρ' όλα αυτά, στα 1600x1200 ΧΩΡΙΣ FSAA έπεσε μέχρι τα 40fps. Αναρωτιέμαι πόσο θα πέσει με 4xFSAA που είπες. Μακράν 100fps που αντιλαμβάνεται το μάτι. Άρα; Τώρα τί; Εξώ εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα καινούρια παιχνίδια δεν παίζονται σε τέτοιες αναλύσεις και με τετραπλή εξομάλυνση γραφικών όπως θα έλεγες κι εσύ. Και κάτι άλλο. Είπες προηγούμενα ότι σε κόβει ο Athlon XP 3000+. Με ανάλυση 1600x1200 στο Doom3, είναι σίγουρο ότι σε κόβει ο επεξεργαστής; Πάντως δεν κατάλαβα κάτι. Αν έχουμε vertical sync on, μειώνονται οι μεγάλες διακυμάνεις; Για ανάλυσέ το αυτό σε παρακαλώ. Για εξήγησε γιατί συμβαίνει αυτό. Γιατί είναι πολύ σημαντικό αν ισχύει. Ευχαριστώ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Ailuros Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2004 Share Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2004 Eιλικρινά βρε planetman αν με εκνευρίζει κάτι είναι όταν σπαταλάω τόσο χρόνο να βρω τις αποδείξεις που χρειάζομαι και ο άλλος βαριέται στην κυριολεξία όχι απλά να διαβάσει τα άρθρα στα οποία τον παραπέμπω αλλά και να αναγνωρίσει αυτά που του λένε. Στο link@HardOCP λοιπόν τελευταία σελίδα: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjQ0LDE5 Και εδώ πριν πεις οτιδήποτε μιλάμε για ultra quality δηλαδή όλες οι υφές δεν είναι συμπιεσμένες. Αν τώρα σου φαίνονται λίγα τα 17fps ελάχιστο, τότε να σου υπενθυμίσω ότι εξακολουθεί να είναι 2.5 φορές περισσότερο από ότι βγάζει η 9800 στα 1024 όμως. Κοροιδευόμαστε ή καταλαβαίνεις τον συσχετισμό των αριθμών εδώ; Και ΝΑΙ για τελευταία φορά με τέτοιες ελάχιστες επιδόσεις το παιχνίδι παίζεται στα 1600 με 4-απλό γιατί άλλο τα δικά σου 45 και άλλα τα 45 μιας 6800Ultra. Και ναι λυπάμαι που επιμένω άλλα τα 600 θα τα σκάσει κάποιος που τον ενδιαφέρει να τρέξει με 4-απλό στα 1600 και ναι οι μεγάλες κάρτες στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ΣΗΜΕΡΑ το επιτυγχάνουν. Για μελλοντικά παιχνίδια, μελλοντικές κάρτες. Να μιλήσουμε και για κάτι άλλο για τις μεγάλες κάρτες; Ρυθμοί πλήρωσης... 6800Ultra = 6400MPixels/sec X800XT PE = 8320MPixels/sec X800PRO = 5700MPixels/sec 6800GT = 5600MPixels/sec 6800nonUltra = 3900MPixels/sec 9800XT = 3296MPixels/sec 9800PRO = 2880MPixels/sec Σου λέει τίποτα; Eμένα στην περίπτωσή στις περισσότερες των περιπτώσεων με περιορίζει η ποσότητα της μνήμης της κάρτας (128) στις ψηλές αναλύσεις και επιμένω γιατί την έχω στα χέρια μου από την άνοιξη αυτής της χρονιάς και εκτός των παιχνιδιών που παίζω, τις δοκιμές που τρέχω και την κάποια εμπειρία μου στα γραφικά, ξέρω πάρα πολύ καλά τι με περιορίζει. Και αυτό μόνο στα πρόσφατα και βαριά παιχνίδια. Κάπως παλιότερα παιχνίδια παίζουν άνετα με 4-απλό στα 1600, αλλά εκεί η κατανάλωση της μνήμης είναι και μικρότερη μιας και οι υφές ή τα εφφέ δεν είναι τόσο απαιτητικά. Με 4-απλό στα 1600 μια σημερινή κάρτα καταναλώνει γύρω στα 90ΜΒ μόνο για την εξομάλυνση (triple buffered) και πλέον των 120ΜΒ για το 6-απλό της ΑΤΙ στα 1600. Τι την θέλω την 256ΜΒ μνήμη τότε άραγε άραγε; Ailuros, η 6800Ultra κάνει 600? και είναι και η πιο η πιο γρήγορη στο Doom3. Παρ' όλα αυτά, στα 1600x1200 ΧΩΡΙΣ FSAA έπεσε μέχρι τα 40fps. Αναρωτιέμαι πόσο θα πέσει με 4xFSAA που είπες. H απλή 6800 κοστίζει γύρω στα 300 και χωρίς υπερχρονισμούς και επεμβάσεις παίζει ανετότατα στα 1280 με 2-πλή εξομάλυνση. 'Οσον για τις ελάχιστες επιδόσεις της Ultra στα 1600 με 4-απλό και high quality (χωρίς συμπίεση υφών) είναι στα 27fps. Tόσο μου έβγαλε όταν δοκίμασα μία και ήταν και παλιότεροι οι οδηγοί. Οι κάρτες αυτές στοιχίζουν ακριβώς τόσο γιατί πετυχαίνουν τρελλά νούμερα σε ψηλές αναλύσεις με ΑΑ. Όποιον δεν τον ενδιαφέρει η εξομάλυνση σπαταλάει λεφτά σε μεγάλες κάρτες. Τα 27 είναι σχεδόν 4 φορές ψηλότερα από τα 7 και η άλλο η πτώση από τα 60 στα 27 και άλλο από τα 60 στα 7. Κατανοητό; Και κάτι άλλο. Είπες προηγούμενα ότι σε κόβει ο Athlon XP 3000+. Με ανάλυση 1600x1200 στο Doom3, είναι σίγουρο ότι σε κόβει ο επεξεργαστής; CPU limited ξέρεις τι σημαίνει; ΄Οταν βγάζεις σχεδόν τις ίδιες επιδόσεις άσχετα με τι ανάλυση θα χρησιμοποιήσεις. Όταν μια εφαρμογή μου δώσει τα εξής αποτελέσματα: 800*600 = 70 fps 1024*768 = 70 fps 1280*960 = 70 fps 1600*1200 = 70 fps (τώρα αν πέσει στα 66 στην μεγαλύτερη ανάλυση δεν αλλάζει και τίποτα, εικονικό παράδειγμα είναι) τότε η εφαρμογή περιορίζεται από τον επεξεργαστή. Αν βάλω έναν 1.0GHz επεξεργαστή στο σύστημα θα έχω το παραπάνω περιορισμό σε όλες τις εφαρμογές χωρίς εξαίρεση και το αν βάλω ΑΑ ή όχι θα παίζει μικρότερη διαφορά. Ναι ακόμα και με έναν 3000 η 6800 είναι περιορισμένη από τον επεξεργαστή. Συμβαίνει παραδοσιακά με όλες τις κάρτες γραφικών αυτό. Μέχρι να βγούνε πιο γρήγοροι επεξεργαστές, όπου θα κερδίσουν σε επιδόσεις κυρίως στις χαμηλότερες αναλύσεις και χωρίς ΑΑ και από κάποιο βαθμό και μετά ας πούμε θεωρητικά 4000+ θα σταματήσουν οι επιδόσεις να αυξάνονται σε όλες τις περιπτώσεις γιατί θα είναι "maxed out". Το μέγιστο σημείο είναι γύρω στα 2500+ για τις 9800. Πάντως δεν κατάλαβα κάτι. Αν έχουμε vertical sync on, μειώνονται οι μεγάλες διακυμάνεις; Για ανάλυσέ το αυτό σε παρακαλώ. Για εξήγησε γιατί συμβαίνει αυτό. Γιατί είναι πολύ σημαντικό αν ισχύει. Vertical Synchronization Also known as the vertical retrace signal. A term referring to the signal that redraws the vertical display of a CRT. How fast this signal is redrawn is referred to as the refresh rate. Usually given in Hertz (Hz), most videocards synchronize buffer swaps with the refresh rate, so framerates under these circumstances will never go past the refresh rate. Some videocards allow buffer swaps to happen without synching to the refresh rate. This will almost always result in faster framerate results, at the expense of visual quality. When a videocard renders without synching to the refresh rate, visual anomalies, such as tearing and shearing of the image, will occur. Μειώνονται οι διακυμάνσεις προς τα πάνω δηλαδή οι μέγιστες επιδόσεις. Αντί να φτάνει η μέγιστη επίδοση >200fps (maximum framerate), η κάρτα συγχρονίζει με τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης. Αν αυτός είναι 85Ηz τότε οι μέγιστες επιδόσεις δεν θα ξεπεράσουν ποτέ τα 85fps. Tα "καρδιογραφήματα" στα παραπάνω γραφικά τα βλέπεις. ΄Οσο μικραίνουν οι μεγάλες διακυμάνσεις τόσο πιο ομαλή η κίνηση γενικά και οι παρενέργειες όπως το tearing που αναφέρεται παραπάνω (και όχι δεν χρειάζονται 100fps για να είναι ένα παιχνίδι ομαλό. Ένα παιχνίδι που θα έτρεχε σταθερά στα 40fps για παράδειγμα με μηδαμινές διακυμάνσεις θα τρέχει αρκετές φορές πιο ομαλά από ένα παιχνίδι που έχει μέσο όρο τα 100 αλλά μέγιστο 200 και ελάχιστο 10fps)***. Μια από τις εξαιρέσεις είναι η μηχανή Quake3, όπου για άγνωστους λόγους είναι πάντα καλύτερα να είναι απενεργοποιημένος ο κάθετος συγχρονισμός. Το Doom3 εν αντιθέση έχει μέγιστη επίδοση στα 60 και έχει ουσιαστικά κάθετο συγχρονισμό ενεργοποιημένο από την μάνα του. Το ότι μου πέταξε κάνα 2-3 φορές κάτι 100-αρες με το FRAPS είναι πρόβλημα του μετροπρογράμματος και άνευ σημασίας. Σε γενικές γραμμές οι μέγιστες επιδόσεις στο εν λόγω παιχνίδι είναι στα 60, όπως φαίνεται και στο αρχείο που παρέθεσα στην προηγούμενη απάντησή μου. Το tearing είναι ένα αρκετά ενοχλητικό φαινόμενο όπου ουσιαστικά η οθόνη προλαβαίνει να λάβει μόνο μισό καρέ και είναι σαν να σπάει κάθετα μια γραμμή ξαφνικά στην μέση. Η λύση βρίσκεται στην ταυτόχρονη ενεργοποίηση του κάθετου συγχρονισμού με triple buffering, όπου η κάρτα παραθέτει ένα τρίτο buffer για να αποφεύγεται το ως άνω φαινόμενο με κόστος φυσικά την επιπλέον κατανάλωση της μνήμης μιας κάρτας. ***Σημείωση: εδώ ακριβώς είναι το σημείο που έχασες το νόημα του motion blur & interactivity που ανέφερα σε προηγούμενή μου απάντηση. Η αλληλεπίδραση θα πάψει να είναι τόσο πονοκέφαλος στο απώτερο μέλλον όταν θα βγουν οι επόμενες γενιές επεξεργαστών (παίζεις παιχνίδια στο δίκτυο; αν ναι τότε ίσως παρατήρησες ότι είτε έχεις 10 είτε 20 αντιπάλους όταν παίζεις οι επιδόσεις δεν αλλάζουν γιατί απλά φορτώνεται ο server και όχι ο δικός σου επεξεργαστής. Τι θα αλλάξουν οι μελλοντικοί επεξεργαστές; Μulti-core CPUs or Cell based processors). To motion blur ίσως κάποια στιγμή να γίνει μέρος των τρισδιάστατων παιχνιδιών και αν ναι τότε θυμίσου γιατί οι ταινίες τρέχουν στα 24-29fps και δεν εμφανίζουν "σπασίματα" στην κίνηση και τι μπορεί ακριβώς να αλλάξει. Τέλος εντελώς θεωρητικά το motion blur ήταν αποτέλεσμα πρωιμότατης έρευνας στον κινηματογράφο και είναι αναπόσπαστο τμήμα της εξομάλυνσης. Η εξομάλυνση είναι εξίσου σημαντική στην φωτογραφιά ή στην καταγραφή/αναπαραγωγή video και σαν έρευνα ξεκίνησε από την επεξεργασία του ήχου (sound antialiasing). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
planetman Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2004 Share Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2004 Αν τώρα σου φαίνονται λίγα τα 17fps ελάχιστο, τότε να σου υπενθυμίσω ότι εξακολουθεί να είναι 2.5 φορές περισσότερο από ότι βγάζει η 9800 στα 1024 όμως. Μπορεί φίλε μου να είναι 2.5 φορές γρηγότερη από την 9800Pro αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ λίγα τα 17fps. Ξέρω πολύ καλά τί είναι το CPU limited αλλά δεν νομίζω στα 1600x1200 & 4xFSAA να είσαι CPU limited! Δεν πρέπει να έχει βγει ακόμα κάρτα να το καταφέρνει αυτό. Όσον αφορά το motion blur, εγώ κατάλαβα το εξής: Όταν έχουμε ένα frame ΧΩΡΙΣ motion blur, τα αντικείμενα φαίνονται πολύ συγκεκριμένα στο χώρο και χρειαζόμαστε πολλά fps για να φαίνεται ρεαλιστική η κίνηση. Ουσιαστικά, το motion blur κάνει να φαίνονται τα αντικείμενα πιο ασαφή μέσα στο χώρο, οπότε κάθε frame ΜΕ motion blur είναι σαν να κινείται ήδη το αντικείμενο μέσα σε μια μικρή περιοχή. Όταν λοιπόν έχουμε πολλά frames ME motion blur, η κίνηση φαίνεται πιο ομαλή λόγω του ότι κάθε frame είναι πιο ομαλό σε σχέση με το προηγούμενο όσον αφορά την φυσική κίνηση του αντικειμένου. Σχετικά με το vsync, εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω: Αν π.χ. έχω refresh rate 100Hz και το έχω απενεργοποιημένο (vsync) και βγάζω σε ένα παιχνίδι από 30 μέχρι 150fps, αν το ενεργοποιήσω, θα βγάζω π.χ. από 50 μέχρι 100fps; Αυξάνεται δηλαδή το κατώτερο σημείο; Αυτό θέλω να μου πεις. Πάντως εν τέλει δε νομίζω να διαφωνούμε σε κάτι. Απλώς εγώ χρειάζομαι περισσότερα fps για να παίξω ένα παιχνίδι. Αυτό είναι όλο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Ailuros Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2004 Share Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2004 Μπορεί φίλε μου να είναι 2.5 φορές γρηγότερη από την 9800Pro αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ λίγα τα 17fps. Ultra quality...πόσες φορές πρέπει να το τονίσω; ΄Η διαβάζεις επιλεκτικά μόνο ότι θέλεις να πιστέψεις; Με συμπιεσμένες υφές και άρα high quality οι ελάχιστες επιδόσεις είναι κατά πολύ υψηλότερες. Ξαναδιάβασέ το, δεν μπορώ να επαναλαμβάνω τα ίδια και τα ίδια. Ή αν δεν σε πείθει τρέξε το παιχνίδι μια φορά με ultra και μια φορά με high quality για να καταλάβεις την διαφορά. Ξέρω πολύ καλά τί είναι το CPU limited αλλά δεν νομίζω στα 1600x1200 & 4xFSAA να είσαι CPU limited! Δεν πρέπει να έχει βγει ακόμα κάρτα να το καταφέρνει αυτό. Είπα εγώ κάτι τέτοιο; Εσύ ισχυρίστηκες κάτι για 1024*768 με 2-πλή εξομάλυνση. Και εδώ ξαναδιάβασε να χαρείς. Όσον αφορά το motion blur, εγώ κατάλαβα το εξής: Όταν έχουμε ένα frame ΧΩΡΙΣ motion blur, τα αντικείμενα φαίνονται πολύ συγκεκριμένα στο χώρο και χρειαζόμαστε πολλά fps για να φαίνεται ρεαλιστική η κίνηση. Ουσιαστικά, το motion blur κάνει να φαίνονται τα αντικείμενα πιο ασαφή μέσα στο χώρο, οπότε κάθε frame ΜΕ motion blur είναι σαν να κινείται ήδη το αντικείμενο μέσα σε μια μικρή περιοχή. Όταν λοιπόν έχουμε πολλά frames ME motion blur, η κίνηση φαίνεται πιο ομαλή λόγω του ότι κάθε frame είναι πιο ομαλό σε σχέση με το προηγούμενο όσον αφορά την φυσική κίνηση του αντικειμένου. Η υπόθεση είναι ότι δεν είναι γρηγορότερα τα καρέ ή η κίνηση. Παρ' το αλλιώς έχεις έναν αντίπαλο ο οποίος υποτίθεται κινείται γρήγορα μπροστά σου. Ο επεξεργαστής για κάθε καρέ θα δημιουργήσει 4 "μαιμού" αντιπάλους και θα "θολώσει" στον προσωρινό χρόνο τις ψεύτικες απεικονίσης έτσι ώστε να ξεγελάσει το μάτι καλύτερα. Για να πετύχεις όμως 4 απλό motion blur όπως προανέφερα με 25fps, θα σου χρειαστούν 100fps. Κάπως κομπογιαννίτικη εξήγηση, δεν έπεσες βέβαια μακριά, απλά προσθέτω σε αυτά που γράφεις. Μοtion blur είναι κυρίως για αντικείμενα που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα μέσα σε μια σκηνή (κάποιος που τρέχει γρήγορα στο δρόμο, ένα αυτοκίνητο που κινείται μπροστά σου με ιλλιγγιώδη ταχύτητα κλπ κλπ.). Σχετικά με το vsync, εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω: Αν π.χ. έχω refresh rate 100Hz και το έχω απενεργοποιημένο (vsync) και βγάζω σε ένα παιχνίδι από 30 μέχρι 150fps, αν το ενεργοποιήσω, θα βγάζω π.χ. από 50 μέχρι 100fps; Αυξάνεται δηλαδή το κατώτερο σημείο; Αυτό θέλω να μου πεις. ΄Οχι οι ελάχιστες επιδόσεις συνήθως δεν αλλάζουν, απλά μειώνονται συνολικά οι αυξομειώσεις με τον περιορισμό των ανώτερων επιδόσεων. Πάντως εν τέλει δε νομίζω να διαφωνούμε σε κάτι. Απλώς εγώ χρειάζομαι περισσότερα fps για να παίξω ένα παιχνίδι. Αυτό είναι όλο. Kάποια στιγμή θα αποκτήσεις μια καινούργια κάρτα γραφικών στο μέλλον και τότε μόνο θα καταλάβεις την διαφορά. Ναι για το Doom3 συγκεκριμένα χρειάζεσαι σαφώς υψηλότερες ελάχιστες επιδόσεις από τώρα με μια 9800 και τότε όχι τα 45fps δεν θα είναι λίγα. Μια ζωή οι περισσότεροι κάνετε το λάθος να επικεντρώνεστε στους λάθος αριθμούς, αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα. ΄Ενα παιχνίδι με μηδαμινή αλληλεπίδραση όπως το Doom3 δεν χρειάζεται τις επιδόσεις όπως το Quake3 σε αντιδιαστολή. Απέχουν πάρα πολύ τα δύο παιχνίδια και ο τρόπος που παίζονται ή οιοδήποτε multiplayer optimized παιχνίδι. ***edit: ΥΓ: Ξέρω είναι κάπως δύσκολο να διαβάσεις την παρακάτω ενότητα και λόγω του μεγέθους της και λόγω του αρκετά συμπυκνωμένου περιεχομένου, αλλά αξίζει τον κόπο. http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=17734 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.