Προς το περιεχόμενο

Zastava Yugo, a tribute


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Όσοι μάθαμε οδήγηση, πάντως, σε Yugo, αναπτύξαμε αρκετά skills από νωρίς για να καλύψουμε οδηγητικά τις ευρύτερες ελλείψεις του αυτοκινήτου. 😀

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

που να δεις στο φιατ 124 που ειχαμε στην οικογενεια: επεφτες σε κολωνα και ..επεφτε η κολωνα.

Επιταχυνση; αναβεις τσιγαρο διαβασεις εφημεριδα και καπου εκει εχει ξεκινησει να φορτσαρει.

Κοκκαλινα κουμπια στο ραδιο και ενας ροοστατης..

Ωστοσο προκαλω οποιος εχει οδηγησει το αμαξι που ειχε η μαμα μου (και απο τοτε την αποκαλω θρυλο αυτοκινησης) ΦΙΑΤ 850!!!

Επεξ/σία από vamvakoolas
Δημοσ.

Τίμιος ανθρωπομεταφορέας , έκανε μεγάλες πωλήσεις λόγω τιμής αλλά οι περισσότεροι που το είχαν ήξεραν τι οδηγούσαν. Όταν άρχισα να πηγαίνω τακτικά Σερβία απο το 2010 ήταν παντού , 2-4/10 αυτοκίνητα στα πάρκινγκ ήταν τέτοια και λοιπά Zastava. 15 χρόνια μετά ελάχιστα κυκλοφορούν στο Βελιγράδι, λίγο παραπάνω στην επαρχία. Τότε είχαν ολόκληρες αντιπροσωπίες με ανταλλακτικά και ήταν πάμφθηνα. Για τα δεδομένα του 80΄ και της χώρας ήταν ένα επίτευγμα, ας μην ξεχνάμε πως εμείς το τελευταίο όχημα που βγάλαμε ήταν το Pony, όλα τα άλλα εισαγώμενα με μεγάλη αιμορραγία συναλλάγματος για την χώρα.

  • Like 3
  • 2 μήνες μετά...
Δημοσ.

Το  γιουγκο    ηταν   εργαλειο  στην  εποχη   του.

Το   αρθρο   του  σταρτερ  εχει  πολλα  λαθη    καθοτι   αμερικανικο.

Το  σασι   του  ηταν  πολυ  δυνατοτερο  και  ακαμπτο   απο  το   127  που  ουσιαστικα   αντεγραφε.

Ηταν  και  ο  βασικος  λογος  που  ετρεχε  σε  ελληνικους  αγωνες.

Οι  εκδοσεις  του   ηταν   45ΗΡ (90 κε  απο  127 πλαινος  εκκ.  βασισμενος  στα  600-750-850  και  αργοτερα  1049  με  3  εδρανα  βασης). 65x68 piston.

55  (1,1ΛΙΤ   απο  128  55ΗΠ  επι  κεφαλης  εκκ  που  ηταν  το  αρχικο  μοντελο  για  usa) 80x55 piston.

65  (1,3LIT  65  hp  σαν  τον  1,1  με  μεγαλυτερη  διαδρομη  πιστονιου  80χ65  αν  θυμαμαι   καλα).

Τα   "φυλα  σουστας"  που  λεει  και   θυμιζει   ιαπωνεζικες  και  γερμανικες  καρμανιολες  του  70  με  ακαμπτους  αξονες

ηταν  φυλο   σουστας  εγκαρσια  τοποθετημενο  με  2  ψαλιδια  στις  ακρες  του  δηλ   ανεξαρτητη   αναρτηση

που  δουλευε  μια  χαρα. 

Τετοια  αναρτηση   θυμαμαι   ειχαν  και  τα  corvette  c3.

Μπροστα  ειχε  τα  κλασικα  μακφερσον.

Οποιος   ηταν  λιγο  κατσαβιδακιας  και  μανιαμουνιας  το  συντηρουσε  μια  χαρα.

Στα  αγωνιστικα  εβαζαν  μηχανη   αμπαρθ  70ηρ   1049  κυβικα  απο  α112  και  πεταγε.

Το  ιδιο  μοτερ   εβαζαν  πολλοι  και  στο  πρωτο  παντα 45.

Επισης  εβαζαν   την  1,3  με  κιτ  αλκουατι  με  2χ40 σολεξ  και  90ΗΡ!!!!

Εκτος  απο  τα  φτηνα  πλαστικα  του   που  γινοντουσαν  λυωμα  στα  2-3  χρονια  ηθελε  και  καποια

προσοχη  στα  ηλεκτρικα  του.

Το  πρωτο  πραγμα  που   εφτιαχνες  ηταν  γειωσεις  εξτρα  στα  πισω  φαναρια  γιατι  αναβαν  ολα  μαζι  σαν

χριστουγεννιατικο   δεντρο. Εβγαζες  φλασ  και  αναβοσβηναν  ολα!!

Το   αμεσως  επομενο   δυο  λαμπες  ιωδιου  40/45W  στα  μπροστινα  καντηλια  και  οπωσδηποτε  ρελες  new-era

γιατι  εκαιγε  τον  διακοπτη   αλλαγης  σκαλας  στο  τιμονι.

Σε  πολλα   εκανες  στεγανοποιηση   εξτρα  στο  μπροστινο  παρμπριζ.

Τα  εργοστασιακα  ελαστικα  μπαρουμ  ηταν  για  κλαματα  και  στην  πρωτη   αλλαγη  εβαζες  155/70-13  με  τεραστια

βελτιωση  στην   οδικη   συμπεριφορα.

Κι  ενα  αστειο  βιντεο  με  τερλεγκα....😍🤣🤩

 

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Δημοσ.
Στις 22/11/2024 στις 5:21 ΜΜ, Apokios είπε

Λίγα τα λόγια σας για αυτον τον θρύλο που είχα την τιμή να οδηγήσω για ~2 χρόνια!

Μερικά απο αυτά που άκουγα τότε:

-Γιατί ειναι τοσο χοντρό το βιβλίο χρήσης; Γιατί έχει και τα δρομολόγια των λεωφορείων.

-Ποια η διαφορά του Yugo με το YugoGT ; Το YugoGT έχει και αναπτήρα

- Πάει τύπος σε βενζινάδικο και λέει " 2 μπουκάλια λάδι για το Yugo" και του απαντάει ο βενζινάς " Οκ, δίκαιη ανταλλαγή"

 

Η διαφορα ειναι οτι εχει θερμαινομενο τζαμι και ζεσταινεσαι οταν το σπρωχνεις

  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγω ειχα zastava 750
Αυτο που θυμαμαι ειναι οτι πηγαινα σχετικα ανετα στα χιονια

οταν το εστρωνε, ακομα και στο παγο. (λογω μηχανης -κινησης πισω)
 

Επεξ/σία από ringboy
Δημοσ.

πωπω ακομη θυμαμαι ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ που επρεπε να βαλω στο τιμονι για να στριψω σε yogo φιλου μου .. 
εγω ο φλωρος ειχα μαθει οδηγηση σε πολιτισμενο Polo με τα 45 ατιθασα αλογα 😅

Δημοσ.
2 hours ago, JailbrokenDiesel said:

πωπω ακομη θυμαμαι ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ που επρεπε να βαλω στο τιμονι για να στριψω σε yogo φιλου μου .. 
εγω ο φλωρος ειχα μαθει οδηγηση σε πολιτισμενο Polo με τα 45 ατιθασα αλογα 😅

γατακι, αντι να χερεσαι που γυμναζες ανω κορμο και χερια το κραζεις κιολας...

(παντα αναρωτιομουν σα παιδι πως αυτο το 3 ακτινο με λεπτες ακτινες τιμονι δε σπαει)

  • Haha 1
Δημοσ.

Είχαμε για μια δεκαετία στην οικογένεια (1980-91) το 1100 (αντιγραφή Fiat 128 αλλά με πέμπτη πόρτα, πιο πρακτικό). Μοτέρ άσπαστο, ηλεκτρικά έτσι κι έτσι, λάστιχα (εργοστασιακά) τα πιο άθλια του πλανήτη, τα πέταγες αμέσως αν ήθελες να σωθείς.

Προβλήματα:

Έμπαζε νερά από εμπρός κάναμε στεγανοποίηση (επίσης στεγανοποίηση πίσω πόρτας)

Αμέσως ρελέ για φώτα

¨Επιανε σκουπιδάκια το ζιγκλέρ που καρμπυρατέρ και έμενε στο ρελαντί (αλλά καθάριζε αμέσως με φύσημα αέρα)

Για να ρίξεις νερό πιτσιλιστήρι στο παρμπρίζ είχε μια φυσούνα λαστιχένια από μέσα !!!

Στροφόμετρο βάλαμε εξτρά δεν είχε

Αλλάξαμε καρμπιρατέρ με διπλό Weber και από 55 κέρδισε άλλα δέκα (πολύτιμα) άλογα

Eτρωγε τα τακάκια εύκολα

Ένα πίσω φανάρι που έσπασα σαν πρωτόβαλτος οδηγός είχε καινούργιο 30δραχμούλες!! σαν να παίρνεις δύο τρια κουλούρια

Πάνω από 120 δεν έπρεπε με τίποτε να πας γιατί έτριζε

ΗΡΩΙΚΕΣ ΕΠΟΧΕΣ. Στεναχωρήθηκα πάντως που πήγε απόσυρση το 1991 και πήραμε Fiat TIPO με aircondition, 5τάχυτο και άλλες ...πολυτέλειες 

 

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...