Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η Citroën εξετάζει την αναβίωση του θρυλικού μοντέλου 2CV, περισσότερα από τρεις δεκαετίες μετά το τέλος της παραγωγής του κλασικού αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Autocar, η Citroën βρίσκεται στα πρώιμα στάδια σχεδιασμού ενός διαδόχου του εμβληματικού 2CV, του αυτοκινήτου που πιστώνεται ευρέως με τη μαζική κινητοποίηση της μεταπολεμικής Γαλλίας. Ανώτερη πηγή της εταιρείας επιβεβαίωσε ότι οι προκαταρκτικές σχεδιαστικές εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη, αν και το έργο είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο.

Η είδηση αυτή σηματοδοτεί μια αλλαγή στάσης από την Citroën, η οποία στο παρελθόν είχε αρνηθεί οποιαδήποτε πρόθεση επαναφοράς του διάσημου μοντέλου. Όπως αναφέρει το Autocar, η αλλαγή πλεύσης φαίνεται να προκλήθηκε από την επιτυχία του ρετρό-εμπνευσμένου Renault 5 και την ανταγωνιστική τιμή εκκίνησής του στις 22.995 λίρες.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι το Renault 5 έχει ήδη σημειώσει σημαντική επιτυχία στη γαλλική αγορά, με 9.973 πωλήσεις τον προηγούμενο μήνα, ξεπερνώντας κατά 1.721 μονάδες τις πωλήσεις του νέου Citroën ë-C3. Το Νοέμβριο του 2024, τον πρώτο πλήρη μήνα κυκλοφορίας του, το νέο Renault 5 συνέβαλε καθοριστικά στην αύξηση του μεριδίου της Renault στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Γαλλίας από 16,3% σε 23,2%.

image.png.d696ab32568f8f727550962abbfe912b.png

Το facelift του Citroën Ami (εμπνευσμένο από το 2CV) 

Σε αντίθεση με το Renault 5, το οποίο σχεδιάστηκε φαντάζοντας πώς θα είχε εξελιχθεί το αρχικό μοντέλο εάν παρέμενε σε συνεχή παραγωγή, το νέο 2CV αναμένεται να ακολουθήσει πιο πιστά τη σχεδίαση του κλασικού προκατόχου του.

Η Citroën έχει ήδη δείξει το ενδιαφέρον της για ρετρό σχεδιάσεις με το νέο Ami, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2024. Το μοντέλο δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το αρχικό 2CV, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών προβολέων, των αεραγωγών στα φτερά και του ιστορικού λογότυπου της Citroën.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Citroën, Pierre Leclercq, μιλώντας στο Autocar κατά τη διάρκεια του φετινού Σαλονιού Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, απέφυγε να επιβεβαιώσει δημόσια το νέο 2CV, αλλά δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία "δεν κλείνει την πόρτα" σε ρετρό σχεδιάσεις, τονίζοντας ότι η φιλοσοφία είναι σημαντική.

Ενημέρωση: Ο επικεφαλής της Citroen Thierry Koskas διευκρίνισε πως η εταιρεία δεν σχεδιάζει μια σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού 2CV, παρά την επιτυχία που γνωρίζουν παρόμοια ρετρό project όπως το νέο Renault 5.

Σε συνέντευξή του στο Auto Express, ο Koskas, που ηγείται της γαλλικής μάρκας από το 2023, τόνισε πως η στρατηγική της Citroen εστιάζει στο μέλλον και όχι στο παρελθόν. Η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη διαφορετικών και πιο προσιτών οικογενειακών αυτοκινήτων, ενισχύοντας παράλληλα τη νέα σχεδιαστική της ταυτότητα.

"Πρέπει να κοιτάμε μπροστά και όχι πίσω", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Koskas, επισημαίνοντας πως η Citroen έχει ήδη καθιερώσει μια ξεκάθαρη σχεδιαστική γλώσσα που είναι εμφανής σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αμα ειναι οπως το Render της φωτο σε ηλεκτρικο (γιατι θερμικό δε το πιστευω) δεν ειναι καθόλου άσχημο... Έχει βγάλει και πολύ χειρότερα. 

Επεξ/σία από jodact
Δημοσ.
14 λεπτά πριν, Panagiotis_s είπε

Golf cart με πλαστικά βγαίνει στο δρόμο. Κοστίζει 3 φορές πάνω. 

Γενικά όταν βλέπεται το ami δεν ξέρω τι φαντάζεστε αλλά κατά βάση μηχανάκι με κουκούλα είναι ....

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

image.jpeg.999222012c92a2296d32e2e621d87deb.jpeg

Επίσης το έχω συνδυάσει με παιδική ανάμνηση από ταινία του Louis de Funès…

 

Επεξ/σία από AtiX
  • Like 15
  • Thanks 2
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, ntinosterpsis είπε

Απορώ ποιος αγοράζει τα γαλλικά εμετικά σκουπίδια. Χειρότερα αμάξια από αξιοπιστία και ομορφιά δεν υπάρχουν...

...διαφωνώ με την άποψη σου. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν αρκετά χρόνια μπροστά απο την εποχή της.

Υπάρχουν άπειρες ευρεσιτεχνίες και πατέντες που έθεσαν τις βάσεις και φυσικά εξελίχθηκαν απο τον ανταγωνισμό (αρκετές προέρχονται και από την Citroen).

Δεν έχει νόημα να αναφέρω (ούτε ενδεικτικά / αναφορικά) μερικές δεκάδες που έρχονται πρόχειρα στο μυαλό, ούτε το ότι κραταιές βιομηχανίες, ακόμα και σήμερα εμπιστεύονται powertrains και componets γαλλικής προέλευσης/μηχανικής σχεδίασης/εξέλιξης στα οχήματα τους.

Δεν υποστηρίζω φανατικά κανένα κατασκευαστή, κοιτάζω πρωτίστως την τσέπη μου κ φροντίζω να χαίρομαι το κάθε όχημα μου (με ασφάλεια για εμένα και τους άλλους). Όλοι έχουν μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα.

Επεξ/σία από TechnoState
  • Like 16
  • Thanks 1
Δημοσ.

το r5 ειναι οτι πιο ομορφο εχει βγει τα τελευταια 10 και βαλε χρονια. η αναβιωση του 2cv δεν σημαινει τιποτα αν γινει οπως την εκανε πχ η vw με το αθλιο beetle.

  • Like 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...