liakjim Δημοσ. 10 Απριλίου Δημοσ. 10 Απριλίου 1 ώρα πριν, ghostrider είπε Αρχιζει και υπαρχει και φωτια μετα τον καπνο για τους V10 https://www.gpfans.com/en/f1-news/1046389/f1-fia-ferrari-mercedes-meeting-bahrain-grand-prix-v10-2026-regulations/ Να δουμε και τι αντιδραση θα εχουν οι Audi / RB PowerTrains / Cadillac που μπηκαν για V6 Hybrid και θα παιζει να βρουν V10 με sustainable καυσιμα. (Η Honda θα φτιαξει GP2 engines) Αχ, πότε; Πότε; Spoiler 2
ghostrider Δημοσ. 10 Απριλίου Δημοσ. 10 Απριλίου 4 ώρες πριν, Tasos19s είπε Μια χαρά είναι ειδικά για τζάμπα με κλειστο ηχο σιγουρα
xacto Δημοσ. 10 Απριλίου Δημοσ. 10 Απριλίου Ο Sulayem έχει καλέσει τους κατασκευαστές σε συνάντηση την Παρασκευή στο GP του Μπαχρέιν. Σκοπός είναι η διερεύνηση της πιθανότητας να επιστρέψουν οι αμιγώς θερμικοί V10 ή V8 και πότε. Για νωρίτερα από το 2031, δε νομίζω ότι τίθεται θέμα, από τη στιγμή που τουλάχιστον οι Audi και Honda είναι κάθετα ενάντιες. Με την αλλαγή των κανονισμών από το 2031, πάλι δύσκολο το βλέπω. Οι κατασκευαστές κινητήρων συμμετέχουν στην F1 για τεχνογνωσία και διαφήμιση. Όσο θα κυριαρχούν οι μπαταρίες στην αυτοκίνηση, δεν βλέπω πρόσφορο έδαφος για αμιγώς θερμικούς κινητήρες, άσχετα με τον αριθμό των κυλίνδρων και την διάταξή τους. Αν τα "βιώσιμα" καύσιμα καταφέρουν να γίνουν υπολογίσιμη εναλλακτική, θα δούμε τι θα ξημερώσει στην F1.
Nabuko Δημοσ. 10 Απριλίου Δημοσ. 10 Απριλίου 5 λεπτά πριν, xacto είπε Ο Sulayem Ο αντιπρόεδρος της FIA παραιτήθηκε και οι κακές γλώσσες λένε ότι έγινε εξαιτίας του Sulayem
sattack Δημοσ. 10 Απριλίου Δημοσ. 10 Απριλίου (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, xacto είπε Για νωρίτερα από το 2031, δε νομίζω ότι τίθεται θέμα, από τη στιγμή που τουλάχιστον οι Audi και Honda είναι κάθετα ενάντιες. Με την αλλαγή των κανονισμών από το 2031, πάλι δύσκολο το βλέπω. Οι κατασκευαστές κινητήρων συμμετέχουν στην F1 για τεχνογνωσία και διαφήμιση. Όσο θα κυριαρχούν οι μπαταρίες στην αυτοκίνηση, δεν βλέπω πρόσφορο έδαφος για αμιγώς θερμικούς κινητήρες, άσχετα με τον αριθμό των κυλίνδρων και την διάταξή τους. Αν τα "βιώσιμα" καύσιμα καταφέρουν να γίνουν υπολογίσιμη εναλλακτική, θα δούμε τι θα ξημερώσει στην F1. Στις 21/2/2025 στις 5:37 ΜΜ, sattack είπε Τώρα λένε οτι για το 2030 συζητάνε όλες τις προτάσεις ακομα και επιστροφή σε ΝΑ V10 με "sustainable" fuels! Aν θέλουν το συμφέρον τους, και αφού το έχουν πάρει απόφαση ότι είναι show και δεν έχει πλέον σχέση με την εξέλιξη του αυτοκινήτου (μιας και όλα τα αυτοκίνητα θα γίνουν πλήρως BEV πριν το 2030), μακάρι να πάνε παλι σε V10 με ακόμα μικρότερες διαστάσεις στο μέγεθος του αυτοκινήτου. Η F1 πλέον δεν έχει καμμία σχέση με την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Τελείωσε αυτό. Σε 2-3 χρόνια το πολύ κανένας δεν θα ασχολείται πλέον με κινητηρες εσωτερικής καύσης στα καθημερινά αυτοκίνητα. Το δε 2031 θα ειναι αστείο και σαν σκέψη. Αν κάποιους τους ένοιαζε η σχέση με την εξέλιξη του αυτοκινήτου, τοτε θα ασχολουντουσαν με την Formula E και θα παραταγαν την F1. Όμως η F1 εχει νόημα σαν show και νοσταλγία. Οπότε ας το πάρουν απόφαση και ας βάλουν ή V10 ή V8, ή ατμοσφαιρικό ή turbo, σκέτο ή με λίγο KERS, και με πρωταρχικό μελημα μια μεγάλη μείωση των εξωτερικων διαστάσεων, γιατι το dirty air εχει σκοτώσει το θέαμα. Ότι και να αποφασίσουν τώρα, με την Audi και τη Honda να λένε οτι (ξανα)μπήκαν στη F1 λόγω της μεγαλύτερης ηλεκτροκινησης 50% του 2026, σε 2-3 χρονια θα πάνε για βρούβες τα hybrid πλάνα τους. Ή θα τα παρατήσουν, ή θα πάνε στη Formula E. Η Ferrari και η Red Bull που εχουν αλλο business plan θα μείνουν. Και η "Mercedes" το ιδιο, μιας και ειναι αυτόνομη εταιρεία (πρώην Ilmor) που μόνο 33% έχει η Merc, και καμμια ουσιαστικη σχεση με τους τεχνικους που δουλευουν στην Αγγλια. Ακόμα και αν αποφασισει να πουλησει η Merc το μειοψηφικό ποσοστό της και να φύγει, θα το αγοράσουν αλλοι και θα συνεχίσουν στο F1 circus. Επεξ/σία 10 Απριλίου από sattack
dtk-386 Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου 5 ώρες πριν, sattack είπε Σε 2-3 χρόνια το πολύ κανένας δεν θα ασχολείται πλέον με κινητηρες εσωτερικής καύσης στα καθημερινά αυτοκίνητα. Από πού προκύπτει πάλι αυτό; Άλλο η επιθυμία σου άλλο η πραγματικότητα. 1
Tasos19s Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου 5 ώρες πριν, sattack είπε Η F1 πλέον δεν έχει καμμία σχέση με την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Τελείωσε αυτό. Σε 2-3 χρόνια το πολύ κανένας δεν θα ασχολείται πλέον με κινητηρες εσωτερικής καύσης στα καθημερινά αυτοκίνητα. Το δε 2031 θα ειναι αστείο και σαν σκέψη. Αν κάποιους τους ένοιαζε η σχέση με την εξέλιξη του αυτοκινήτου, τοτε θα ασχολουντουσαν με την Formula E και θα παραταγαν την F1. Όμως η F1 εχει νόημα σαν show και νοσταλγία. Οπότε ας το πάρουν απόφαση και ας βάλουν ή V10 ή V8, ή ατμοσφαιρικό ή turbo, σκέτο ή με λίγο KERS, και με πρωταρχικό μελημα μια μεγάλη μείωση των εξωτερικων διαστάσεων, γιατι το dirty air εχει σκοτώσει το θέαμα. Ότι και να αποφασίσουν τώρα, με την Audi και τη Honda να λένε οτι (ξανα)μπήκαν στη F1 λόγω της μεγαλύτερης ηλεκτροκινησης 50% του 2026, σε 2-3 χρονια θα πάνε για βρούβες τα hybrid πλάνα τους. Ή θα τα παρατήσουν, ή θα πάνε στη Formula E. Η Ferrari και η Red Bull που εχουν αλλο business plan θα μείνουν. Και η "Mercedes" το ιδιο, μιας και ειναι αυτόνομη εταιρεία (πρώην Ilmor) που μόνο 33% έχει η Merc, και καμμια ουσιαστικη σχεση με τους τεχνικους που δουλευουν στην Αγγλια. Ακόμα και αν αποφασισει να πουλησει η Merc το μειοψηφικό ποσοστό της και να φύγει, θα το αγοράσουν αλλοι και θα συνεχίσουν στο F1 circus. Απο που προκύπτει αυτό; Κοιτα μην ψάχνουν όσοι έχουν ηλεκτρικά να βρουν που θα τα πετάξουν Εντάξει είναι κάτι άλλο, προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα αλλά έχει και μειονεκτήματα η μπαταριοκινηση Αν ήταν έτσι τόσο σούπερ ανακάλυψη ήδη θα είχαμε μεταβεί όλοι στις μπαταρίες Το πετρέλαιο ναι πάει προς εξαφάνιση αλλά οι θερμικοί κινητήρες όχι Ίσως έρθει υδρογόνο αλλά και αυτό κάτσε έχουμε ακόμα Μεχρι τότε θα βάζουμε 100αρα στο Yaris του 2003 γιατί «βγάζει πιο πολλά χιλιόμετρα» 1
sattack Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου (επεξεργασμένο) Δεν θέλω να επεκταθώ σε λεπτομέρειες που θα εκτροχιασουν το θεμα. Όμως σχετικό με το θέμα ειναι πως βλέπει τη F1 ο κάθε κατασκευαστής κινητήρων και οι ομάδες και η FIA σαν σύνολο πως το αντιμετωπίζουν αυτό. Λοιπόν νομίζω οτι μπορούμε να πάρουμε σαν σίγουρο οτι: - οι ομάδες και η FIA ήθελαν και θέλουν να έχουν πολλούς κατασκευαστές κινητήρων και ει δυνατόν απο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανιες. Οποτε αποφασίζουν την engine formula με αυτο το σκεπτικό. - η μεγάλη δημοσιότητα της F1 που εκτοξεύτηκε τα τελευταία χρόνια χαρη στη Liberty Media, τραβάει πολλές εταιρίες και αυτοκινητοβιομηχανιες. - η Audi αποφάσισε πριν λιγα χρονια να μπει, με το σκεπτικό ότι θα βοηθήσει τη φιρμα της η δημοσιότητα (όπως τη Merc) και ότι οι νέοι κινητήρες 50% ICE V6 - 50% EV μόνο με ΜGU-K (και κατάργηση του παντελως άσχετου ΜGU-H, που μόνο δυσκολίες έβαζε και κανένα πρακτικό όφελος), θα έχουν σχέση με το μέλλον της αυτοκίνησης. Το θέμα είναι οτι τώρα πολλά έχουν αλλάξει μέσα στην Audi και πιθανόν να το έχουν μετανοιώσει και να θελουν να βγουν... - παρομοίως η Honda που είχε αποφασίσει να βγει και πούλησε την IP στη RB Powertrains, δελεάστηκε και αυτή απο τους νέους κανονισμούς του 2026 για να ξαναμπεί. (Παλια της τέχνη κόσκινο....). - η Ferrari εχει αλλο business model στην αυτοκίνηση και θα ειναι μεσα στη F1 οτι και να γίνει. - η RB, αυτη κι αν εχει αλλο business model τελείως άσχετο με την αυτοκίνηση, οπότε κι αυτή θα είναι μέσα ανεξάρτητα από τους κανονισμούς του κινητήρα, και για αυτο αναγκαστηκε να αγοράσει την ΙΡ της Honda, όταν εκείνη είχε αποφασισει να φύγει. - η Merc ειναι στα αληθεια 3 εταιρείες. Η αυτοκινητοβιομηχανια, η εταιρεία που φτιάχνει το σασί όπου ειναι μοιρασμένη κατά 33% σε Merc-Τοτο-Ineos και η εταιρεία κινητήρων που ειναι 100% της Merc (δεν το ειχα γραψει καλά πιο πανω), αλλα λειτουργεί ανεξάρτητα. Η Merc ότι και να αποφασισει σαν αυτοκινητοβιομηχανια, οι άλλες 2 εταιρείες που λειτουργούν ανεξάρτητα στη F1 θα συνεχίσουν. Το πολυ πολυ να πουλησει η Μerc το 33% που εχει στην εταιρεία σασι και το 100% που εχει στην εταιρεία κινητήρων. Επειδή δεν ειναι εσωτερικό project μέσα στα εργοστάσια της για να το κλείσει απλώς. - η Renault τα παράτησε στους κινητήρες και το εργοστάσιο που είχε για κινητήρες θα το αφιερώσει αλλου. Το έκανε μόνο λόγω του οτι δεν ηταν ανταγωνιστικη ή αποφάσισε οτι δεν ειχε και καμμια σχέση με το μέλλον της σαν αυτοκινητοβιομηχανια? - η GM αμφιβάλω αν ξέρει κανείς τι εχουν στο μυαλό τους. Και έτσι κι αλλιως σε αυτες τις τεραστιες εταιρείες, κατι σκέφτεται ενα στελεχος, και μετα απο 1-2 χρονια φευγει απο την εταιρεία και παιρνει τη θέση του άλλος, που εχει αλλες ιδέες και αλλαζει τα παντα... Οποτε υπαρχουν αυτοί που έτσι κι αλλιως θα μείνουν, αυτοί που το συνδέουν με το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανιας τους, και η FIA και οι ομάδες σαν σύνολο που προσπαθούν όλα αυτά να τα συνδιασουν. Ομως τωρα οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανια ειναι ραγδαίες, και για αυτο τα σχέδια που είχαν κανει πριν λιγα χρονια, μετα βγαίνουν άκυρα. Θα δούμε πως θα πάει. Επεξ/σία 11 Απριλίου από sattack 4
basilis_k6 Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου μοιαζει ιδανικο σεναριο η επιστροφη στους v10. η εξέλιξη κινητηρων πλεον δεν εχει νοημα. το θεαμα που λεγετε f1 καπως πρεπει να κρατησει τους φανατικους οπαδους που σιγα σιγα θα μειωνονται, δεν θα πουλάει για παντα η σφαιρα στο βεγκας ουτε μπορουν ολοι να ταυτιστουν με τη χλιδα του μονακο και του ντουμπαι. 3λιτρο v10 με πχ50 λιτρα καυσιμο και τραβηξτε τα μαλλια σας να βγαλετε αγωνα με τη βοηθεια της μπαταριας. 2
xacto Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου 11 ώρες πριν, Nabuko είπε Ο αντιπρόεδρος της FIA παραιτήθηκε και οι κακές γλώσσες λένε ότι έγινε εξαιτίας του Sulayem Μην ακούς τις κακές γλώσσες. Επειδή ο Robert Reid είπε μεταξύ άλλων ότι "Όταν ανέλαβα αυτόν τον ρόλο, ήταν για να υπηρετήσω τα μέλη της FIA, όχι για να υπηρετήσω την εξουσία.", "Με την πάροδο του χρόνου, έχω δει μια σταθερή διάβρωση των αρχών που υποσχεθήκαμε να τηρήσουμε.", "Οι αποφάσεις λαμβάνονται κεκλεισμένων των θυρών, παρακάμπτοντας τις ίδιες τις δομές και τους ανθρώπους που η FIA υπάρχει για να εκπροσωπεί.", "Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αξίζει ηγεσία που είναι υπεύθυνη, διαφανής και καθοδηγούμενη από τα μέλη. Δεν μπορώ πλέον, καλή τη πίστη, να παραμένω μέρος ενός συστήματος που δεν αντικατοπτρίζει αυτές τις αξίες." και επειδή ο αγαπημένος μας George ως πρόεδρος της GPDA είπε κι αυτός κάποια πράγματα, δεν σημαίνει ότι κινδυνεύει η θέση του συμπαθέστατου Sulayem, όπως υποστηρίζουν οι κακίτερες γλώσσες. Θεός φυλάξοι δηλαδή!
ghostrider Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου (επεξεργασμένο) Η προεδρια του σειχη στην FIA ειναι προσανατολισμενη οπως φαινεται στον συγκεντρωτισμο υρω απο τον προεδρο. Αυτο εχει απομακρυνει στελεχη της FIA ειτε με εμμεσο ειτε με αμεσο τροπο. Εχει δε κατορθωσει να πεισει τη ΓΣ με 75% να του δωσει τετοιες υπερεξουσιες που να μην χρειαζεται να δινει λογο σε κανενα. (ακομα και αν γινει καταγγελια εις βαρος του ο ελεγχων αυτης να ειναι ο εαυτος του !!! παριπτωση Γιαννης πινει Γιαννης κερναει). Οι εκλογες ειναι προ των πυλων αλλα ως τωρα δεν εχει εμφανιστει καποιος πειστικος αντιπαλος για την προεδρια. Οσο δε θα εχει την ευνοια των πολλων μικρων ομοσπονδιων - ψηφων (θα μπορουσες να τα πεις και κρατη σφραγιδα κατα τα αναλογια του σωματεια σφραγιδα) τοσο πιο κοντα ερχεται η δευτερη θητεια του στο αξιωμα του προεδρου ... Επεξ/σία 11 Απριλίου από ghostrider
Stergios74 Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου Ποιοι είναι όλοι αυτοί ρε; 😁 Bahrain FP1 Lap Times 1 Lando Norris McLaren 1:33.204 2 Pierre Gasly Alpine +0.238 3 Lewis Hamilton Ferrari +0.596 4 Alexander Albon Williams +0.724 5 Esteban Ocon Haas F1 Team +0.980 6 Nico Hulkenberg Kick Sauber +1.058 7 Jack Doohan Alpine +1.192 8 Liam Lawson Racing Bulls +1.193 9 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +1.280 10 Oscar Piastri McLaren +1.304 11 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +1.424 12 Isack Hadjar Racing Bulls +1.463 13 Luke Browning Williams +1.681 14 Dino Beganovic Ferrari +1.851 15 Lance Stroll Aston Martin +1.912 16 Felipe Drugovich Aston Martin +1.994 17 Ryo Hirakawa Haas F1 Team +2.057 18 Frederik Vesti Mercedes +2.121 19 Ayumu IwasaRed Bull Racing +2.271 20 Kimi Antonelli Mercedes +4.847
ghostrider Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου Εξοδος απο την AM για τον Dan Fallows που ειχε παει εκει απο την RB σαν το δεξι χερι του Newey. Τελικα η AM πηρε τον original Newey και τον Cardille απο την φοραδα (οταν τελειωσει με το καλο την gardening leave) και ο Dan το καπελακι του. https://www.autosport.com/f1/news/fallows-set-to-leave-aston-martin-organisation/10712059/ ΥΓ Δεν βλεπω να δουλευει το νεο πατωμα της φοραδας .... Παλι κουβα θα παμε
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα