Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Οι τιμές των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να μειωθούν στα 80 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh) μέχρι το 2026, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Goldman Sachs Research.

Η πτώση αυτή, που αντιστοιχεί σε σχεδόν 50% μείωση από το 2023, οφείλεται κυρίως στις τεχνολογικές εξελίξεις και στη μείωση των τιμών των πρώτων υλών.

Ο Nikhil Bhandari, συν-επικεφαλής της έρευνας για τους φυσικούς πόρους και την καθαρή ενέργεια της Ασίας-Ειρηνικού στη Goldman Sachs Research, εξηγεί ότι δύο κύριοι παράγοντες συμβάλλουν στη μείωση των τιμών των μπαταριών. Πρώτον, η τεχνολογική καινοτομία έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων προϊόντων μπαταριών με περίπου 30% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και χαμηλότερο κόστος. Δεύτερον, η συνεχιζόμενη πτώση των τιμών των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του κόστους.

CleanShot2024-10-14at23_26.24@2x.jpg.055997c3c4f6e4bcb3ac39ba4ff64460.jpg

Η αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας των μπαταριών οφείλεται κυρίως σε αλλαγές στη δομή τους. Οι κατασκευαστές πλέον τείνουν να εξαλείφουν τα ενδιάμεσα μοντούλ, προχωρώντας σε απευθείας σύνδεση των κυψελών με τη συστοιχία μπαταριών (cell-to-pack). Η συγκεκριμένη προσέγγιση επιτρέπει την εξοικονόμηση χώρου και τη μείωση του κόστους, ενώ παράλληλα αυξάνει την ενέργεια της μπαταρίας.

Στην αγορά επικρατούν δύο κύριοι τύποι μπαταριών λιθίου. Ο πρώτος, βασισμένος σε χημεία νικελίου, κατέχει περίπου το 60% της αγοράς, ενώ ο δεύτερος, γνωστός ως LFP (λίθιο-σιδηροφωσφορικό), καταλαμβάνει το 35-40%. Μια τρίτη τεχνολογία, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου, αποτελεί προς το παρόν ένα πολύ μικρό μερίδιο της αγοράς.

Παρά τις προσδοκίες για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι υπάρχουσες τεχνολογίες λιθίου συνεχίζουν να κυριαρχούν και να βελτιώνονται. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, που αρχικά αναμενόταν να εισέλθουν στην αγορά νωρίτερα, έχουν καθυστερήσει λόγω προκλήσεων στη μετάβαση από την εργαστηριακή κλίμακα στη μαζική παραγωγή.

Η Goldman Sachs Research έχει αναθεωρήσει προς τα πάνω τις προβλέψεις της για το μερίδιο αγοράς των μπαταριών LFP, εκτιμώντας ότι θα φτάσει το 45% το 2025, ενώ οι προηγμένες μπαταρίες νικελίου αναμένεται να συνεχίσουν να κυριαρχούν στον ανταγωνισμό υψηλότερης ενέργειας.

Η μείωση του κόστους των μπαταριών αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με την έρευνα, το επίπεδο των 80 δολαρίων/kWh θεωρείται το σημείο όπου τα ηλεκτρικά οχήματα θα επιτύχουν ισοτιμία κόστους ιδιοκτησίας με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, χωρίς επιδοτήσεις.

CleanShot2024-10-14at23_29.59@2x.jpg.637554a92dbaffa6764ec0d66444c318.jpg

Καθώς η τεχνολογία των μπαταριών συνεχίζει να εξελίσσεται, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να επωφεληθούν από τη μείωση του κόστους και τη βελτίωση των επιδόσεων. Ωστόσο, παραμένουν προκλήσεις, όπως η ανάγκη για περαιτέρω βελτίωση της ενεργειακής πυκνότητας και η ανάπτυξη πιο βιώσιμων μεθόδων παραγωγής και ανακύκλωσης μπαταριών.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας, η μέση παγκόσμια τιμή των μπαταριών μειώθηκε από 153 δολάρια/kWh το 2022 σε 149 δολάρια/kWh το 2023, και προβλέπεται να φτάσει τα 111 δολάρια/kWh μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 77
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Συγγνώμη οι μπαταρίες έρχονται από Κίνα..οι απατεώνες από την Ευρώπη βάζουν δασμούς στους Κινέζους για να αγοράζουμε την σαβούρα τους! πως θα πέσουν οι τιμές ;;; Και αν πέσουν σιγά μην τα κοράκια ρίξουν τις τιμές 😂😂😂

  • Like 7
Δημοσ.
2 minutes ago, Nakis93 said:

2 σενάρια για τις τιμές των αυτοκινήτων σχετικά με αυτήν την είδηση:

1) Θα μείνουν ίδιες.

2) Θα αυξηθούν.

Ψηφιζω το 2…

😂😂😂

  • Like 7
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, Nakis93 είπε

2 σενάρια για τις τιμές των αυτοκινήτων σχετικά με αυτήν την είδηση:

1) Θα μείνουν ίδιες.

2) Θα αυξηθούν.

Το λογικό θα ήταν να μειωθούν, ώστε να αυξηθεί η ζήτηση ΕV

Επεξ/σία από kalmik
  • Like 2
  • Haha 2
Δημοσ.

ευτυχώς υπάρχουν ήδη μεταχειρισμένα από 3-4.000 γιατί αν περιμένουμε τις γνωστές εταιρείες, πρώτα θα πεθάνουμε και μετά θα μπορούμε να αγοράσουμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο 

  • Like 2
Δημοσ.

Αυτό που σχολιάζετε μερικοί επί παντός επιστητού σας αξίζει ανελέητο τρολάρισμα. Μην τα αγοράζετε, ρε παιδιά, αφού περιλαμβάνονται στο αφήγημα της ΝΤΠ 🤡

  • Like 4
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλά, το έχουμε ξαναδεί το έργο. Μειώστε τις πρώτα και μετά θα πάρουμε εμείς. 

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 1
Δημοσ.
22 λεπτά πριν, ScorpioX777 είπε

Οταν φτασουν στο σημειο να φορτιζουν σε 10 λεπτα ισως αγορασω...

Το ίδιο και εγώ. Καλά όχι απαραίτητα και 10 λεπτά αλλά και σε 30-40 λεπτά να μπορεί να φορτίσει 0-100% και να μου βγάζει μια 400αρα χιλιόμετρα θα είμαι ευχαριστημένος.

Διαφορετικά απλά δεν είναι εφικτό για όλους εμάς (πλειοψηφία στην Ελλάδα σίγουρα, για να μην πω για ολόκληρη την Ευρώπη) που ζούμε σε μεγάλα αστικά κέντρα και δεν έχουμε σίγουρη θέση και πρόσβαση σε φορτιστή κάτω από το σπίτι μας.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, Choronzoon είπε

Οι δασμοί όμως της ΕΕ στα κινέζικα θα αυξηθούν οπότε μη περιμένουμε και πολλά .....

Οι δασμοί στα κινέζικα αυτοκίνητα, τι σχέση έχει αυτό με τις μπαταρίες? 

4 λεπτά πριν, BlueBlade είπε

Το ίδιο και εγώ. Καλά όχι απαραίτητα και 10 λεπτά αλλά και σε 30-40 λεπτά να μπορεί να φορτίσει 0-100% και να μου βγάζει μια 400αρα χιλιόμετρα θα είμαι ευχαριστημένος.

Διαφορετικά απλά δεν είναι εφικτό για όλους εμάς (πλειοψηφία στην Ελλάδα σίγουρα, για να μην πω για ολόκληρη την Ευρώπη) που ζούμε σε μεγάλα αστικά κέντρα και δεν έχουμε σίγουρη θέση και πρόσβαση σε φορτιστή κάτω από το σπίτι μας.

Αν κινείσαι μέσα στην πόλη τότε το φορτίζεις 2 φορές την εβδομάδα max. Οκ εκεί που πηγαίνεις super market θα το αφήνεις να φορτίζει κιόλας 

  • Like 2
Δημοσ.
47 λεπτά πριν, Nakis93 είπε

2 σενάρια για τις τιμές των αυτοκινήτων σχετικά με αυτήν την είδηση:

1) Θα μείνουν ίδιες.

2) Θα αυξηθούν.

Σίγουρα θα αυξηθούν. Αυτό που παίζει να γίνει μελλοντικά είναι να βγαίνουν στην αγορά νέα ηλεκτρικά ΙΧ με τιμη αυξημένη αλλά πολύ καλύτερα specs και παραπανω δυνατότητες θεωρητικά ως προς την τιμη και αυτά που είχαν τα παλαιότερα μοντέλα. Πχ ένα αμάξι των 30k, με την μείωση των τιμών της μπαταρίας μπορεί να έφτανε τα 25k θεωρητικά, αλλά θα βάλει η εταιρεία παραπάνω specs και θα σου πει κοστίζει 32k. Αλλά αν δεν υπήρχε και η μείωση του κόστους μπαταριών να πήγαινε 35-37k. Για όσους χαλάσει η μπαταρία και χρειαστούν καινούργια θα είναι επίσης ένα όφελος. 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...