Ntinaras Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2024 15 ώρες πριν, Vasilisxd είπε Ένα θέμα είναι και η ταχύτητα φόρτισης, π.χ τα Tesla πιάνουν πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες από τα υπόλοιπα. Ενδεικτικά σε ίδιο ταχυ-φορτιστη το δικό μου VAG πιάνει μέγιστο 88Kwh και ένα Tesla μπορεί και 250Kwh. Εάν το μπάτζετ σου είναι μεγάλο, καλύτερα Tesla. Δεν εχει φλατ καμπυλη φορτισης ομως το τεσλα. Οσο γεμιζει η μπαταρια τοσο πεφτει η ταχυτητα. Οποτε σε συμφερει να φτανεις στους φορτιστες με μικρο ποσοστο.
kalmik Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2024 Mια ακόμη ενδιαφέρουσα παράπλευρη συζήτηση για το ίδιο θέμα είναι οι τιμές που χρεώνουν οι διάφοροι σταθμοί φόρτισης και οι οποιες είναι πολλαπλάσιες των τιμών χρέωσης από τους διάφορους παρόχους (ΔΕΗ, Εlpedison, :Ήρων κλπ.) Λογικά σε μια φάση προσπάθειας για πράσινη μετάβαση και ενθάρρυνσης των ηλεκτρικών οχημάτων θα έπρεπε να υπάρχει κρατική ρύθμιση με πλαφόν στο ποσοστό κέρδους. Ετσι ως έχει τώρα αν φορτίζεται το ηλεκτρικό όχημα από σταθμούς φόρτισης έρχεται μία η άλλη με βενζίνη ή κάπου εκεί. 1
aionnou Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2024 Στις 24/11/2024 στις 11:38 ΜΜ, kage είπε τους συμπεριφερεσαι σαν τα κινητα .δηλ φορτιση μονο απο 20 εως 80 % Σε αυτά που εχουν lfp μπορείς να ανεβαίνεις στα 100% όταν χρειαστεί χωρίς σημαντικά θέματα degradation 2
Vasilisxd Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 26 Νοεμβρίου 2024 On 25/11/2024 at 19:31, malakudi said: Δεν ισχύει αυτό, τα Tesla όντως πιάνουν 250KW (μόνο σε Tesla superchargers) αλλά αυτό το πετυχαίνουν για πολύ λίγο. Αν μιλάμε για φόρτιση 10%-70% ή 10%-80%, τα Tesla δεν είναι πιο γρήγορα, μάλλον μέτρια είναι. Τα πιο γρήγορα είναι τα 800V Kia/Hyundai και μετά τα νέα MEB (ID7, νέο Q4 κτλ) https://www.youtube.com/watch?v=HAky0r8n5sk Δεν ισχύει αυτό σε πιο μικρά/φθηνά μοντέλα, π.χ ID3 60Kwh vs Tesla model 3.
@pnea1973 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 7 ώρες πριν, kalmik είπε Mια ακόμη ενδιαφέρουσα παράπλευρη συζήτηση για το ίδιο θέμα είναι οι τιμές που χρεώνουν οι διάφοροι σταθμοί φόρτισης και οι οποιες είναι πολλαπλάσιες των τιμών χρέωσης από τους διάφορους παρόχους (ΔΕΗ, Εlpedison, :Ήρων κλπ.) Λογικά σε μια φάση προσπάθειας για πράσινη μετάβαση και ενθάρρυνσης των ηλεκτρικών οχημάτων θα έπρεπε να υπάρχει κρατική ρύθμιση με πλαφόν στο ποσοστό κέρδους. Ετσι ως έχει τώρα αν φορτίζεται το ηλεκτρικό όχημα από σταθμούς φόρτισης έρχεται μία η άλλη με βενζίνη ή κάπου εκεί. Εξαρτατα τι αυτοκίνητα ηλεκτρικά και θερμικά συγκρίνεις. Αλλα ναι σε γενικές το να φορτίζεις συνέχεια έξω δεν είναι και το πιο οικονομικό. Αν δεν μπορείς να φορτισεις σπίτι σου τότε, μήπως να βρεις μια εναλλακτική αντί για ηλεκτρικό. Επεξ/σία 27 Νοεμβρίου 2024 από @pnea1973
gbras Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 11 hours ago, @pnea1973 said: Αν δεν μπορείς να φορτισεις σπίτι σου τότε, μήπως να βρεις μια εναλλακτική αντί για ηλεκτρικό. Σε αυτη την περιπτωση μονο φυσικου αεριου βγαινει πιο οικονομικο αλλα ειναι τοσα τα μειονεκτηματα σε αυτη την επιλογη που παλι δεν συμφερει. Θυμιζω η NRG το βραδυ χρεωνει 32 λεπτα την kwh.. 1
Burgos Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 12 ώρες πριν, @pnea1973 είπε Αν δεν μπορείς να φορτισεις σπίτι σου τότε, μήπως να βρεις μια εναλλακτική αντί για ηλεκτρικό. Δεν είναι μόνο το καύσιμο. Εγώ πχ σκέφτομαι να αλλάξω το μικρό με ηλεκτρικό γιατί κυκλοφορεί μέσα σε επαρχιακή πόλη και σπανιότερα σε ακτίνα 50-80 χλμ. Προς το παρόν δεν έχω χώρο να φορτίζω αλλά το θερμικό μου στοιχίζει με βενζίνες, σέρβις, τέλη κοντά στο χιλιάρικο το χρόνο. Το ηλεκτρικό θα χρειάζεται φόρτιση 1-2 φορές το μήνα. Το θερμικό επειδή καίει τα άντερά του μέσα στην πόλη θέλει 80-100 ευρώ το μήνα βενζίνη. Σέρβις βάλε κανά 300άρι και 87 τα τέλη. Δεν παίζει ένα ηλεκτρικό να φτάσει ούτε τα μισά αν φορτίζω 2 φορές το μήνα εκτός σπιτιού.
kavadias Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 25 λεπτά πριν, Burgos είπε Δεν είναι μόνο το καύσιμο. Εγώ πχ σκέφτομαι να αλλάξω το μικρό με ηλεκτρικό γιατί κυκλοφορεί μέσα σε επαρχιακή πόλη και σπανιότερα σε ακτίνα 50-80 χλμ. Προς το παρόν δεν έχω χώρο να φορτίζω αλλά το θερμικό μου στοιχίζει με βενζίνες, σέρβις, τέλη κοντά στο χιλιάρικο το χρόνο. Το ηλεκτρικό θα χρειάζεται φόρτιση 1-2 φορές το μήνα. Το θερμικό επειδή καίει τα άντερά του μέσα στην πόλη θέλει 80-100 ευρώ το μήνα βενζίνη. Σέρβις βάλε κανά 300άρι και 87 τα τέλη. Δεν παίζει ένα ηλεκτρικό να φτάσει ούτε τα μισά αν φορτίζω 2 φορές το μήνα εκτός σπιτιού. και αυτό είναι το μόνο συμφέρον σενάριο χρήσης για ηλεκτρικό. Οι περιορισμοί που βάζουν τα ηλεκτρικά στο ταξίδι για αρκετούς ειναι no-go (130km/h ταχύτητα ταξιδιου, ανυπαρξία φορτιστών στο 2ον και 3ον επαρχιακό δίκτου, δεν κινουνται ολοι αποκλειστικά απο Εθνικές, στάσεις ακόμα και σε ταχυφορτιστές κλπ.) Αντίθετα για χρήση εντός πόλης η επαρχίας συγκεκριμένου σκοπού και αποστάσεων (πήγαινε ελα δουλεια, παιδια δραστηριότητες κλπ.) είναι πολύ πιο συμφέροντα απο ένα θερμικό. 1 1
malakudi Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 @kavadias Τον περιορισμό για τα 130km/h τον βάζει ο ΚΟΚ, γίνατε όλοι Σουμάχερ. Καμία ανυπαρξία φορτιστών, μια χαρά κάνεις οποιοδήποτε ταξίδι στην Ελλάδα. Χωρίς να έχετε εμπειρία γράφετε ότι σας κατέβει, παραπάνω έδειξα ένα χάρτη με όλα τα ταξίδια, 50000km συνολικά σε λιγότερο από δύο χρόνια με ηλεκτρικό που δεν έχει καν μεγάλη (long range) μπαταρία. 3
kavadias Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 @malakudi καλό είναι να δεχόμαστε και την αντίθετη άποψη. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές διαδρομές εκτός του εθνικού οδικού δικτύου και του πρωτεύοντος επαρχιακού που πολλές φορές χρειάζεται να πλανάρεις τα βενζινάδικα ακόμη και με συμβατικό όχημα βενζίνης πχ. η "μαύρη τρύπα" μεταξύ Κόζιακα/Ασπροποτάμου και Τζουμέρκων και το Εθνικό πάρκο της Πίνδου ή ακόμη καλύτερα να έχεις και ένα μικρό μπιτονάκι ιδίως όταν πχ. προγραμματίζεις να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα σε δασικούς (πχ. Γράμμος, Καραντερέ κλπ.). Δεν αμφισβητώ ότι στη χρήση point to point μεταξύ μεγάλων πόλεων από Εθνικές και κεντρικούς δρόμους τα ηλεκτρικά είναι λειτουργικά. Θα εκτιμούσα και εσύ να μην αμφισβητείς ότι σε καποιανού τα σενάρια χρήσης (πχ. πολλά χιλιόμετρα σε επαρχιακούς μακριά από πολιτισμό) το ηλεκτρικό είναι απλά ανέφικτο να δουλέψει. 1
malakudi Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 21 λεπτά πριν, kavadias είπε @malakudi καλό είναι να δεχόμαστε και την αντίθετη άποψη. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές διαδρομές εκτός του εθνικού οδικού δικτύου και του πρωτεύοντος επαρχιακού που πολλές φορές χρειάζεται να πλανάρεις τα βενζινάδικα ακόμη και με συμβατικό όχημα βενζίνης πχ. η "μαύρη τρύπα" μεταξύ Κόζιακα/Ασπροποτάμου και Τζουμέρκων και το Εθνικό πάρκο της Πίνδου ή ακόμη καλύτερα να έχεις και ένα μικρό μπιτονάκι ιδίως όταν πχ. προγραμματίζεις να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα σε δασικούς (πχ. Γράμμος, Καραντερέ κλπ.). Δεν αμφισβητώ ότι στη χρήση point to point μεταξύ μεγάλων πόλεων από Εθνικές και κεντρικούς δρόμους τα ηλεκτρικά είναι λειτουργικά. Θα εκτιμούσα και εσύ να μην αμφισβητείς ότι σε καποιανού τα σενάρια χρήσης (πχ. πολλά χιλιόμετρα σε επαρχιακούς μακριά από πολιτισμό) το ηλεκτρικό είναι απλά ανέφικτο να δουλέψει. Το αμφισβητώ, ειδικά τα BEV έχουν πολύ χαμηλή κατανάλωση σε επαρχιακούς δρόμους που πας με 60-70 km, Περιγράψτε μια οποιαδήποτε διαδρομή θέλετε και θα σας δείξω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αυτονομίας. Ένα Model 3 LR σε επαρχιακούς δρόμους ξεπερνά τα 700km αυτονομία. Επεξ/σία 27 Νοεμβρίου 2024 από malakudi 1 2
manosbr Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Μέλος Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 2 ώρες πριν, malakudi είπε @kavadias Τον περιορισμό για τα 130km/h τον βάζει ο ΚΟΚ, γίνατε όλοι Σουμάχερ. Καμία ανυπαρξία φορτιστών, μια χαρά κάνεις οποιοδήποτε ταξίδι στην Ελλάδα. Χωρίς να έχετε εμπειρία γράφετε ότι σας κατέβει, παραπάνω έδειξα ένα χάρτη με όλα τα ταξίδια, 50000km συνολικά σε λιγότερο από δύο χρόνια με ηλεκτρικό που δεν έχει καν μεγάλη (long range) μπαταρία. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. σκέφτομαι για audi ηλκτρικό με μπαταρία 88kwh, (px Q4). Κατά προσέγγιση αν κατάλαβα καλά σε ταξίδια θα πρέπει να σταπματάω πχ κάθε 250χλμ; Δηλ ανα 2 ώρες ταξιδίου ; (διότι δεν γίνεται να το αφήνω στο 0% και πρέπει να κινουμε συνηθως 20-80%, σωστά; Επίσης τα service του είναι όντως αρκετά πιο οικονομικά; 1
@pnea1973 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 4 λεπτά πριν, manosbr είπε Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. σκέφτομαι για audi ηλκτρικό με μπαταρία 88kwh, (px Q4). Κατά προσέγγιση αν κατάλαβα καλά σε ταξίδια θα πρέπει να σταπματάω πχ κάθε 250χλμ; Δηλ ανα 2 ώρες ταξιδίου ; (διότι δεν γίνεται να το αφήνω στο 0% και πρέπει να κινουμε συνηθως 20-80%, σωστά; Επίσης τα service του είναι όντως αρκετά πιο οικονομικά; Εγώ με ότι όχημα και εαν είχα κάθε 200χιλ έκανα και μία στάση 20 λεπτών. Σε αυτά τα 20 λεπτά, τώρα φορτίζω. Οσον αφορά διαδρομές σε επαρχιακούς δρόμους, κανένα πρόβλημα. Και εαν μείνεις και σε κανένα ξενοδοχείο, απλά του ζητάς αν έχει (που έχει εξωτερική πρίζα). Με ένα 10μ 3χ2,5 καλώδιο φορτίζεις max 3.5kw στην καλύτερη (αν έχει 16Α ασφάλεια) και με 1,8-2kw στην χειρότερη (αν έχει 10Α ασφάλεια). Βέβαια εξαρτάται και απο τον φορτιστή που έχει μαζί το αυτοκίνητο. Οπότε σε 12 ώρες έχεις +150χιλ. 2
malakudi Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 36 λεπτά πριν, manosbr είπε Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. σκέφτομαι για audi ηλκτρικό με μπαταρία 88kwh, (px Q4). Κατά προσέγγιση αν κατάλαβα καλά σε ταξίδια θα πρέπει να σταπματάω πχ κάθε 250χλμ; Δηλ ανα 2 ώρες ταξιδίου ; (διότι δεν γίνεται να το αφήνω στο 0% και πρέπει να κινουμε συνηθως 20-80%, σωστά; Επίσης τα service του είναι όντως αρκετά πιο οικονομικά; Δεν υπάρχει Q4 με 88 KWh, δε ξέρω που το είδατε. Το τελευταίο μοντέλο έχει 77αρα και κάνει με 130km/h στην εθνική περίπου 300km. Για 10-80 θα κάνει 210 km. Αν δεν έχετε κόλλημα με τα SUV, δείτε το VW ID7. Σαφώς καλύτερο αυτοκίνητο για ταξίδια, καλύτερο αεροδυναμικά, καλύτερη καμπύλη φόρτισης, σε όλα είναι καλύτερο από το Q4. edit ή αν είστε AUDI fan, το AUDI A6 sportsback, το οποίο είναι και 800V platform, 95 KWh μπαταρία, 10-80 σε 20 λεπτά Επεξ/σία 27 Νοεμβρίου 2024 από malakudi 4
basilis_k6 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 Δημοσ. 27 Νοεμβρίου 2024 6 ώρες πριν, kavadias είπε Οι περιορισμοί που βάζουν τα ηλεκτρικά στο ταξίδι για αρκετούς ειναι no-go (130km/h ταχύτητα εγω ολους με 110 τους βλεπω. ακομα και τα model s που εχω πετυχει τοσο τα πανε. με 130 μαλλον πεφτει πολυ η αυτονομια.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα