Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Σε Aygo του 2007 βάζω πάντα 5w-30 και τακτικές αλλαγές, μετά απο τόσα χρόνια και 120.000χλμ δεν καίει λάδι, τότε αυτά πρότεινε η αντιπροσωπεία, απλά του βάζω καλύτερης ποιότητας με προδιαγραφή 504/507 σε σχέση με τα εργοστασιακά Toyota. Αμα εσένα λέει 0w-20 τότε βάλε τέτοια με τις σωστές προδιαγραφές και ιδιαίτερα αν δεν κάνεις μεγάλες αποστάσεις τότε απαραίτητα τακτικές αλλαγές, ακόμα και στα 5000χλμ.

  • Like 2
  • Απαντ. 134
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Για τα λάδια αξιοποιήστε και τυχόν oil service computer που έχει το αυτοκίνητό σας αφού βεβαιωθείτε ότι είναι στην έξυπνη λειτουργία του. Κρατάει αρχείο στροφές/φορτία/θερμοκρασίες/ώρες λειτουργίας κλπ. και σου λέει πότε να αλλάξεις λάδια. Στην Ελλάδα γενικά οι συνθήκες είναι ήπιες και το μόνο "στρες" είναι μικρές αποστάσεις χειμώνα.

Ειδικά για τα Τουοτα πέρασαν νομίζω ~2 χρόνια αφού είχαν έρθει τα πρώτα μοντέλα που ζητούσαν 0W-20 για να φέρουν το λάδι στην Ελλάδα!! Τραγικό?

Επίσης να θυμάστε ότι το αμάξι μπορεί να μη θέλει αλλαγή λαδιού κάθε χρόνο (βάση oil service computer) αλλά κάθε χρόνο θέλει να γίνει έλεγχος ότι όλα λειτουργούν σωστά και ότι δεν έχει χαλαρώσει ή σκιστεί κάτι σε ανάρτηση/μετάδοση, μαζί βέβαια με το τακτικό rotation των ελαστικών.

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, nickolas είπε

Για τα λάδια αξιοποιήστε και τυχόν oil service computer που έχει το αυτοκίνητό σας αφού βεβαιωθείτε ότι είναι στην έξυπνη λειτουργία του. Κρατάει αρχείο στροφές/φορτία/θερμοκρασίες/ώρες λειτουργίας κλπ. και σου λέει πότε να αλλάξεις λάδια. Στην Ελλάδα γενικά οι συνθήκες είναι ήπιες και το μόνο "στρες" είναι μικρές αποστάσεις χειμώνα.

Ειδικά για τα Τουοτα πέρασαν νομίζω ~2 χρόνια αφού είχαν έρθει τα πρώτα μοντέλα που ζητούσαν 0W-20 για να φέρουν το λάδι στην Ελλάδα!! Τραγικό?

Επίσης να θυμάστε ότι το αμάξι μπορεί να μη θέλει αλλαγή λαδιού κάθε χρόνο (βάση oil service computer) αλλά κάθε χρόνο θέλει να γίνει έλεγχος ότι όλα λειτουργούν σωστά και ότι δεν έχει χαλαρώσει ή σκιστεί κάτι σε ανάρτηση/μετάδοση, μαζί βέβαια με το τακτικό rotation των ελαστικών.

Δε θα κράταγα λάδια πάνω απο έτος στο αυτοκίνητο, ακόμα και αν δεν έχει κάνει τα χλμ. Οξειδώνονται. Κατά τα άλλα σε όλα ναι.

  • Like 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, neutrinogr είπε

Τα λέει και εδώ ο φίλος καλύτερα.

 

Ο Άχμεντ είναι ο,τι καλύτερο έχει συμβεί στο youtube σχετικά με την αυτοκίνηση (ή και γενικά), εδώ και πολλά χρόνια. Αξίζει κάθε δευτερόλεπτο.

  • Like 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, MikhailBakurin είπε

Ερώτηση αδαούς: Υπάρχει κάποιο άρθρο - πηγή να διαβάσω αξιόπιστο, όχι ψέκα για τις διαφορές και τα οφέλη που έχουν μεταξύ τους διάφορα λάδια για τους κινητήρες; 

Δεν το έχω ψάξει ποτέ το θέμα, πάω τα αυτοκίνητα σέρβις , κι ό,τι μου βάλουν.

σαν τι ψάχνεις ? Πάντως τα υπερβασικά χαρακτηριστικά xW/xx (πχ 0W30) είναι απλά :

το 0W είναι ρευστότερο σε χαμηλές θερμοκρασίες απο ότι ένα 5W Περιγράφει τη ρευστότητα στις εξωτερικές θερμοκρασίες , δηλαδή την κρύα εκκίνηση.

το 40W είναι πιο παχύρευστο(χοντρό) λάδι απο ένα 30W, 

Περιγράφει τη ρευστότητα στη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα (συνήθως 100C) και δεν έχει σχέση με την εξωτερική . Είτε έχει 5 βαθμούς έξω , είτε 43 , η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα παραμένει ίδια . Τώρα αν το σύστημα ψύξης του κατασκευαστή δεν επαρκεί για να κρατήσει τους 100C , ή βάζει πιο λεπτά λάδια λόγω ρύπων , είναι άλλο θέμα. 

Απλά λόγω ασχετοσύνης , έμεινε η ημιμάθεια απο γενιά σε γενιά "μαστόρων" οτι Ελλάδα βάζουμε χοντρά λάδια γιατί έχουμε ζεστό κλίμα ...Το χοντρότερο λάδι και δεν προστατεύει το μοτέρ μιας και δεν περνά το ίδιο εύκολα απο όλα τα σημεία και ζορίζεις την αντλία λαδιού ...

  • Like 2
Δημοσ.

Το αν το λιπαντικο μενει στα τοιχωματα και καιγεται ειναι περισσοτερο θεμα σχεδιασμου του κινητηρα,παρα του ιδιου του λιπαντικου.Τα συγκεκριμενα τογιοτα ειχαν στα εμβολα μονο δυο οπες επιστροφης,απο που να φυγει πισω στο καρτερ το κακομοιρο το λαδι.Οταν το εμβολο εχει 6 η 8 οπες,φευγει μια χαρα ακομα και το 10w60..Με το 0w20 ειναι πολυ πιο πιθανο να εχεις το αντιστροφο προβλημα(blow by),λογω του πολυ αδυναμου φιλμ(hths 2,4-2,5,-2,6).Επισης δεν ειναι δυνατον εξ ορισμου να βαζεις 0w20 σε καινουριο μοτερ και το ιδιο ιξωδες σε μοτερ με 300.000 χλμ.Καλως η κακώς τα λιπαντικα με τοσο χαμηλό ιξωδες w16,w8 κλπ ειναι μονο για αυτοκινητα με ηλεκτρικη αντλια λαδιου που ψεκαζει φουλ πιεση συνεχεια και μονο για χρηση σπιτι-δουλεια-σουπερ μαρκετ και πισω.Εγω προσωπικα δεν θα εκανα αθηνα-θεσσαλονικη,κατακαλοκαιρο και φορτωμενος με 0w20.Για πίστα δεν το συζηταω καν.Προσωπικη μου αποψη παντα,μην παρεξηγηθω.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, cmaniac είπε

 

Διάβασε την εικόνα που έβαλε ο άνθρωπος για ποιον τυπο λαδιού ο κατασκευαστής αναφέρεται ως RECOMMENDED στο αυτοκίνητο του και ποια αναφέρει ως συμβατά αλλα οχι προτεινόμενα και δε θα αγνοούσα.

δεν αναφερει πουθενα την λεξη συμβατα,λεει προτεινωμενο ιξωδες οπως και σε εμενα,μεσα στην φωτο,ολοι οι κατασκευαστες το λενε αυτο, και μετα σου λενε και τα εναλλακτικα ως συνιστωμενα..ολες οι αντιπροσωπειες στην ελλαδα προτεινουν ενα ιξωδες και λενε οτι αν δεν θες μπορεις να βαλεις καποια ακομα που αναγραφουν στο φυλλαδιογια την ακριβεια χρησιμοποιει την λεξη συνιστωμενα για ολα τα ιξωδη και πουθενα συμβατα.το συνιστωμενο ειναι εγκεκριμενο.

εξηγησα γιατι δινει το 0-20 ,για λογους οικονομιας.συνιστα επισης ,οπως αναφερει στην φωτο λαδι 5-30 η΄χαμηλοτερου ιξωδους,αρα ειναι  εγκεκριμενο και οταν το συνιστα ετσι, ειναι και προτεινομενο.

μην παιζεις με τις λεξεις.ηδη τα κανουν μπαχαλο οι κατασκευαστες και μπερδευουν τον κοσμο.

 

11 ώρες πριν, cmaniac είπε

@Mitsi86 Σε διασταύρωση με την Novitron τσίμπησε φίλος παραεισαγωγη σε Mobil και φυσικά τους το πέταξε στη μούρη και πήρε τα λεφτά του πίσω με τον μαγαζάτορα να τα μασάει. Μπακάληδες.

Στα υβριδικά θέλεις ΑΜΕΣΗ κυκλοφορία, γιατί έχει πολλά start stop και ανύποπτα. Θα τηρούσα το 0w-16 όπου μπορούσα. Προσωπική άποψη.

τι σχεση εχει η παραεισαγωγη με το αν ειναι αχρηστα? εχω βαλει παραεισαγωγη και ηταν μια χαρα.αλλο μαιμου και αλλο παραεισαγωγη.η παραεισαγωγη ειναι νομιμος τροπος στην ευρωπη για αν φερεις ενα προιον,ελευθερο εμποριο.αν δεν συμφωνεις με τον ελληνικο αντιπροσωπο κανεις συμφωνια με την εταιρεια και φερνεις μονος σου ,χωρις μεσαζοντα, το λαδι απευθειας απο το εργοστασιο με δικες σου μεταφορικες.οπως κανουν πολλοι και με τα μεταχειρισμενα η' καινουρια αυτοκινητα απο το εξωτερικο.

εχω δει καστρολ απο ελληνικη αντιπροσωπεια που βγηκε μαιμου και πουλιοταν σε επισημο εμπορο,μεγαλο μαγαζι,.αν καποιος θελει να σου πουλησει μαιμου ,θα το κανει ειτε παραεισαγωγη ειτε απο ελληνικο αντιπροσωπο.ο συγκεκριμενος αγοραζε απο ελληνικη αντιπροσωπεια και το επεξεργαζοταν ξανα σε ελληνικη πολη σε εγκαταστασεις παρανομες.

start stop εχει και το δικο μου και το λειτουργω με 5-30 πανω απο 10 χρονια και ειναι μια χαρα μαυτο το λαδι.

δεν ηθελα να ποσταρω απο δειθνη φορουμ την τεχνικη εξηγηση για την αιτια του προβληματος αυτου του μοτερ για να μην μπαινουμε σε αχρειαστες λεπτομερειες.ανεφερα γενικα οτι ειναι θεμα σχεδιασμου και οχι ιξωδους .

 το εξηγησε ομως το μελος πριν ενα ποστ με λεπτομερειες,ειναι σχεδιαστικο και μονο.

 

17 ώρες πριν, MikhailBakurin είπε

Nαι αυτό εννοείται.

Απλά ρωτάω, αν πχ ο κατασκευαστής προτείνει 2 λάδια, πώς αποφασίζω ποιο είναι καλύτερο για εύρυθμη λειτουργία - οικονομία καυσίμου - μακροβιότητα κινητήρα;

Προσωπικά με ενδιαφέρει ένας σουζούκι κινητήρας 1200 ατμοσφαιρικός του 10-11. Έχει αρχίσει να έχει αυξημένες καταναλώσεις εδώ και κάνα χρόνο (στα 6+, από τα 5,5 που ήταν), και ψάχνομαι μήπως η αιτία είναι στο έλαιο.

οχι δεν ειναι.παντα η ευκολη αιτια ειναι το λαδι.γιατι ειναι και η ευκολη λυση.δες το αρχικο μου ποστ για τα θεματα σχεδιασμου κινητηρα και κακης ποιοτητας μερων του.αν εχει να κανει με το λαδι ,αυτο ειναι να κανεις μεγαλα διαστηματα αλλαγες,μονο αυτο.τιποτα αλλο,εφοσον βαζεις ενα απο τα προτεινωμενα ιξωδη.

Επεξ/σία από mike15
Δημοσ.

Κοίτα μην κάνεις καμία βλακεία, και ακούσεις τα μαστόρια! Θα απαιτήσεις να μπαίνει ό,τι γράφει το βιβλίο του κατασκευαστή!

Δεν ξέρει η TOYOTA, και ξέρει ο μαστρο-Μπάμπης στην εκάστοτε αντιπροσωπεία.

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, katargedon είπε

Το αν το λιπαντικο μενει στα τοιχωματα και καιγεται ειναι περισσοτερο θεμα σχεδιασμου του κινητηρα,παρα του ιδιου του λιπαντικου.Τα συγκεκριμενα τογιοτα ειχαν στα εμβολα μονο δυο οπες επιστροφης,απο που να φυγει πισω στο καρτερ το κακομοιρο το λαδι.Οταν το εμβολο εχει 6 η 8 οπες,φευγει μια χαρα ακομα και το 10w60..Με το 0w20 ειναι πολυ πιο πιθανο να εχεις το αντιστροφο προβλημα(blow by),λογω του πολυ αδυναμου φιλμ(hths 2,4-2,5,-2,6).Επισης δεν ειναι δυνατον εξ ορισμου να βαζεις 0w20 σε καινουριο μοτερ και το ιδιο ιξωδες σε μοτερ με 300.000 χλμ.Καλως η κακώς τα λιπαντικα με τοσο χαμηλό ιξωδες w16,w8 κλπ ειναι μονο για αυτοκινητα με ηλεκτρικη αντλια λαδιου που ψεκαζει φουλ πιεση συνεχεια και μονο για χρηση σπιτι-δουλεια-σουπερ μαρκετ και πισω.Εγω προσωπικα δεν θα εκανα αθηνα-θεσσαλονικη,κατακαλοκαιρο και φορτωμενος με 0w20.Για πίστα δεν το συζηταω καν.Προσωπικη μου αποψη παντα,μην παρεξηγηθω.

Το έχω ξαναγράψει , ένα από τα δυνατότερα μοτερ αυτήν την στιγμή στον κόσμο :

https://en.mercedesassistance.com/m139-engine-turbocharged-brilliance/

Το M139 έχει σχεδιαστεί να δουλεύει με 0-20 . Όσοι έβαλαν κάτι διαφορετικό από το λαδι που σχεδιαστήκε από την Mercedes ,πολύ απλα το πηραν στα χερια…

Ο κατασκευαστής ξέρει πολύ καλά τι λαδι χρειάζεται ο κινητήρας και οποιαδήποτε , αλλαγή απο την αρχική σχεδίαση είναι απλα καταστροφική. Δεν καταλαβαίνω προς τι ο φόβος με το ιξώδες και το hths. Λαδια σαν τα   0-8  που χρησιμοποιούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα , χρησιμοποιούνται από την αεροπορική και βαριά βιομηχανία χρόνια , σε αέριο στροβίλους, τουρμπίνες, κ.α.Παρόμοιο ιξώδες με το 0-8 έχουν και τα λαδια που χρησιμοποιούνται στους δίχρονους κινητήρες που γίνεται μίξη με την βενζίνη.
Δεν είναι απαραίτητο ότι η λιπαντικη μεμβρανη , θα χαθεί με χαμηλό ιξώδες ή hths. Ίσως η χοντρη λιπαντική μεμβράνη που δεν αναενωνεται εύκολα να δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από μια λεπτή που κυκλοφορεί συνέχεια, απαγωντας την θερμότητα.

Τέλος πάντων , δεν νομίζω ότι ειμαστε σε θέση με τις μικρές και μπακαλίστικες γνώσεις που έχουμε να κρίνουμε , κάποια τεχνολογια που έχει δημιουργηθεί για κάποιο λόγο ,από κάποιους πιο εξειδικευμένους από εμάς….

 

Επεξ/σία από atheatos
  • Like 1
Δημοσ.
Στις 23/2/2025 στις 10:06 ΠΜ, Mitsi86 είπε

 

Καλημέρα παιδιά!! Έχω αγοράσει πρόσφατα ένα μεταχειρισμένο Toyota aygo του 12.  Επειδή είμαι νέος σχετικά με τα αυτοκίνητα. Ο προβληματισμός μου είναι ο εξής: στο βιβλιαράκι της εταιρίας γράφει στα προτεινόμενα λάδια το 0w20 και αν μπει πχ 5w30 , στην επόμενη αλλαγή να μπει οπωσδήποτε πάλι 0w20 λάδι.  
Η απορία  μου λοιπόν είναι η εξής: όπου πήγα για να ρωτήσω να μου λυθεί η απορία σε 5 διαφορετικά συνεργεία πήγα αλλά και στην επίσημη αντιπροσωπεία της Toyota , μου είπαν  βάζεις 10w40 λάδι, εδώ είμαστε Ελλάδα ας λέει το βιβλιαράκι κ εμείς αυτό βάζουμε σε όλα τα αυτοκίνητα μας . 
 

το 10w40 δεν το γράφει καν στο βιβλιαράκι της Toyota γράφει 0w20, 0w40, 5w30, 5w40 .  Αν κάποιος ξέρει και θέλει να πει την γνώμη του σας ευχαριστώ πολύ 

Λάδι μηδέν βάζεις όταν το αμάξι είναι καινούριο. Όσο περνάνε τα χρόνια, τα μηχανικά μέρη τρίβονται μεταξύ τους, δημιουργείτε κενό, και χρειάζεται πιο παχύ λάδι για να έχεις σωστή λίπανση

  • Like 1
  • Confused 1
  • Haha 2
Δημοσ.

5w30 σε 30 διαφορετικά οχήματα με 1KR κινητήρα απο το 2010 [ενοικιαζόμενα]. Το ίδιο και στα ιαπωνέζικα ξαδερφάκια [Pixo-Celerio-Alto κλπ]

Παρόλο που πολλές εταιρίες το έχουν γυρίσει σε 0w, προσωπικά συνεχίζω με 5w και προς το παρόν φαίνεται να επιβεβαιώνομαι.

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, atheatos είπε

Το έχω ξαναγράψει , ένα από τα δυνατότερα μοτερ αυτήν την στιγμή στον κόσμο :

https://en.mercedesassistance.com/m139-engine-turbocharged-brilliance/

Το M139 έχει σχεδιαστεί να δουλεύει με 0-20 . Όσοι έβαλαν κάτι διαφορετικό από το λαδι που σχεδιαστήκε από την Mercedes ,πολύ απλα το πηραν στα χερια…

Ο κατασκευαστής ξέρει πολύ καλά τι λαδι χρειάζεται ο κινητήρας και οποιαδήποτε , αλλαγή απο την αρχική σχεδίαση είναι απλα καταστροφική. Δεν καταλαβαίνω προς τι ο φόβος με το ιξώδες και το hths. Λαδια σαν τα   0-8  που χρησιμοποιούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα , χρησιμοποιούνται από την αεροπορική και βαριά βιομηχανία χρόνια , σε αέριο στροβίλους, τουρμπίνες, κ.α.Παρόμοιο ιξώδες με το 0-8 έχουν και τα λαδια που χρησιμοποιούνται στους δίχρονους κινητήρες που γίνεται μίξη με την βενζίνη.
Δεν είναι απαραίτητο ότι η λιπαντικη μεμβρανη , θα χαθεί με χαμηλό ιξώδες ή hths. Ίσως η χοντρη λιπαντική μεμβράνη που δεν αναενωνεται εύκολα να δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από μια λεπτή που κυκλοφορεί συνέχεια, απαγωντας την θερμότητα.

Τέλος πάντων , δεν νομίζω ότι ειμαστε σε θέση με τις μικρές και μπακαλίστικες γνώσεις που έχουμε να κρίνουμε , κάποια τεχνολογια που έχει δημιουργηθεί για κάποιο λόγο ,από κάποιους πιο εξειδικευμένους από εμάς….

 

Οντως εχουμε μπακαλιστικες γνωσεις,απλα η διαφορα ειναι οτι στην αεροπορικη βιομηχανια χρησιμοποιούνται μονο synthetic-esters oils,που δεν ειναι προσβασιμα απο εμας ,εχουν βαση την σιλικονη και οχι τον ανθρακα c20-50,ουτε εχουν καμια σχεση με τα λιπαντικα των αυτοκινητων.Δεκαπεντε χρονια τα εφαγα στη μαπα...για το m139 εγω ειδα οτι η mercedes προτεινει 0w40(δεν το εψαξα και παρα πολυ).Οσο για το hths,θα το πω στον ακατανομαστο οτι το ειπες 🤣

Δημοσ.

Βαζουμε παντα οτι προτεινει ο κατασκευαστης , αλλά αναλογα και με την χρηση . Αλλο ιξωδες θα βαλει αυτος που κανει 1 χλμ και το σβηνει και αλλο αυτος που κανει ταξιδια με ταπα γκαζι. Οσο για τις θερμοκρασιες που δεν ανεβαζει το λιπαντικο γιατι κρυωνει απο το ψυκτικο του κινητηρα , πηγαινετε ταπα μια αναβαση μισης ωρας και κοιταξτε ποσους βαθμους εχει φτασει το λαδι 

  • Like 1
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, katargedon είπε

Οντως εχουμε μπακαλιστικες γνωσεις,απλα η διαφορα ειναι οτι στην αεροπορικη βιομηχανια χρησιμοποιούνται μονο synthetic-esters oils,που δεν ειναι προσβασιμα απο εμας ,εχουν βαση την σιλικονη και οχι τον ανθρακα c20-50,ουτε εχουν καμια σχεση με τα λιπαντικα των αυτοκινητων.Δεκαπεντε χρονια τα εφαγα στη μαπα...για το m139 εγω ειδα οτι η mercedes προτεινει 0w40(δεν το εψαξα και παρα πολυ).Οσο για το hths,θα το πω στον ακατανομαστο οτι το ειπες 🤣

https://www.ecstuning.com/b-genuine-mercedes-benz-parts/m139-genuine-oil-service-kit-0w-20/m139oilservicekt/
 

Ψάξε καλύτερα για το M139( όχι από ψεκασμένους σε Reddit και αλλά forum)και δες τι ιξώδες είχαν τα λαδια που έφαγες στην μάπα. Aν αυτά τα λαδια που έφαγες στην μάπα κάποια στιγμή εμφανιστούν και στα αυτοκίνητα , μην απορρήσεις…

Δεν είναι σωστό να χρησιμοποιούμαι το forum για προσωπικές αντιπαραθέσεις. Σε περίπτωση που ενοχλείται κάποιος έχει δικαίωμα να αγνοήσει και να πάει παρακάτω. Καλό ειναι να το ξεπεράσεις ….

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...