Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
45 λεπτά πριν, kurkosdr είπε

Και με τι είσαι ενεργειακά ανεξάρτητος; Σου εξήγησαν οι άλλοι ότι η βιομάζα δεν επαρκεί ούτε για ζήτω.

? αστείρευτη είναι...

  • Απαντ. 105
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.
2 ώρες πριν, manolis940 είπε

Και η νοοτροπία να αλλάξει, αξίζει; Πόσες πρώτες ύλες για βιοαέριο να παράξει η αγροτική μονάδα και δε οι μικρές που έχουμε εδώ στην Ελλάδα πόσο βιοαέριο να παράξει και πόσο αυτό στην τελική θα πουληθεί και τι θα βάλει και ο αγρότης ή ο κτηνοτρόφος στην τσέπη του από αυτό;

Θα καταναλώσει το βιοαέριο; Το βλέπω απ' την μία αλλά από την άλλη μία μονάδα μεταποίησης πέραν απ' την τεχνογνωσία που χρειάζεται για την λειτουργία της χρειάζεται πολλά χρήματα και χώρο. Απ' την άλλη ένα ηλεκτρικό τρακτέρ και μία εγκατάσταση Φ/Β πάνελ δεν χρειάζεται περισσότερο χώρο απ' ότι έχεις ήδη. Τα Φ/Β στην ταράτσα της οροφής σου, οι μπαταρίες και τα inverter να πιάσουν ένα τετραγωνικό; Και σαν επένδυση είναι πολλαπλά υποδεέστερη από μία μονάδα βιοαερίου.

Τέλος υπάρχει και η λύση της διανομής του βιοαερίου είτε στην ίδια του την μορφή είτε σε κάποια άλλη μορφή όπως ηλεκτρική. Το πρώτο απαιτεί ένα βυτιοφόρο για κάτι τέτοιο το δεύτερο απαιτεί διαφορετική εγκατάσταση για 3η μεταποίηση (απόβλητα - βιοαέριο - ρεύμα ) μεγαλύτερες απώλειες και ακριβά δίκτυα διανομής.

Δεν βρίσκω τρόπο η λύση αυτή να γίνει με κάποιο τρόπο βιώσιμη και όλο θα υπάρχουν εμπόδια που δεν θα μπορούν να ξεπεραστούν και αυτά δεν θα βασίζονται απλώς στην νοοτροπία.

Όχι δεν θα καταναλώσει το βιοαερίο. Θα το κάψει σε κινητήρα εσωτερικής καύσεως και θα παράξει ρεύμα. 

Το ρεύμα θα πάει όλο στο δίκτυο. ΔΕν θα πληρώσει τίποτα για τον εξοπλισμό, θα τον πάρει με χρησιδάνειο. 

Όλος ο εξοπλισμός είναι μέσα σε ένα  container 40ft. Αυτός είναι όλος ο χωρος που χρειάζεται.

Ο κτηνοτρόφος θα απαλλαγεί από τα απόβλητα των ζώων του, που αλλιώς θα έπρεπε να πληρώσει για να πάρουν, και θα εισπράτει (ένα μέρος) από την αξία του παραγόμενου ρεύματος.  Το μόνο που έχει να κάνει είναι να "ταΐζει" τον εξοπλισμό με απόβλητα.  Το μοναδικό προαπαιτούμενο είναι να μπορέσει να πάρει όρους σύνδεσης με τον ΔΕΔΔΗΕ.

Δεν υπάρχουν εμπόδια παρά μόνο  η νοοτροπία. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, kurkosdr είπε

Πρώτα απ'όλα οτιδήποτε φτιάξει η VW δεν θα το φτιάξει για την αγορά της Ελλάδας. Ίσως το φέρει Ελλάδα αλλά δεν θα το φτιάξει για την αγορά της Ελλάδας.

Δεύτερον από αυτά τα €20.000 πρέπει να αφαιρέσεις τα λεφτά που θα γλιτώσεις σε βενζίνες αν το φορτίζεις σπίτι. Ξέρω, εσείς μένετε σε πολυκατοικία της αντιπαροχής που δεν έχει πάρκινγκ, και ίσως να μένουν και μερικοί Γερμανοί σε παρόμοιες πολυκατοικίες. Μαντέψτε: Ούτε για εσάς ούτε γι'αυτούς τους Γερμανούς το φτιάχνει. Το φτιάχνει γι'αυτούς που έχουν πρόσβαση σε πάρκινγκ και μπορούν να τραβήξουν μια βασική παροχή 230volt να το φορτίζουν το βράδυ.

Τώρα τι θα γίνει με εσάς που δεν έχετε πρόσβαση σε πάρκινγκ; Πολύ απλά κάποια ημέρα θα κοπεί η εισαγωγή αργού πετρελαίου λόγω της πολιτικής net zero και θα σας πουλήσουν πανάκριβο e-fuel για το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο σας. Και όποιος αντέχει να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πάρει και όποιος δεν αντέχει πολύ απλά δεν θα έχει αυτοκίνητο. Μετά θα ψηφίσετε κάποιον κλόουν που θα σας υποσχεθεί ότι θα φέρει πίσω την κανονική βενζίνη με ένα νόμο και ένα άρθρο, αυτός όταν ανέβει στην εξουσία θα κάνει ο,τι και οι προηγούμενοι και εκεί θα τελειώσει όλη η ιστορία.

Τώρα όσον αφορά την είδηση, να δούμε αν τα €20.000 θα είναι πραγματικά, και αν είναι κανονική τιμή ή αν περιλαμβάνει επιδοτήσεις κλπ που δεν τις δικαιούνται όλοι. Γιατί πολύ κατασκευαστές έχουν υποσχεθεί ηλεκτρικό σε τιμή βενζινοκίνητου αλλά δεν το έχουμε δει να συμβαίνει.

Φίλε στο είπαν και παραπάνω . Εκτός από Βόρειες χώρες μη νομίζεις πως η υπόλοιπη Ευρώπη που αποτελεί και την πλειοψηφία είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα από την  Ελλάδα και δεν μπορεί ένα 20-30% να καθορίζει το μέλλον του 70%.Οι Γερμανοί βλέπουν καθημερινά να χάνουν τη μπάλα και σαν τον πνιγμένο προσπαθούν να πιαστούν από τα μαλλιά τους. Θα βγάλουν λέει σε δύο χρόνια ένα ηλεκτρικό κουβά πόλης που την Ελλάδα θα κοστίζει 25-20 κ . Εκαι;;;  Χεστηκε η φοράδα στο αλώνι.

Κατεβείτε από το συννεφάκι κάποιοι και δείτε την ωμή πραγματικότητα.

Επεξ/σία από papoys1
Δημοσ.

Να ενημερώσω πως υπάρχει το θέμα για την ηλεκτροκίνηση 

στο οποίο έχουν απαντηθεί όλες οι παραπάνω ατεκμηρίωτες θέσεις σχετικά το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Απλά οι ίδιοι αρνητές μπήκαν σε ένα νέο θέμα και είπαν να το γεμίσουν με έωλα επιχειρήματα καθώς στο παραπάνω νήμα έχουν πάρει δεκάδες φορές τις απαντήσεις τους. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.

Οτι και να κάνει η VW δεν μπορει να ανταγωνιστεί τους Κινέζους με τίποτα, έχει υψηλό εργασιακό και ενεργειακό κόστος. Η χρυσή βιομηχανική εποχή της Γερμανίας έχει τελειώσει. Μακρά περίοδος ύφεσης θα υπάρξει (ήδη υπάρχει). Όσοι έχουν γνώσεις οικονομικών το γνωρίζουν αυτό ήδη.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
7 hours ago, kurkosdr said:

Πρώτα απ'όλα οτιδήποτε φτιάξει η VW δεν θα το φτιάξει για την αγορά της Ελλάδας. Ίσως το φέρει Ελλάδα αλλά δεν θα το φτιάξει για την αγορά της Ελλάδας.

Δεύτερον από αυτά τα €20.000 πρέπει να αφαιρέσεις τα λεφτά που θα γλιτώσεις σε βενζίνες αν το φορτίζεις σπίτι. Ξέρω, εσείς μένετε σε πολυκατοικία της αντιπαροχής που δεν έχει πάρκινγκ, και ίσως να μένουν και μερικοί Γερμανοί σε παρόμοιες πολυκατοικίες. Μαντέψτε: Ούτε για εσάς ούτε γι'αυτούς τους Γερμανούς το φτιάχνει. Το φτιάχνει γι'αυτούς που έχουν πρόσβαση σε πάρκινγκ και μπορούν να τραβήξουν μια βασική παροχή 230volt να το φορτίζουν το βράδυ.

Τώρα τι θα γίνει με εσάς που δεν έχετε πρόσβαση σε πάρκινγκ; Πολύ απλά κάποια ημέρα θα κοπεί η εισαγωγή αργού πετρελαίου λόγω της πολιτικής net zero και θα σας πουλήσουν πανάκριβο e-fuel για το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο σας. Και όποιος αντέχει να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πάρει και όποιος δεν αντέχει πολύ απλά δεν θα έχει αυτοκίνητο. Μετά θα ψηφίσετε κάποιον κλόουν που θα σας υποσχεθεί ότι θα φέρει πίσω την κανονική βενζίνη με ένα νόμο και ένα άρθρο, αυτός όταν ανέβει στην εξουσία θα κάνει ο,τι και οι προηγούμενοι και εκεί θα τελειώσει όλη η ιστορία.

Τώρα όσον αφορά την είδηση, να δούμε αν τα €20.000 θα είναι πραγματικά, και αν είναι κανονική τιμή ή αν περιλαμβάνει επιδοτήσεις κλπ που δεν τις δικαιούνται όλοι. Γιατί πολύ κατασκευαστές έχουν υποσχεθεί ηλεκτρικό σε τιμή βενζινοκίνητου αλλά δεν το έχουμε δει να συμβαίνει.

Σκληρά λόγια μεν, αληθινά δε😀.

Βέβαια εξίσου σκληρό αλλά αληθινό είναι ότι η VW έπαψε από καιρό να είναι η μάρκα που πουλάει "μούρη", και το πολύ μικρό κοινό που ακόμα ισχύει αυτό, δεν αγοράζει ούτε ηλεκτρικά ούτε γενικά ακριβά αυτοκίνητα.

Η θα κατέβουν στη "λαϊκή" με Κινέζους, κορεάτες, Τέσλα κλπ, ή αν νομίζουν ακόμα ότι έχουν ντελικατεσεν, απλά θα φάνε κι άλλο στραπατσο, μη αναστρέψιμο.

Δημοσ.
6 hours ago, korakios said:

φαν πέτυχα ? 😂 το προσπερνάω ...

όχι φυσικά , και εννοείται είμαι κατά τέτοιας παραγωγής

απο τα απόβλητα κτηνοτροφίας και γεωργίας μπορείς να μαζέψεις βιοαέριο . Ακόμα και απο τις αποχετεύσεις αν υπάρχει δομή ... υπάρχει άφθονο αλλά θέλει πλάνο και όχι ευκαιριακά ...

Και αυτό γίνεται αλλά καλύπτει περίπου 10 με 15 % τον αναγκών σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, σε όλες αυτές η περιπτώσεις η ζήτηση κατά πολύ ξεπερνάει την μέγιστη παραγωγή που μπορεί να έχει

Δημοσ.
5 ώρες πριν, korakios είπε

Δεν πουλάς καύσιμο που χρειάζεσαι (όπως κάποια χρόνια πριν) , Το αφήνεις για καβάνζτα απο τη στιγμή που δεν έχεις γίνει εξαγωγέας φυσικού αερίου .

νομίζεις ότι θα σταματήσει ο ιδιοκτήτης των ορυχείων την παραγωγή και θα τα κλεισει για να έχουμε καβάτζα λιγνίτη μήπως και αλλάξει η ενεργειακή πολιτική της ελλάδας στο μέλλον;

Δημοσ.
8 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

Δεν έχει άδικο. Εχουμε χασει το νοημα των λεξεων. Ενα τερμα απλο,μικρο, ηλεκτρικο αμαξι οταν κοστιζει 20κ δεν ειναι φθηνο, ουτε καν προσιτο, ακριβο ειναι. Προσιτο ειναι κατι που κοστιζει οσο το πιο φθηνο βενζινης δηλαδη βαρια 15κ.

τα παράπονα στην ΕΕ γιατί πλέον με τα συστήματα που έχει επιβάλει η ΕΕ συν τους ρύπους δεν συμφέρει να φτιαχτούν φθηνότερα αυτοκίνητα.

Δημοσ.
5 ώρες πριν, kurkosdr είπε

Δεν τον "δίνουμε", τον πουλάμε, και είναι επειδή ορισμένες χώρες δεν έχουν πολλά αποθέματα λιγνίτη στο έδαφος τους και δεν φτάνουν το όριο ρύπων (πάνω από το οποίο ο λιγνίτης καθίσταται ασύμφορος λόγω τελών ρύπων) με τα τοπικά τους αποθέματα.

Τέλος πάντων, αυτά που διάβασα στις τελευταίες 2 σελίδες επιβεβαιώνουν αυτό που είπα στο αρχικό μου ποστ: το 2050 θα είμαστε πάλι τελευταίοι με διαφορά ως η χώρα που θα κινείται ακόμα κυρίως με βενζινοκίνητα σαπακια, και όταν καταργηθεί η συμβατική βενζίνη και αντικατασταθεί με πανάκριβο e-fuel (που στις κανονικές χώρες θα προορίζεται για ιστορικά αυτοκίνητα κλπ) ο μέσος Έλληνας πάλι θα βλέπει συνομωσίες εναντίον της χώρας του και θα μερακλώνει με υποσχέσεις του στυλ "κρατικοποίηση των εταιριών που παράγουν το e-fuel  με ένα νόμο και ένα άρθρο". Με τις υγείες μας και περαστικά από τώρα...

Μιλάμε για 25 χρόνια από τώρα όμως, έψαχνα να βρω στοιχεία για τα ποσοστά διείσδυσης στις άλλες χώρες αλλά δεν υπάρχουν αναλυτικά  ή δεν είναι εύκολα προσβάσιμα, πάντως φαίνεται ότι μόλις το 15% των νέων αγορών κάπου είναι ηλεκτρικά και κάποιες συγκεκριμένες χώρες είναι που έχουν πολύ μεγάλα ποσοστά ανεβάζοντας τον μ.ο. 

Για την Ελλάδα πάντως  με τους αραιούς σταθμούς φόρτισης, την έλλειψη πάρκινγκ, τις τρέχουσες τιμές των αυτοκινήτων η λογική επιλογή δεν είναι ηλεκτρικό. Ακόμα και τώρα να πάρεις αυτοκίνητο καινούριο πόσα χρόνια θα το έχεις, 15-20-25; Μελλοντικά πράγματι ίσως η συμφέρουσα επιλογη΄να είναι τα ηλεκτρικά, τώρα όμως όχι, όχι για όλους τουλάχιστον. 

Ακόμα και στο σπίτι να φορτίζεις αν δεν έχεις φωτοβολταϊκά δικά σου αμφιβάλλω κατά πόσο κάνεις απόσβεση, βλέπω τις τιμές του πόσο κοστίζει το ρεύμα και βλέπω να μην λογαριάζεται πουθενά το συνολικό κόστος ρεύματος που να λογαριάζει και τις χρεώσεις του δικτύου.  Ίσως σε μερικά χρόνια με τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των συμβατικών αυτοκινήτων και στις τιμές των καυσίμων να αξίζει η αγορά, τώρα θεωρώ όχι για τους περισσσότερους. 

  • Like 2
Δημοσ.
5 hours ago, kurkosdr said:

Δεν τον "δίνουμε", τον πουλάμε, και είναι επειδή ορισμένες χώρες δεν έχουν πολλά αποθέματα λιγνίτη στο έδαφος τους και δεν φτάνουν το όριο ρύπων (πάνω από το οποίο ο λιγνίτης καθίσταται ασύμφορος λόγω τελών ρύπων) με τα τοπικά τους αποθέματα.

Τέλος πάντων, αυτά που διάβασα στις τελευταίες 2 σελίδες επιβεβαιώνουν αυτό που είπα στο αρχικό μου ποστ: το 2050 θα είμαστε πάλι τελευταίοι με διαφορά ως η χώρα που θα κινείται ακόμα κυρίως με βενζινοκίνητα σαπακια, και όταν καταργηθεί η συμβατική βενζίνη και αντικατασταθεί με πανάκριβο e-fuel (που στις κανονικές χώρες θα προορίζεται για ιστορικά αυτοκίνητα κλπ) ο μέσος Έλληνας πάλι θα βλέπει συνομωσίες εναντίον της χώρας του και θα μερακλώνει με υποσχέσεις του στυλ "κρατικοποίηση των εταιριών που παράγουν το e-fuel  με ένα νόμο και ένα άρθρο". Με τις υγείες μας και περαστικά από τώρα...

Τσάμπα κουβέντα κάνεις γέροντα, μας μιλάς περί ενός γεγονότος που είναι βέβαιο ότι θα συμβεί, δεν ανοίξαμε την συζήτηση γιατί ελπίζαμε σε κάτι άλλο, άλλωστε έχουμε τον παλαιότερο στολο της Ευρώπης 😄

Δημοσ.
47 minutes ago, apostolis81 said:

Οτι και να κάνει η VW δεν μπορει να ανταγωνιστεί τους Κινέζους με τίποτα, έχει υψηλό εργασιακό και ενεργειακό κόστος. Η χρυσή βιομηχανική εποχή της Γερμανίας έχει τελειώσει. Μακρά περίοδος ύφεσης θα υπάρξει (ήδη υπάρχει). Όσοι έχουν γνώσεις οικονομικών το γνωρίζουν αυτό ήδη.

Όλα γίνονται. Εάν επιδοτηθεί η παραγωγή Ευρωπαϊκών και παραμείνει ο φόρος εισαγωγής Κινεζικών, οι τιμές θα εξισωθούν.

Σαφώς το κινεζικό θα είναι φθηνότερο και το Ευρωπαϊκό ακριβότερο, αλλά λόγω της πολιτικής, θα έρχονται στην ίδια τιμή στον Ευρωπαίο πολίτη.

8 hours ago, StavrosD said:

Γνωρίζει κανείς αν η VW προβλέπει ετήσιο σέρβις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Είναι στα 2 χρόνια, δεν είναι σέρβις, ένας έλεγχος είναι.

  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...