Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
2 ώρες πριν, dbrillis είπε

Τα πράγματα είναι πολυ απλά, πρέπει πρώτα να γίνουν 3-4 περιστατικά ωπου το κτίριο θα πάθει ζημια. Για παράδειγμα να πιάσει φωτιά ενα ηλεκτρικό στο υπόγειο parking ενός νοσοκομείου. 

Και μετά θα βγουν κανονισμοί και προληπτικά μέτρα. 

κανονικα δεν πρεπει να επιτραπουν σε υπογεια. δεν ειμαι κατα των ηλεκτρικων αλλα καλο θα ηταν να ζησουμε με αυτη την ενοχληση τουλαχιστον μεχρι να μην υπαρχει τετοιος -εστω μικρος- κινδυνος.

  • Like 2
  • Απαντ. 48
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Πέρα απο τα ενεργητικά μέτρα, ισως δεν θα έπρεπε να ληφθούν παραπάνω μέτρα παθητικής προστασίας, δλδ να ντυθούν κολώνες δοκάρια με πυράντοχο υλικό όπως πετροβάμβακα, ώστε να μην επηρεάσει άμεσα η φωτιά τα δομικά στοιχεία. Γιατί είναι υπόγειο, όλα τα φορτία πάνε εκεί, αμα τρωθούν τότε μιλάμε για πανάκριβες επισκευές έως και κατεδάφιση. Οι 2 πύργοι στην Ν. Υόρκη απο την φωτιά έπεσαν εντός του χρόνου που προβλέπονταν για το μέγεθος της φωτιάς.

Δημοσ.

Φωτια σε ηλεκτικο αυτοκινητο?

δεν υπαρχει σωτηρια και τιποτα δεν μπορεις να βαλεις. Αυτη την στιγμη που μιλαμε σε 2 χρονια δεν ξερω.

 

11 hours ago, kage said:

ΠΥΡΙΜΑΧΗ ΚΟΥΒΕΡΤΑ

car-fire-blanket-in-use_1-900x900.webp

 

 

αν υποθεσουμε μια κουβερτα αυτοκινητου εχει κανα χιλιαρικο ε αυτο θα ναι πολυ πιο ακριβο

1. τα πρωτα ειναι συμβατικα αυτοκινητα και για αυτο σβηνουν

2. στα ηλεκτρικα αν δεις αλλα βιντεο δεν την σβηνει απλα την κραταει, εαν την βγαλουν την κουβερτα γινεται παλι παρανάλωμα. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ρε παιδια πριν μηνες που επιασε φωτια εξω το τεσλα στην Αθηνα/Μεταμορφωση στο Σκλαβενιτη ενω φορτιζε, πηγε ενα πυρεσβεστικο και ουσιαστικα αδειασε ολο τον αφρο χωρις να εχει αποτελεσμα και μετα ηρθε δευτερο, μετα συνδεσαν με αγωγο νερου κτλ μιλαμε για ωρες.

Το μονο που ξερω οτι στα κεντρικα της πυροσβεστικης Αθηνα καναν μετα απο καποιες μερες καποια σεμιναρια για κατασβεση ηλεκτρικων (αν θα εχουν νεα εργαλεια για κατασβεση ή πως να το διαχειριζονται δεν εχω ιδεα).

Επεξ/σία από vamvakoolas
Δημοσ.

Για ποια ασφαλιστικη κάλυψη μιλάμε; Για δείτε τα συμβόλαια των τελευταίων χρόνων. Εκει που η αστική ευθύνη υπάρχει κ περιμένεις να καλύψει μια τέτοια περίπτωση προς 1-1.3 μυρια, πλέον έχουν αλλάξει τη παραμυθα και η αστική ευθύνη απέναντι σε τρίτους «λόγω πυρκαγιάς» στην καλύτερη φτάνει τις 60000€ (έχω δει και 25-30000€)

Με άλλα λόγια εάν σε ένα κλειστό γκαράζ πάρει φωτιά ένα ηλεκτρικό και επεκταθεί σε 2-3-4 αυτοκίνητα και ξεπεραστεί αυτό το ποσό η ασφαλιστική θα κάνει το παγόνι και θα σου πει τράβα ζητά τα από τον ιδιοκτήτη. 
 

εμείς στη πολυκατοικία κάναμε συνέλευση γιατί πήρε ένας ένοικος ηλεκτρικό και εφόσον δεν υπάρχουν κατάλληλα μέτρα προστασίας καταλήξαμε με ψηφους 19-1 να μη το παρκάρει μέσα στο υπόγειο και του παραχωρήθηκε ανοιχτή θέση στην αυλή (αντάλλαξε με κάποιον πρακτικά) όπου έβαλε το φορτιστή του και 2 πυροσβεστικες φωλιες (όχι ότι το νερό θα κάνει κάτι απλά ψευδαίσθηση είναι). Έφερε και μηχανικούς για να μεταπείσουν τους ενοίκους αλλά κανείς τους δεν έβαζε την υπογραφή του για κανένα μέτρο προστασίας και ασφάλειας. Το χειρότερο ήταν ότι πάνω από τη θέση του περνάνε και οι ατομικές γραμμές αερίου 😅
 

Το ιδανικό για εμένα θα ήταν πυρασφάλεια (πυρανίχνευση συν sprinkler) και αυτόματη πυρίμαχη κουβέρτα για κλειστό χώρο αλλά δε φάνηκε να είναι τόσο απλό. 

  • Like 2
Δημοσ.
23 minutes ago, paylidis said:

Για ποια ασφαλιστικη κάλυψη μιλάμε; Για δείτε τα συμβόλαια των τελευταίων χρόνων. Εκει που η αστική ευθύνη υπάρχει κ περιμένεις να καλύψει μια τέτοια περίπτωση προς 1-1.3 μυρια, πλέον έχουν αλλάξει τη παραμυθα και η αστική ευθύνη απέναντι σε τρίτους «λόγω πυρκαγιάς» στην καλύτερη φτάνει τις 60000€ (έχω δει και 25-30000€)

Με άλλα λόγια εάν σε ένα κλειστό γκαράζ πάρει φωτιά ένα ηλεκτρικό και επεκταθεί σε 2-3-4 αυτοκίνητα και ξεπεραστεί αυτό το ποσό η ασφαλιστική θα κάνει το παγόνι και θα σου πει τράβα ζητά τα από τον ιδιοκτήτη. 
 

εμείς στη πολυκατοικία κάναμε συνέλευση γιατί πήρε ένας ένοικος ηλεκτρικό και εφόσον δεν υπάρχουν κατάλληλα μέτρα προστασίας καταλήξαμε με ψηφους 19-1 να μη το παρκάρει μέσα στο υπόγειο και του παραχωρήθηκε ανοιχτή θέση στην αυλή (αντάλλαξε με κάποιον πρακτικά) όπου έβαλε το φορτιστή του και 2 πυροσβεστικες φωλιες (όχι ότι το νερό θα κάνει κάτι απλά ψευδαίσθηση είναι). Έφερε και μηχανικούς για να μεταπείσουν τους ενοίκους αλλά κανείς τους δεν έβαζε την υπογραφή του για κανένα μέτρο προστασίας και ασφάλειας. Το χειρότερο ήταν ότι πάνω από τη θέση του περνάνε και οι ατομικές γραμμές αερίου 😅
 

Το ιδανικό για εμένα θα ήταν πυρασφάλεια (πυρανίχνευση συν sprinkler) και αυτόματη πυρίμαχη κουβέρτα για κλειστό χώρο αλλά δε φάνηκε να είναι τόσο απλό. 

Άκρως παράνομο διότι δεν υπάρχει νομοθεσία που να απαγορεύει τα ηλεκτρικά σε κλειστό χώρο στάθμευσης. 200-0 να είναι οι ψήφοι δεν έχουν καμία επίπτωση και δεν παράγουν νομικό αποτέλεσμα! Παρόμοια με το θέμα τον κατοικίδιων στις πολυκατοικίες!

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ.
55 λεπτά πριν, Dinos1973 είπε

Άκρως παράνομο διότι δεν υπάρχει νομοθεσία που να απαγορεύει τα ηλεκτρικά σε κλειστό χώρο στάθμευσης. 200-0 να είναι οι ψήφοι δεν έχουν καμία επίπτωση και δεν παράγουν νομικό αποτέλεσμα! Παρόμοια με το θέμα τον κατοικίδιων στις πολυκατοικίες!

Εκ του αποτελέσματος είχε αποτέλεσμα. Από τη στιγμή που δε μπορεί να διασφαλίσει την ασφάλεια των υπολοίπων δεν μπορεί να τους εκθέσει σε κίνδυνο. Υπάρχει σοβαρό νομοθετικό κενό όμως και ουδείς είπε ότι μια συνέλευση πολυκατοικίας παράγει νομικό αποτέλεσμα. Όσον αφορά τον κανονισμό υπάρχει πρόβλεψη που αναφέρεται σε εκουσιες και ακουσιεσ δραστηριότητες πάσης φύσεως που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά φθορές στο κτήριο και τις κινητές ιδιοκτησίες κοκ που θα μπορούσε να εφαρμοστεί εδώ 

Οι μηχανικοί του επίσης είπαν μπροστά μας ότι δε θα του πρότειναν να πάει στα δικαστήρια γιατί υπάρχει νομικό κενό 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, great είπε

Φωτια σε ηλεκτικο αυτοκινητο?

δεν υπαρχει σωτηρια και τιποτα δεν μπορεις να βαλεις. Αυτη την στιγμη που μιλαμε σε 2 χρονια δεν ξερω.

 

1. τα πρωτα ειναι συμβατικα αυτοκινητα και για αυτο σβηνουν

2. στα ηλεκτρικα αν δεις αλλα βιντεο δεν την σβηνει απλα την κραταει, εαν την βγαλουν την κουβερτα γινεται παλι παρανάλωμα. 

 

 

 

  λογικα κατι πρωτοκολα EN13501-1, NFPA 701 δεν θα κανουν..κατι ev firetruck δεν υπαρχουν..ηρεμηστε κ για parking πλοιων τους πουλανε πυριμαχη κουβερτα (fiberglass/silicone) μιας χρησης ή εως 30 επαναχρησιμοποιησεις ..ολα αυτα υπαρχουν μερικα χρονια πισω..τα γνωστα κινεζοσιτε πουλανε 300δολαρια 6χ8 μετρα πυριμαχη

Επεξ/σία από kage
Δημοσ.
1 ώρα πριν, paylidis είπε

Για ποια ασφαλιστικη κάλυψη μιλάμε; Για δείτε τα συμβόλαια των τελευταίων χρόνων. Εκει που η αστική ευθύνη υπάρχει κ περιμένεις να καλύψει μια τέτοια περίπτωση προς 1-1.3 μυρια, πλέον έχουν αλλάξει τη παραμυθα και η αστική ευθύνη απέναντι σε τρίτους «λόγω πυρκαγιάς» στην καλύτερη φτάνει τις 60000€ (έχω δει και 25-30000€)

Με άλλα λόγια εάν σε ένα κλειστό γκαράζ πάρει φωτιά ένα ηλεκτρικό και επεκταθεί σε 2-3-4 αυτοκίνητα και ξεπεραστεί αυτό το ποσό η ασφαλιστική θα κάνει το παγόνι και θα σου πει τράβα ζητά τα από τον ιδιοκτήτη. 
 

εμείς στη πολυκατοικία κάναμε συνέλευση γιατί πήρε ένας ένοικος ηλεκτρικό και εφόσον δεν υπάρχουν κατάλληλα μέτρα προστασίας καταλήξαμε με ψηφους 19-1 να μη το παρκάρει μέσα στο υπόγειο και του παραχωρήθηκε ανοιχτή θέση στην αυλή (αντάλλαξε με κάποιον πρακτικά) όπου έβαλε το φορτιστή του και 2 πυροσβεστικες φωλιες (όχι ότι το νερό θα κάνει κάτι απλά ψευδαίσθηση είναι). Έφερε και μηχανικούς για να μεταπείσουν τους ενοίκους αλλά κανείς τους δεν έβαζε την υπογραφή του για κανένα μέτρο προστασίας και ασφάλειας. Το χειρότερο ήταν ότι πάνω από τη θέση του περνάνε και οι ατομικές γραμμές αερίου 😅
 

Το ιδανικό για εμένα θα ήταν πυρασφάλεια (πυρανίχνευση συν sprinkler) και αυτόματη πυρίμαχη κουβέρτα για κλειστό χώρο αλλά δε φάνηκε να είναι τόσο απλό. 

Έχει ενδιαφέρον αν το αυτοκίνητο είναι hybrid. Ένα Toyota hybrid, για παράδειγμα, θα το αφήνατε στο υπόγειο;

  • Like 2
Δημοσ.
38 λεπτά πριν, Mpiftekis είπε

Έχει ενδιαφέρον αν το αυτοκίνητο είναι hybrid. Ένα Toyota hybrid, για παράδειγμα, θα το αφήνατε στο υπόγειο;

30-40 φορές μικρότερη μπαταρία. το πολυ να καει το αμαξι

  • Like 1
Δημοσ.

Η αλήθεια είναι ότι ακόμα και οι πυροσβέστες δυσκολεύονται να σβήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα άμα πιάσει φωτιά.

Τις περισσότερες φορές απλά απομακρύνουν ότι υπάρχει τριγύρω και περιμένουν να σβήσει μόνη της.

Υπάρχουν εξειδικευμένοι πυροσβεστήρες ειδικά για μπαταρίες ιόντων λιθίου, βέβαια εξαρτάται κατά πόσο θα μπορείς να πλησιάσεις το όχημα γιατί όπως έχουμε δει και σε βίντεο κάνουν αλλεπάλληλες εκρήξεις.

Οπότε άμα βάλεις αισθητήρα καπνού ή θερμική κάμερα και τα συνδέσεις σε σύστημα συναγερμού, όταν το ακούσεις θα είναι ήδη αργά για ότι βρίσκεται μέσα στο γκαράζ.

Το μόνο που θα μπορείς να κάνεις είναι να ειδοποιήσεις την πυροσβεστική και να βγείτε όλοι από την πολυκατοικία.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η χημική φωτιά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα θα έχει φτιάξει το δικό της μικροκλίμα από τα εξατμιζόμενα υλικά. Μόνο κουβέρτα λοιπόν για να περιορίσεις την εξάπλωση της το σκεπάζεις και το αφήνεις να σβήσει μόνο του όταν καεί. Τώρα το θέμα είναι αν προλάβεις να το σκεπάσεις πριν αρχίσει να εξαπλώνεται και στα υπόλοιπα οχήματα τριγύρω οπότε επένδυσε εκεί ένα ποσό. Επίσης τίποτα με νερό γιατί ακόμα και έτσι μπορεί να σε χτυπήσει το ρεύμα και πάντα μα πάντα καλούμε την Πυροσβεστική στο σημείο. Επίσης προσοχή στην εισπνοή των τοξικών αερίων.

Επεξ/σία από DemonicBeeing
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Mpiftekis είπε

Έχει ενδιαφέρον αν το αυτοκίνητο είναι hybrid. Ένα Toyota hybrid, για παράδειγμα, θα το αφήνατε στο υπόγειο;

 

1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

30-40 φορές μικρότερη μπαταρία. το πολυ να καει το αμαξι

Αυτό ακριβώς. Εντάξει στην πράξη μπορεί να εξαπλωθεί και στα διπλανά 1-2 αμάξια αλλά είναι σημαντικά μικρότερος ο κίνδυνος και ελέγχεται πιο εύκολα 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδή μπερδεύεται αρκετός κόσμος, πρέπει να ξεκαθαριστούν μερικά τεχνικά θέματα από τη γνώση που υπάρχει ήδη.

Οι μπαταρίες λιθίου στην ισχυρή πλειοψηφία, όταν πάρουν φωτιά, συμβαίνει κατά τη διάρκεια της φόρτισης, λόγω θερμοκρασιών και ρευμάτων.

Τα Full Hybrid δεν έχουν τον ίδιο κίνδυνο, γιατί δεν φορτίζουν όταν είναι αραγμένα, αλλά μόνο εν κινήσει.

Γενικότερα, υπάρχει και ξεχωριστή πιθανότητα να σκάσει μια μπαταρία λιθίου μόνη της όταν κάθεται, αλλά είναι απείρως μικρότερη ως πιθανότητα σε σχέση με την πιθανότητα φωτιάς κατά τη φόρτιση.

Το πρόβλημα με τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν είναι όταν είναι γενικώς αραγμένα στο γκαράζ ή σε άλλους κλειστούς χώρους, αλλά όταν φορτίζουν σε κλειστούς χώρους.

Επεξ/σία από QuantumWanderer
  • Like 2
Δημοσ.

Οι μπαταρίες λιθίου δεν σβήνουν με νερό, ακόμα κι αν τις βυθίσεις μέσα σε αυτό.

Χρειάζεται ειδικός πυροσβεστήρας για μπαταρίες λιθίου, με κάποιο μείγμα τύπου hydrogel ή κάποια σύνθεση που να περιέχει διοξείδιο άνθρακα, γραφίτη σε σκόνη, ξηρό χημικό ABC ή ανθρακικό νάτριο.

Για χρήση σε κλειστό πάρκινγκ λόγω των τοξικών αερίων μετά την ανάφλεξη, καλύτερα πυροσβεστήρας με ενσωματωμένο σπριγκλερ με αμπούλα θραύσης.

π.χ. https://www.e-safetyshop.eu/en/p/automatic-fire-extinguishing-system-for-lithium-batteries-uniex-wli9-9l

  • Like 1
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...