Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 41
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators
Δημοσ.

Επαναλαμβάνω ότι το σενάριο είναι υποθετικό.

Μερικές παρατηρήσεις, για να μην κάνω ένα κάρο παραθέσεις:

  • Από σκοπού, δεν έχω αναφέρει πουθενά ότι το υποτιθέμενο άτομο που παρενοχλήθηκε είναι γυναίκα, μόνοι σας βγάζετε τέτοιο συμπέρασμα. Ενδιαφέρον.
  • «Πελάτης» δεν είναι μόνο αυτός που παραγγέλνει φρέντο στην καφετέρια. Υπάρχουν πελατειακές σχέσεις που καλύπτονται από μακροχρόνιες συμβάσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και οι οποίες συμβάσεις ενδέχεται να φέρουν ρήτρες. Δεν είναι απλό να διακοπεί μια τέτοια σύμβαση, πόσω δε μάλλον όταν δεν υπάρχει γραπτή καταγγελία.
  • Όταν κάποιος παθαίνει κάτι εν ώρα εργασίας, ο εργοδότης του ακόμα και αν δεν φέρει ευθύνη per se, οφείλει να στηρίζει τον εργαζόμενο.
9 hours ago, panther_512 said:

Για οτιδήποτε συμβαίνει στον εργαζόμενο κατά την διάρκεια της εργασίας ή με αφορμή την εργασία του, ο εργοδότης φέρει ευθύνη για τη διασφάλιση της ασφάλειας και υγείας του εργαζομένου.

Στην περίπτωση ενός τέτοιου περιστατικού και αναλόγως της σοβαρότητας, ο εργοδότης πρέπει:

1. Να φέρει άμεσα Ιατρό Εργασίας για στήριξη του εργαζομένου

2. Να απευθυνθεί άμεσα στον νομικό του σύμβουλο για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση του θέματος, με κύριο γνώμονα το συμφέρον του εργαζόμενου και κατ'επέκταση της εταιρείας.

3. Αναλόγως νομικής συμβουλής ο εργοδότης μαζί με τον εργαζόμενό του προχωρά σε καταγγελία/παράπονο στο άλλο μέρος κλπ.

4. Αν δεν έχει, ο εργοδότης πρέπει να δημιουργήσει τις απαραίτητες διαδικασίες και να φροντίσει για την εκπαίδευση των εργαζομένων του για να τους προστατεύσει από παρόμοια περιστατικά.

  1. Εξυπακούεται, το ίδιο και η ψυχολογική στήριξη.
  2. Ο νομικός σύμβουλος θα προτείνει να γίνει καταγγελία στην αστυνομία. Το ίδιο θα προτείνει και το ΣΕΠΕ. Χωρίς καταγγελία, δικηγόρος δεν εμπλέκεται ευθέως.
  3. Το παράπονο χωρίς να συνοδεύεται καταγγελία είναι μη γενόμενο. Το άλλο μέρος προφανώς και θα πουλήσει τρελίτσα.
  4. Ενδιαφέρουσα άποψη. Να γίνει ημερίδα ή training πάνω στο θέμα, καλή ιδέα.
  • Like 2
Δημοσ.
Στις 19/11/2024 στις 11:36 ΠΜ, The_Judas είπε

να αλλάξουν την επιβλέποντα υπάλληλο με άλλου φύλου.

Η τον

3 ώρες πριν, Malthador είπε

Από σκοπού, δεν έχω αναφέρει πουθενά ότι το υποτιθέμενο άτομο που παρενοχλήθηκε είναι γυναίκα, μόνοι σας βγάζετε τέτοιο συμπέρασμα. Ενδιαφέρον.

Οπως το ειπες.

 

Στις 20/11/2024 στις 10:48 ΜΜ, Grfoxz είπε

Αν της έβαζε χέρι

Πως καταληξαμε οτι ειναι κοπελα;

16 ώρες πριν, m3ltd0wn είπε

Ο "πελάτης" δεν χούφτωσε την Χ Μαρία. Χούφτωσε την υπάλληλο της εταιρείας

Πως καταληξαμε οτι ειναι Μαρια και οχι Μαριος;

  • Like 1
Δημοσ.
3 hours ago, Malthador said:

Ενδιαφέρουσα άποψη. Να γίνει ημερίδα ή training πάνω στο θέμα, καλή ιδέα.

Και να δωθούν στους υπάλληλους Τσίγκινα εσώρουχα.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, StamTheMan είπε

Πως καταληξαμε οτι ειναι κοπελα;

Πως καταληξαμε οτι ειναι Μαρια και οχι Μαριος;

Δεν καταλήξαμε ποτέ, απλά στατιστικά τα περιστατικά παρενόχλησης από άνδρα σε γυναίκα είναι περισσότερα απ' το αντίθετο και (φαντάζομαι) πολύ περισσότερα από περιστατικά ομόφυλης παρενόχλησης.

Σε ένα τέτοιο sandbox και υποθετικό σενάριο, λογικό είναι να υποθέσει κανείς ότι μιλάμε για το συνηθέστερο των ενδεχομένων.

Δημοσ.
7 ώρες πριν, Malthador είπε

Επαναλαμβάνω ότι το σενάριο είναι υποθετικό.

Μερικές παρατηρήσεις, για να μην κάνω ένα κάρο παραθέσεις:

  • Από σκοπού, δεν έχω αναφέρει πουθενά ότι το υποτιθέμενο άτομο που παρενοχλήθηκε είναι γυναίκα, μόνοι σας βγάζετε τέτοιο συμπέρασμα. Ενδιαφέρον.
  • «Πελάτης» δεν είναι μόνο αυτός που παραγγέλνει φρέντο στην καφετέρια. Υπάρχουν πελατειακές σχέσεις που καλύπτονται από μακροχρόνιες συμβάσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και οι οποίες συμβάσεις ενδέχεται να φέρουν ρήτρες. Δεν είναι απλό να διακοπεί μια τέτοια σύμβαση, πόσω δε μάλλον όταν δεν υπάρχει γραπτή καταγγελία.
  • Όταν κάποιος παθαίνει κάτι εν ώρα εργασίας, ο εργοδότης του ακόμα και αν δεν φέρει ευθύνη per se, οφείλει να στηρίζει τον εργαζόμενο.
  1. Εξυπακούεται, το ίδιο και η ψυχολογική στήριξη.
  2. Ο νομικός σύμβουλος θα προτείνει να γίνει καταγγελία στην αστυνομία. Το ίδιο θα προτείνει και το ΣΕΠΕ. Χωρίς καταγγελία, δικηγόρος δεν εμπλέκεται ευθέως.
  3. Το παράπονο χωρίς να συνοδεύεται καταγγελία είναι μη γενόμενο. Το άλλο μέρος προφανώς και θα πουλήσει τρελίτσα.
  4. Ενδιαφέρουσα άποψη. Να γίνει ημερίδα ή training πάνω στο θέμα, καλή ιδέα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν γίνεται ομελέτα χωρίς να σπάσουν αυγά.Κάποιος θα δυσαρεστηθεί. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Lucifer είπε

Δεν καταλήξαμε ποτέ, απλά στατιστικά τα περιστατικά παρενόχλησης από άνδρα σε γυναίκα είναι περισσότερα απ' το αντίθετο και (φαντάζομαι) πολύ περισσότερα από περιστατικά ομόφυλης παρενόχλησης.

Σε ένα τέτοιο sandbox και υποθετικό σενάριο, λογικό είναι να υποθέσει κανείς ότι μιλάμε για το συνηθέστερο των ενδεχομένων.

- Είναι φαινομενικά περισσότερα γιατί οι άνδρες δεν τα δηλώνουν ή τα θεωρούν παράσημο στο «αντριλίκι» τους.

- Επίσης, σε ορισμένους επαγγελματικούς κλάδους τα «περιστατικά ομόφυλης παρενόχλησης», όπως λες, είναι περισσότερα και μετριάστηκαν και στη χώρα μας μόνο μετά την επαγγελματική απομόνωση και τις δικαστικές περιπέτειες γνωστού αμερικανού ηθοποιού και μερικών άλλων…

Επεξ/σία από filipN
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 hours ago, Malthador said:

Εξυπακούεται, το ίδιο και η ψυχολογική στήριξη.

  1. Ο νομικός σύμβουλος θα προτείνει να γίνει καταγγελία στην αστυνομία. Το ίδιο θα προτείνει και το ΣΕΠΕ. Χωρίς καταγγελία, δικηγόρος δεν εμπλέκεται ευθέως.
  2. Το παράπονο χωρίς να συνοδεύεται καταγγελία είναι μη γενόμενο. Το άλλο μέρος προφανώς και θα πουλήσει τρελίτσα.
  3. Ενδιαφέρουσα άποψη. Να γίνει ημερίδα ή training πάνω στο θέμα, καλή ιδέα.

Κοίταξε, επειδή είναι η δουλειά μου αυτή (αν και σε άλλη χώρα), είμαι πιστοποιημένος σύμβουλος και εκπαιδευτής επαγγελματικής ασφάλειας και υγείας να σου εξηγήσω ακριβώς την απάντηση στο ερώτημά σου.

Ο εργοδότης οφείλει βάση νομοθεσίας να έχει Μελέτη Εκτίμησης Κινδύνων (ΜΕΕΚ) και να εφαρμόζει Σύστημα Διαχείρισης Κινδύνων (ΣΔΚ ή ΣΔΑΥ).

Στην ΜΕΕΚ αναγνωρίζονται όλοι οι κίνδυνοι στους οποίους μπορεί να εκτεθούν οι εργαζόμενοι. Σε αυτούς τους κινδύνους συμπεριλαμβάνονται και οι ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι και οι κίνδυνοι που μπορεί να προκύψουν από κακοποιητικές συμπεριφορές εντός της εταιρείας ή από πελάτες ή άλλους ανθρώπους (π.χ πιθανότητα κλοπής).

Εφόσον αναγνωριστούν οι κίνδυνοι αυτοί, η ΜΕΕΚ προδιαγράφει τα διορθωτικά μέτρα περιορισμου του κινδύνου σε αποδεκτά επίπεδα. Πάντα στα διορθωτικά μέτρα υπάρχουν οι διαδικασίες και η εκπαίδευση του προσωπικού.

Συνεπώς, ο σωστός εργοδότης έχει ήδη την απάντηση στο ερώτημα που έθεσες.

Στην περίπτωση που περιγράφεις, όσο γενικό και εάν είναι το πλαίσιο, η απάντηση βγαίνει μέσα από την ΜΕΕΚ. Και η ΜΕΕΚ θα αναφέρει ότι τα διορθωτικά μέτρα μετριασμού του κινδύνου είναι:

1. Ύπαρξη διαδικασιών (Πολιτική εταιρείας, μηδενική ανοχή σε κακοποιητικές συμπεριφορές, διαδικασία αναφοράς συμβάντων, διαδικασία αντιμετώπισης συμβάντων)

2. Εκπαίδευση των εργαζομένων ( Εκπαίδευση για αντιμετώπιση κακοποιητικών συμπεριφορών από πελάτες, Εκπαίδευση στις εσωτερικές διαδικασίες διαχείρισης αυτών των συμβάντων)

3. Η εταιρεία να έχει Ιατρό Εργασίας για τον έλεγχο σωματικής και ψυχικής υγείας των εργαζομένων. Σε περίπτωση που εργαζόμενος εκτεθεί σε κακοποιητική συμπεριφορά, αναλαμβάνει ο Ιατρός Εργασίας. Εκείνος είναι ο καθηκόντος αρμόδιος να φροντίσει για την υγεία του εργαζόμενου και εφόσον χρειαστεί να διευθετήσει την ψυχολογική του υποστήριξη.

4. Οργανωτικά μέτρα ( π.χ παρουσία 2 υπαλλήλων αν αυτό είναι λογικό μέτρο, διευθέτηση συναντήσεων σε χώρους όπου υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι κλπ)

Επεξ/σία από panther_512
  • Thanks 1
Δημοσ.
Στις 19/11/2024 στις 9:27 ΠΜ, Malthador είπε

Η εταιρεία θέλει να στηρίξει το άτομο που εργάζεται για αυτή. Τι μπορεί να πράξει ρεαλιστικά:

Ρεαλιστικα μπορει να της παρεχει νομικη υποστηριξη και να μην την ξαναστειλει σε αυτον τον πελατη

Αναλογως πολλους παραγοντες μπορει να τον βαλει και σε black list ή απλα να μην ξαναπαει θηλυκο εκει,ειναι δικαιωμα της εταιρειας να αποφασιζει σε ποιον πουλαει και σε ποιον οχι,δεν υπαρχει συκοφαντικη δυσφημιση ουτε ειναι υποχρεωμενη να δωσει εξηγησεις 

Δημοσ.
35 λεπτά πριν, vagos789 είπε

δεν υπαρχει συκοφαντικη δυσφημιση ουτε ειναι υποχρεωμενη να δωσει εξηγησεις 

 

φυσικα και δεν ειναι, αλλα ΑΝ ειναι συμβολαιο τοτε τα συμβολαια εχουν και ρητρες, τις πληρωνει η εταιρεια ? Στη δικη μου δουλεια πχ  εχω συμβολαια που πανε 3-4-5+ χρονια μπροστα, και  ολα εχουν αμφιδρομες ρητρες, τι κανω αν ο υπαλληλος μου λεει οτι τον παρενοχλησαν, αλλα αρνειται να το πει επισημα, στην αστυνομια, γεγονος που θα μου επιτρεψει να σπασω το  συμβολαιο υπ ευθυνη του πελατη

 

γιαυτο ειπα πριν 2-3 σελιδες οτι το μονο που μπορει να κανει η εταιρεια (με το  ασαφες πλαισιο του TS) με δεδομενο οτι ο υπαλληλος ΔΕΝ κανει επισημη καταγγελια ειναι να αντικαταστησει τον υπαλληλο με καποιον αλλο οσο αφορα την εμπορικη σχεση με τον συγκεκρικενο πελατη.

 

Αλλα παλι με το ασαφες πλαισιο του TS τι γινεται αν ο  δευτερος υπαλληλος δεχτει παρενοχληση, ποσο εκτεθειμενη ειναι η εταιρεια τοτε

  • Like 1
Δημοσ.

Οπως εγραψα,εξαρταται απο πολλους παραγοντες.

Αν υπαρχουν ρητρες,αν υπαρχει συμβολαιο και αν ολα αυτα ειναι σοβαρα και η εταιρεια ευλογα δεν θελει να τερματισει μονομερως τη σχεση,τοτε στελνει εναν πωλητη αλλου φυλου και ισως μπορει να αναφερθει και τον λογο που το κανει αυτο (χωρις να μπει σε λεπτομερειες,να πει απλως οτι η Χ υπαλληλος δηλωσε οτι δεν επιθυμει να ξανασυνεργαστει μαζι του).

Δεν νομιζω παντως οτι υπαρχουν πολλα τοσο δεσμευτικα συμβολαια στην Ελλαδα!Στα περισσοτερα αρκει μια εγκαιρη καταγγελια.Και αν αυτο δεν αρκει,δυσκολα θα παει καποιος στα δικαστηρια λεγοντας "αρνειται να μου πουλησει αυτο που μπορω να βρω κι αλλου",θα βρει αλλη εταιρεια και δεν θα ασχοληθει.

Το μονο βεβαιο ειναι οτι το θυμα θα κανει οτι θελει,δεν μπορει να υποχρεωθει σε καταγγελια.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...