Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Η εγγύηση είναι για 8/10 χρόνια, να υπολογίζεις μια 20ετία για αλλαγή μπαταρίας. Η MG ξεκίνησε να δίνει εφόρου ζωής εγγύηση μπαταρίας σε κάποιες χώρες.

Έχουν ξεκινήσει σιγά-σιγά και εταιρίες/συνεργεία ανακατασκευής μπαταριών στο μισό κόστος αγοράς, και στη χώρα μας.

Ισα ισα, η μπαταρία είναι το μόνο μέρος ενός ηλεκτρικού που φθείρεται με τον χρόνο. Δεν έχουν μηχανή, σύστημα μετάδοσης, εξάτμιση, καταλύτη, κλπ. Στατιστικά ένα θερμικό αμάξι θα έχει πολλαπλάσιες ζημίες από ένα ηλεκτρικό. Στο ηλεκτρικό θα ανακατασκευάσεις τις μπαταρίες με ένα κόστος π.χ 4000 ευρώ και θα είναι καινούργιο στην 20ετία.

Δεν έχουν Σέρβις... Εδώ ένα Ταξί Skoda Enyaq που ο άνθρωπος έχει κάνει 125.000χλμ και δεν έχει πάει ακόμα για έλεγχο...τον βλέπω να πηγαίνει στα 200.000χλμ που θα του αλλάξουν φίλτρο καμπίνας και υγρά φρένων. 

Σέβομαι την άποψή σου και αναγνωρίζω ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα λιγότερα μηχανικά μέρη που φθείρονται. Είναι αλήθεια ότι η ανάγκη για τυπική συντήρηση είναι μικρότερη σε σχέση με τα παραδοσιακά οχήματα, και τα παραδείγματα, όπως αυτό που ανέφερες για το Skoda Enyaq, δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά μπορούν να είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, προς το παρόν, τα συμβατικά αυτοκίνητα εμφανίζουν συνολικά καλύτερη αξιοπιστία σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Μελέτες, όπως αυτή του Consumer Reports (υπάρχει σε παλιότερο άρθρο του insomnia αν ψάξεις), δείχνουν ότι τα EVs έχουν περισσότερα προβλήματα αξιοπιστίας, πιθανώς λόγω της πολυπλοκότητας της τεχνολογίας τους και της συνεχιζόμενης διαδικασίας ωρίμανσης αυτής της κατηγορίας οχημάτων.

Επιπλέον, στο κόστος συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προστίθενται πιθανώς τα κόστη επιδιόρθωσης επιπλέον βλαβών που μπορεί να προκύψουν εκτός εγγύησης (μη τυπική συντήρηση). Η αυξημένη συχνότητα βλαβών μπορεί να δυσκολέψει σημαντικά την κατάσταση, ειδικά για όσους ζουν σε περιοχές όπου η πρόσβαση σε εξειδικευμένα συνεργεία είναι περιορισμένη πχ στο Αγρίνιο, όπου ζω. Συνολικά, η απουσία εξουσιοδοτημένων service μπορεί να καταστήσει τη διαχείριση των προβλημάτων ακόμα πιο δαπανηρή και χρονοβόρα.

Η τεχνολογία των μπαταριών παραμένει επίσης ένα κρίσιμο ζήτημα. Αν και η ανακατασκευή ή αντικατάσταση των μπαταριών μπορεί να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του οχήματος, το κόστος αυτής της διαδικασίας είναι ακόμα υψηλό και ίσως απαγορευτικό για κάποιους καταναλωτές. Επιπλέον, υπάρχει και η παράμετρος της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από την εξόρυξη υλικών για μπαταρίες και την ανακύκλωσή τους, που είναι κάτι που θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, ειδικά με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο περιβάλλον.

Να σημειωθεί επίσης ότι το παράδειγμα της MG με την εγγύηση εφ’ όρου ζωής αφορά μόνο ελαττώματα κατασκευής και όχι φυσιολογική φθορά. Αυτό είναι σημαντικό, καθώς πολλές φορές οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν το όριο μεταξύ "φυσιολογικής φθοράς" και "κατασκευαστικού ελαττώματος" για να αποφύγουν τη δωρεάν αντικατάσταση, αφήνοντας τον καταναλωτή να καλύψει το κόστος.

Η αλήθεια είναι ότι τόσο τα ηλεκτρικά όσο και τα συμβατικά οχήματα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, και η επιλογή εξαρτάται από τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του καθενός. Σημαντικό είναι να συνεχίσουμε να συζητάμε για αυτά τα θέματα, ώστε η τεχνολογία να γίνεται πιο προσιτή και βιώσιμη για όλους.:)

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 2
  • Thanks 3
Δημοσ.
4 ώρες πριν, Tlykog είπε

Σέβομαι την άποψή σου και αναγνωρίζω ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα λιγότερα μηχανικά μέρη που φθείρονται. Είναι αλήθεια ότι η ανάγκη για τυπική συντήρηση είναι μικρότερη σε σχέση με τα παραδοσιακά οχήματα, και τα παραδείγματα, όπως αυτό που ανέφερες για το Skoda Enyaq, δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά μπορούν να είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, προς το παρόν, τα συμβατικά αυτοκίνητα εμφανίζουν συνολικά καλύτερη αξιοπιστία σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Μελέτες, όπως αυτή του Consumer Reports (υπάρχει σε παλιότερο άρθρο του insomnia αν ψάξεις), δείχνουν ότι τα EVs έχουν περισσότερα προβλήματα αξιοπιστίας, πιθανώς λόγω της πολυπλοκότητας της τεχνολογίας τους και της συνεχιζόμενης διαδικασίας ωρίμανσης αυτής της κατηγορίας οχημάτων.

Επιπλέον, στο κόστος συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προστίθενται πιθανώς τα κόστη επιδιόρθωσης επιπλέον βλαβών που μπορεί να προκύψουν εκτός εγγύησης (μη τυπική συντήρηση). Η αυξημένη συχνότητα βλαβών μπορεί να δυσκολέψει σημαντικά την κατάσταση, ειδικά για όσους ζουν σε περιοχές όπου η πρόσβαση σε εξειδικευμένα συνεργεία είναι περιορισμένη πχ στο Αγρίνιο, όπου ζω. Συνολικά, η απουσία εξουσιοδοτημένων service μπορεί να καταστήσει τη διαχείριση των προβλημάτων ακόμα πιο δαπανηρή και χρονοβόρα.

Η τεχνολογία των μπαταριών παραμένει επίσης ένα κρίσιμο ζήτημα. Αν και η ανακατασκευή ή αντικατάσταση των μπαταριών μπορεί να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του οχήματος, το κόστος αυτής της διαδικασίας είναι ακόμα υψηλό και ίσως απαγορευτικό για κάποιους καταναλωτές. Επιπλέον, υπάρχει και η παράμετρος της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από την εξόρυξη υλικών για μπαταρίες και την ανακύκλωσή τους, που είναι κάτι που θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, ειδικά με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο περιβάλλον.

Να σημειωθεί επίσης ότι το παράδειγμα της MG με την εγγύηση εφ’ όρου ζωής αφορά μόνο ελαττώματα κατασκευής και όχι φυσιολογική φθορά. Αυτό είναι σημαντικό, καθώς πολλές φορές οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν το όριο μεταξύ "φυσιολογικής φθοράς" και "κατασκευαστικού ελαττώματος" για να αποφύγουν τη δωρεάν αντικατάσταση, αφήνοντας τον καταναλωτή να καλύψει το κόστος.

Η αλήθεια είναι ότι τόσο τα ηλεκτρικά όσο και τα συμβατικά οχήματα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, και η επιλογή εξαρτάται από τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του καθενός. Σημαντικό είναι να συνεχίσουμε να συζητάμε για αυτά τα θέματα, ώστε η τεχνολογία να γίνεται πιο προσιτή και βιώσιμη για όλους

Ναι αν το συζητάμε εμείς η τεχνολογία θα γίνει σίγουρα πιο προσιτή... Ρε φίλε περνάς τις απαντήσεις από chatGPT ?

  • Like 2
  • Confused 1
  • Haha 11
Δημοσ.
8 ώρες πριν, CyanBlue είπε

Δεν είσαι ο μόνος... 😆

Πείτε μου αλήθεια: Αν στο YU7 κολλήσετε το σήμα της Porsche, πόσοι θα το "κατάπιναν"? Όπως και να χει, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα περάσει μεγάλα ζόρια. η τράπουλα έχει ανακατευτεί στην αγορά του αυτοκινήτου μετά την εμμονή της Γερμανίας για επιβολή ηλεκτρικών ηχημάτων που της γυρίζει... στα μούτρα.

Οι Γερμανοί έπαιξαν και έχασαν στο diesel

Προώθησαν τα diesel ως ενδιάμεση κατάσταση και πως με ένα γέμισμα πας κάνεις 500χλμ αλλά όλα ήταν ψέματα και το σκάνδαλο τους χτύπησε πολύ στην αξιοπιστία που είναι πολύ δύσκολο να την επαναφέρεις

Η τούοτα έλεγε και λέει υβριδικά

Και ο Μάσκ έκανε disrupt και τέλος 

Καλώς ήρθες κινεζικη μπαταρία

  • Like 1
Δημοσ.

Εγω πιστεύω οτι το μεγάλο "αγκάθι" ή ένα από όλα τα αλλα θέματα , είναι η αξία μεταπώλησης , περνάνε 8,9 χρόνια , πόσο και ποιος θα το αγοράσει όταν γνωρίζει οτι σε λίγο καιρό πρέπει να αλλάξεις μπαταρίες το οποίο το κόστος είναι σχεδόν το 1/2 της αγοράς του αυτοκινήτου.

Αυτο πρεπει να το δούνε οι εταιρείες γιατί οποίος θα αγοράζει ηλεκτρικό στην ουσία θα το "παντρεύεται΄" 

Δημοσ.
10 hours ago, Alani13 said:

Άμα την κάνεις 75% αποφόρτηση και όχι παραπάνω, τότε αντέχει 20 χρόνια.

Γενικά αξίζουν φουλ και οι τιμές θα πέσουν πολύ απότομα όσο αυξάνεται η παραγωγή. Αρκεί να υπάρχει ζήτηση.

οι νέες blade 3 δεν έχουν  τέτοια  θέματα  και εάν  τα τρυπήσουν  δεν αρπάζουν φωτιά 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, rakeesh είπε

Ναι αν το συζητάμε εμείς η τεχνολογία θα γίνει σίγουρα πιο προσιτή... Ρε φίλε περνάς τις απαντήσεις από chatGPT ?

Όχι, φίλε, δεν περνάω τις απαντήσεις από ChatGPT. Οι απόψεις είναι δικές μου, απλά προσπαθώ να διατυπώσω τα επιχειρήματά μου όσο πιο ξεκάθαρα και συγκροτημένα γίνεται. Αν σου φαίνονται πολύ "καλογραμμένα" και "δομημένα", το παίρνω ως κομπλιμέντο! Χρόνια εμπειρία, προπόνηση και διάβασμα.😄

Παρατηρώ, πάντως, ότι αντί να εστιάσεις στην ουσία των όσων είπα, διάλεξες να επικεντρωθείς σε κάτι που δεν ισχύει. Οι εταιρείες προσαρμόζονται στη ζήτηση και τις ανάγκες μας, οπότε οι συζητήσεις που κάνουμε ως καταναλωτές επηρεάζουν τελικά την κατεύθυνση της τεχνολογίας. Αυτό ήθελα να πω, τίποτα περισσότερο. Είμαστε όλοι μέρη του καταναλωτικού κοινού. Νομίζω ότι είναι και αυτονόητο.

Αν θέλεις να συζητήσουμε επί της ουσίας, είμαι ανοιχτός σε διάλογο με επιχειρήματα. Ας επικεντρωθούμε σε αυτό που έχει σημασία και όχι σε ανούσιο διάλογο ή σε πράγματα που δεν ισχύουν.

Για αποφυγή παρεξήγησης παραθέτω αυτό:

image.png.be7c7bec7828d8c637a8422605c04dc5.png

από το ίδιο το chatgpt, όπου το γράφει ξεκάθαρα ότι είναι δικό μου. Αν χρησιμοποιούσα το chatgpt θα το έκανα συνεργατικά με δικές μου ιδέες και δε θα είχα πρόβλημα να το πω, γιατί, με αυτή τη χρήση, δε μειώνει την αξία των γραφόμενων σε καμία περίπτωση. Παρόλα αυτά δεν το έκανα. Θεωρώ ότι με αυτό το κλείνουμε και μπορούμε να επιστρέψουμε σε μια ουσιαστική συζήτηση.

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, sokada είπε

Εγω πιστεύω οτι το μεγάλο "αγκάθι" ή ένα από όλα τα αλλα θέματα , είναι η αξία μεταπώλησης , περνάνε 8,9 χρόνια , πόσο και ποιος θα το αγοράσει όταν γνωρίζει οτι σε λίγο καιρό πρέπει να αλλάξεις μπαταρίες το οποίο το κόστος είναι σχεδόν το 1/2 της αγοράς του αυτοκινήτου.

Αυτο πρεπει να το δούνε οι εταιρείες γιατί οποίος θα αγοράζει ηλεκτρικό στην ουσία θα το "παντρεύεται΄" 

Στην ελλαδα πουλανε μεταχειρισμενα yaris 10ετιας 400 ευρω πιο κατω απ οσο τα αγορασαν. Ενω εχουν κανει 130.000χλμ και ειναι ετοιμα να διαλυθουν απο τη κακη συντηρηση. Ο κοσμος τα παιρνει γιατι ειναι "καλα".

  • Like 5
Δημοσ.
10 ώρες πριν, Votritis είπε

αμα ηταν εφικτο  θα έπαιρνα Λαντα Νιβα , να μην εχει ουτε ηλεκτρικά παράθυρα ......

Να βοηθήσω; Nissan Sunny mod 94 με μόνο 112 χιλιάδες χλμ ,αξιόμαχο ,ατρακαριστο, με όλα τα σέρβις ,Νέα λάστιχα και χωρίς τίποτα ηλεκτρικό.ουτε υδραυλικό τιμόνι , 1 χιλιάρικο μόνο για σένα. Made in Volos Magnisias.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, discoboyminimal είπε

Δεν ξερω αν μπορω να εμπιστευω ακομα την xiaomi , οταν κανει εκπτωσεις σε τακακια

 

Το να διαλυθεί έτσι εύκολα το κάθισμα δεν το βρίσκω και πολύ ενθαρρυντικό επίσης. Το τρακάρισμα δεν μου φάνηκε και τόσο ισχυρό, ώστε να πάθει τέτοια βλάβη. Αν δεις το αυτοκίνητο στα τελευταία δεύτερα δε δείχνει να έχει τρακάρει με μεγάλη δύναμη. Σίγουρα η ταχύτητα ήταν μεγάλη, αλλά ο οδηγός κατάφερε να ελαττώσει αρκετά την ταχύτητά του, πριν τη τελική σύγκρουση με τα κιγκλιδώματα. Στο 0:40 με 0:45 φαίνεται καλύτερα.

 

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...