Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, lary7 είπε

Για να διαφωτήσω, αυτά είναι τα λάδια σε Aygo του 2007 με μόλις 2.500χλμ με χρήση μέσα σε πόλη διαδρομες 3-5 χλμ. Όταν δεν τα αλλαξα με συνολικά 6.000χλμ ο μάστορας απορήσε για τι τι λάδι βγήκε.

IMG_20240204_132007.jpg

Aυτό ειναι υγρασία απο τις μικρές διαδρομές που δεν αφήνουν τον κινητήρα να ζεσταθεί καλά.Σε άλλη περίπτωση έχεις θέμα φλάτζας.

  • Like 2
  • Απαντ. 134
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
10 λεπτά πριν, lary7 είπε

Για να διαφωτήσω, αυτά είναι τα λάδια σε Aygo του 2007 με μόλις 2.500χλμ με χρήση μέσα σε πόλη διαδρομες 3-5 χλμ. Όταν δεν τα αλλαξα με συνολικά 6.000χλμ ο μάστορας απορήσε για τι τι λάδι βγήκε.

IMG_20240204_132007.jpg

Είτε ειναι υγρασία είτε περνάνε τα νερά στα λάδια . Κοίταξέ το άμεσα.

  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, geopro είπε

Είτε ειναι υγρασία είτε περνάνε τα νερά στα λάδια . Κοίταξέ το άμεσα.

Υγρασία είναι γιατί δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί ο κινητήρας. Το πήγα μια βόλτα πατημένος 60+60χλμ και έφυγαν, σίγουρα όμως επιβαρύνει το λάδι , για αυτό και με τέτοια χρήση οι αλλαγές πρέπει να ειναι συντομοτερες.

  • Like 3
Δημοσ.
1 ώρα πριν, arxontas2323 είπε

δεν εχω διαβασει καν τι σου εχουν πει οι υπολοιποι..

οτι λεει το βιβλιαρακι, 0w20; τοτε αυτο θα βαζεις.

Το οτι αντιπροσωπεια προτεινει 10w40 ειναι εγκληματικο.

και να σου πουν μα μου πες παιδια αυτο λεει ο κατασκευαστης, ξερετε καλυτερα απο τον κατασκευαστη; αν σου απαντησουν ναι τοτε ζητα χαρτι οτι η αντιπροσωπεια εγγυαται για αυτα που σου λενε.

Το βιβλιαράκι δεν λέει μόνο 0W-20 αλλά επιτρέπει και ένα σωρό άλλα.

  • Like 2
Δημοσ.
3 ώρες πριν, mike15 είπε

καλα οτι ναναι αυτοι εκει στην εταιρεια σου..οκ με το 5-30,το 10-40 επισης οκ το καταλαβαινω γιατι,το 10-30 που κολλαει? ειναι το ιδιο βαρος ,με την εξωτερικη θερμοκρασια δεν εχει μεγαλη διαφορα με το 5 και ειναι χειροτερο σαν λαδι ,ειναι ημισυνθετικο συνηθως εκτος λιγων εξαιρεσεων και δυσευρετων.

 

κοιταζοντας τα χαρακτηριστικα φαινεται πολυ καλο λαδι στα χαρτια και  πολυ καλη επιλογη.ειναι ελαφρυ 30αρι ,οπως λεει η ονομασια του ειναι fuel economy,αρα ταιριαζει σαυτο που θελει ο κατασκευαστης σου αλλα παραλληλα ειναι και δυνατο.το μονο θεμα με τα μοτουλ ειναι η τιμη,τσιμπανε τα ατιμα.

λογικο να το νιωθεις πιο ελαφρυ,ειναι πιο ψιλο το λαδι και δεν ζοριζεται,λογικα θα δεις και μειωση στην καταναλωση.το θεμα ηχος μπορει να ειναι και απο το πιο ψιλο λαδι αλλα μπορει να ειναι και του λαδιου,διαφορετικη μαρκα ισως και των προσθετων.μην ανησυχεις.μοτουλ ειναι αυτη,αγωνιστικη μαρκα .λιγο ηχο να μην εχει?

Ευχαριστώ πολύ!!

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, lary7 είπε

Για να διαφωτήσω, αυτά είναι τα λάδια σε Aygo του 2007 με μόλις 2.500χλμ με χρήση μέσα σε πόλη διαδρομες 3-5 χλμ. Όταν δεν τα αλλαξα με συνολικά 6.000χλμ ο μάστορας απορήσε για τι τι λάδι βγήκε.

 

IMG_20240204_132007.jpg

καλα οταν λεμε κινηση δεν λεμε συνεχεια.ενοειται οτι το αυτοκινητο κανει και ενα 40% ταξιδι με η' χωρις λογο για να ανοιγει και να μην δημιουργουνται πολλα προβληματα.αν εκανα μονο κεντρο εννοειται οτι στα 3000χιλ ειναι το οριο.

  • Like 1
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, mike15 είπε

καλα οταν λεμε κινηση δεν λεμε συνεχεια.ενοειται οτι το αυτοκινητο κανει και ενα 40% ταξιδι με η' χωρις λογο για να ανοιγει και να μην δημιουργουνται πολλα προβληματα.αν εκανα μονο κεντρο εννοειται οτι στα 3000χιλ ειναι το οριο.

4+4 χλμ καθημερινα να παει ο γαμπρός στην δουλειά. Και εγώ δεν περίμενα να βρώ αυτό το χάλι με καινούργια λάδια ουσιαστικα.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, mike15 είπε

το 10-30 που κολλαει?

Είναι το λάδι που η Toyota σύστηνε τη χρυσή δεκαετία των 90s, για τους κινητήρες της Toyota, που μάλλον πρέπει να μελετήσεις λίγο παραπάνω. Προτείνω car care nut, motor oil geek.

Στην Ελλάδα βάζουμε πολλά χρόνια στα Toyota 10w-40 γιατί επένδυσαν περισσότερο οι "mixers" σε καλύτερες συνθέσεις. Ήδη έχει βγει η επόμενη γενιά, με SP σύνθεση (Motul 4100 Syn-nergy, Castrol GTX, Castrol Magnatec), ενώ με σύνθεση SN Plus που είναι κοντά στην SP, είναι απ'όσο ξέρω τo Mobil 2000, ενώ τα 10w-30 έχουν μείνει πίσω. Επίσης καλή τυχη να βρεις το 10w-30 της Toyota (δεν το έχω δει πουθενά, ποτέ).

Ενδεικτικά από τα manual (είναι κόπιες από άλλο site, αλλά επιβεβαιώνω και από τα manual τους που έχω πιάσει στα χέρια μου ότι ήταν έτσι ακριβώς).

Πρώτη γενιά (70s - 80s) R, V, M, T, Y, K):

wave-1.png

Δεύτερη γενιά (80s-90s) (σειρές A, S, E, G, JZ): 

wave-2.png

Τρίτη γενιά (90s - 00s) (ZZ, AZ, NZ):

wave-3.png

Τέταρτη γενιά ( late 00s- late 10s) (ZR, GR, AR, NR):

wave-4.png

 

Πέμπτη γενιά (late 10s-20s) (M, V petrol engines):

image.png.bdd30441650500a968e369d661ea308f.png

G Engine (Yaris GR):

image.png.431d2bb1515a6863bb5399f203dcc3eb.png

Hybrid engines:

image.png.0edce4e4b1ec90e84e06cb05b9d2cd75.png

 

Επίσης τα κάρτερ έχουν μεγαλώσει πολύ, υπόψη.

Υπάρχουν αυτοκίνητα με 5 και 6 λίτρα χωρητικότητα λαδιού και πολλά αυτοκίνητα έχουν ψυγείο λαδιού (οκ, και το Carina E είχε, με τον 4A-FE, εντυπωσιακό για την εποχή του, αλλά είχε φτωχό μίγμα που ανέβαζε τις θερμοκρασίες εντός του θαλάμου και το χρειαζόταν για να μην σπάσει το λάδι) που δημιουργούν το μεν μεγάλες θερμικές αδράνειες και το δε μεγαλύτερες δυνατότητες για ψύξη. 

Η μεθοδολογία αριθμός γεμισμάτων - αλλαγή λαδιών που περιέγραψε ο @atheatos είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να κάνει κάποιος αν μπορεί.

Τέλος πάντων, ο καθένας βάζει ό,τι θέλει, φτάνει να ικανοποιείται το εγώ του, χωρίς να θίγεται το αυτό των υπολοίπων.

5 ώρες πριν, lary7 είπε

Για να διαφωτήσω, αυτά είναι τα λάδια σε Aygo του 2007 με μόλις 2.500χλμ με χρήση μέσα σε πόλη διαδρομες 3-5 χλμ. Όταν δεν τα αλλαξα με συνολικά 6.000χλμ ο μάστορας απορήσε για τι τι λάδι βγήκε.

IMG_20240204_132007.jpg

Αυτό είναι αρκετά ανησυχητικό. Fuel dilution από blow by και water in oil. Ακόμα κι αν φύγει η "σούπα", το λάδι και το φίλτρο είναι τελειωμένα.

Επεξ/σία από cmaniac
  • Like 2
Δημοσ.
Στις 23/2/2025 στις 10:06 ΠΜ, Mitsi86 είπε

 

Καλημέρα παιδιά!! Έχω αγοράσει πρόσφατα ένα μεταχειρισμένο Toyota aygo του 12.  Επειδή είμαι νέος σχετικά με τα αυτοκίνητα. Ο προβληματισμός μου είναι ο εξής: στο βιβλιαράκι της εταιρίας γράφει στα προτεινόμενα λάδια το 0w20 και αν μπει πχ 5w30 , στην επόμενη αλλαγή να μπει οπωσδήποτε πάλι 0w20 λάδι.  
Η απορία  μου λοιπόν είναι η εξής: όπου πήγα για να ρωτήσω να μου λυθεί η απορία σε 5 διαφορετικά συνεργεία πήγα αλλά και στην επίσημη αντιπροσωπεία της Toyota , μου είπαν  βάζεις 10w40 λάδι, εδώ είμαστε Ελλάδα ας λέει το βιβλιαράκι κ εμείς αυτό βάζουμε σε όλα τα αυτοκίνητα μας . 
 

το 10w40 δεν το γράφει καν στο βιβλιαράκι της Toyota γράφει 0w20, 0w40, 5w30, 5w40 .  Αν κάποιος ξέρει και θέλει να πει την γνώμη του σας ευχαριστώ πολύ 

Τα 0w20 λάδια είναι πιο ψιλά σε σχέση με 5w ή 10w με μικρότερο δείκτη ιξωδους. Ναι μεν δίνουν μια οικονομία καυσίμου 1-5% γιατί πιο ψιλό λάδι μικρότερες τριβές αλλά δεν προστατεύουν τον κινητήρα τόσο καλά όσο τα ελαφρώς παχύτερα λιπαντικά. Με το 10w 40 είσαι καλυμμένος ωστόσο εγώ θα χρησιμοποιούσα 5w30 τον χειμώνα και 5w 40 το καλοκαίρι. Τα λάδια σου να τα αλλάζεις το αργότερο στο 80% των χλμ. Αν είναι για 10.000 χλμ η αλλαγή στα 7.500-8.000 τα αλλάζεις. Ο κινητήρας αναμμένος στα φανάρια ακόμα και αν δεν κάνεις χλμ τα φθείρει τα λάδια αλλά στα χλμ δεν φαίνεται. Το πιο σωστό θα ήταν η αλλαγή λαδιών να γίνεται σύμφωνα με εργατοώρες αλλά είναι πρακτικά αδύνατο να τις μετρήσεις. Λάδια και φίλτρα πάντα θα τα αλλάζεις μαζί και δεν θα περιμένεις δεύτερη αλλαγή λαδιών να αλλάξεις φίλτρα. Προστατεύεις το τούρμπο σου έτσι  από το καινούριο φίλτρο αέρα και του λαδιού. Πάντα λάδι φουλ συνθετικό. Τα πρόσθετα των λαδιών είναι αυτά που κάνουν μικρότερα τα μόρια καπνάς από τα καύσιμα λόγω της οξείδωσης των λαδιών ώστε να έχει μικρότερες φθορές ο κινητήρας. Ο λόγος που η αντιπροσωπεία θέλει να σου βάλει 10w 40 είναι γιατί είναι πιο φτηνά ωστόσο θα σου κάνουν την ίδια δουλειά αλλά όπως προείπα θα έχεις μια ελάχιστη μεγαλύτερη κατανάλωση που δεν θα την καταλάβεις και θα χάσεις και 2-5 ίππους. 

  • Like 2
Δημοσ.
11 ώρες πριν, mike15 είπε

το μονο θεμα με τα μοτουλ ειναι η τιμη,τσιμπανε τα ατιμα.

Αυτό ισχύει σε γενικές γραμμές και δεν ξέρω τον λόγο.Παντως για όποιον είναι Αθήνα και θέλει motul σε φυσιολογικές τιμές και γνήσια(τσεκαρισμένο),τοτε Σπανος στην Φραντζή.Δεν μου αρεσει να κανω διαφήμιση,αλλα  ο Σπανός ειναι ο καλύτερος οπως και στα καθαριστικα ειναι το νεο ajax(αυτο το πρασινο) ✌

10 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε

Aυτό ειναι υγρασία απο τις μικρές διαδρομές που δεν αφήνουν τον κινητήρα να ζεσταθεί καλά.Σε άλλη περίπτωση έχεις θέμα φλάτζας.

Αυτό ειναι φλάντζα 100%.Κρέμα καραμελε έχει γίνει.

Δημοσ.
11 hours ago, lary7 said:

Για να διαφωτήσω, αυτά είναι τα λάδια σε Aygo του 2007 με μόλις 2.500χλμ με χρήση μέσα σε πόλη διαδρομες 3-5 χλμ. Όταν δεν τα αλλαξα με συνολικά 6.000χλμ ο μάστορας απορήσε για τι τι λάδι βγήκε.

IMG_20240204_132007.jpg

Εχουν γίνει όλα σούπα  εκεί μεσα

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 23/2/2025 στις 10:06 ΠΜ, Mitsi86 είπε

Η απορία  μου λοιπόν είναι η εξής: όπου πήγα για να ρωτήσω να μου λυθεί η απορία σε 5 διαφορετικά συνεργεία πήγα αλλά και στην επίσημη αντιπροσωπεία της Toyota , μου είπαν  βάζεις 10w40 λάδι, εδώ είμαστε Ελλάδα ας λέει το βιβλιαράκι κ εμείς αυτό βάζουμε σε όλα τα αυτοκίνητα μας .

Πολλές φορές μπερδεύεται μέσα στους εμπορικούς τίτλους ο εξουσιοδοτημένος έμπορος δικτύου πωλήσεων με την επίσημη αντιπροσωπεία. 

Αν σου είπανε έτσι είναι επικίνδυνοι. Και φυσικά 0-20w θα βάλεις. Είναι ακριβότερα αλλά υπάρχει λόγος. 

Σε εμάς "ειδικός στα λιπαντικά" μας πρότεινε για φορτωτή caterpillar ,μηχάνημα 250Κ€ , λάδι κινητήρα  δικής του έμπνευσης (είναι καλύτερα αυτά ,όλα το ίδιο είναι κτλπ.) . Η προδιαγραφή του λαδιού εκτός από το ιξωδες ήταν ένα πρόσθετο ULS όπως το ονομάζει ο κατασκευαστής . Στην αντιπροσωπεία όταν πήγα να αγοράσω τα λάδια (2€ ακριβότερα στο λίτρο τελικά) μου έδειξαν στον συνεργείο έναν κινητήρα από ίδιο μηχάνημα με το δικό μας. Δεν φόρεσε προδιαγραφή ULS , με αποτέλεσμα το λάδι να μην ανεβαίνει αποτελεσματικά στα ελατήρια και να , χαλάει χιτώνια , ελατήρια , πιστόνια ,κτλπ. 

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, iorant είπε

Πολλές φορές μπερδεύεται μέσα στους εμπορικούς τίτλους ο εξουσιοδοτημένος έμπορος δικτύου πωλήσεων με την επίσημη αντιπροσωπεία. 

Αν σου είπανε έτσι είναι επικίνδυνοι. Και φυσικά 0-20w θα βάλεις. Είναι ακριβότερα αλλά υπάρχει λόγος. 

Σε εμάς "ειδικός στα λιπαντικά" μας πρότεινε για φορτωτή caterpillar ,μηχάνημα 250Κ€ , λάδι κινητήρα  δικής του έμπνευσης (είναι καλύτερα αυτά ,όλα το ίδιο είναι κτλπ.) . Η προδιαγραφή του λαδιού εκτός από το ιξωδες ήταν ένα πρόσθετο ULS όπως το ονομάζει ο κατασκευαστής . Στην αντιπροσωπεία όταν πήγα να αγοράσω τα λάδια (2€ ακριβότερα στο λίτρο τελικά) μου έδειξαν στον συνεργείο έναν κινητήρα από ίδιο μηχάνημα με το δικό μας. Δεν φόρεσε προδιαγραφή ULS , με αποτέλεσμα το λάδι να μην ανεβαίνει αποτελεσματικά στα ελατήρια και να , χαλάει χιτώνια , ελατήρια , πιστόνια ,κτλπ. 

Θα συμφωνήσω απόλυτα.
Αυτό που διαβάζουμε από «μερικούς» εδώ μέσα , είναι ότι το χοντρυτερο ιξώδες  είναι « καλύτερο για την προστασία του κινητήρα». Μέγα ψέμα. Το ιξώδες έχει άλλη δουλειά να κάνει και έχει υπολογιστεί στην σχεδίαση του κινητήρα, για συναρμογή των στοιχείων του και την επιλογή της αντλίας λαδιου. Οποιαδήποτε αλλαγή με διαφορετικό ιξώδες , δεν είναι συνιστώμενη και δεν πρέπει να είναι μόνιμη. 
Το μεγάλο μυστικό σε ένα λαδι είναι τα πρόσθετα. Υπάρχουν λαδια και πρόσθετα που κοστίζουν τα δίπλα λεφτά.  Υπάρχουν λαδια 0-8 για παράδειγμα,με διαφορετική βάση από τα κοινά λαδια , αλλά με πρόσθετα που κάνουν τον κινητήρα αλεξίσφαιρο. Κοστίζουν αλλά δεν θα αργήσουν να βγουνε στο εμπόριο, μιας και για να καλυφτούν οι αποδόσεις σε σχέση με τους ηλεκτροκινητήρες, χρειάζεται τα λαδια να κινούνται πιο εύκολα και με λιγότερες απώλειες. Είναι το τελευταίο χαρτί των θερμικών κινητήρων, αυτα τα λαδια, μιας και δεν γίνεται να έχουν απώλειες λόγω λίπανσης. Το έχω ξαναπεί , τα λαδια που χρησιμοποιούνται χρόνια σε βαριά βιομηχανία και σε μεγάλους σταθμούς ενέργειας , θα βγουν στην κατανάλωση.

Επισης για τελευταία φορά μην πέφτετε στην μπακαλίστικη παγίδα κάλυψης φθορών με μεγαλύτερο ιξώδες. Το λαδι είναι για άμεση λίπανση και όχι στόκος να κλείνει τρύπες….

14 ώρες πριν, lary7 είπε

Για να διαφωτήσω, αυτά είναι τα λάδια σε Aygo του 2007 με μόλις 2.500χλμ με χρήση μέσα σε πόλη διαδρομες 3-5 χλμ. Όταν δεν τα αλλαξα με συνολικά 6.000χλμ ο μάστορας απορήσε για τι τι λάδι βγήκε.

IMG_20240204_132007.jpg

Εννοείται ότι τα λαδια σου θέλουν άλλαγμα. Η liqui moly έχει βγάλει μάλιστα και ένα καθαριστικά πρόσθετο για την συγκεκριμένη περίπτωση , που δυστυχώς εμφανίζεται όλο και συχνότερα με τα σύγχρονα καύσιμα.

Περα από την πιθανή διαρροή υγρού στον κινητήρα, τα σύγχρονα καύσιμα με βιοαιθανόλη έχουν την τάση να απόροφανε και να παγιδεύουν την υγρασία στο εσωτερικό τους , ακριβώς όπως κάνουν τα φυτά μιας και η βιοαιθανόλη είναι φυτικής προέλευσης, συνήθως. Οι κινητήρες που έχουν μικρή ποσότητα λαδιου , έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μολυνθεί το λαδι τους από την βιοαιθανόλη και να παρουσιάσουν φαινόμενα όπως και το παραπάνω της φωτογραφίες. Θα δείτε τους σύγχρονους κινητήρες να έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα σε λαδι και για αυτό το λόγο. Τα λαδια πρέπει να αλλαζονται στον χρόνο ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Με τα παλιά καύσιμα μπορεί και να μην χρειαζόταν η ετήσια αλλαγή, αλλά με τα σύγχρονα καύσιμα ,επιβάλλεται.

  • Like 3
Δημοσ.
5 ώρες πριν, katargedon είπε

Αυτό ειναι φλάντζα 100%.Κρέμα καραμελε έχει γίνει.

Δεν ειναι φλάτζα, το ψυκτικό μια χαρα ειναι στην στάθμη του. Λογω μικρών διαδρομών δεν ζεσταίνεται το λάδι για να εξατμίσει την υγρασία και βγάζει την μουστάρδα.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...