Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 113
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
22 λεπτά πριν, oldnew είπε

Στη Νορβηγία είναι ολοι πλούσιοι. Με τους εκει μισθούς παίρνεις τεσλα σε 6 μηνες. Αντίστοιχα και εδω αν ενα τεσλα ειχε 6000 θα είχαμε γεμίσει τεσλα.. 

Εχμ όχι, εκτός αν εννοείς μτχ 6-7 ετών, τα καινούρια δεν είναι τόσο (σχετικά πάντα) φθηνά. Και φυσικά απλά μετρώντας μέσο μεικτό μισθό κ όχι καθαρό και χωρίς υπολογισμό εξόδων.

Το βασικό που έκαναν είναι επενδύσεις σε υποδομές (σταθμούς φόρτισης) και φυσικά πολλές φοροαπαλλαγές και μερική πλέον (παλαιότερα πλήρη) έκπτωση στα διόδια, που είναι αρκετά κ για πολλούς είναι σεβαστό μέγεθος στο μηνιαίο προϋπολογισμό (τύπου 100€/μήνα για διαδρομή 50χλμ με διέλευση από 3-4 σταθμούς διοδίων).

Απλά εκεί υπάρχει και εμπεδωμένη περιβαλλοντική κ κοινωνική συνείδηση, πχ ενώ το αγαπημένο τους hobby είναι το περπάτημα, δεν θα βρεις σχεδόν καθόλου σκουπίδια / αναμνηστικά από κατοικίδια κτλ στα μονοπάτια. Α και λόγω ευρύτερων κοινωνικών συνθηκών, δεν υπάρχει φόβος να σου κλέψουν τα καλώδια φόρτισης, οπότε πολλοί φορτίζουν ακόμα κ εκτός οικοπέδου με μπαλαντέζα μέχρι το αμάξι.

 

  • Like 4
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Σε καποιους θα φαινοταν πιο φυσιολογικο να μην ειχαν ασχοληθει καθολου με την ηλεκτροκινηση, και να ειχαν γεμισει V8, και V12 supercar οπως στις αραβικες χωρες, που εχουν κι αυτοι λεφτα απο πετρελαιο, αλλα ειναι εγκεφαλικα ειναι για να μπουνε στο πικπα.

Εδώ μιλάμε για μια χώρα (Ελλάδα) με.δυνατότητα να υπερκαλύψει τις ανάγκες της αποκλειστικά με υδροηλεκτρικά. Οι αραβικές χώρες τουλάχιστον δεν έχουν δυνατότητα να έχουν υδροηλεκτρικά και έτσι θα πρέπει να έχουν και ορυκτά καύσιμα για αυτονομία. Η μόνη περίπτωση να γίνει κάτι στην Ελλάδα είναι να βρεθεί η φόρμουλα να κονομήσουν οι ξένοι και οι μιζαδόροι μας με δάνεια και επενδυτικά προγράμματα της ΕΕ. Αυτό βέβαια αν γίνουμε ενεργειακός κόμβος. Μακάρι έστω κι έτσι…

  • Like 4
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Dimitris_1981 είπε

Εδώ μιλάμε για μια χώρα (Ελλάδα) με.δυνατότητα να υπερκαλύψει τις ανάγκες της αποκλειστικά με υδροηλεκτρικά. Οι αραβικές χώρες τουλάχιστον δεν έχουν δυνατότητα να έχουν υδροηλεκτρικά και έτσι θα πρέπει να έχουν και ορυκτά καύσιμα για αυτονομία. Η μόνη περίπτωση να γίνει κάτι στην Ελλάδα είναι να βρεθεί η φόρμουλα να κονομήσουν οι ξένοι και οι μιζαδόροι μας με δάνεια και επενδυτικά προγράμματα της ΕΕ. Αυτό βέβαια αν γίνουμε ενεργειακός κόμβος. Μακάρι έστω κι έτσι…

Στις αραβικες χωρες θα μπορουσαν να γεμισουν φωτοβολταικα. 

Ακομα και να μην ειχαν καθολου ΑΠΕ, τα εργοστασια παραγωγης ηλεκτρισμου αν δουλευαν με diesel η ΦΑ θα ηταν μακραν πιο αποδοτικα απο το να γεμισει η χωρα με 8λιτρα αυτοκινητα ντυμενα με χρυσο λες και ειμαστε στο μενιδι.

  • Like 1
  • Haha 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
46 λεπτά πριν, oldnew είπε

Στη Νορβηγία είναι ολοι πλούσιοι. Με τους εκει μισθούς παίρνεις τεσλα σε 6 μηνες. Αντίστοιχα και εδω αν ενα τεσλα ειχε 6000 θα είχαμε γεμίσει τεσλα.. 

Δεν είναι πλούσιοι, απλώς ο μέσος μισθός τους είναι λίγο πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ.

Φυσικά αν δεις την Ελλάδα που συγκρίνεται με τη Ρουμανία και την Ουγγαρία στους μισθούς σαφώς δεν υπάρχει επαφή…

Επεξ/σία από agnostos13
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Στις αραβικες χωρες θα μπορουσαν να γεμισουν φωτοβολταικα. 

Ακομα και να μην ειχαν καθολου ΑΠΕ, τα εργοστασια παραγωγης ηλεκτρισμου αν δουλευαν με diesel η ΦΑ θα ηταν μακραν πιο αποδοτικα απο το να γεμισει η χωρα με 8λιτρα αυτοκινητα ντυμενα με χρυσο λες και ειμαστε στο μενιδι.

Προφανώς θα μπορούσαν να βελτιώσουν το ενεργειακό μείγμα αλλά δεν τους νοιάζει. 

Μιλάμε όμως για χώρες όπως το Ιράκ και την Σαουδική Αραβία με καθεστώτα και σε τεταμένη γεωπολιτική κατάσταση. Που να φτιάξουν πχ υδροηλεκτρικά και να μην είναι στόχος. Επίσης δεν είμαι σίγουρος ότι έχουν την ίδια πρόσβαση στην τεχνολογία. 
 

σ.σ. Η Σαουδική Αραβία έχει ένα υδροηλεκτρικό 2MW και έχει στόχο 50% καθαρή ενέργεια μέχρι το 2030. Και όλα αυτά επαναλαμβάνω σε δύσκολες περιοχές του πλανήτη με βασιλιάδες.

Επεξ/σία από Dimitris_1981
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 minutes ago, agnostos13 said:

Δεν είναι πλούσιοι, απλώς ο μέσος μισθός τους είναι λίγο πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ.

Φυσικά αν δεις την Ελλάδα που συγκρίνεται με τη Ρουμανία και την Ουγγαρία στους μισθούς σαφώς δεν υπάρχει επαφή…

Εννοείται ότι είμαι υπερβολικος οταν λέω ότι είναι όλοι πλούσιοι, αλλα η ουσία είναι εκει. Πόσο είναι ο μέσος μισθός στη Νορβηγία, ξέρει κανείς να μας πει, και πόσο έχει το φθηνότερο τεσλα εκει με τις φοροαπαλαγες? Αν δεν είναι 6 μηνες που λεω και είναι 1.5 χρόνος η ουσία δεν αλλάζει. Εδω με φοροαπαλαγες θες κοντά στα 35-40.000 για κατι εντελώς μέτριο σε αυτονομία. Ο περισσότερος κόσμος μετά βίας βγάζει το μηνα. Ουτε με σφαίρες δεν θα έδινε αυτα τα λεφτα για αυτοκίνητο. 

 

Edit, μιας και το googαρα είναι 45-50.000 Οποτε παίρνεις το ποιο φθηνό tesla σε 1 χρονο. 

Καπου εχω διαβασει οτι, επειδή έχουν βάλει φόρους στα νορμάλ αυτοκίνητα, εχει καταντήσει το ηλεκτρικό με τις φοροαπαλαγες να είναι φθηνότερο. Τωρα δε θυμάμαι Φινλανδία, Νορβηγία, σε ποια απο αυτες συμβαίνει ή και στις 2. 

Και εδω αν γίνει αυτο θα απογειωθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικων καινούριων. (Η αγορά νορμάλ μεταχ αυτοκίνητων θα εκτοξευθεί βεβαία..).

Επεξ/σία από oldnew
  • Like 1
Δημοσ.
57 minutes ago, Ntinaras said:

Αυτο ειναι το νοημα του (οργανωμενου) κρατους. Να κοβει απο καπου για να δινει αλλου. Αλλιως αν ηταν ολα τελειως ελεθερα, δεν θα ειχε νοημα να ζουμε σε οργανωμενη κοινωνια με κανονες νομους και κυβερνηση.

Δεν είναι θέμα του ορισμού του κράτους, αλλά χρημάτων. Η μετάβαση έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή. Θυμήσου τα κίτρινα γιλέκα στην Γαλλια πριν μερικά χρόνια, απεργίες και επεισόδια για μήνες. Οπου εφαρμόζεται χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα, φέρνει τεράστιες κοινωνικές ανισότητες και οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι. Αυτό που είπα είναι πως πρέπει να γίνει κάποια επιστημονική πρόοδος ή τεχνολογικό άλμα ώστε να μπορεί να το διαλέξει ο καθημερινός άνθρωπος γιατί είναι η καλύτερη επιλογή, όχι γιατί του το επιβάλανε. Δεν είναι όλες οι κοινωνίες πλούσιες όπως η Νορβηγική.

  • Like 7
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, fast8 είπε

Δεν είναι θέμα του ορισμού του κράτους, αλλά χρημάτων. Η μετάβαση έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή. Θυμήσου τα κίτρινα γιλέκα στην Γαλλια πριν μερικά χρόνια, απεργίες και επεισόδια για μήνες. Οπου εφαρμόζεται χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα, φέρνει τεράστιες κοινωνικές ανισότητες και οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι. Αυτό που είπα είναι πως πρέπει να γίνει κάποια επιστημονική πρόοδος ή τεχνολογικό άλμα ώστε να μπορεί να το διαλέξει ο καθημερινός άνθρωπος γιατί είναι η καλύτερη επιλογή, όχι γιατί του το επιβάλανε. Δεν είναι όλες οι κοινωνίες πλούσιες όπως η Νορβηγική.

Επενδυσεις λεγονται αυτα. Ουσιαστικες επενδυσεις. Οχι οπως εδω που ξοδεψαμε 3 δις για μετρο.

Εκει θα γλιτωσουν τα λεφτα μακροπροθεσμα με πολλους τροπους. Οικονομικους και μη.

Υγεια, λογω καυσαεριων. Συν τη φασαρια που γλιτωνουν και βελτιωνεται η ψυχικη υγεια και η ποιοτητα ζωης.

  • Haha 1
Δημοσ.

Μιλάμε για μια χώρα η οποία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός υδρογονανθράκων στην Ευρώπη . Επιπλέον πάνω από το 85% της ηλεκτρικής ενέργειας παράγεται από υδροηλεκτρικά φράγματα τα οποία λόγω του ανάγλυφου καθώς και των καιρικών συνθηκών παράγουν μόνιμα φθηνή ενέργεια χωρίς να φεύγει συνάλλαγμα στο εξωτερικό ! Οπότε λόγω όλων αυτών είναι επιτυχημένοι σε ότι κάνουν πάνω στον τομέα της ηλεκτροκίνησης .

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Την οποια και πουλανε σε κατι υποαναπτυκτους σαν εμας.

Και πάνε σε κάποιον άλλο πλανήτη αυτά σε κάποιο άλλο ηλιακό σύστημα..

Ε ρε δούλεμα που τρώμε για να πληρώνουμε φόρους και να θησαυρίζουν κάποιοι

Επεξ/σία από logistoulis
  • Like 1
Δημοσ.
19 λεπτά πριν, logistoulis είπε

Και πάνε σε κάποιον άλλο πλανήτη αυτά σε κάποιο άλλο ηλιακό σύστημα..

Ε ρε δούλεμα που τρώμε για να πληρώνουμε φόρους και να θησαυρίζουν κάποιοι

Συνεχιστε να αγοραζετε συμβατικα αυτοκινητα. Καποιοι πρεπει να πληρωνουν και φορους :)

Δημοσ.

Και βέβαια η Νορβηγία δεν είναι χώρα που θα έβαζε φόρο στο ηλεκτρικό ρεύμα για φόρτιση σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα νομίζετε ότι οι πολιτικοί μπαγλαμάδες που κυβερνούν εδώ μελλοντικά  δεν θα επιβάλλουν κάποιον φόρο (π.χ. τέλος φόρτισης) για αυτά που χάνουν απο τα καύσιμα που δεν καταναλώνουν τα ηλεκτροκίνητα.

  • Thanks 1
Δημοσ.
2 hours ago, Arkin said:

Ε ναι δωστε και σε μας τσαμπα ρευμα και να δουμε αν γεμισει ο τοπος ηλεκτρικα. Μεχρι τοτε μην περιμενουμε τετοια ποσοστα στις Βαλκανικες χωρις συγκριτικα με Σκανδιναβια που μερικες φορες τους πληρωνουν για να καταναλωσουν ρευμα ενω εμας μας χρεωνουν 30 και 40 λεπτα την kw. 

και να μας δώσουν τζάμπα ρεύμα πάλι θα έχουμε θέμα
τα περισσότερα ηλεκτρικά είναι μεγάλα καμια σχέση με τα ibiza, swift, polo, κλπ που είναι γεμάτη η ελλαδα (που κυμαίνει αρκετοί θα πονάνε στο πάρκινγκ καθος παρκάρουν όπου βρουν στον δρόμο
και το δεύτερο αρκετοί δεν έχουν δικό τους σπίτι με πάρκινγκ που κυμαίνει θα πρέπει  παντού μα παντού να βάλουν φορτιστές (που θα πάρει πολλά χρόνια κάτι τέτοιο και αν θα είναι αρκετό)

συμπέρασμα έτσι όπως είναι φτυμένα Θεσσαλονίκη και αθηνα (καλός η κακός σχεδόν όλος ο πληθυσμός της χώρας εκεί είναι) δεν υπάρχει ούτε χώρος ούτε υποδομές και αυτό πρακτικά δεν μπορεί να αλλάξει
το έχω ζήσει για εάν μήνα η ξαδέλφη μου εχει byd dolphin (φοβερό αμαξάκι και έχει αγοραστεί μετά από προτροπή μου καθώς ζει στο χωριό και έχει πάρκινγκ φορτιστή κλπ )και ήταν να πάει Γερμανία οδικός και αυτή πήρε το αμάξι μου και μου έδωσε το δικό της (καθος με ηλεκτρικό τέτοιο ταξίδι είναι ταλαιπωρία)
για 30 μέρες γυρνούσα 9 ώρα από την δουλεία πριν καν φάω κλπ πήγαινα σε έναν φορτιστή στο λιδλ να το φορτίσω κάνα 30 λεπτό για να εχω για την επόμενή μέρα
μονο μια φορά στάθηκα τυχερός και βρήκα παρινγ εξω απο το σπιτι μου και πέταξα μπαλαντέζα ετσι ολη την νύχτα ανέβασα αρκετά το ποσοστό έτσι ενα σκ κατάφερα και πήγα εξόρμηση στα ορεινά της χαλκιδικης κατι το οποιος υπο άλλες συνθηκες δεν θα μπορουσα να το κανω

 

2 hours ago, Dimitris_1981 said:

Όταν έχεις σχεδόν 100% ανανεώσιμες πηγές και το 95% από υδροηλεκτρικά είναι τίμιο να πας σε ηλεκτροκίνηση. Εδώ τα υδροηλεκτρικά δεν τα πολυ-θέλουμε μιας και είναι πιθανόν να έχουν χειρότερο Μίζα Margin. Προτιμάμε να παίρνουμε γερμανικές ανεμογεννήτριες που θα πήγαιναν αλλιώς σε χωματερές και να πουλάμε σε τιμή χώμα τον λιγνίτη μας στους γερμανούς κλείνοντας τα εργοστάσια παραγωγής ρευματος με λιγνίτη….

Win Win για Γερμανικό δημόσιο και επιχειρήσεις. Lose - lose για ελληνικό δημόσιο και πολίτες. Κερδίζουν βέβαια οι πάροχοι εδώ….

παλια ειχαν 98% απο υδροηλεκτρικα τωρα νωμιζω  εχει παει 85% υδροηλεκτρικά 14% ανεμογεννιτριες και καπου στο 1% οπου αδυνατον να παραξουν ρευμα με αυτους τους δυο τροπους καινε καπου καπου πετρελαιο καπου καπου θερμικη ενεργια
δλδ πρακτικα εχουν 99++++++% ανανεώσιμες πήγες,
α και το ποιο συμαντικο ενεργεια τους δεν ειναι στα χρηματίστρια σαν συνεπεια δεν βγαζουν μερικοι μερικοι περιουσίες απο αυτη

  • Like 3
Δημοσ.
3 hours ago, azuli said:

Στην ελλαδα και το 2100 το 90% των αυτοκινητων στις πολεις τουλαχιστον θα ειναι ακομα με βενζινη,για τον απλουστατο λογο οτι και να θελουμε να παρουμε ηλεκτρικο δεν εχουμε που να το φορτισουμε.

Φανταζομαι καααποτε θα γινει καποια οδηγια να εχουν ολες οι νεες πολυκατοικιες στις πυλωτες φορτιστες,αλλα και παλι η πλειοψηφια των πολυκατοικιων στην Αθηνα δεν εχει πυλωτες.

Οποτε ηλεκτρικα θα εχουν μονο σε προαστια,επαρχεια και πολυκατοικιες με πυλωτες,αν θα βαλουν εκει φορτιστες βεβαια,αλλα και να βαλουν συνηθως δεν χωρανε ολα τα αυτοκινητα μιας πολυκατοικιας στην πυλωτη της οποτε παλι θα υπαρχει προβλημα φορτισης.

Yeah Greece

ολες οι νεες πολυκατοικιες ειτε πυλωτη ειτε υπογειο σου κατεβαζουν πριζα για ηλεκτρικο αμαξι.σουκο δυστυχως αλλα γινεται. τωρα ποσες ειναι οι νεες πολυκατοικιες αυτο ειναι αλλο θεμα.απλα λεω...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...