Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Thresh είπε

Ακόμα και με το στανιό να βάλουμε ξεχωριστούς μετρητές δεν θα εμποδίζει κάποιον να τραβάει καλώδιο από την παροχή του σπιτιού για να φορτίζει λιγότερα από την ακριβότερη παροχή του αυτοκινήτου.

Θα το καταφέρουν με έναν απλούστατο τρόπο. Διατηρώντας τις ταχύτητες/χρόνους φόρτισης από home socket σε μη ανεκτά επίπεδα. Όποιος θέλει να γλιτώσει τον ΕΦΚ στις κιλοβατώρες που καταλήγουν στην κίνηση, θα καταδικάζεται σε χρόνους φόρτισης 12-20 ωρών (και αντίστοιχα θα καθηλώνεται / θα αδυνατεί να μετακινηθεί όταν το χρειάζεται εφόσον το όχημα δε θα έχει επαρκή φόρτιση για να σου βγάζει χλμ). Άλλωστε και οι οικιακές μονοφασικές παροχές δε σηκώνουν πολλά πολλά. 

Όποιος όμως τολμήσει να θέλει ταχύτητα φόρτισης, θα το πληρώνει πολύ ακριβά.! (ακριβοί φορτιστές ή οικιακοί σταθμοί ταχυφόρτισης με απαίτηση για ενισχυμένες τριφασικές παροχές, και με έξυπνους μετρητές οι οποίοι θα αντλούν απευθείας δεδομένα από τον φορτιστή ώστε να σου βεβαιώνουν στον λογαριασμό τα ποσά ΕΦΚ που αντιστοιχούν στις κιλοβατώρες που τράβηξες από το δίκτυο για κίνηση). Τρόποι υπάρχουν. Από τη στιγμή που θα έρθει η ψηφιοποίηση των μετρητών δεν γλιτώνουμε. Θα χρεωνόμαστε με ακρίβεια τρίχας για όλα (το οποίο δε ξέρω αν είναι καλό ή κακό).

Επεξ/σία από ramarg
  • Like 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, μπουρτζοβλαχος είπε

Στη F1 στα pit stops ποσο χρονο θα κανουν να φορτιζουν τα μονοθεσια? :P μεχρι να φορτισει η mclaren θα εχει τελειωσει ο αγωνας πες

η Φ1 έχει σταματήσει τον ανεφοδιασμό καυσίμων σε πιτ στοπ απο το 2010 https://www.autosport.com/f1/news/why-was-refuelling-banned-in-f1-history-of-refuelling-and-previous-accidents/10549718/

 

 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 hours ago, ramarg said:

Θα το καταφέρουν με έναν απλούστατο τρόπο. Διατηρώντας τις ταχύτητες/χρόνους φόρτισης από home socket σε μη ανεκτά επίπεδα. Όποιος θέλει να γλιτώσει τον ΕΦΚ στις κιλοβατώρες που καταλήγουν στην κίνηση, θα καταδικάζεται σε χρόνους φόρτισης 12-20 ωρών (και αντίστοιχα θα καθηλώνεται / θα αδυνατεί να μετακινηθεί όταν το χρειάζεται εφόσον το όχημα δε θα έχει επαρκή φόρτιση για να σου βγάζει χλμ). Άλλωστε και οι οικιακές μονοφασικές παροχές δε σηκώνουν πολλά πολλά. 

Όποιος όμως τολμήσει να θέλει ταχύτητα φόρτισης, θα το πληρώνει πολύ ακριβά.! (ακριβοί φορτιστές ή οικιακοί σταθμοί ταχυφόρτισης με απαίτηση για ενισχυμένες τριφασικές παροχές, και με έξυπνους μετρητές οι οποίοι θα αντλούν απευθείας δεδομένα από τον φορτιστή ώστε να σου βεβαιώνουν στον λογαριασμό τα ποσά ΕΦΚ που αντιστοιχούν στις κιλοβατώρες που τράβηξες από το δίκτυο για κίνηση). Τρόποι υπάρχουν. Από τη στιγμή που θα έρθει η ψηφιοποίηση των μετρητών δεν γλιτώνουμε. Θα χρεωνόμαστε με ακρίβεια τρίχας για όλα (το οποίο δε ξέρω αν είναι καλό ή κακό).

Μα η φόρτιση σε οικιακή πρίζα μπορεί να είναι καθημερινή υπόθεση. 2Kwh παίρνεις, σαν να έχεις το air condition σπίτι ανοιχτό. 

Πήγες στο 60% ? Το βάζεις το βράδυ, φτάνεις πάλι 90% το πρωί. Ούτε άγχος, ούτε αργοπορίες, πάντα γεμάτος.

2,5 χρόνια τώρα, πάντα από σούκο γεμίζω και πάντα είμαι γεμάτος.   

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 1
Δημοσ.
15 ώρες πριν, Just_travel_everywhere είπε

Μέλλον το οποίο καταστρέφει άλλες χώρες που παράγεται μπαταρία δεν το λες και μέλλον το λες κοροϊδία. Δεν ήταν το μέλλον δεν θα το βλέπανε μόνο οι έλληνες θα το βλέπουν και στις μεγαλύτερες χώρες του πλανήτη. Εγώ το ζω στην Γερμανία και εδώ δεν τα θέλουν καθόλου τώρα τι λέτε εσείς εκεί πέρα είναι δικό σας θέμα

οχι μονο καταστρεφουν άλλες χώρες αλλά το αφήγημα καταστρέφει και προσωπικότητες 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Μα η φόρτιση σε οικιακή πρίζα μπορεί να είναι καθημερινή υπόθεση. 2Kwh παίρνεις, σαν να έχεις το air condition σπίτι ανοιχτό. 

Πήγες στο 60% ? Το βάζεις το βράδυ, φτάνεις πάλι 90% το πρωί. Ούτε άγχος, ούτε αργοπορίες, πάντα γεμάτος.

2,5 χρόνια τώρα, πάντα από σούκο γεμίζω και πάντα είμαι γεμάτος.   

Δυστυχώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν λειτουργούν πάντα σε ιδανικές και τέλειες συνθήκες ώστε να πεις ότι θα αδειάζεις με στατιστική ακρίβεια 25-30% καθημερινά. Και τις προσπεράσεις σου θα κάνεις, και θα οδηγήσεις σε πολύ κρύες χειμερινές μέρες όπου η αυτονομία πέφτει δραματικά & η κατανάλωση αυξάνεται εξίσου δραματικά, και κλιματιστικό θα ανάψεις, και θα οδηγήσεις σε ολισθηρό οδόστρωμα με αντίστοιχη επιβάρυνση στην αυτονομία λόγω των συστημάτων οδικής υποστήριξης κλπ.

Επίσης δεν χρησιμοποιούμε όλοι αυτοκίνητα για πολύ μικρές αποστάσεις μέχρι τη δουλειά και πίσω. Αν είναι να πάρω ηλεκτρικό για να γλιτώσω τη βενζίνη σε μία απόσταση που καλύπτω με τα πόδια ή με ΜΜΜ τότε δεν πρόκειται να κάνω ΠΟΤΕ απόσβεση τα λεφτά του ηλεκτρικού (καλύτερα να πάρω μηνιαία κάρτα για μετρό/λεωφορείο). Άλλωστε για πολύ μικρές αποστάσεις, και ένα γέμισμα με καύσιμο θα σου βγάλει πάρα πολλά δρομολόγια.

Για μεγάλες αποστάσεις όμως (πχ αν μένεις επαρχία και πρέπει να πηγαινοέρχεσαι 200χλμ ημερησίως) ναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα σε σώσει και θα κάνεις απόσβεση, αλλά η μπαταρία θα αδειάζει σε πολύ χαμηλά επίπεδα όπου ένας αργός home charger σε απλή οικιακή παροχή δε θα μπορεί να στο φορτίσει ούτε στο 80% με overnight charging. Είναι πολύ προβληματικό το φόρτισμα από οικιακή μπρίζα, και όποιος θέλει να έχει αποκλειστική ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να φροντίσει να επενδύσει λεφτά σε ταχυφορτιστές & ισχυρές οικιακές παροχές ρεύματος (με την αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση φυσικά σε εξοπλισμό, ακριβότερα πάγια & τιμολόγια ρεύματος). Η μέθοδος της μπαλαντέζας είναι μεγάλος μπελάς για να την αντέξει κανείς όλη του τη ζωή σε καθημερινή βάση. 

Επεξ/σία από ramarg
Δημοσ.
6 hours ago, ramarg said:

Δυστυχώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν λειτουργούν πάντα σε ιδανικές και τέλειες συνθήκες ώστε να πεις ότι θα αδειάζεις με στατιστική ακρίβεια 25-30% καθημερινά. Και τις προσπεράσεις σου θα κάνεις, και θα οδηγήσεις σε πολύ κρύες χειμερινές μέρες όπου η αυτονομία πέφτει δραματικά & η κατανάλωση αυξάνεται εξίσου δραματικά, και κλιματιστικό θα ανάψεις, και θα οδηγήσεις σε ολισθηρό οδόστρωμα με αντίστοιχη επιβάρυνση στην αυτονομία λόγω των συστημάτων οδικής υποστήριξης κλπ.

Επίσης δεν χρησιμοποιούμε όλοι αυτοκίνητα για πολύ μικρές αποστάσεις μέχρι τη δουλειά και πίσω. Αν είναι να πάρω ηλεκτρικό για να γλιτώσω τη βενζίνη σε μία απόσταση που καλύπτω με τα πόδια ή με ΜΜΜ τότε δεν πρόκειται να κάνω ΠΟΤΕ απόσβεση τα λεφτά του ηλεκτρικού (καλύτερα να πάρω μηνιαία κάρτα για μετρό/λεωφορείο). Άλλωστε για πολύ μικρές αποστάσεις, και ένα γέμισμα με καύσιμο θα σου βγάλει πάρα πολλά δρομολόγια.

Για μεγάλες αποστάσεις όμως (πχ αν μένεις επαρχία και πρέπει να πηγαινοέρχεσαι 200χλμ ημερησίως) ναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα σε σώσει και θα κάνεις απόσβεση, αλλά η μπαταρία θα αδειάζει σε πολύ χαμηλά επίπεδα όπου ένας αργός home charger σε απλή οικιακή παροχή δε θα μπορεί να στο φορτίσει ούτε στο 80% με overnight charging. Είναι πολύ προβληματικό το φόρτισμα από οικιακή μπρίζα, και όποιος θέλει να έχει αποκλειστική ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να φροντίσει να επενδύσει λεφτά σε ταχυφορτιστές & ισχυρές οικιακές παροχές ρεύματος (με την αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση φυσικά σε εξοπλισμό, ακριβότερα πάγια & τιμολόγια ρεύματος). Η μέθοδος της μπαλαντέζας είναι μεγάλος μπελάς για να την αντέξει κανείς όλη του τη ζωή σε καθημερινή βάση. 

Καλά μην τρελαίνεσαι. Ένας μονοφασικός φορτιστής έχει 300€. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Καλά μην τρελαίνεσαι. Ένας μονοφασικός φορτιστής έχει 300€. 

Πολύ χαλαρούς σας βλέπω στα έξοδα 😂 Λίγο το αυτοκίνητο, λίγο ο φορτιστής, λίγο οι αμέτρητες κιλοβατώρες που θα επιβαρυνθείς στον ήδη ταλαίπωρο λογαριασμό ρεύματος (με τις ασταθείς συνθήκες στην αγορά ενέργειας που όλοι γνωρίζουμε) λίγο η μπαλαντέζα λίγο η ταλαιπωρία να το φορτίζεις ώρες ατελείωτες κάθε φορά που αδειάζει... Πολύ συμβιβασμοί μαζεύτηκαν για ένα αυτοκίνητο που θα σου κοστίσει minimum 30.000 (πχ. για ένα basic corsa electric - αν διανοηθείς να θες και κάτι καλύτερο κάηκες). Λίγο το κόστος του ρεύματος που θα κάψεις επί μία 10ετία (γιατί τόσο θα πρέπει να το κρατήσεις αν θες να κάνεις απόσβεση), λίγο η ταλαιπωρία και η αναμονή της καθημερινής φόρτισης, για να μη θίξω ξανά συμβιβασμούς στην οδική συμπεριφορά για να γλιτώσεις αυτονομία (μην προσπερνάς, μην ανάβεις κλιματισμό, μην το προτιμάς τις κρύες μέρες και σου μείνει στο δρόμο).. Και φυσικά μέσα στην 10ετία που θα το έχεις κρατήσει θα έχει πέσει η αξία του κατακόρυφα λόγω μίας μπαταρίας που δεν προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία, και κανείς δε θα είναι διατεθειμένος να πληρώσει 8000+ για να αλλάξει μπαταρία στο μεταχειρισμένο σου.

Η απόσβεση πότε έρχεται δεν έχω καταλάβει... 
Και δεν λέω καν κέρδος γιατί δεν υπάρχει...

Επεξ/σία από ramarg
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 hours ago, ramarg said:

Πολύ χαλαρούς σας βλέπω στα έξοδα 😂 Λίγο το αυτοκίνητο, λίγο ο φορτιστής, λίγο οι αμέτρητες κιλοβατώρες που θα επιβαρυνθείς στον ήδη ταλαίπωρο λογαριασμό ρεύματος (με τις ασταθείς συνθήκες στην αγορά ενέργειας που όλοι γνωρίζουμε) λίγο η μπαλαντέζα λίγο η ταλαιπωρία να το φορτίζεις ώρες ατελείωτες κάθε φορά που αδειάζει... Πολύ συμβιβασμοί μαζεύτηκαν για ένα αυτοκίνητο που θα σου κοστίσει minimum 30.000 (πχ. για ένα basic corsa electric - αν διανοηθείς να θες και κάτι καλύτερο κάηκες). Λίγο το κόστος του ρεύματος που θα κάψεις επί μία 10ετία (γιατί τόσο θα πρέπει να το κρατήσεις αν θες να κάνεις απόσβεση), λίγο η ταλαιπωρία και η αναμονή της καθημερινής φόρτισης, για να μη θίξω ξανά συμβιβασμούς στην οδική συμπεριφορά για να γλιτώσεις αυτονομία (μην προσπερνάς, μην ανάβεις κλιματισμό, μην το προτιμάς τις κρύες μέρες και σου μείνει στο δρόμο).. Και φυσικά μέσα στην 10ετία που θα το έχεις κρατήσει θα έχει πέσει η αξία του κατακόρυφα λόγω μίας μπαταρίας που δεν προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία, και κανείς δε θα είναι διατεθειμένος να πληρώσει 8000+ για να αλλάξει μπαταρία στο μεταχειρισμένο σου.

Η απόσβεση πότε έρχεται δεν έχω καταλάβει... 
Και δεν λέω καν κέρδος γιατί δεν υπάρχει...

Κοιτα, με 0.19€ τελική τιμή ρεύματος στην 60Kwh μπαταρία, είναι πες 12€ για 400χλμ, δηλαδή 3€/100χλμ.
Στο θερμικό θα ήθελες περίπου 40€ για 400χλμ δηλαδή 10€/100χλμ. 

Εγώ που κάνω 20.000χλμ τον χρόνο θέλω για ηλεκτρικό 600€ και θερμικό 2.000€. Βάλε και ένα σέρβις πάμε στα 2.300€.  

* Στην ουσία η εξοικονόμηση που κάνω είναι πολύ μεγαλύτερη γιατί πολλές φορές δεν πληρώνω καν για την φόρτιση. 

Δηλαδή κάθε χρόνο εξοικονομώ περίπου 1.700€. Για δέκα χρόνια θα είναι 17.000€ και μέχρι να χρειαστεί νέα μπαταρία θα είναι περίπου 30.000€.

Τα 30.000€ τα έχεις φάει ήδη εσύ σε βενζίνες και σέρβις.

Τώρα λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν σέρβις και ο ηλεκτροκινητήρας είναι κάτι που θεωρητικά δεν έχει βλάβες (τριβές κλπ) οπότε δεν έχεις και κάποια φθορά όπως στα θερμικά, με μια νέα μπαταρία των 5.000€ είσαι πάλι σαν καινούργιος.  
  
Γι αυτό και ένα ηλεκτρικό μεταχειρισμένο είναι καλύτερο από ένα θερμικό. Τώρα οι μπαταρίες της VAG έχουν 9.000€ σε 15 χρόνια πιστεύω θα έχουν πέσει στο μισό.

Επεξ/σία από Vasilisxd
Δημοσ.
Στις 13/1/2025 στις 6:45 ΜΜ, jimmy213 είπε

Ε, λογικό είναι. Χρειάζονται 6Κ κυβικά για να πάνε στο χωράφι, τι να τους πει το ηλεκτρικό.

/s

V8 6.7L 120 αλογα :P

Στις 13/1/2025 στις 10:34 ΜΜ, μπουρτζοβλαχος είπε

Στη F1 στα pit stops ποσο χρονο θα κανουν να φορτιζουν τα μονοθεσια? :P μεχρι να φορτισει η mclaren θα εχει τελειωσει ο αγωνας πες

Τελευταια φορα που ειδα F1 ειχε κοπει ο ανεφοδιασμος βενζινης, για λογους ασφαλειας.

Επιαναν φωτια.

Ψαξε αλλο αστειο.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Κοιτα, με 0.19€ τελική τιμή ρεύματος στην 60Kwh μπαταρία, είναι πες 12€ για 400χλμ, δηλαδή 3€/100χλμ.
Στο θερμικό θα ήθελες περίπου 40€ για 400χλμ δηλαδή 10€/100χλμ. 

Εγώ που κάνω 20.000χλμ τον χρόνο θέλω για ηλεκτρικό 600€ και θερμικό 2.000€. Βάλε και ένα σέρβις πάμε στα 2.300€.  

* Στην ουσία η εξοικονόμηση που κάνω είναι πολύ μεγαλύτερη γιατί πολλές φορές δεν πληρώνω καν για την φόρτιση. 

Δηλαδή κάθε χρόνο εξοικονομώ περίπου 1.700€. Για δέκα χρόνια θα είναι 17.000€ και μέχρι να χρειαστεί νέα μπαταρία θα είναι περίπου 30.000€.

Τα 30.000€ τα έχεις φάει ήδη εσύ σε βενζίνες και σέρβις.

Τώρα λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ηλεκτρικά δεν έχουν σέρβις και ο ηλεκτροκινητήρας είναι κάτι που θεωρητικά δεν έχει βλάβες (τριβές κλπ) οπότε δεν έχεις και κάποια φθορά όπως στα θερμικά, με μια νέα μπαταρία των 5.000€ είσαι πάλι σαν καινούργιος.  
  
Γι αυτό και ένα ηλεκτρικό μεταχειρισμένο είναι καλύτερο από ένα θερμικό. Τώρα οι μπαταρίες της VAG έχουν 9.000€ σε 15 χρόνια πιστεύω θα έχουν πέσει στο μισό.

Καταρχήν κάνεις ένα λάθος στους υπολογισμούς σου. Θεωρείς σταθερές τις τιμές προμήθειας κάτι που δεν ισχύει με την ισχύουσα κατάσταση & έτσι όπως διαμορφώνεται η αγορά ενέργειας. Σε ένα λογαριασμό δεν πληρώνεις μόνο την κατανάλωση και το ξέρεις καλά ότι το κόστος του ρεύματος που καταναλώνεις είναι συγκριτικά μικρότερο από το σύνολο του λογαριασμού.

1) Υπάρχουν πάγιες χρεώσεις ρεύματος/σύμβασης (και εάν κάποιος θέλει μία πραγματική γρήγορη αξιόπιστη και χωρίς ταλαιπωρία φόρτιση θα πρέπει να μεταβαίνει σε τριφασικές παροχές (με ανάλογη επιβάρυνση φυσικά σε έξοδα τροποποίησης ηλεκτρικής εγκατάστασης, σχέδια, και εντελώς διαφορετικό τιμολόγιο χρεώσεων).

2) Αναλογικές χρεώσεις/χρεώσεις προμήθειας/συντήρησης δικτύου/ΥΚΩ/ΤΑΠ/Δημοτικά Τέλη/ΕΡΤ (στους οποίους τα τετραγωνικά & φυσικά οι κιλοβατώρες κατανάλωσης οδηγούν στην τελική διαμόρφωση της επιβάρυνσης)

3) Κλίμακες διαφορετικής τιμολόγησης οι οποίες προφανώς ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος ανά κιλοβατώρα (και κάποιος ο οποίος θα μεταβεί σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μετακίνησης αυτομάτως μεταβιβάζει στο λογαριασμό του όλη αυτή την κατανάλωση (η οποία αν και τη γλιτώσεις σε καύσιμο πάει στο λογαριασμό).

4) Επίσης υπάρχουν μηχανισμοί διακύμανσης (οι οποίοι όπως και οι ρήτρες αναπροσαρμογής αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο μονομερούς [από τον πάροχο] αναπροσαρμογής του κόστους προμήθειας ρεύματος ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά & κυρίως αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξήσεις που δεν υπολογίζεις σε περίπτωση που έχουμε αστάθεια στο διεθνές περιβάλλον για ΧΨ λόγους (αύξηση τιμών καυσίμων, επιβολή δασμών, διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης ρύπων από το κράτος κλπ). 

5) Επίσης πλέον λόγω των ΑΠΕ και των έξυπνων μετρητών που έρχονται σε λίγο καιρό, φεύγει από το προσκήνιο το νυκτερινό ρεύμα (το οποίο προφανώς θα μετρίαζε το κόστος φόρτισης τη νύχτα ΑΛΛΑ αφορούσε μόνο τις οικιακές μονοφασικές παροχές). Το μοντέλο πλέον έχει αλλάξει και θα πρέπει κάποιος να έχει επενδύσει σε φωτοβολταικά με αποθήκευση ενέργειας ή διάχυση στο δίκτυο (net metering) αν θέλει πραγματικά να μετριάσει το ύψος του λογαριασμού με παραγωγή (αλλά αυτό φυσικά απαιτεί ΠΑΡΑΠΑΝΩ-ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ σε κάτι το οποίο δεν αποδίδει το ίδιο όλες τις εποχές, κάνει απόσβεση κατά κοινή ομολογία σε 8έτη, και αρχίζει να αποδίδει κέρδος από τα 9 έτη και μετά (εάν φυσικά δεν έχεις βλάβη/ανάγκη για συντήρηση στον εξοπλισμό). Το να είσαι απίκο και να παρακολουθείς στενά πως διαμορφώνεται η αγορά ενέργειας & ποια είναι η καλύτερη ώρα να φορτίσεις βάσει τιμής είναι απλά ανέφικτο λόγω δουλειάς, χρόνου, και για τον απλό λόγο ότι δεν κάθεσαι όλη μέρα σπίτι για να το βάλεις να φορτίσει τη σωστή στιγμή. Το να κυνηγάς τις ώρες με καλές χρεώσεις ρεύματος είναι το ίδιο με τα κυνηγάς στα πρατήρια τις ημέρες προσφοράς στα καύσιμα (καμία ευελιξία).

6) Επίσης στις τριφασικές παροχές (καθώς έχω τέτοια και γνωρίζω) πέρα από όλα όσα ανέφερα υπάρχει και η αναθεματισμένη χρέωση ισχύος ανάλογα με την συμφωνημένη δηλωθείσα ισχύ παροχής (η οποία υπολογίζεται επίσης ανά κιλοβατώρα]. Ακόμα και αν έχεις προχωρήσει σε σύναψη σύμβασης για να μετριάσεις τη χρέωση ισχύος, το γεγονός ότι έχεις υποχρεώση να βρίσκεσαι σε κίτρινο τιμολόγιο [αορίστου χρόνου ή ορισμένης διάρκειας] δε βοηθά την κατάσταση. Δες από τον λογαριασμό μου ένα hint για να καταλάβεις τις επιβαρύνσεις [kinder έκπληξη].
image.png.e56306cf01ef2be4f8aae680cab270a2.png
Με λίγα λόγια επειδή δε θέλω να κάνω τον έξυπνο, και επειδή σχεδόν κανένας δεν έχει γνώσεις μαθηματικού να υπολογίζει εκ των προτέρων το κόστος λογαριασμού [στους περίπλοκους τύπους που χρησιμοποιούνται] καλό είναι να αποφεύγονται απλοί πολλαπλασιασμοί γιατί δεν δίνουν την πραγματική εικόνα της επιβάρυνσης. Ξαναλέω, δεν ξεχνάμε το γεγονός ότι οι κιλοβατώρες της ηλεκτροκίνησης έρχονται να προστεθούν σε αυτές που ήδη καις ως νοικοκυριό, επομένως απλά θα καταφέρετε να ανεβείτε στις κλίμακες κατανάλωσης με αυξημένες χρεώσεις, περισσότερη επιβάρυνση σε τέλη κοκ (όπως ανέφερα). 

Ακόμα και αν καταλήξουμε στο υποθετικό συμπέρασμα ότι θα έχεις ένα Χ κέρδος στα χρόνια που θα οδηγείς ηλεκτρικό, αυτό το κέρδος το έχεις προπληρώσει για την αγορά του πανάκριβου ηλεκτρικού (ένα entry Corsa με βενζίνη θα σου κοστίσει 17.000 και ένα entry CorsaE θα σου βγει 30.000+ με το τέλος ταξινόμησης). Θα έχεις δώσει 13.000+ παραπάνω from day 1 και θα παλεύεις 10 χρόνια με τις τιμές του ρεύματος να το κάνεις απλά απόσβεση (δε θα έχεις κέρδος κατάλαβες). Και στο τέλος της δεκαετίας θα έχεις τέτοιο degrade στην μπαταρία και σε μεταπωλητική αξία που θα χάσεις επιπλέον το 50% της αξίας του αυτοκινήτου ή θα πρέπει να δώσεις άλλες 8-9.000 για την μπαταρία (Συνολική απώλεια δηλαδή 15.000 + 8.000 = 23.000 ευρώ) παρόλο που θα το έχεις κρατήσει 10 χρόνια. Το κέρδος σε όλα είναι σχετικό, και πάντα στις αγορές αυτοκινήτου είναι δεδομένο ότι χάνεις κεφάλαιο from day 1. 

Η διαφορά είναι ότι έτσι όπως διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή η αγορά, ένα βενζινοκίνητο 1.2 με καλή κατανάλωση για τα σημερινά δεδομένα και μόνο 100ευρώ τέλη κυκλοφορίας, θα το δώσεις ευκολότερα ως μεταχειρισμένο στα 5-10 έτη (ακριβώς γιατί με ένα service είναι ready to use) και αντίστοιχα θα έχεις εισπράξει 10-14.000 της αρχικής επένδυσης. Ενώ ένα electric μεταχειρισμένο που θέλει αλλαγή μπαταρίας, ο άλλος θα το αποφύγει ακριβώς γιατί θα πρέπει να δώσει 10.000 + 8.000 για νέα μπαταρία = 18.000 για ένα μεταχειρισμένο 10ετίας. Γιατί να προτιμήσει το δικό σου και να μη πάρει το καινούριο μοντέλο που θα είναι ξεκάθαρα πιο efficient και σίγουρα με καλύτερες τεχνολογίες/αυτονομία μπαταρίας ? Οι ίδιοι οι αντιπρόσωποι που στο πούλησαν θα στο παίρνουν για 5 & 6.000 ευρώ ενώ το πήρες 30.000. 

Το να πιστεύεις ότι θα πάρεις ηλεκτροκίνητο και δε θα χρειάζεσαι επίσκεψη για service επί μία 10ετία είναι απλά αφελές. Φθορά σε ελαστικά φρένα θα έχεις ούτως ή άλλως. Ανάγκη έστω και για τυπικό έλεγχο & service σε authorized service έχεις ούτως ή άλλως για να διατηρήσεις την εγγύηση της αντιπροσωπείας. Υποχρέωση μετά την 5ετία για έλεγχο ΚΤΕΟ έχεις ούτως ή άλλως από το νόμο. Και φυσικά ο ηλεκτροκινητήρας ακριβώς επειδή έχει πολύ περισσότερα ηλεκτρονικά μέρη είναι πολύ πιο ευπαθής στο να σου παρουσιάσει βλάβες που αυτή τη στιγμή δε σου περνάνε καν από το μυαλό σε ένα βενζινοκίνητο. Απλά βλέπεις το θέμα από μία ιδανική οπτική που δεν υφίσταται. Όλα έχουν ανάγκη και έξοδα συντήρησης (ειδικά αν θες να το διατηρήσεις σε καλή κατάσταση και να έχεις ελπίδες να το πουλήσεις).

Συμπέρασμα: Προφανώς και τα καύσιμα είναι ακριβά δε λέμε το αντίθετο αλλά δες την τελική εικόνα (μην το βλέπεις σαν πόλεμο ιδεολογίας που κάποιοι κακοί θέλουν να βγάλουν σκάρτα τα ηλεκτρικά). Μου αρέσει και εμένα η ιδέα αλλά δεν είναι βιώσιμη οικονομικά για τους λόγους που ανέφερα.
 

Επεξ/σία από ramarg
  • Like 2
Δημοσ.
Στις 13/1/2025 στις 10:34 ΜΜ, μπουρτζοβλαχος είπε

Στη F1 στα pit stops ποσο χρονο θα κανουν να φορτιζουν τα μονοθεσια? :P μεχρι να φορτισει η mclaren θα εχει τελειωσει ο αγωνας πες

Μέσα έπεσες ….

Δημοσ.
12 ώρες πριν, ramarg είπε

Καταρχήν κάνεις ένα λάθος στους υπολογισμούς σου. Θεωρείς σταθερές τις τιμές προμήθειας κάτι που δεν ισχύει με την ισχύουσα κατάσταση & έτσι όπως διαμορφώνεται η αγορά ενέργειας. Σε ένα λογαριασμό δεν πληρώνεις μόνο την κατανάλωση και το ξέρεις καλά ότι το κόστος του ρεύματος που καταναλώνεις είναι συγκριτικά μικρότερο από το σύνολο του λογαριασμού.

1) Υπάρχουν πάγιες χρεώσεις ρεύματος/σύμβασης (και εάν κάποιος θέλει μία πραγματική γρήγορη αξιόπιστη και χωρίς ταλαιπωρία φόρτιση θα πρέπει να μεταβαίνει σε τριφασικές παροχές (με ανάλογη επιβάρυνση φυσικά σε έξοδα τροποποίησης ηλεκτρικής εγκατάστασης, σχέδια, και εντελώς διαφορετικό τιμολόγιο χρεώσεων).

2) Αναλογικές χρεώσεις/χρεώσεις προμήθειας/συντήρησης δικτύου/ΥΚΩ/ΤΑΠ/Δημοτικά Τέλη/ΕΡΤ (στους οποίους τα τετραγωνικά & φυσικά οι κιλοβατώρες κατανάλωσης οδηγούν στην τελική διαμόρφωση της επιβάρυνσης)

3) Κλίμακες διαφορετικής τιμολόγησης οι οποίες προφανώς ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος ανά κιλοβατώρα (και κάποιος ο οποίος θα μεταβεί σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μετακίνησης αυτομάτως μεταβιβάζει στο λογαριασμό του όλη αυτή την κατανάλωση (η οποία αν και τη γλιτώσεις σε καύσιμο πάει στο λογαριασμό).

4) Επίσης υπάρχουν μηχανισμοί διακύμανσης (οι οποίοι όπως και οι ρήτρες αναπροσαρμογής αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο μονομερούς [από τον πάροχο] αναπροσαρμογής του κόστους προμήθειας ρεύματος ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά & κυρίως αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξήσεις που δεν υπολογίζεις σε περίπτωση που έχουμε αστάθεια στο διεθνές περιβάλλον για ΧΨ λόγους (αύξηση τιμών καυσίμων, επιβολή δασμών, διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης ρύπων από το κράτος κλπ). 

5) Επίσης πλέον λόγω των ΑΠΕ και των έξυπνων μετρητών που έρχονται σε λίγο καιρό, φεύγει από το προσκήνιο το νυκτερινό ρεύμα (το οποίο προφανώς θα μετρίαζε το κόστος φόρτισης τη νύχτα ΑΛΛΑ αφορούσε μόνο τις οικιακές μονοφασικές παροχές). Το μοντέλο πλέον έχει αλλάξει και θα πρέπει κάποιος να έχει επενδύσει σε φωτοβολταικά με αποθήκευση ενέργειας ή διάχυση στο δίκτυο (net metering) αν θέλει πραγματικά να μετριάσει το ύψος του λογαριασμού με παραγωγή (αλλά αυτό φυσικά απαιτεί ΠΑΡΑΠΑΝΩ-ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ σε κάτι το οποίο δεν αποδίδει το ίδιο όλες τις εποχές, κάνει απόσβεση κατά κοινή ομολογία σε 8έτη, και αρχίζει να αποδίδει κέρδος από τα 9 έτη και μετά (εάν φυσικά δεν έχεις βλάβη/ανάγκη για συντήρηση στον εξοπλισμό). Το να είσαι απίκο και να παρακολουθείς στενά πως διαμορφώνεται η αγορά ενέργειας & ποια είναι η καλύτερη ώρα να φορτίσεις βάσει τιμής είναι απλά ανέφικτο λόγω δουλειάς, χρόνου, και για τον απλό λόγο ότι δεν κάθεσαι όλη μέρα σπίτι για να το βάλεις να φορτίσει τη σωστή στιγμή. Το να κυνηγάς τις ώρες με καλές χρεώσεις ρεύματος είναι το ίδιο με τα κυνηγάς στα πρατήρια τις ημέρες προσφοράς στα καύσιμα (καμία ευελιξία).

6) Επίσης στις τριφασικές παροχές (καθώς έχω τέτοια και γνωρίζω) πέρα από όλα όσα ανέφερα υπάρχει και η αναθεματισμένη χρέωση ισχύος ανάλογα με την συμφωνημένη δηλωθείσα ισχύ παροχής (η οποία υπολογίζεται επίσης ανά κιλοβατώρα]. Ακόμα και αν έχεις προχωρήσει σε σύναψη σύμβασης για να μετριάσεις τη χρέωση ισχύος, το γεγονός ότι έχεις υποχρεώση να βρίσκεσαι σε κίτρινο τιμολόγιο [αορίστου χρόνου ή ορισμένης διάρκειας] δε βοηθά την κατάσταση. Δες από τον λογαριασμό μου ένα hint για να καταλάβεις τις επιβαρύνσεις [kinder έκπληξη].
image.png.e56306cf01ef2be4f8aae680cab270a2.png
Με λίγα λόγια επειδή δε θέλω να κάνω τον έξυπνο, και επειδή σχεδόν κανένας δεν έχει γνώσεις μαθηματικού να υπολογίζει εκ των προτέρων το κόστος λογαριασμού [στους περίπλοκους τύπους που χρησιμοποιούνται] καλό είναι να αποφεύγονται απλοί πολλαπλασιασμοί γιατί δεν δίνουν την πραγματική εικόνα της επιβάρυνσης. Ξαναλέω, δεν ξεχνάμε το γεγονός ότι οι κιλοβατώρες της ηλεκτροκίνησης έρχονται να προστεθούν σε αυτές που ήδη καις ως νοικοκυριό, επομένως απλά θα καταφέρετε να ανεβείτε στις κλίμακες κατανάλωσης με αυξημένες χρεώσεις, περισσότερη επιβάρυνση σε τέλη κοκ (όπως ανέφερα). 

Ακόμα και αν καταλήξουμε στο υποθετικό συμπέρασμα ότι θα έχεις ένα Χ κέρδος στα χρόνια που θα οδηγείς ηλεκτρικό, αυτό το κέρδος το έχεις προπληρώσει για την αγορά του πανάκριβου ηλεκτρικού (ένα entry Corsa με βενζίνη θα σου κοστίσει 17.000 και ένα entry CorsaE θα σου βγει 30.000+ με το τέλος ταξινόμησης). Θα έχεις δώσει 13.000+ παραπάνω from day 1 και θα παλεύεις 10 χρόνια με τις τιμές του ρεύματος να το κάνεις απλά απόσβεση (δε θα έχεις κέρδος κατάλαβες). Και στο τέλος της δεκαετίας θα έχεις τέτοιο degrade στην μπαταρία και σε μεταπωλητική αξία που θα χάσεις επιπλέον το 50% της αξίας του αυτοκινήτου ή θα πρέπει να δώσεις άλλες 8-9.000 για την μπαταρία (Συνολική απώλεια δηλαδή 15.000 + 8.000 = 23.000 ευρώ) παρόλο που θα το έχεις κρατήσει 10 χρόνια. Το κέρδος σε όλα είναι σχετικό, και πάντα στις αγορές αυτοκινήτου είναι δεδομένο ότι χάνεις κεφάλαιο from day 1. 

Η διαφορά είναι ότι έτσι όπως διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή η αγορά, ένα βενζινοκίνητο 1.2 με καλή κατανάλωση για τα σημερινά δεδομένα και μόνο 100ευρώ τέλη κυκλοφορίας, θα το δώσεις ευκολότερα ως μεταχειρισμένο στα 5-10 έτη (ακριβώς γιατί με ένα service είναι ready to use) και αντίστοιχα θα έχεις εισπράξει 10-14.000 της αρχικής επένδυσης. Ενώ ένα electric μεταχειρισμένο που θέλει αλλαγή μπαταρίας, ο άλλος θα το αποφύγει ακριβώς γιατί θα πρέπει να δώσει 10.000 + 8.000 για νέα μπαταρία = 18.000 για ένα μεταχειρισμένο 10ετίας. Γιατί να προτιμήσει το δικό σου και να μη πάρει το καινούριο μοντέλο που θα είναι ξεκάθαρα πιο efficient και σίγουρα με καλύτερες τεχνολογίες/αυτονομία μπαταρίας ? Οι ίδιοι οι αντιπρόσωποι που στο πούλησαν θα στο παίρνουν για 5 & 6.000 ευρώ ενώ το πήρες 30.000. 

Το να πιστεύεις ότι θα πάρεις ηλεκτροκίνητο και δε θα χρειάζεσαι επίσκεψη για service επί μία 10ετία είναι απλά αφελές. Φθορά σε ελαστικά φρένα θα έχεις ούτως ή άλλως. Ανάγκη έστω και για τυπικό έλεγχο & service σε authorized service έχεις ούτως ή άλλως για να διατηρήσεις την εγγύηση της αντιπροσωπείας. Υποχρέωση μετά την 5ετία για έλεγχο ΚΤΕΟ έχεις ούτως ή άλλως από το νόμο. Και φυσικά ο ηλεκτροκινητήρας ακριβώς επειδή έχει πολύ περισσότερα ηλεκτρονικά μέρη είναι πολύ πιο ευπαθής στο να σου παρουσιάσει βλάβες που αυτή τη στιγμή δε σου περνάνε καν από το μυαλό σε ένα βενζινοκίνητο. Απλά βλέπεις το θέμα από μία ιδανική οπτική που δεν υφίσταται. Όλα έχουν ανάγκη και έξοδα συντήρησης (ειδικά αν θες να το διατηρήσεις σε καλή κατάσταση και να έχεις ελπίδες να το πουλήσεις).

Συμπέρασμα: Προφανώς και τα καύσιμα είναι ακριβά δε λέμε το αντίθετο αλλά δες την τελική εικόνα (μην το βλέπεις σαν πόλεμο ιδεολογίας που κάποιοι κακοί θέλουν να βγάλουν σκάρτα τα ηλεκτρικά). Μου αρέσει και εμένα η ιδέα αλλά δεν είναι βιώσιμη οικονομικά για τους λόγους που ανέφερα.
 

Τα παγια και τα δημοτικα τελη δεν αυξανονται οταν αυξανεται η καταναλωση.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Τα παγια και τα δημοτικα τελη δεν αυξανονται οταν αυξανεται η καταναλωση.

Για λόγους συντομίας τα έγραψα μαζί. Για να είμαι ακριβολόγος λοιπόν, Χρεώσεις Προμήθειας Ρεύματος & Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις αυξάνονται αναλογικά με την κατανάλωση σε kW, και φυσικά έχουμε λοιπές επιβαρύνσεις οι οποίες εμφανίζονται στο λογαριασμό ως Διάφορα, Δημ.Τέλη, ΦΠΑ & ΕΡΤ. Όποιος θέλει ας πιάσει το λογαριασμό του να δει την πλήρη ανάλυση. Για έναν περίεργο λόγο όλοι όσοι θέλουν να μας πείσουν για το πόσο οικονομική είναι η ηλεκτροκίνηση, αναφέρονται στην καθαρή αξία ρεύματος και αγνοούν όλες τις υπόλοιπες χρεώσεις που διαμορφώνουν το τελικό ποσό του λογαριασμού.

Απλοί πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις είναι παραπλανητικοί (με τον ίδιο τρόπο μπορώ και εγώ να διαιρέσω το τελικό ποσό του λογαριασμού μου με τις κιλοβατώρες που έκαψα και να σας βγάλω μία πραγματική τιμή κιλοβατώρας 0,50 και όχι 0,15 --> τουτέστιν 20 ευρώ (τουλάχιστον) για την ημερήσια φόρτιση του EV, και αντίστοιχα 140 ευρώ την εβδομάδα, και 560 ευρώ το μήνα. Και λέω τουλάχιστον γιατί με ημερήσια φόρτιση 40 κιλοβατώρες, μιλάμε για επιβάρυνση του λογαριασμού ρεύματος με 1200kw/μήνα το οποίο είναι τεράστιο σκαρφάλωμα στις κλίμακες χρέωσης.Αλλά παρόλα αυτά απέφυγα να κάνω εξαρχής τέτοιους μπακαλίστικους υπολογισμούς γιατί ξέρω ότι ο καθένας από εμάς είναι μια ξεχωριστή περίπτωση (άλλα τιμολόγια, άλλοι πάροχοι, άλλοι τιμοκατάλογοι, άλλες κλίμακες, άλλες καταναλώσεις κοκ).

Και επιπρόσθετα στα παραπάνω άφησα εκτός υπολογισμού το ενδεχόμενο να έχεις EV με μεγαλύτερη μπαταρία, ούτε αναφέρθηκα στις απώλειες που έχουμε σε ενέργεια κατά τη φόρτιση με μορφή θερμότητας, και φυσικά άφησα εκτός υπολογισμού τις απώλειες ενέργειας κατά την οδήγηση. Όσο το ψάχνεις τόσο διαπιστώνεις την μη βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος.
 

Επεξ/σία από ramarg
Δημοσ.
7 ώρες πριν, ramarg είπε

Για λόγους συντομίας τα έγραψα μαζί. Για να είμαι ακριβολόγος λοιπόν, Χρεώσεις Προμήθειας Ρεύματος & Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις αυξάνονται αναλογικά με την κατανάλωση σε kW, και φυσικά έχουμε λοιπές επιβαρύνσεις οι οποίες εμφανίζονται στο λογαριασμό ως Διάφορα, Δημ.Τέλη, ΦΠΑ & ΕΡΤ. Όποιος θέλει ας πιάσει το λογαριασμό του να δει την πλήρη ανάλυση. Για έναν περίεργο λόγο όλοι όσοι θέλουν να μας πείσουν για το πόσο οικονομική είναι η ηλεκτροκίνηση, αναφέρονται στην καθαρή αξία ρεύματος και αγνοούν όλες τις υπόλοιπες χρεώσεις που διαμορφώνουν το τελικό ποσό του λογαριασμού.

Απλοί πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις είναι παραπλανητικοί (με τον ίδιο τρόπο μπορώ και εγώ να διαιρέσω το τελικό ποσό του λογαριασμού μου με τις κιλοβατώρες που έκαψα και να σας βγάλω μία πραγματική τιμή κιλοβατώρας 0,50 και όχι 0,15 --> τουτέστιν 20 ευρώ (τουλάχιστον) για την ημερήσια φόρτιση του EV, και αντίστοιχα 140 ευρώ την εβδομάδα, και 560 ευρώ το μήνα. Και λέω τουλάχιστον γιατί με ημερήσια φόρτιση 40 κιλοβατώρες, μιλάμε για επιβάρυνση του λογαριασμού ρεύματος με 1200kw/μήνα το οποίο είναι τεράστιο σκαρφάλωμα στις κλίμακες χρέωσης.Αλλά παρόλα αυτά απέφυγα να κάνω εξαρχής τέτοιους μπακαλίστικους υπολογισμούς γιατί ξέρω ότι ο καθένας από εμάς είναι μια ξεχωριστή περίπτωση (άλλα τιμολόγια, άλλοι πάροχοι, άλλοι τιμοκατάλογοι, άλλες κλίμακες, άλλες καταναλώσεις κοκ).

Και επιπρόσθετα στα παραπάνω άφησα εκτός υπολογισμού το ενδεχόμενο να έχεις EV με μεγαλύτερη μπαταρία, ούτε αναφέρθηκα στις απώλειες που έχουμε σε ενέργεια κατά τη φόρτιση με μορφή θερμότητας, και φυσικά άφησα εκτός υπολογισμού τις απώλειες ενέργειας κατά την οδήγηση. Όσο το ψάχνεις τόσο διαπιστώνεις την μη βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος.
 

Τα δημοτικα τελη και η ερτ τι σχεση εχουν? Σε σπιτι μενουμε ολοι και τα πληρωνουμε ανεξαρτητα απο το τι αυτοκινητο εχουμε και ποσο ρευμα καταναλωνουμε.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...