Axlmon Δημοσ. Παρασκευή στις 12:02 πμ Δημοσ. Παρασκευή στις 12:02 πμ Η κρατική ταχυδρομική υπηρεσία της Δανίας, PostNord, ανακοίνωσε ότι θα τερματίσει όλες τις παραδόσεις επιστολών στο τέλος του 2025, επικαλούμενη μείωση 90% στον όγκο αλληλογραφίας από τις αρχές του αιώνα. Η απόφαση σηματοδοτεί το τέλος 400 χρόνων υπηρεσίας αλληλογραφίας της εταιρείας. Τα 1.500 ταχυδρομικά κουτιά της Δανίας θα αρχίσουν να εξαφανίζονται από τις αρχές Ιουνίου. Ο Υπουργός Μεταφορών Thomas Danielsen προσπάθησε να καθησυχάσει τους Δανούς, λέγοντας ότι οι επιστολές θα εξακολουθούν να αποστέλλονται και να λαμβάνονται καθώς "υπάρχει ελεύθερη αγορά τόσο για επιστολές όσο και για δέματα". Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουν τη μείωση του όγκου επιστολών. Η γερμανική Deutsche Post ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι καταργεί 8.000 θέσεις εργασίας, με τρόπο που χαρακτήρισε "κοινωνικά υπεύθυνο". Η Δανία είχε καθολική ταχυδρομική υπηρεσία για 400 χρόνια μέχρι το τέλος του 2023, αλλά καθώς οι ψηφιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες έχουν επικρατήσει, η χρήση επιστολών έχει μειωθεί δραματικά. Η PostNord δηλώνει ότι θα στρέψει την προσοχή της στις παραδόσεις δεμάτων και ότι τα γραμματόσημα που αγοράστηκαν φέτος ή το 2024 μπορούν να επιστραφούν μέχρι το 2026. Χίλιοι πεντακόσιοι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν την απώλεια των θέσεων εργασίας τους, από ένα εργατικό δυναμικό 4.600 ατόμων. "Είναι μια πολύ λυπηρή μέρα. Όχι μόνο για το τμήμα μας, αλλά για τους 1.500 που αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον", δήλωσε ο εργαζόμενος Anders Raun Mikkelsen στο δανικό τηλεοπτικό σταθμό DR. Η Δανία κατατάσσεται ως μία από τις πιο ψηφιοποιημένες χώρες στον κόσμο. Υπάρχει εφαρμογή για σχεδόν τα πάντα: λίγοι άνθρωποι χρησιμοποιούν μετρητά, και οι Δανοί μεταφέρουν ακόμη και άδειες οδήγησης και κάρτες υγείας στα smartphones τους. Αντίγραφα κίνησης τραπεζών, λογαριασμοί και αλληλογραφία από τις τοπικές αρχές αποστέλλονται όλα ηλεκτρονικά. Οι δημόσιες υπηρεσίες επικοινωνούν εσωτερικ΄ μέσω της εφαρμογής Digital Post ή άλλων πλατφορμών και η PostNord Denmark αναφέρει ότι η αγορά επιστολών δεν είναι πλέον κερδοφόρα. Επιπλέον ο αριθμός των επιστολών έχει μειωθεί από την αρχή του αιώνα από 1,4 δισεκατομμύρια σε 110 εκατομμύρια πέρυσι. Η απόφαση αναμένεται να επηρεάσει περισσότερο τους ηλικιωμένους. Αν και το 95% των Δανών χρησιμοποιεί την υπηρεσία Digital Post, αναφέρεται ότι 271.000 άτομα εξακολουθούν να βασίζονται στην φυσική αλληλογραφία. "Υπάρχουν πολλοί που εξαρτώνται πολύ από την τακτική παράδοση επιστολών. Αυτές περιλαμβάνουν ραντεβού σε νοσοκομεία, εμβολιασμούς ή αποφάσεις σχετικά με την κατ' οίκον φροντίδα", δήλωσε η Marlene Rishoj Cordes, από την Aeldre Sagen (DaneAge) στο δανικό TV2. Η PostNord αντιμετωπίζει χρόνια οικονομικών δυσκολιών και πέρυσι παρουσίασε έλλειμμα. Ο Δανός βουλευτής Pelle Dragsted εξέφρασε ανησυχίες ότι το μέτρο θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών. Η εισαγωγή ενός νέου Ταχυδρομικού Νόμου το 2024 άνοιξε την αγορά επιστολών στον ανταγωνισμό από ιδιωτικές εταιρείες και το ταχυδρομείο δεν εξαιρείται πλέον από τον ΦΠΑ, με αποτέλεσμα το υψηλότερο κόστος αποστολής. "Όταν μια επιστολή κοστίζει 29 δανικές κορώνες (3,35 λίρες, 4,20 δολάρια) θα υπάρχουν λιγότερες επιστολές", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της PostNord Denmark, Kim Pedersen, στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Ανέφερε ακόμα ότι οι Δανοί έχουν γίνει όλο και "πιο ψηφιακοί" και η μείωση του όγκου επιστολών έχει γίνει τόσο έντονη που έχει μειωθεί έως και 30% μόνο τον τελευταίο χρόνο. Η PostNord λειτουργεί επίσης στη Σουηδία. Ανήκει κατά 40% στη Δανία και κατά 60% στη Σουηδία. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
stivaks72 Δημοσ. Παρασκευή στις 10:23 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 10:23 μμ Εμείς πάντως είμαστε ήσυχοι. Έχουμε τον ΕΛΤΑ που είναι όπως οι κατσαρίδες. Θα επιζήσει της ψηφιακής μετάβασης, της AI era και ό,τι άλλο έρθει μετά απ'αυτό. Τα βρεγμένα σφουγγαράκια για τα γραμματόσημα θα ζουν για πολύ ακόμη. 6 16
μπουρτζοβλαχος Δημοσ. Παρασκευή στις 10:53 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 10:53 μμ (επεξεργασμένο) Η πρωτη και η τελευταια φορα που εστειλα γραμμα στο εξωτερικο ηταν στο σχολειο που καναμε μαθημα αγγλικων και καλα για να προσαρμοστουμε στην αγγλικη μας εδινε η καθηγητρια διευθυνσεις απο αλλα σχολεια του εξωτερικου δια αλληλογραφιας να συνομιλουμε με αλλους μαθητες , τριχες κατσαρες παιζει να ηταν και ακυρες διευθυνσεις στο 94-95 Τι θυμηθηκα τωρα Επεξ/σία Παρασκευή στις 10:55 μμ από μπουρτζοβλαχος 1
bomberb17 Δημοσ. Παρασκευή στις 11:39 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 11:39 μμ Στις ΗΠΑ πάντως το USPS εξακολουθεί και έχει κρίσιμο ρόλο στην καθημερινότητα, κυρίως στο επιστολικό ταχυδρομείο, παρά την ύπαρξη των Fedex, UPS, Amazon κλπ. και τον ισχυρό ανταγωνισμό τους. Τσεκ και επιταγές ακόμα στέλνονται πέρα δώθε με ταχυδρομείο εν έτει 2025, και οι επίσημες επικοινωνίες από τις αρχές στους πολίτες γίνονται κυρίως μέσω ταχυδρομείου. 2
Arkin Δημοσ. Σάββατο στις 12:01 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 12:01 πμ 400 χρόνια? Περιστέρια έχουν για υπαλλήλους? 2
kgkaudi Δημοσ. Σάββατο στις 12:49 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 12:49 πμ Κακά τα ψέματα, με εξαίρεση τις παραδόσεις από eshop, τα υπόλοιπα είναι αχρείαστα εδώ πάνω. Οι λογαριασμοί σκάνε στο mail, ή σε ηλεκτρονική υπηρεσία. Οπότε λογικό και επόμενο
barman_ Δημοσ. Σάββατο στις 01:31 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 01:31 πμ 1 hour ago, bomberb17 said: Στις ΗΠΑ πάντως το USPS εξακολουθεί και έχει κρίσιμο ρόλο στην καθημερινότητα, κυρίως στο επιστολικό ταχυδρομείο, παρά την ύπαρξη των Fedex, UPS, Amazon κλπ. και τον ισχυρό ανταγωνισμό τους. Τσεκ και επιταγές ακόμα στέλνονται πέρα δώθε με ταχυδρομείο εν έτει 2025, και οι επίσημες επικοινωνίες από τις αρχές στους πολίτες γίνονται κυρίως μέσω ταχυδρομείου. Ναι και? Είναι γνωστό ότι στην Αμερική κυριαρχεί η γραφειοκρατία, ο αναλφαβητισμος και η τεχνοφοβια.. 1
michael92 Δημοσ. Σάββατο στις 03:37 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 03:37 πμ Με 110 εκατομμύρια επιστολές, δηλαδή περίπου 18 γράμματα ανά κάτοικο μου φαίνεται ότι βιάζονται λίγο. Θα μπορούσε το χρονοδιάγραμμα να έχει στόχο το 2030. 2
bill999r Δημοσ. Σάββατο στις 09:13 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 09:13 πμ (επεξεργασμένο) 5 ώρες πριν, michael92 είπε Με 110 εκατομμύρια επιστολές, δηλαδή περίπου 18 γράμματα ανά κάτοικο μου φαίνεται ότι βιάζονται λίγο. Θα μπορούσε το χρονοδιάγραμμα να έχει στόχο το 2030. Μα βιάζονται γιατί από το 2024 απελευθερώθηκαν οι ταχυδρομικές υπηρεσίες και όπως λεει Ο Υπουργός Μεταφορών Thomas Danielsen προσπάθησε οι επιστολές θα εξακολουθούν να αποστέλλονται και να λαμβάνονται καθώς "υπάρχει ελεύθερη αγορά τόσο για επιστολές όσο και για δέματα". Βρε κουτα απλά τα κλείνουμε για να πάρουν άλλοι τη δουλειά. Αν δείτε τα τελευταία χρόνια τι γίνεται στη Δανία με την πρωθυπουργό που έχουν βγάλει, θα πιστέψετε ότι μια νέα Ελλάδα δημιουργείται στον βορρά. Δηλώσεις της πρωθυπουργού στην τελευταία σύνοδο...Η Mette Frederiksen τόνισε επίσης ότι τα πυρηνικά όπλα στη Δανία δεν είναι κάτι πάνω στο οποίο εργάζονται, αλλά ότι δεν θα «πει όχι στις ιδέες των άλλων». Επεξ/σία Σάββατο στις 09:23 πμ από bill999r 4 1
esykas Δημοσ. Σάββατο στις 09:29 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 09:29 πμ Κάποτε τα ποιο σοβαρά έγραφαν στις πέτρες για να παραμείνουν, και να τα βρούμε, ταυτόχρονα πέρασαν σε γενιές και γενιές, γνώση, ήθη, και έθιμα μέσα από το δέρμα, το ξύλο, τον πάπυρο, το χαρτί, ακόμη και στο μέταλλο. Σήμερα κάποιοι ηγεμόνες έχουν βαλθεί να παραχαράξουν την ιστορία ώστε να περάσουν ότι τους βολεύει. Δεν είναι καθόλου τυχαίο η εμφυλιοπολεμική σκατάσταση που πέρασε από τις ΗΠΑ στην γριά Ήπειρο. Οι περισσότεροι δεν έχουν την δυνατότητα να σκεφτούν, και όταν το προσπαθήσουν, χάνονται μέσα από τα κλισέ, μα ο κόσμος πάει μπροστά. Φυσικά αραπάκο μου ο κόσμο πάει μπροστά για τους ηγεμόνες, εσύ θα ζήσεις με ότι περισσέψει. Σκέψου τι θα γίνει έτσι και "πέσει" το ρεύμα , πως την έλεγαν μια σειρούλα της οκάς, Revolution 3 2 1
ethereum Δημοσ. Σάββατο στις 09:37 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 09:37 πμ (επεξεργασμένο) οι απολύσεις είναι πλέον κοινωνική υπευθυνότητα και ταξική κινητικότητα , social mobility - δυστυχώς αγάπη μου πρέπει να χωρίσουμε , η διακοπή της σχέσης μας είναι πλέον θέμα κοινωνικής υπευθυνότητας ! Επεξ/σία Σάββατο στις 09:41 πμ από ethereum 2
PCharon Δημοσ. Σάββατο στις 09:51 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 09:51 πμ 11 ώρες πριν, stivaks72 είπε Εμείς πάντως είμαστε ήσυχοι. Έχουμε τον ΕΛΤΑ που είναι όπως οι κατσαρίδες. Θα επιζήσει της ψηφιακής μετάβασης, της AI era και ό,τι άλλο έρθει μετά απ'αυτό. Τα βρεγμένα σφουγγαράκια για τα γραμματόσημα θα ζουν για πολύ ακόμη. Δηλαδή θεωρείς αχρείαστα τα ΕΛΤΑ; Υπάρχει κάτι ανταγωνιστικό στην αγορά για ιδιώτες; Διότι παρά του ότι έχουν αυξήσει πολύ τη χρέωση τα τελευταία 2 χρόνια, βρες μου εσύ πώς θα στείλω από αλλού στο εξωτερικό. Για το εσωτερικό, το boxnow που βγήκε, ενώ στην αρχή ήταν ανταγωνιστικό ανέβασε τις τιμές σε άλλο επίπεδο. Εγώ θα περίμενα να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να εξομαλύνουν τα κόστη. Γιατί στο τέλος θα τα στέλνουμε με περιστέρια πάλι. Δεν έχει πάψει η χρησιμότητα του ταχυδρομείου, ας μην τα βάζουμε με τον ΕΛΤΑ γιατί άμα κλείσει θα κλαίμε. 5 1 1
nefos78 Δημοσ. Σάββατο στις 09:59 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 09:59 πμ Να σας πω ένα προσωπικό? Για να μην τα θάβουμε όλα? Ξέρετε πως έβγαλα τα δικαιωματικά μου χρήματα πριν καμιά δεκαριά χρόνια? Έκανα καταχώρηση δικαιωμάτων γραφιστικής δουλειάς μου μέσω ταχυδρομείου απλά αποστέλλοντας το στον εαυτό μου...με σφραγίδα ΕΛΤΑ και κόστος ελάχιστα για ένα γραμματόσημο...
xsterg Δημοσ. Σάββατο στις 10:00 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 10:00 πμ οταν οι ξενοι κρασαρουν εμεις ειμαστε ανεπηρεαστοι...
stivaks72 Δημοσ. Σάββατο στις 10:36 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 10:36 πμ 42 λεπτά πριν, PCharon είπε Δηλαδή θεωρείς αχρείαστα τα ΕΛΤΑ; Υπάρχει κάτι ανταγωνιστικό στην αγορά για ιδιώτες; Διότι παρά του ότι έχουν αυξήσει πολύ τη χρέωση τα τελευταία 2 χρόνια, βρες μου εσύ πώς θα στείλω από αλλού στο εξωτερικό. Για το εσωτερικό, το boxnow που βγήκε, ενώ στην αρχή ήταν ανταγωνιστικό ανέβασε τις τιμές σε άλλο επίπεδο. Εγώ θα περίμενα να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να εξομαλύνουν τα κόστη. Γιατί στο τέλος θα τα στέλνουμε με περιστέρια πάλι. Δεν έχει πάψει η χρησιμότητα του ταχυδρομείου, ας μην τα βάζουμε με τον ΕΛΤΑ γιατί άμα κλείσει θα κλαίμε. Έχει ανεβάσει το boxnow τις τιμές σε "άλλο επίπεδο"; Ίδιες είναι οι τιμές και κάθε εβδομάδα παίζουν προσφορές, για να μην βάλουμε στην εξίσωση και την τεράστια διαφορά στην ευκολία παράδοσης/παραλαβής. Μακάρι να βελτιώσει τις υπηρεσίες του ο ΕΛΤΑ και να γίνει ανταγωνιστικός, δε νομίζω να διαφωνεί κανείς σ'αυτό.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα