Axlmon Δημοσ. Κυριακή στις 12:37 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 12:37 μμ Η Virgin Atlantic ανακοίνωσε συνεργασία με την Joby Aviation για την παροχή υπηρεσίας αεροταξί στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενισχύοντας τη στροφή προς τα ηλεκτρικά εναέρια οχήματα. Η Virgin Atlantic ανακοίνωσε συνεργασία με την καλιφορνέζικη εταιρεία Joby Aviation για την έναρξη υπηρεσίας αεροταξί στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποτελώντας την τελευταία αεροπορική εταιρεία που επενδύει σε μια νέα κατηγορία ηλεκτρικών αεροσκαφών που διεκδικούν θέση ως ταξί του ουρανού. Το πλήρως ηλεκτρικό αεροσκάφος της Joby διαθέτει έξι ρότορες και χωράει πέντε άτομα, συμπεριλαμβανομένου του πιλότου. Το όχημα μπορεί να απογειωθεί κάθετα, όπως ένα ελικόπτερο, και στη συνέχεια να μεταβεί σε οριζόντια πτήση χρησιμοποιώντας περιστρεφόμενους ρότορες. Σύμφωνα με τη Joby, μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 320 χλμ την ώρα, να διανύσει 150 μίλια με μία φόρτιση μπαταρίας και είναι 100 φορές πιο αθόρυβο από ένα συμβατικό αεροσκάφος. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, οι πελάτες θα μπορούν να κλείσουν θέση σε ένα από τα πολυ-ροτορικά αεροσκάφη της Joby μέσω της ιστοσελίδας και της εφαρμογής της Virgin Atlantic. Τα οχήματα θα φέρουν τα λογότυπα τόσο της Joby όσο και της Virgin Atlantic. Ωστόσο, η υπηρεσία στο Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να περιμένει μέχρι η Joby να αποκτήσει πιστοποίηση τύπου, που σημαίνει ότι το αεροσκάφος πληροί όλα τα πρότυπα σχεδιασμού και ασφάλειας της FAA, και στη συνέχεια να ξεκινήσει την υπηρεσία της στις ΗΠΑ. Οι εταιρείες αεροταξί αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια πριν γίνουν πραγματικότητα, συμπεριλαμβανομένων των κανονισμών ασφαλείας και των σχεδίων αεροδρομίων. Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Βρετανίας έχει αρχίσει να εξετάζει πώς τα αεροδρόμια θα πρέπει να επαναξιολογηθούν για πτήσεις αεροταξί, συμπεριλαμβανομένης της φόρτισης και του εναέριου χώρου. Η Joby και η Virgin Atlantic οραματίζονται πτήσεις 15 λεπτών από το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ στο Λιντς, ή διαδρομές 8 λεπτών από το αεροδρόμιο Χίθροου στο Canary Wharf. Η Joby σχεδιάζει ένα δίκτυο σημείων προσγείωσης σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και αναμένει να προσφέρει τιμές συγκρίσιμες με "τις υπάρχουσες premium επιλογές μετακίνησης εδάφους κατά την έναρξη". Η Virgin Atlantic δεν είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία που συνεργάζεται με τη Joby. Η νεοφυής εταιρεία έλαβε επένδυση 200 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Delta Air Lines το 2022. (Η Delta κατέχει μερίδιο 49% στη Virgin Atlantic.) Και πέρυσι, η Toyota ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 500 εκατομμύρια δολάρια στη Joby. Ωστόσο, η Virgin Atlantic δεν επενδύει στη Joby ως μέρος της συνεργασίας, όπως ανέφεραν οι εταιρείες. Τα αεροταξί, που μερικές φορές αναφέρονται λανθασμένα από τα mainstream μέσα ως "ιπτάμενα αυτοκίνητα", είναι ουσιαστικά ελικόπτερα χωρίς τους θορυβώδεις, ρυπογόνους κινητήρες βενζίνης (αν και σίγουρα έχουν το δικό τους μοναδικό προφίλ θορύβου). Εκτός από τη Joby, εταιρείες όπως η Archer Aviation, η Volocopter και η Beta Technologies ισχυρίζονται ότι βρίσκονται στα πρόθυρα της έναρξης υπηρεσιών που τελικά θα επεκταθούν σε εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, άλλες έχουν αποτύχει· η γερμανική εταιρεία Lilium ανέφερε πρόσφατα ότι δύο από τις θυγατρικές της είναι αφερέγγυες και ενδέχεται να διακόψουν τη λειτουργία τους. Η Joby ανέφερε πρόσφατα ότι έχει σημειώσει ρεκόρ προόδου ολοκληρώνοντας τέσσερα από τα πέντε στάδια που απαιτούνται για εμπορική υπηρεσία επιβατών στις ΗΠΑ, και αναμένει να μεταφέρει τους πρώτους επιβάτες της στα τέλη αυτού του έτους ή στις αρχές του επόμενου. Η εταιρεία έχει επίσης παραδώσει πρόσφατα ένα δεύτερο αεροσκάφος στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ως μέρος μιας συνεργασίας δοκιμών. Η Joby έλαβε πρόσφατα ενθαρρυντικά νέα, όταν η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας δημοσίευσε τους πολυαναμενόμενους τελικούς κανονισμούς για οχήματα eVTOL που, όπως αναφέρει, θα χαράξουν την πορεία για "τα αεροπορικά ταξίδια του μέλλοντος". Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν αυτοί οι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ, καθώς η FAA διέταξε παύση για να επιτρέψει στην κυβέρνηση Τραμπ να τους αναθεωρήσει. Μια μακρά περίοδος αναθεώρησης των κανόνων θα μπορούσε να επεκτείνει το χρονοδιάγραμμα της Joby πέρα από την ημερομηνία-στόχο του 2025 που έχει θέσει για την έναρξη της υπηρεσίας ταξί. View full article
dpolal Δημοσ. Κυριακή στις 06:48 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 06:48 μμ Από την άλλη εδώ στο Ελλαδιστάν 20+ χρόνια μετά και ακόμα περιμένουμε να πάρουν άδεια τα υδροπλάνα. 2
DrLo Δημοσ. Κυριακή στις 07:40 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 07:40 μμ Γιατί να έχεις 1 κινητήρα σε ένα ελικόπτερο όταν μπορείς να έχεις 6 σε κάτι που πρακτικά κάνει ότι και ένα ελικόπτερο. Στις 16/3/2025 στις 4:48 ΜΜ, dpolal είπε Από την άλλη εδώ στο Ελλαδιστάν 20+ χρόνια μετά και ακόμα περιμένουμε να πάρουν άδεια τα υδροπλάνα. Αυτού του είδους τα "αεροταξί" είναι η απόδειξη ότι υπάρχουν μηχανικοί που δεν ντρέπονται να πουλήσουν φόυμαρα σε επενδυτές που είναι πρόθυμοι να χρηματοδοτήσουν όποια χαζομάρα δε μπορούν να κάταλάβουν. 1
amigagr Δημοσ. Κυριακή στις 08:02 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:02 μμ κάτι μου θυμίζει... εν τω μεταξύ είναι ό,τι πρέπει για να γίνεις κομμάτια ΠΡΙΝ μπεις μέσα...
Crbull Δημοσ. Κυριακή στις 08:15 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:15 μμ Στις 16/3/2025 στις 5:40 ΜΜ, DrLo είπε Γιατί να έχεις 1 κινητήρα σε ένα ελικόπτερο όταν μπορείς να έχεις 6 σε κάτι που πρακτικά κάνει ότι και ένα ελικόπτερο. Το όχημα μπορεί να απογειωθεί κάθετα, όπως ένα ελικόπτερο, και στη συνέχεια να μεταβεί σε οριζόντια πτήση χρησιμοποιώντας περιστρεφόμενους ρότορες. Σύμφωνα με τη Joby, μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 320 χλμ την ώρα, να διανύσει 150 μίλια με μία φόρτιση μπαταρίας και είναι 100 φορές πιο αθόρυβο από ένα συμβατικό αεροσκάφος. 1
nepomuk Δημοσ. Κυριακή στις 08:27 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:27 μμ (επεξεργασμένο) Στις 16/3/2025 στις 4:48 ΜΜ, dpolal είπε Από την άλλη εδώ στο Ελλαδιστάν 20+ χρόνια μετά και ακόμα περιμένουμε να πάρουν άδεια τα υδροπλάνα. Δεν υπαρχει περιπτωση να παρουν αδεια στο διηνεκες , ειναι κοροιδια και τλχ για εμπορικα δρομολογια . Απο Βολο για να πας πχ στη Λιμνη Ιωαννινων δεν τιθεται θεμα , δεν ειναι εμπορικο , αγονη γραμμη . Δαιφορετικα θα τιναζοταν στον αερα ολοκληρη η ακτοπλοοια και τα νησια εχουν αναγκη τις θαλασσιες μεταφορες για τα φορτια που δεν μπορουν να μετακινηθουν διαφορετικα . Απολυτως κατανοητα και σεβαστα ολα αυτα , ομως μενει η κοροιδια που το κρατος και η κοινωνια μας δεν το ξεκαθαρισε ευθυς εξ αρχης στους ενδιαφερομενους επενδυτες . Πετατε οσο θελετε με υδροπλανα σε εντελως αγονες γραμμες , εκει που το επιβατηγο κοινο ειναι ελαχιστο και δεν θα επηρεασει σε τιποτα τις ακτοπλοοικες γραμμες . Αντι για ξεκαθαρες κουβεντες και σταση εχουμε ολη αυτη την κοροιδια για τα υδροπλανα τις περιβαλλοντικες αδειοδοτησεις των "υδατοδρομιων" για μια δραστηριοτητα και ενα μεταφορικο εργο που απαιτει μηδαμινες εγκαταστασεις κτλπ ... Ξευτιλα ! Επεξ/σία Κυριακή στις 08:28 μμ από nepomuk
dpolal Δημοσ. Κυριακή στις 08:36 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:36 μμ Στις 16/3/2025 στις 6:27 ΜΜ, nepomuk είπε Δεν υπαρχει περιπτωση να παρουν αδεια στο διηνεκες , ειναι κοροιδια και τλχ για εμπορικα δρομολογια . Απο Βολο για να πας πχ στη Λιμνη Ιωαννινων δεν τιθεται θεμα , δεν ειναι εμπορικο , αγονη γραμμη . Δαιφορετικα θα τιναζοταν στον αερα ολοκληρη η ακτοπλοοια και τα νησια εχουν αναγκη τις θαλασσιες μεταφορες για τα φορτια που δεν μπορουν να μετακινηθουν διαφορετικα . Απολυτως κατανοητα και σεβαστα ολα αυτα , ομως μενει η κοροιδια που το κρατος και η κοινωνια μας δεν το ξεκαθαρισε ευθυς εξ αρχης στους ενδιαφερομενους επενδυτες . Πετατε οσο θελετε με υδροπλανα σε εντελως αγονες γραμμες , εκει που το επιβατηγο κοινο ειναι ελαχιστο και δεν θα επηρεασει σε τιποτα τις ακτοπλοοικες γραμμες . Αντι για ξεκαθαρες κουβεντες και σταση εχουμε ολη αυτη την κοροιδια για τα υδροπλανα τις περιβαλλοντικες αδειοδοτησεις των "υδατοδρομιων" για μια δραστηριοτητα και ενα μεταφορικο εργο που απαιτει μηδαμινες εγκαταστασεις κτλπ ... Ξευτιλα ! Επέκταση Σιγά μην τιναζόταν στον αέρα η ακτοπλοία από μερικές δεκάδες το πολύ αεροπλανάκια που με το ζόρι μπορούν να μεταφέρουν καμμιά 10ριά επιβάτες στην καλύτερη. 4
Alani13 Δημοσ. Κυριακή στις 08:37 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:37 μμ Οκ, τα παλιά ελικοφόρα, τώρα και με ηλεκτροκινητήρα. Innovation at it's best.
nepomuk Δημοσ. Κυριακή στις 08:46 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:46 μμ (επεξεργασμένο) Στις 16/3/2025 στις 6:36 ΜΜ, dpolal είπε Σιγά μην τιναζόταν στον αέρα η ακτοπλοία από μερικές δεκάδες το πολύ αεροπλανάκια που με το ζόρι μπορούν να μεταφέρουν καμμιά 10ριά επιβάτες στην καλύτερη. 18 επιβατες ειναι το ασφαλες οριο , αλλα γιατι δεκαδες και οχι εκατονταδες υδροπλανα ; Οικονομικη ελευθερια δεν εχουμε ; Πχ λεω τωρα μια εμπορικη γραμμη πιθανοτατα συνεχους ροης : Φλοισβος η ΣΕΦ - ΜΥΚΟΝΟΣ η και ντιρεκτ στο ΝΑMOS . Μηπως θα εσπαγε ταμεια ; Ας βαλει ο καθενας ποια συνδεση θα επιθυμουσε και σε ποια τιμη θα κατεληγαν τα ναυλα με μαζικες πτησεις εν ειδει βιομηχανιας . Δεν υπαρχει περιπτωση να επιτραπει κατι τετοιο . Οποια δρομολογια επιτραπουν θα ειναι μονο εντελως περιθωριακα που δεν "κλεβουν" επιβατες απο την ακτοπλοοια. Εξ αλλου κανει μπαμ , ειναι φως φαναρι , 20 χρονια φαγουρα . Διοτι τι μπορει να κανει το κρατος ; να επιβαλει "υδροπλανοσημο" υπερ ακτοπλοοιας και αγονων θαλασσιων γραμμων ; Επεξ/σία Κυριακή στις 08:50 μμ από nepomuk 1
cpc464 Δημοσ. Κυριακή στις 08:49 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:49 μμ Απο την άλλη ένα ελικόπτερο του ίδιου μεγέθους έχει 400 χλμ τελική και επίσης μεταφέρει 5 άτομα, η πρωτοτυπία που είναι;,δεν μπορούν να φτιάξουν ένα ηλεκτρικό ελικόπτερο;.
DrLo Δημοσ. Κυριακή στις 08:52 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:52 μμ Στις 16/3/2025 στις 6:15 ΜΜ, Crbull είπε Το όχημα μπορεί να απογειωθεί κάθετα, όπως ένα ελικόπτερο, και στη συνέχεια να μεταβεί σε οριζόντια πτήση χρησιμοποιώντας περιστρεφόμενους ρότορες. Σύμφωνα με τη Joby, μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 320 χλμ την ώρα, να διανύσει 150 μίλια με μία φόρτιση μπαταρίας και είναι 100 φορές πιο αθόρυβο από ένα συμβατικό αεροσκάφος. Ουαου, Είναι ένα "ελικόπτερο" που σε σχέση με ένα απλό MD500 έχει τη μισή εμβέλεια , είναι όντως λίγο πιο γρήγορο (δε βάζουμε στην εξίσωση ελικόπτερο με push rotor) και είναι πιο αθόρυβο από ένα Boeing 737. Ξεριες τιναλλο είναι 100 (και παραπάνω) φορές πιο αθόρυβο από ένα "συμβατικό αεροσκάφος". Όλα τα ταξί τα τελευταία 100 χρόνια. Περίεργο που έχουν πτωχεύσει όλες οι αρπαχτο-startup που προσπαθούν να πουλήσουν το ίδιο concept εδώ και δεκαετίες , τελευταια πασπαλιζοντας το με μοδάτα στοιχεία, self-driving. tetracopter και πλέον ηλεκτροκίνηση. 2
dpolal Δημοσ. Κυριακή στις 08:55 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:55 μμ Στις 16/3/2025 στις 6:46 ΜΜ, nepomuk είπε 18 επιβατες ειναι το ασφαλες οριο , αλλα γιατι δεκαδες και οχι εκατονταδες υδροπλανα ; Οικονομικη ελευθερια δεν εχουμε ; Πχ λεω τωρα μια εμπορικη γραμμη πιθανοτατα συνεχους ροης : Φλοισβος η ΣΕΦ - ΜΥΚΟΝΟΣ η και ντιρεκτ στο ΝΑMOS . Μηπως θα εσπαγε ταμεια ; Ας βαλει ο καθενας ποια συνδεση θα επιθυμουσε και σε ποια τιμη θα κατεληγαν τα ναυλα με μαζικες πτησεις εν ειδει βιομηχανιας . Δεν υπαρχει περιπτωση να επιτραπει κατι τετοιο . Οποια δρομολογια επιτραπουν θα ειναι μονο εντελως περιθωριακα που δεν "κλεβουν" επιβατες απο την ακτοπλοοια. Εξ αλλου κανει μπαμ , ειναι φως φαναρι , 20 χρονια φαγουρα . Διοτι τι μπορει να κανει το κρατος ; να επιβαλει "υδροπλανοσημο" υπερ ακτοπλοοιας και αγονων θαλασσιων γραμμων ; Επέκταση Για τον ίδιο λόγο που δεν έχουμε εκατοντάδες αεροπλάνα στις γραμμές εσωτερικού, δεν βγαίνουν οικονομικά τα κουκιά, ειδικά όταν αναφερόμαστε σε εποχιακές γραμμές που θα λειτουργούσαν μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και όποτε δεν είχε παραπάνω μποφόρ από όσο αντέχουν για να επιχειρούν με ασφάλεια.
nepomuk Δημοσ. Κυριακή στις 09:06 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 09:06 μμ Στις 16/3/2025 στις 6:55 ΜΜ, dpolal είπε Για τον ίδιο λόγο που δεν έχουμε εκατοντάδες αεροπλάνα στις γραμμές εσωτερικού, δεν βγαίνουν οικονομικά τα κουκιά, ειδικά όταν αναφερόμαστε σε εποχιακές γραμμές που θα λειτουργούσαν μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και όποτε δεν είχε παραπάνω μποφόρ από όσο αντέχουν για να επιχειρούν με ασφάλεια. Σοβαρολογεις ; Μα αφου το κρατος δεν δινει αδειες για εμπορικα δρομολογια με υδροπλανα , εδω ειναι το θεμα . Λεγεται αδεια "σκοπιμοτητας" δρομολογιου . Το ιδιο ισχυει και στην ακτοπλοοια , δεν μπορει ο καθεις να δρομολογει πλοιο σε οποια γραμμη επιθυμει , πρεπει να παρει αδεια , ειναι εντελως ρυθμισμενη η αγορα .Ποσο μαλλον για τα υδροπλανα που σε οποιο δρομολογιο εχει δοθει αδεια ειναι εντελως περιθωριακο και φυσικα ΚΑΝΕΝΑ απο Αθηνα ....
basilis_k6 Δημοσ. Κυριακή στις 10:12 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:12 μμ Στις 16/3/2025 στις 6:55 ΜΜ, dpolal είπε Για τον ίδιο λόγο που δεν έχουμε εκατοντάδες αεροπλάνα στις γραμμές εσωτερικού, δεν βγαίνουν οικονομικά τα κουκιά, ειδικά όταν αναφερόμαστε σε εποχιακές γραμμές που θα λειτουργούσαν μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και όποτε δεν είχε παραπάνω μποφόρ από όσο αντέχουν για να επιχειρούν με ασφάλεια. το ειχε αναφερει ο αδωνης τοτε υπ. αναπτυξης οτι τα εμπόδια στην αδειοδότηση ηταν απο συγκεκριμένους κυκλους πλοιοκτητων που ασκουσαν πιεσεις αλλα ξεπεραστηκαν. πως και γιατι δεν μαθαμε.. το προτζεκτ προχωραει παντως -επιτελους- και θεωρητικα το 2025 θα γινουν πτησεις. αδειες βγαινουν, λεφτα πεφτουν, εταιρειες εχουν εκφρασει ενδιαφερον κτλ ειναι απαραδεκτο να μην εχει τετοια διασυνδεση μια χωρα σαν την ελλαδα.
Diavolos666 Δημοσ. Κυριακή στις 10:51 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:51 μμ Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κράζουν κάποιοι αυτή την προσπάθεια, λες και τα πήραν από την τσέπη μας. Εάν δε, το πρόβλημα είναι στην κρατική παρέμβαση τότε ας μην τα βάζουμε με την οποιαδήποτε προσπάθεια καινοτομίας, μην ξεχνάμε σε ποια χώρα ζούμε και τι τραβάει ο κόσμος με τα μέσα μαζική μεταφοράς είτε είναι λεωφορεία, τραίνα ή πλοία. Αν θέλει κάποια εταιρία να κάνει αεροταξί στην Ελλάδα ας το κάνει, εμείς σαν πολίτες δεν έχουμε να χάσουμε κάτι. Δεν βαρεθήκατε σαν χώρα να μην καινοτομούμε ΠΟΥΘΕΝΑ κυριολεκτικά; 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα