Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Από φέτος αναμένεται να εισέλθουν σε κοινό κτήμα σημαντικά έργα της Disney αλλά και άλλων δημοφιλών χαρακτήρων όπως ο Τεντέν.

Για το 2025, τα πιο αξιοσημείωτα περιλαμβάνουν τίτλους της Disney όπως η μικρού μήκους ταινία Silly Symphony "The Skeleton Dance" και ταινίες του Mickey Mouse όπως το "Karnival Kid", η πρώτη όπου ακούγεται η φωνή του. 

Επίσης απελευθερώνονται από πνευματική ιδιοκτησία τα πρώτα καρτούν του Popeye και του Tintin. Σε ότι αφορά τον Popeye, πρωτοεμφανίστηκε στο κόμικ "Thimble Theatre" του E.C. Segar στην ιστορία "Gobs of Work". Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η πρώτη εκδοχή του Popeye δεν είχε ακόμη το χαρακτηριστικό της κατανάλωσης σπανακιού για να αποκτήσει δύναμη, κάτι που προστέθηκε το 1932, αν και ο αρχικός χαρακτήρας ήταν ήδη δυνατός.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει στον τομέα της μουσικής τρόμου, το "Tiptoe Through the Tulips" που θα περάσει επίσης σε κοινό κτήμα, το οποίο θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο ως ιδέα για spin-off του Insidious.

Ακολουθεί η πλήρη λίστα παρακάτω με τα έργα που είναι πλέον ανοιχτά για εκτέλεση, προβολή και χρήση με διάφορους τρόπους χωρίς άδεια.

Βιβλία και θεατρικά έργα:

- William Faulkner, "The Sound and the Fury"
- Ernest Hemingway, "A Farewell to Arms"
- Virginia Woolf, "A Room of One's Own"
- Dashiell Hammett, "Red Harvest" και "The Maltese Falcon"
- John Steinbeck, "Cup of Gold"
- Richard Hughes, "A High Wind in Jamaica"
- Oliver La Farge, "Laughing Boy: A Navajo Love Story"
- Patrick Hamilton, "Rope"
- Arthur Wesley Wheen, η πρώτη αγγλική μετάφραση του "All Quiet on the Western Front" του Erich Maria Remarque
- Agatha Christie, "Seven Dials Mystery"
- Robert Graves, "Good-bye to All That"
- E. B. White και James Thurber, "Is Sex Necessary? Or, Why You Feel the Way You Do"
- Rainer Maria Rilke, "Letters to a Young Poet" (μόνο η πρωτότυπη γερμανική έκδοση)
- Walter Lippmann, "A Preface to Morals"
- Ellery Queen, "The Roman Hat Mystery"

Χαρακτήρες:

- E. C. Segar, Popeye (στο "Gobs of Work" από το κόμικ Thimble Theatre)
- Hergé (Georges Remi), Tintin (στο "Les Aventures de Tintin" από το περιοδικό Le Petit Vingtième)

Ταινίες:

- Δώδεκα επιπλέον κινούμενα σχέδια Mickey Mouse
- "The Cocoanuts"
- "The Broadway Melody"
- "The Hollywood Revue of 1929"
- "The Skeleton Dance"
- "Blackmail"
- "Hallelujah"
- "The Wild Party"
- "Welcome Danger"
- "On With the Show"
- "Pandora's Box"
- "Show Boat"
- "The Black Watch"
- "Spite Marriage"
- "Say It with Songs"
- "Dynamite"
- "Gold Diggers of Broadway"

Μουσικές Συνθέσεις:

- "Singin' in the Rain"
- "Ain't Misbehavin'"
- "An American in Paris"
- "Boléro"
- "(What Did I Do to Be So) Black and Blue"
- "Tiptoe Through the Tulips"
- "Happy Days Are Here Again"
- "What Is This Thing Called Love?"
- "Am I Blue?"
- "You Were Meant for Me"
- "Honey"
- "Waiting for a Train"


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 2
  • Απαντ. 66
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

100 χρόνια είναι υπερβολικά μεγάλο  χρονικό διάστημα για την προστασία πνευματικών έργων και πατεντών.

Δέκα χρόνια για λογισμικό και 20-25 για έργα τέχνης είναι υπεραρκετά για να βγάλει χρήματα ο δημιουργός* . Από εκεί και μετα ελάχιστα έσοδα αποκομίζουν και οι ελάχιστες εξαιρέσεις δεν είναι αρκετές για να είναι κλειδωμένα πίσω από νομοθεσίες του προηγούμενου αιώνα.

*Στις σπάνιες περιπτώσεις που ο ίδιος ο δημιουργός είναι και ο κάτοχος των δικαιωμάτων και όχι μια εταιρεία που τα εκμεταλλεύεται

  • Like 6
  • Thanks 2
  • Confused 1
  • Haha 1
Δημοσ.
1 hour ago, petranthe said:

Κρατικοποιείται ο Ποπαι και ο Τεν-Τεν;🤣🤣🤣

Είδες Ποπαϊ Σάββατο 5 του μήνα.

+5€ ΕΡΤ στο λογαριασμό της ΔΕΗ 😁

  • Sad 1
  • Haha 4
Δημοσ.
1 hour ago, mike299 said:

100 χρόνια είναι υπερβολικά μεγάλο  χρονικό διάστημα για την προστασία πνευματικών έργων και πατεντών.

Δέκα χρόνια για λογισμικό και 20-25 για έργα τέχνης είναι υπεραρκετά για να βγάλει χρήματα ο δημιουργός* . Από εκεί και μετα ελάχιστα έσοδα αποκομίζουν και οι ελάχιστες εξαιρέσεις δεν είναι αρκετές για να είναι κλειδωμένα πίσω από νομοθεσίες του προηγούμενου αιώνα.

*Στις σπάνιες περιπτώσεις που ο ίδιος ο δημιουργός είναι και ο κάτοχος των δικαιωμάτων και όχι μια εταιρεία που τα εκμεταλλεύεται

εσυ οταν φτιαξεις ταινια και προγραμμα να τα δωσεις δωρεαν

η λογικη του δωρεαν ιστορικα απεδειξε οτι απετυχε

η οποια προσπαθεια καποιων να παραβιασουν θεμελειωδη ανθρωπινα δικαιωματα θα παει στο κενο

αργα η γρηγορα εταιριες θα κανουν μηνυσεις και θα μπουκοταρουν ολοκληρες χωρες για πνευματικη ιδιοκτησια

  • Like 1
  • Confused 2
  • Sad 2
  • Haha 5
Δημοσ.
11 minutes ago, dieksodo said:

θεμελειωδη ανθρωπινα δικαιωματα

θεμελιωδη ανθρωπινα δικαιωματα ειναι η εργασια, η σιτιση, η στεγαση, η εκπαιδευση και η ιατροφαρμακευτικη περιθαλψη.
Και βασικα εσυ προσωπικα, ζεις σημερα επειδη καποιος δεν θεωρησε θεμελιωδες δικαιωμα την κατοχυρωση πατεντας στο φαρμακο που ανακαλυψε αλλα το δικαιωμα στη ζωη.

  • Like 4
  • Thanks 16
Δημοσ.
22 minutes ago, tzotzo said:

θεμελιωδη ανθρωπινα δικαιωματα ειναι η εργασια, η σιτιση, η στεγαση, η εκπαιδευση και η ιατροφαρμακευτικη περιθαλψη.
Και βασικα εσυ προσωπικα, ζεις σημερα επειδη καποιος δεν θεωρησε θεμελιωδες δικαιωμα την κατοχυρωση πατεντας στο φαρμακο που ανακαλυψε αλλα το δικαιωμα στη ζωη.

πως ειναι δυνατον η εργασια να ειναι ανθρωπινο δικαιωμα αλλα ο καρπος της να μην ειναι?

βασικα ζω επειδη ακριβως υπαρχουν πατεντες. χωρις αυτες τα μισα φαρμακα σημερα δεν θα υπηρχαν!!

  • Like 4
  • Sad 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, dieksodo said:

εσυ οταν φτιαξεις ταινια και προγραμμα να τα δωσεις δωρεαν

η λογικη του δωρεαν ιστορικα απεδειξε οτι απετυχε

η οποια προσπαθεια καποιων να παραβιασουν θεμελειωδη ανθρωπινα δικαιωματα θα παει στο κενο

αργα η γρηγορα εταιριες θα κανουν μηνυσεις και θα μπουκοταρουν ολοκληρες χωρες για πνευματικη ιδιοκτησια

Που γράφω εγώ για δωρεάν και να παραχωρούνται δωρεάν?

Για  μείωση των χρόνων που παραμένουν τα δικαιώματα λέω που είναι 100 χρόνια. Που περιμένουμε να πεθάνει ο δημιουργός, ο γιος του και ο εγγονός του μέχρι να γίνουν δημόσια τα δικαιώματα.

Επεξ/σία από mike299
  • Like 10
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, dieksodo είπε

πως ειναι δυνατον η εργασια να ειναι ανθρωπινο δικαιωμα αλλα ο καρπος της να μην ειναι?

βασικα ζω επειδη ακριβως υπαρχουν πατεντες. χωρις αυτες τα μισα φαρμακα σημερα δεν θα υπηρχαν!!

Α) Γιατί ο "καρπός" που λες μεταφραζοντας αμερικλάνικο σύνταγμα (fruits of labour) δεν είναι απλά αποτέλεσμα της εργασίας ενός ή μιας ομάδας. Έχουν βοηθήσει και άλλοι επιστήμονες, καλλιτέχνες, δάσκαλοι που έβαλαν βάση για να γίνει η έρευνα/καλλιτεχνικό έργο, ακόμα και blue collar workers που δούλεψαν για να επιζεί ο καθένας που έβγαλε τους "καρπούς". Οπότε έχει και η υπόλοιπη κοινωνία λόγο για το τι θα γίνει ο καρπος, δε βγήκε στο κενό. 

Β) Γιατί τα 70 και τα 100 χρόνια πατέντα, η οποία είναι και μεταβιβάσιμη, δεν έχουν καμία σχέση με τους καρπούς και τα ρέστα. Νταβατζιλικι εταιρειών ειναι  που δεν δούλεψαν ποτέ για να βγει ο καρπός, και παίρνουν αποκλειστικό δικαίωμα να τον διαθέτουν, ακόμα και να τον αλλάζουν, στρογγυλεύουν, ακρωτηριαζουν αν μιλάμε για έργο τέχνης, ή να τον συρταριάζουν αν μιλάμε για έρευνα που είναι ανταγωνιστικο προϊόν σε καποιο που ήδη έχουν. 

Τα παραδείγματα είναι πολλά, μην κοροιδευομαστε. 

  • Like 4
  • Thanks 6
Δημοσ.
31 minutes ago, mike299 said:

Που γράφω εγώ για δωρεάν και να παραχωρούνται δωρεάν?

Για  μείωση των χρόνων που παραμένουν τα δικαιώματα λέω που είναι 100 χρόνια. Που περιμένουμε να πεθάνει ο δημιουργός, ο γιος του και ο εγγονός του μέχρι να γίνουν δημόσια τα δικαιώματα.

πολλοι δημιουργοι δημιουργουν μεχρι και τα γεραματα. σιγουρα δεν το κανουν για προσωπικο κερδος αλλα για τα παιδια τους. 

27 minutes ago, tzavardin said:

Α) Γιατί ο "καρπός" που λες μεταφραζοντας αμερικλάνικο σύνταγμα (fruits of labour) δεν είναι απλά αποτέλεσμα της εργασίας ενός ή μιας ομάδας. Έχουν βοηθήσει και άλλοι επιστήμονες, καλλιτέχνες, δάσκαλοι που έβαλαν βάση για να γίνει η έρευνα/καλλιτεχνικό έργο, ακόμα και blue collar workers που δούλεψαν για να επιζεί ο καθένας που έβγαλε τους "καρπούς". Οπότε έχει και η υπόλοιπη κοινωνία λόγο για το τι θα γίνει ο καρπος, δε βγήκε στο κενό. 

Β) Γιατί τα 70 και τα 100 χρόνια πατέντα, η οποία είναι και μεταβιβάσιμη, δεν έχουν καμία σχέση με τους καρπούς και τα ρέστα. Νταβατζιλικι εταιρειών ειναι  που δεν δούλεψαν ποτέ για να βγει ο καρπός, και παίρνουν αποκλειστικό δικαίωμα να τον διαθέτουν, ακόμα και να τον αλλάζουν, στρογγυλεύουν, ακρωτηριαζουν αν μιλάμε για έργο τέχνης, ή να τον συρταριάζουν αν μιλάμε για έρευνα που είναι ανταγωνιστικο προϊόν σε καποιο που ήδη έχουν. 

Τα παραδείγματα είναι πολλά, μην κοροιδευομαστε. 

α) σιγουρα αλλα ολα αυτα εχουν ηδη πληρωθει μεσα στο κοστος του προιοντος

β)τι παει να πει δεν εχουν καμια σχεση με τους καρπους? η πατεντα ειναι ο τιτλος ιδιοκτησιας του καρπου

το αν ειναι εταιρια ή απογονος ή ξερωγω τι σημασια εχει?

ενα φαρμακο κοστιζει επενδυση δισσεκατομυριων. επισης ενα φαρμακο πρεπει να βγαλει λεφτα για το επομενο φαρμακο που θα βγει αυριο

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, dieksodo είπε

πολλοι δημιουργοι δημιουργουν μεχρι και τα γεραματα. σιγουρα δεν το κανουν για προσωπικο κερδος αλλα για τα παιδια τους. 

Δεν δημιουργούν το ίδιο πράγμα… πραγματικά αντιλαμβάνεσαι το θέμα ή απλά γράφεις για να γράφεις???

  • Like 1
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...