Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η Boom Supersonic έγραψε ιστορία την Τρίτη όταν το πειραματικό αεροσκάφος XB-1 έσπασε το φράγμα του ήχου, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην εμπορική υπερηχητική αεροπορία.

Σε μια ιστορική στιγμή για την εμπορική αεροπορία, το πειραματικό αεροσκάφος XB-1 της Boom Supersonic κατάφερε να σπάσει το φράγμα του ήχου τρεις φορές πάνω από την έρημο της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, το αεροσκάφος έφτασε ταχύτητα Mach 1.122, με πιλότο τον πρώην αξιωματικό του Αμερικανικού Ναυτικού, Tristan "Geppetto" Brandenburg.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Boom Supersonic, Blake Scholl, δήλωσε χαρακτηριστικά: "Μια μικρή ομάδα ταλαντούχων και αφοσιωμένων μηχανικών πέτυχε κάτι που προηγουμένως απαιτούσε κυβερνήσεις και δισεκατομμύρια δολάρια."


Το XB-1 αποτελεί πρωτότυπο σε κλίμακα ενός τρίτου του μελλοντικού εμπορικού αεροσκάφους Overture. Τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του Overture περιλαμβάνουν ταχύτητα πλεύσης Mach 1.7 και μέγιστη ταχύτητα Mach 2.2, με εμβέλεια 7.200 χιλιομέτρων και χωρητικότητα 55 επιβατών.

Η επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση αποτελεί το αποκορύφωμα 11 επιτυχημένων δοκιμών από τον Μάρτιο του 2024. Το XB-1 επικύρωσε πολλές βασικές τεχνολογίες που θα ενσωματωθούν στο Overture, συμπεριλαμβανομένων των συνθέτων υλικών από ανθρακονήματα, της ψηφιακής ενίσχυσης σταθερότητας και των υπερηχητικών εισαγωγών αέρα.

Η εταιρεία συνεργάζεται με την Florida Turbine Technologies για τον σχεδιασμό του κινητήρα Symphony, την GE Additive για συμβουλευτικές υπηρεσίες προσθετικής κατασκευής και την StandardAero για τη συντήρηση.

Η εμπορική ανταπόκριση είναι ήδη σημαντική, με την Boom Supersonic να έχει λάβει 130 παραγγελίες και προ-παραγγελίες από την American Airlines, United Airlines και Japan Airlines. Το 2024, η εταιρεία ολοκλήρωσε την κατασκευή του "Superfactory" στο Greensboro της Βόρειας Καρολίνας, με δυνατότητα παραγωγής 66 αεροσκαφών Overture ετησίως.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την αναβίωση της υπερηχητικής εμπορικής αεροπορίας, που είχε σταματήσει με το Concorde και το Tupolev στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η Boom Supersonic στοχεύει στην παράδοση των πρώτων αεροσκαφών πριν το τέλος της δεκαετίας.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.
7 minutes ago, mariosraptor84 said:

Οκ όλα. Την πρωτοπορία προσπαθώ να δω για τεχνολογικό επίτευγμα 50+ ετών. 

Θεωρητικά - δεν θα βρωμάει όπως το Concorde, δεν θα χαλάει όπως το Concorde, δεν θα σκοτώνει τους επιβάτες του όπως το Concorde και

Quote

"Μια μικρή ομάδα ταλαντούχων και αφοσιωμένων μηχανικών πέτυχε κάτι που προηγουμένως απαιτούσε κυβερνήσεις και δισεκατομμύρια δολάρια."

Για το Tupolev Tu-144 δεν θα σχολιάσουμε καν, μπήκε στο χρονοντούλαπο των επιτυχημένων αποτυχιών της ιστορίας.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, csontheline είπε

Θεωρητικά - δεν θα βρωμάει όπως το Concorde, δεν θα χαλάει όπως το Concorde, δεν θα σκοτώνει τους επιβάτες του όπως το Concorde και

Fun fact.
Σιδερένια λάμα που αποκολλήθηκε από αεροσκάφος της BOEING που είχε απογειωθεί νωρίτερα και βρισκόταν πεσμένη στον διάδρομο απογείωσης ήταν η αιτία που προκάλεσε το ατύχημα με την πτώση του Concorde.

Να τα λέμε και αυτά.

Κατά τα άλλα, οκ.
Μια χαρά φαίνεται το εγχείρημα αρκεί να σιγουρευτούνε ότι το νέο αεροσκάφος δεν θα χάνει πορτοπαράθυρα στον αέρα.

Επεξ/σία από dpolal
  • Like 15
  • Thanks 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, mariosraptor84 είπε

Οκ όλα. Την πρωτοπορία προσπαθώ να δω για τεχνολογικό επίτευγμα 50+ ετών. 

Ειναι το πρώτο αεροσκάφος κατασκευασμένο απο ιδιώτες για εμπορικό σκοπό που σπάει το φράγμα του ήχου. 

Όλα τα άλλα που έχουν σπάσει το φράγμα του ήχου ειναι αποτέλεσμα κρατικών project της πχ πολεμικής αεροπορίας, ΝΑSA,DARPA ή αντίστοιχες κρατικές οντότητες ακόμη και το Concorde ειναι συμπαραγωγή μεταξύ κυβερνήσεων αγγλίας και γαλλίας.

Το αεροσκάφος του θέματος ειναι αποτέλεσμα της προσπάθειας 5 ιδιωτών με CEO ένα πρώην στέλεχος της amazon.

Βέβαια εγώ όσο cool και να ακούγεται εγώ δεν ειμαι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος γιατί ειναι ιδιαίτερα θορυβώδη τέτοια αεροσκάφη οπότε θα ειναι ένα πρόβλημα η ηχορύπανση του επίσης ειναι πιο απαιτητική η συντήρηση τους μιας και έχουν μεγαλύτερες φθορές που τα καθιστά και πιο επισφαλή... 





 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

Είδα να το συνοδεύουν μαχητικά F5-Tiger και Mirage F1 και μου έφερε μνήμες του παρελθόντος. Τότε που έσκιζαν περήφανα στον ελληνικό ουρανό.

Ειδικά το F5 ήτανε ένα ελαφρύ μαχητικό χαμηλού κόστους συντήρησης και ενώ δεν είμαι ειδικός για να εκφέρω άποψη, θα μπορούσε ίσως να παρέχει ακόμα κάποιες υπηρεσίες, όχι βέβαια στο πεδίο της μάχης.

  • Like 1
Δημοσ.

Η τιμή θα είναι απαγορευτική σίγουρα για πάρα πολλά χρόνια ακόμα οπότε το business model δεν νομίζω να αποδώσει. Ο κόσμος πλέον ψάχνει όλο και φθηνότερα εισιτήρια και δεν τον νοιάζει και να μπει με τις χειραποσκευές. Για αυτό έχουν πέσει πολύ και οι υπηρεσίες business class, first class κλπ. Δεν θα πληρώσει ο μέσος άνθρωπος 3-4 φορές το κανονικό εισιτήριο για να γλιτώσει 3 ή 4 ή 5 ώρες ταξίδι.

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, charalampos21 είπε

Η τιμή θα είναι απαγορευτική σίγουρα για πάρα πολλά χρόνια ακόμα οπότε το business model δεν νομίζω να αποδώσει. Ο κόσμος πλέον ψάχνει όλο και φθηνότερα εισιτήρια και δεν τον νοιάζει και να μπει με τις χειραποσκευές. Για αυτό έχουν πέσει πολύ και οι υπηρεσίες business class, first class κλπ. Δεν θα πληρώσει ο μέσος άνθρωπος 3-4 φορές το κανονικό εισιτήριο για να γλιτώσει 3 ή 4 ή 5 ώρες ταξίδι.

Σωστό. Όμως αυτά τα τζετ απευθύνονται σε κοινό που δεν ανήκουν οι μέσοι ανθρώποι.

  • Like 5
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, charalampos21 είπε

Η τιμή θα είναι απαγορευτική σίγουρα για πάρα πολλά χρόνια ακόμα οπότε το business model δεν νομίζω να αποδώσει. Ο κόσμος πλέον ψάχνει όλο και φθηνότερα εισιτήρια και δεν τον νοιάζει και να μπει με τις χειραποσκευές. Για αυτό έχουν πέσει πολύ και οι υπηρεσίες business class, first class κλπ. Δεν θα πληρώσει ο μέσος άνθρωπος 3-4 φορές το κανονικό εισιτήριο για να γλιτώσει 3 ή 4 ή 5 ώρες ταξίδι.

Συμφωνώ με όλα όσα αναφέρεις αλλά δεν θεωρώ ότι στόχος της εταιρείας είναι το ευρύ κοινό. Μάλλον απευθύνεται στους λίγους, που έχουν τα χρήματα να πληρώσουν όσο-όσο για ένα γρήγορο ταξίδι και πιθανολογώ ότι θα αγοράσουν κιόλας το συγκεκριμένο αεροπλάνο. Άλλωστε είναι γνωστό πως όσο ανεβαίνει η ταχύτητα του αεροσκάφους τα έξοδα της πτήσης εκτοξεύονται!

Δημοσ.

Το πρόβλημα τις υπερηχητικές πτήσεις δεν είναι ότι φεύγουν ...πορτοπαράθυρα όπως με το Concorde, αλλά ότι είναι εξαιρετικά ασύμφορες λόγω υπερβολικής κατανάλωσης καυσίμου. Και εκεί οφείλεται η παταγώδης αποτυχία του Concorde. 

Δεν βλέπω στο άρθρο πως κατάφεραν και μετρίασαν το θέμα της αποδοτικότητας. 

Δημοσ.

Περισσότερο εντύπωση μου κάνει πως δημιουργούνται κάποιες εταιρίες καθώς και τι σκοπό (πραγματικά) έχουν...

Κάτι startup accelerator , κάτι incubation programm , κάτι funded απο δω funded απο κει βλέπεις στις πληροφορίες......

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...