Axlmon Δημοσ. 4 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 4 Δεκεμβρίου 2024 Η Νορβηγία καταγράφει πρωτοφανή ποσοστά πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, με το 94% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τον Οκτώβριο να είναι ηλεκτρικά. Τα στοιχεία αυτά φέρνουν τη σκανδιναβική χώρα ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο της για πλήρη εξάλειψη των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2025 όπως αναφέρει το Bloomberg. Η μετάβαση επιτεύχθηκε παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες και τη γεωγραφική ιδιομορφία της χώρας. Ο πρώην επικεφαλής του νορβηγικού κρατικού επενδυτικού ταμείου, Yngve Slyngstad, επισημαίνει πως το ψυχρό κλίμα, οι ορεινές περιοχές και οι μεγάλες αποστάσεις δεν εμπόδισαν την επιτυχία του εγχειρήματος. Η Toyota επεκτείνει την γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της από ένα σε πέντε για να ανταγωνιστεί την Tesla, ενώ τα πρατήρια καυσίμων αφαιρούν αντλίες για να εγκαταστήσουν φορτιστές. Ακόμη και οίκοι ευγηρίας σε απομακρυσμένες περιοχές έχουν στραφεί σε ηλεκτρικά οχήματα. Ο διευθυντής ανάλυσης μεταφορών της BloombergNEF, Colin McKerracher, τονίζει πως η επιτυχία οφείλεται κυρίως σε οικονομικούς παράγοντες. Τα φορολογικά κίνητρα, η δωρεάν στάθμευση και η πρόσβαση σε λεωφορειολωρίδες έκαναν την επιλογή ηλεκτρικού οχήματος οικονομικά ελκυστική. Η υποδομή φόρτισης έχει επεκταθεί εντυπωσιακά, με 29.473 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα. Η αναλογία ταχυφορτιστών ανά όχημα είναι ένας προς 100, σε σύγκριση με έναν προς 175 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η αλυσίδα πρατηρίων Circle K έχει επενδύσει περίπου 140.000 δολάρια ανά ταχυφορτιστή και έχει αφαιρέσει αντλίες βενζίνης σε τουλάχιστον δέκα τοποθεσίες για να επεκτείνει το δίκτυο 1.020 φορτιστών της. Η Christina Bu, επικεφαλής της νορβηγικής ένωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επισημαίνει πως τα δύο τρίτα των νοικοκυριών που διαθέτουν ηλεκτρικό όχημα δεν έχουν πλέον εφεδρικό συμβατικό αυτοκίνητο. Παράλληλα η μετάβαση επηρεάζει και τον κλάδο της επισκευής οχημάτων, με τα συνεργεία να επενδύουν σε εγκαταστάσεις υψηλής τάσης. Παράλληλα, ο χρόνος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μικρότερος σε σύγκριση με τα συμβατικά. Ο πρόεδρος της Toyota Norway, Piotr Pawlak, υπογραμμίζει πως παρά το μικρό μέγεθος της αγοράς, τα διδάγματα από τη νορβηγική εμπειρία θα αποδειχθούν πολύτιμα για άλλες ανεπτυγμένες χώρες. Προκλήσεις παραμένουν στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, όπου το ποσοστό υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων είναι μόλις 29%, λόγω περιορισμένων κινήτρων και διαθέσιμων μοντέλων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η κυβέρνηση έχει θυσιάσει δισεκατομμύρια σε φορολογικά έσοδα για την επίτευξη αυτής της μετάβασης, αντισταθμίζοντας το κόστος με τα έσοδα από τα ορυκτά καύσιμα. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
katehaki Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Η Νορβηγία παίζει να είναι και 10 χρόνια γεμάτη με tesla. 7
Δημοφιλής ανάρτηση kotronas Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Πρωτοπόρος ο Νορβηγός , εγώ λέω να το Γυρίσουμε στα γαϊδούρια γιατί από υποδομές μόνο για γαϊδούρια είμαστε. 26 1 13
Δημοφιλής ανάρτηση agnostos13 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 “Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η κυβέρνηση έχει θυσιάσει δισεκατομμύρια σε φορολογικά έσοδα για την επίτευξη αυτής της μετάβασης, αντισταθμίζοντας το κόστος με τα έσοδα από τα ορυκτά καύσιμα.” Εδώ είναι όλο το ζουμί… 50 14 3
Arkin Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Ε ναι δωστε και σε μας τσαμπα ρευμα και να δουμε αν γεμισει ο τοπος ηλεκτρικα. Μεχρι τοτε μην περιμενουμε τετοια ποσοστα στις Βαλκανικες χωρις συγκριτικα με Σκανδιναβια που μερικες φορες τους πληρωνουν για να καταναλωσουν ρευμα ενω εμας μας χρεωνουν 30 και 40 λεπτα την kw. 22 2
oldnew Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Στη Νορβηγία είναι ολοι πλούσιοι. Με τους εκει μισθούς παίρνεις τεσλα σε 6 μηνες. Αντίστοιχα και εδω αν ενα τεσλα ειχε 6000 θα είχαμε γεμίσει τεσλα.. 16 1
Δημοφιλής ανάρτηση Dimitris_1981 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) Όταν έχεις σχεδόν 100% ανανεώσιμες πηγές και το 95% από υδροηλεκτρικά είναι τίμιο να πας σε ηλεκτροκίνηση. Εδώ τα υδροηλεκτρικά δεν τα πολυ-θέλουμε μιας και είναι πιθανόν να έχουν χειρότερο Μίζα Margin. Προτιμάμε να παίρνουμε γερμανικές ανεμογεννήτριες που θα πήγαιναν αλλιώς σε χωματερές και να πουλάμε σε τιμή χώμα τον λιγνίτη μας στους γερμανούς κλείνοντας τα εργοστάσια παραγωγής ρευματος με λιγνίτη…. Win Win για Γερμανικό δημόσιο και επιχειρήσεις. Lose - lose για ελληνικό δημόσιο και πολίτες. Κερδίζουν βέβαια οι πάροχοι εδώ…. Επεξ/σία 7 Δεκεμβρίου 2024 από Dimitris_1981 35 5 3 1
barman_ Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Εκπληκτικό για τόσο αφιλόξενη χώρα λόγω κρύου και αποστάσεων. 2
tzotzo Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 4 minutes ago, Dimitris_1981 said: Όταν έχεις σχεδόν 100% ανανεώσιμες πηγές και το 95% από υδροηλεκτρικά είναι τίμιο να πας σε ηλεκτροκίνηση. Εδώ τα υδροηλεκτρικά δεν τα πολυ-θέλουμε μιας και είναι πιθανόν να έχουν χειρότερο Μίζα Margin. Προτιμάμε να παίρνουμε γερμανικές ανεμογεννήτριες που θα πήγαιναν αλλιώς σε χωματερές και να πουλάμε σε τιμή χώμα τον λιγνίτη μας στους γερμανούς κλείνοντας τα εργοστάσια παραγωγής ρευματος με λιγνίτη…. Win Win για Γερμανικό δημόσιο και επιχειρήσεις. Lose - lose για ελληνικό δημόσιο και πολίτες. Κερδίζουν βέβαια οι πάροχοι εδώ…. Το 50% της βιομηχανίας της Νορβηγίας είναι τα πετρελαιοειδή. Ποια ανανεώσιμη ενέργεια. 8 1
Ntinaras Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 1 λεπτό πριν, tzotzo είπε Το 50% της βιομηχανίας της Νορβηγίας είναι τα πετρελαιοειδή. Ποια ανανεώσιμη ενέργεια. Την οποια και πουλανε σε κατι υποαναπτυκτους σαν εμας. 9 5
azuli Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Στην ελλαδα και το 2100 το 90% των αυτοκινητων στις πολεις τουλαχιστον θα ειναι ακομα με βενζινη,για τον απλουστατο λογο οτι και να θελουμε να παρουμε ηλεκτρικο δεν εχουμε που να το φορτισουμε. Φανταζομαι καααποτε θα γινει καποια οδηγια να εχουν ολες οι νεες πολυκατοικιες στις πυλωτες φορτιστες,αλλα και παλι η πλειοψηφια των πολυκατοικιων στην Αθηνα δεν εχει πυλωτες. Οποτε ηλεκτρικα θα εχουν μονο σε προαστια,επαρχεια και πολυκατοικιες με πυλωτες,αν θα βαλουν εκει φορτιστες βεβαια,αλλα και να βαλουν συνηθως δεν χωρανε ολα τα αυτοκινητα μιας πολυκατοικιας στην πυλωτη της οποτε παλι θα υπαρχει προβλημα φορτισης. Yeah Greece 6
Ntinaras Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 43 λεπτά πριν, agnostos13 είπε “Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η κυβέρνηση έχει θυσιάσει δισεκατομμύρια σε φορολογικά έσοδα για την επίτευξη αυτής της μετάβασης, αντισταθμίζοντας το κόστος με τα έσοδα από τα ορυκτά καύσιμα.” Εδώ είναι όλο το ζουμί… Σε καποιους θα φαινοταν πιο φυσιολογικο να μην ειχαν ασχοληθει καθολου με την ηλεκτροκινηση, και να ειχαν γεμισει V8, και V12 supercar οπως στις αραβικες χωρες, που εχουν κι αυτοι λεφτα απο πετρελαιο, αλλα ειναι εγκεφαλικα ειναι για να μπουνε στο πικπα. 6 1 2
fast8 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) "Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η κυβέρνηση έχει θυσιάσει δισεκατομμύρια σε φορολογικά έσοδα για την επίτευξη αυτής της μετάβασης, αντισταθμίζοντας το κόστος με τα έσοδα από τα ορυκτά καύσιμα." Για να καταλάβω, χρηματοδοτούν την μετάβαση στην πράσινη οικονομία, πουλώντας πετρέλαιο στους άλλους. Μάλιστα. Το θέμα βέβαια είναι η ηλεκτροκίνηση να είναι βιώσιμη απο μόνη της, όχι να χρειαζεται χρηματοδότηση απο το κράτος και να πουλάνε πετρέλαιο. Προφανέστατα δεν είναι ένα σχέδιο που η Ελλάδα μπορεί να ακολουθήσει, πρέπει να βρούμε άλλον τρόπο εμείς εδώ. Επιπλέον εκεί το κατα κεφαλην εισόδημα είναι πολύ υψηλό, ο κόσμος μπορεί να πάρει ηλεκτρικά, εμείς πρέπει να περιμένουμε τεχνολογικές επαναστάσεις για να γίνουν προσιτά. Επεξ/σία 7 Δεκεμβρίου 2024 από fast8 13 1
Ntinaras Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2024 2 λεπτά πριν, fast8 είπε "Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η κυβέρνηση έχει θυσιάσει δισεκατομμύρια σε φορολογικά έσοδα για την επίτευξη αυτής της μετάβασης, αντισταθμίζοντας το κόστος με τα έσοδα από τα ορυκτά καύσιμα." Για να καταλάβω, χρηματοδοτούν την μετάβαση στην πράσινη οικονομία, πουλώντας πετρέλαιο στους άλλους. Μάλιστα. Το θέμα βέβαια είναι η ηλεκτροκίνηση να είναι βιώσιμη απο μόνη της, όχι να χρειαζεται χρηματοδότηση απο το κράτος και να πουλάνε πετρέλαιο. Αυτο ειναι το νοημα του (οργανωμενου) κρατους. Να κοβει απο καπου για να δινει αλλου. Αλλιως αν ηταν ολα τελειως ελεθερα, δεν θα ειχε νοημα να ζουμε σε οργανωμενη κοινωνια με κανονες νομους και κυβερνηση. 3 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα