Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
59 λεπτά πριν, mike15 είπε

.

1λτ ανα 1000 ειναι μεγαλο προβλημα,βλαμενοι ειναι? μια χαρα εισαι με 100ml στα 1500 χιλιόμετρα,φυσιολογικοτατο.

 

Ολα έτσι γράφουν για να είναι καλυμένοι.

  • Απαντ. 135
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Κάτι άλλο που ξέχασα . Αν πάτε στο σάιτ της Toyota και επιλέξετε ακριβώς το μοντέλο εκεί που λέει service επέλεξε πχ χιλιόμετρα . Έβαλα επίτηδες από πχ πρώτο σέρβις μέχρι το 8ο service από περιέργεια να δω τι λέει και εκεί γράφουν ότι σου βάζουν toyota 5w30 fuel economy. 
 

για γέλια η κατάσταση. Τελικά στις αντιπροσωπείες δεν ξέρουν τι τους γίνεται γιατί τι λέω αυτό : γιατί εκεί οι μηχανικοί σου λένε 10w40 , στα επίσημο Σαιτ τους σου προτείνουν 5w30 και στο manual που έρχεται από το εργοστάσιο 0w20.  Τραγικοί ή αλλιώς απλά δεν έχουν σωστή εκπαίδευση, ενημέρωση από την toyota μάνα , όπως τα βγάζει από το εργοστάσιο. 

  • Haha 1
Δημοσ.
39 λεπτά πριν, Mitsi86 είπε

Κάτι άλλο που ξέχασα . Αν πάτε στο σάιτ της Toyota και επιλέξετε ακριβώς το μοντέλο εκεί που λέει service επέλεξε πχ χιλιόμετρα . Έβαλα επίτηδες από πχ πρώτο σέρβις μέχρι το 8ο service από περιέργεια να δω τι λέει και εκεί γράφουν ότι σου βάζουν toyota 5w30 fuel economy. 
 

για γέλια η κατάσταση. Τελικά στις αντιπροσωπείες δεν ξέρουν τι τους γίνεται γιατί τι λέω αυτό : γιατί εκεί οι μηχανικοί σου λένε 10w40 , στα επίσημο Σαιτ τους σου προτείνουν 5w30 και στο manual που έρχεται από το εργοστάσιο 0w20.  Τραγικοί ή αλλιώς απλά δεν έχουν σωστή εκπαίδευση, ενημέρωση από την toyota μάνα , όπως τα βγάζει από το εργοστάσιο. 

Το μάνουαλ είναι σωστό την στιγμή της εκτύπωσης.Μετά η εταιρία για διάφορους λόγους προτείνει άλλο ιξωδες.Για τα μαστόρια σηκώνω τα χέρια.

  • Thanks 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ukforthemoment είπε

Ολα έτσι γράφουν για να είναι καλυμένοι.

οχι ολοι,εμενα γραφουν 1λτ /3000 χιλ,που παλι πολυ ειναι ...

1 ώρα πριν, koskef είπε

Βεβαια και όσον αφορά σε ενα μοτερ 1000cc χωρίς υπερτροφοδότηση, ένα καλό φουλ συνθετικό ή ακομα και ημισυνθετικό, εστερικό κατα προτίμηση, 5-30 καλύπτει άνετα κάθε απαίτηση στην Αθήνα, ακόμα και το καλοκαίρι που βράζει ο τόπος.

για πες καποιο που εχεις βρει και προτεινεις γιατι το ψαχνω και εγω και σαυτο το ιξωδες αλλα με εστερες δεν βρισκω κατι.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Mitsi86 είπε

Τελικά στις αντιπροσωπείες δεν ξέρουν τι τους γίνεται γιατί τι λέω αυτό 

Είχα πάει δικά μου λάδια σε αντιπροσωπεία για αλλαγή (5w30 motul eco-nergy) σε yaris 2004 (manual προτείνει 5w30) , ο μηχανικός μου πέταξε την ατάκα "φιλαράκι δεν κάνουν αυτά για Ελλάδα" βάλε 10w40🤦‍♂️ ενώ την ίδια στιγμή η ίδια αντιπροσωπεία σε όλα τα service (το πήραμε καινούργιο τότε) έβαζε 5w30😂

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, Mitsi86 είπε

Παιδιά είστε αστέρια !! Πραγματικά και πάλι σας ευχαριστώ πολύ για όλο σας τον κόπο και τον χρόνο που αφιερώνετε!! Έβαζε  Castrol 10w40 αν κρίνω από το παλιό κουτί που είχε αφήσει μέσα στο πορτ παγκαζ, βέβαια που να ξέρεις και 100% γιατί αν άλλαζε κάθε φορά μηχανικό θα του έβαζε ο κάθε ένας αυτό που έχει. Εμένα πχ όταν το πήρα που σας είπα ότι έκανα αλλαγή λαδιών και ένα μεγάλο γενικά σέρβις μου έβαλε της total 10w40 αν το γράφω σωστά. 
 

για το engine flush, το έγραψα επειδή το πρότεινε ένας φίλος στην αρχή επειδή έγραψε ότι θα καθαρίσει από την καρβουνιλα και τα κατάλοιπα του παλιού λαδιού που ίσως κατέστρεφαν , ξύνουν τα τοιχώματα αν είναι μέσα . Αν λέτε ότι δεν κάνει καλό οκ , τότε θα αλλάξω μόνο λάδια όπως έγραψε ο φίλος παραπάνω με συχνές αλλαγές . 
 

αυτό με το 1lt στα 1000 χιλιόμετρα πραγματικά έπαθα σοκ όταν το διάβασα και εγώ στο manual, αλλά μάλλον το γράφουν για να έχει  η αντιπροσωπεία το κεφάλι της ήσυχο ( εικάζω με βάση όσα διάβασα και έμαθα εδώ ) . Θα σας το βγάλω φωτό αύριο όταν πάω στο αμάξι να το δείτε , που το γράφει ακριβώς στο βιβλιαράκι 

Στην θέση σου θα έβαζα ένα καλό 5W-30 με αλλαγές έως τις 10.000 Km (ιδανικά 7500 Km)

Το 0W-20 είναι στοχευμένο στην μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. Δεν έχει ως προτεραιότητα την μέγιστη προστασία του κινητήρα. Δεν είναι κατάλληλο για την μέση ελληνική πραγματικότητα.

Εμείς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουμε αναγκαστικά τα ίδια συμφέροντα.

Οι δηλώσεις του τύπου ότι ο κινητήρας δύναται να "καίει" ένα λίτρο λάδι στα 1000 km είναι στην κατεύθυνση του να είναι καλυμμένοι (έτσι νομίζουν).

Το ίδιο ακριβώς μάνιουαλ που προτείνει 0W-20 με εξωφρενικά μακριές αλλαγές του τύπου "κάθε 20.000 Km" δηλώνει ως αποδεκτή την επίσης εξωφρενικά υψηλή κατανάλωση λαδιού 1 λίτρο / 1000 Km.

Δεν είναι οφθαλμοφανές ότι κάτι σάπιο υπάρχει εδώ ;

Επεξ/σία από geopro
  • Like 2
Δημοσ.

βασικα καντο στην μεση.βαλε τελικα ενα 5-40,η αρχικη μου προταση.ετσι θα εισαι καλυμενος ως προς το πρωτο νουμερο και απο την συσταση του κατασκευαστη και στο δευτερο νουμεορ συμφωνος με τον προηγουμενο χρηστη.και με την αντιπροσωπεια μιας και το 40αρι λειτουργει το ιδιο με αυτο που προτεινουν το καλοκαιρι ,στις εξωτερικες θερμοκρασιες που επικαλουνται οτι παιζουν ρολο.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, Mitsi86 είπε

Κάτι άλλο που ξέχασα . Αν πάτε στο σάιτ της Toyota και επιλέξετε ακριβώς το μοντέλο εκεί που λέει service επέλεξε πχ χιλιόμετρα . Έβαλα επίτηδες από πχ πρώτο σέρβις μέχρι το 8ο service από περιέργεια να δω τι λέει και εκεί γράφουν ότι σου βάζουν toyota 5w30 fuel economy. 
 

για γέλια η κατάσταση. Τελικά στις αντιπροσωπείες δεν ξέρουν τι τους γίνεται γιατί τι λέω αυτό : γιατί εκεί οι μηχανικοί σου λένε 10w40 , στα επίσημο Σαιτ τους σου προτείνουν 5w30 και στο manual που έρχεται από το εργοστάσιο 0w20.  Τραγικοί ή αλλιώς απλά δεν έχουν σωστή εκπαίδευση, ενημέρωση από την toyota μάνα , όπως τα βγάζει από το εργοστάσιο. 

Αυτό που παρατήρησες για την πληθώρα διαφορετικών προσεγγίσεων ακόμη και από την επίσημη ιστοσελίδα όσο και από την αντιπροσωπεία δεν οφείλεται στο ότι είναι ανενημέρωτοι ή τραγικοί ή ότι άλλο.

Είναι απόρροια των πλάγιων τακτικών και στοχευμένων συμφερόντων κατά περίπτωση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να γίνει αρεστή στις ληζοεταιρείες και διάφορες οργανώσεις και προτείνει υπέρλεπτά λιπαντικά ,0W-20 , 0W- 16, με προτεραιότητα στην μείωση των ρύπων και στην οικονομία καυσίμων σε εξωφρενικά μεγάλα διαστήματα σέρβις κάθε 25.000- 30.000 km.

Όι επίσημες κατά τόπους αντιπροσωπείες συχνά διαφοροποιούνται από την μαμά αυτοκινητοβιομηχανία και ακολουθούν ιξωδη τύπου 0W-30 , 5W-30 , 5W-40  σε διαστήματα σέρβις τύπου κάθε 15.000 Km. Αυτή η προσέγγιση είναι σε γενικές γραμμές σωστή (κατ' εμέ) με εξαίρεση ότι τα διαστήματα σέρβις θα έπρεπε να είναι πιο συχνά.

Γιατί ; Μάλλον αναλογίζονται το ξύλο που θα φάνε σε περίπτωση που τηρήσουν το μάνιουαλ.

Και τέλος οι μηχανικοί με άποψη (όχι κατ' ανάγκη λανθασμένη) που επιμένουν στο 10W - 40 το οποίο, αν και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε κάθε περίπτωση , είναι αυτό που παρέχει υψηλή προστασία σε χαμηλό κόστος και ούτε πρόκειται να προκαλέσει ιδιαίτερα προβλήματα σε κρύες εκκινήσεις λόγω του θερμού κλίματος της χώρας.

14 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε

Το μάνουαλ είναι σωστό την στιγμή της εκτύπωσης.Μετά η εταιρία για διάφορους λόγους προτείνει άλλο ιξωδες.Για τα μαστόρια σηκώνω τα χέρια.

Το μάνιουαλ για την συντήρηση είναι σωστό (ή όχι) αναλόγως με τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί.

Παράδειγμα :

Τα περισσότερα μάνιουαλ δεν προβλέπουν αλλαγή λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων (βαλβολίνη) ποτέ, παρά μόνο έλεγχο. (Τί έλεγχο άραγε..... Να το ρωτήσουμε τί κάνει ? ) 

Δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να συμφωνεί με αυτό. Είναι γνωστό ότι κάθε 100.000 km (και πολλά λέω) ότι πρέπει να αλλάζει και αμέσως μετά την αλλαγή την καταλαβαίνεις τη διαφορά προς το καλύτερο.

Επεξ/σία από geopro
  • Like 1
Δημοσ.
22 hours ago, 2MM said:

Βαζουμε παντα οτι προτεινει ο κατασκευαστης , αλλά αναλογα και με την χρηση . Αλλο ιξωδες θα βαλει αυτος που κανει 1 χλμ και το σβηνει και αλλο αυτος που κανει ταξιδια με ταπα γκαζι. Οσο για τις θερμοκρασιες που δεν ανεβαζει το λιπαντικο γιατι κρυωνει απο το ψυκτικο του κινητηρα , πηγαινετε ταπα μια αναβαση μισης ωρας και κοιταξτε ποσους βαθμους εχει φτασει το λαδι 

Πόσους βαθμούς φθάνει και ποιο είναι το κανονικό εύρος των θερμοκρασιών;

Δημοσ.
4 hours ago, geopro said:

Στην θέση σου θα έβαζα ένα καλό 5W-30 με αλλαγές έως τις 10.000 Km (ιδανικά 7500 Km)

Γιατί? Από που βγαίνει ο αριθμός χιλιομέτρων? Γιατί όχι κάθε 5000χλμ για παράδειγμα? 

4 hours ago, geopro said:

Το 0W-20 είναι στοχευμένο στην μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. Δεν έχει ως προτεραιότητα την μέγιστη προστασία του κινητήρα. Δεν είναι κατάλληλο για την μέση ελληνική πραγματικότητα.

Αυτό ακριβώς θυμάμαι που το έγραφαν για το 5W-30 που προτείνεις. 

  • Confused 1
Δημοσ.
23 ώρες πριν, 2MM είπε

Βαζουμε παντα οτι προτεινει ο κατασκευαστης , αλλά αναλογα και με την χρηση . Αλλο ιξωδες θα βαλει αυτος που κανει 1 χλμ και το σβηνει και αλλο αυτος που κανει ταξιδια με ταπα γκαζι. Οσο για τις θερμοκρασιες που δεν ανεβαζει το λιπαντικο γιατι κρυωνει απο το ψυκτικο του κινητηρα , πηγαινετε ταπα μια αναβαση μισης ωρας και κοιταξτε ποσους βαθμους εχει φτασει το λαδι 

αυτο ειχε επικαλεστει και ενα αλλο μελος που ανοιξε ενα θεμα με λαδια .οτι το υψομετρο παιζει ρολο στην θερμοκρασια του λαδιου ,επομενως και της επιλογης ιξωδους.και καποιοι ελαχιστοι επεσαν να τον φανε.

  • Confused 2
Δημοσ.
14 λεπτά πριν, NickTG είπε

Γιατί? Από που βγαίνει ο αριθμός χιλιομέτρων? Γιατί όχι κάθε 5000χλμ για παράδειγμα? 

Μάλλον τρολάρεις, παρόλα αυτά θα απαντήσω γιατί μας διαβάζει κόσμος.

Μέχρι τις 7.500 km (χονδρικά και μπακαλίστικα γιατί υπάρχουν και άλλοι παράγοντες) το λιπαντικό διατηρεί ακμαίες τις ικανότητες του και εν συνεχεία βαθμιαία εξασθενεί.

Είναι παρατημένα πράγματα αυτά σε μεγάλο βάθος χρόνου τώρα πια και θα θελα να σε ρωτήσω γιατί τρολάρεις. 

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, mike15 είπε

αυτο ειχε επικαλεστει και ενα αλλο μελος που ανοιξε ενα θεμα με λαδια .οτι το υψομετρο παιζει ρολο στην θερμοκρασια του λαδιου ,επομενως και της επιλογης ιξωδους.και καποιοι ελαχιστοι επεσαν να τον φανε.

🤨

"πηγαινετε ταπα μια αναβαση μισης ωρας και κοιταξτε ποσους βαθμους εχει φτασει το λαδι"

Το νόημα της πρότασης είναι ότι ζορίζοντας τον κινητήρα θα ανέβει η θερμοκρασία του λαδιού και όχι ότι εκεί ψηλά στην κολοπετινίτσα το λάδι έχει άλλη θερμοκρασία λόγω υψόμετρου.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Confused 1
Δημοσ.
32 λεπτά πριν, gakost είπε

Πόσους βαθμούς φθάνει και ποιο είναι το κανονικό εύρος των θερμοκρασιών;

Τα νουμερα ειναι μοναδες ιξώδους.
Το πρώτο νουμερο μας δειχνει οτι το συγκεκριμένο λάδι συμπεριφεραται σα μονοτυπο δεκαρι στους 0 βαθμους κελσίου. 
Εδω να σημειωσουμε οτι τα ιξώδη των μονοτυπων μετριούνται σε STP(κανονικες συνθηκες πιεσης και θερμοκρασιας).
Το δευτερο νουμερο μας δειχνει οτι το λαδι μας συμπεριφεραται σα μονοτυπο 40αρι στους 100 βαθμούς κελσίου.
Ειναι αυτονοητο οτι τα ιξώδη που βλεπουμε στα νουμερα δεν τα εχουμε ποτε.

Πχ. Εχουμε ενα λαδι 10-40 και ενα μονοτυπο 40αρι.
Σε κανονικες θερμοκρασιες το ενα φαινεται σα μελι(40αρι) ενα το αλλο κανονικο.
Αν τα ζεστανουμε και τα δυο στους 100 βαθμούς θα παρατηρησουμε οτι αποκτουν την ιδια ρευστότητα.
Αντιστοιχα παιρνουμε παλι το 10-40 και ενα 10αρι μονοτυπο.
Σε κανονικες θερμοκρασιες το μονοτυπο ειναι πολυ πιο λεπτορευστο απο το 10-40.
Στους 0 βαθμους ομως η ρετυστότητα των δυο λαδιων εξισώνεται.

Στην πραξη εκει γυρω στους 100 βαθμούς που δουλευουν τα λάδια των περισσοτερων κινητηρων εχουμε μονοψηφια νουμερα ιξώδους(5-6-7) ειτε προκειται για 30αρι ειτε για 40αρι οι διαφορες θα ειναι μικρες και κατα πασα πιθανοτητα δε θα ξεπερνα τη μια μοναδα ιξωδους. Το θεμα ειναι τι καμπυλη ιξωδους εχει η καθε κατηγορια και πως αυξανεται η ρευστοτητα οσο η θερμοκρασια ξεπερνα κατα λιγο η και πολυ τους 100 βαθμους.

μας λενε οτι το συστημα ψυξης αναλμβανει ολη την δουλεια.ομως ξερουμε οτι και το λαδι ,μια απο τις λειτουργιες του ειναι να συμβαλλει στην ψυξη του συστηματος.οποτε παιζει ρολο και το ποιο λαδι,ιξωδες βαζουμε και θεωρω οτι και η εξωτερικη θερμοκρασια παιζει ενα ρολο

π.χΣυγκεκριμενα το χειμώνα δεν περνουσα ποτε τους 90 βαθμους ακομα και κατω απο πολυ πιεση.
Το καλοκαιρι εβλεπα πανω απο 120... Οχι οταν πηγαινα γρηγορα. Οταν ημουν μποτιλιαρισμένος... Στο ρελαντι.
Το ωραιο ηταν οτι απο διπλα ειχα και την πιεση λαδιου και τα αποτελεσματα της ανοδου θερμοκρασιας ηταν φανερα. Πανω απο τους 120 βαθμους δεν περνουσε τα 3 bar ψηλα, οταν στους 90 στις ιδιες στροφες ειχε 4,5 bar.
 Ας αφησουμε στην ακρη τις θερμοκρασιες. Με τι πιεση πρεπει να δουλευει το μοτερ ωστε να λιπαινεται σωστα και να εχει φυσιολογικες φθορες?
Πως ειναι δυνατον να ειναι το ιδιο ειτε εχουμε 50 βαθμους εξωτερικη θερμοκρασια ειτε -5?
Προσωπικα στο δικο μου αυτοκινητο εχω βαλει πολλα και διαφορετικα λαδια.
Καποια εβγαλαν 10.000 χλμ και ηταν σαν καινουρια και αλλα αρχιζαν να βραζουν και να τιγανιζονται απο τα 2.000 χλμ.
Εχω καταληξει σε 5-40.το σκεφτηκα και εγω καποια στιγμη οταν αρχισε να τσιμπαει λαδι για να δοκιμασω το 10-40,την παλια συνταγη. Ισως καποιο  καλοκαιρι το 10-40 μιας και οι θερμοκρασιες ειναι υψηλες και η διαφορα της συμπεριφορας στους 0 δεν θα γινει αισθητη.και τον χειμωνα 5-40 .
Βασικο ειναι να ειναι 100% συνθετικο και να ειναι συμφωνο με τις προδιαγραφες του κατασκευαστη. 
Αλλα το 5-30 δε νομιζω οτι ειναι ενταξει για τις υψηλες θερμοκρασιες του ελληνικου καλοκαιριου,παροτι το εχω βαλει αρκετες φορες.

5 λεπτά πριν, iml είπε

🤨

"πηγαινετε ταπα μια αναβαση μισης ωρας και κοιταξτε ποσους βαθμους εχει φτασει το λαδι"

Το νόημα της πρότασης είναι ότι ζορίζοντας τον κινητήρα θα ανέβει η θερμοκρασία του λαδιού και όχι ότι εκεί ψηλά στην κολοπετινίτσα το λάδι έχει άλλη θερμοκρασία λόγω υψόμετρου.

το ιδιο πραγμα εννοω και εγω.δεν θυμαμαι αλλα φανταζομαι οτι αυτο εννοουσε και εκεινος.

  • Like 1
Δημοσ.
30 λεπτά πριν, NickTG είπε

Γιατί? Από που βγαίνει ο αριθμός χιλιομέτρων? Γιατί όχι κάθε 5000χλμ για παράδειγμα? 

Αυτό ακριβώς θυμάμαι που το έγραφαν για το 5W-30 που προτείνεις. 

Μήπως έχεις και την άποψη ότι η βαλβολίνη των κιβωτίων ταχυτήτων δεν πρέπει να αλλάζεται ποτέ ? , (παρά μόνο να ελέγχεται, πώς άραγε.... )

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...