Προς το περιεχόμενο

Διαρροή της MSI αποκαλύπτει μικρή βελτίωση στους νέους επεξεργαστές Ryzen 9000X3D της AMD


Crash24

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Νέα διαρροή αυτή τη φορά από την MSI, αποκαλύπτει ότι η επερχόμενη σειρά επεξεργαστών AMD Ryzen 9000X3D ενδέχεται να μην προσφέρει σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις παιχνιδιών σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά 7000X3D.

Σύμφωνα με την παρουσίαση που διέρρευσε, οι νέοι επεξεργαστές παρουσιάζουν αύξηση απόδοσης μόλις 2% έως 13% σε τρία παιχνίδια που δοκιμάστηκαν.

Η διαρροή προέρχεται από μια παρουσίαση της MSI που φέρεται να δημοσιεύτηκε από το HardwareLuxx μετά από επίσκεψη στο εργοστάσιο της εταιρείας. Παρόλο που οι διαφάνειες αφαιρέθηκαν στη συνέχεια, άλλες πηγές, όπως το VideoCardz, διατήρησαν τις πληροφορίες. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι τα δεδομένα αυτά δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με επιφύλαξη μέχρι την κυκλοφορία και τη δημοσίευση των πρώτων reviews.

image.png.db1af46db5ea963ec1e6476fac33f8ba.png

Στις συγκρίσεις που παρουσιάστηκαν, ο οκταπύρηνος Ryzen 9000X3D (πιθανότατα ο Ryzen 7 9800X3D) δείχνει βελτίωση 2% έως 13% σε τρεις τίτλους παιχνιδιών σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το Far Cry 6 παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση της τάξης του 13%, ενώ στο Black Myth: Wukong, ο νέος επεξεργαστής υστερούσε ελαφρώς με μόλις 2% βελτίωση. Ο Ryzen 9 9950X3D εμφάνισε ακόμη μικρότερα κέρδη, κυμαινόμενα από 2% έως 11%.

Εκτός από τις δοκιμές σε παιχνίδια, η MSI πραγματοποίησε και συνθετικές δοκιμές χρησιμοποιώντας το Cinebench R23. Σε αυτές τις δοκιμές, και οι δύο επεξεργαστές περιορίστηκαν σε μέγιστη συχνότητα 5.2GHz. Τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση 9% στη μονοπύρηνη απόδοση και 16% στην πολυπύρηνη απόδοση για τον Ryzen 9 9950X3D. Ο Ryzen 7 9800X3D παρουσίασε καλύτερα αποτελέσματα στις συνθετικές δοκιμές, με βελτίωση που κυμαίνεται από 18% έως 28%.

image.png.069a0dd67aeaaa4e91dbe1d63c2a7002.png

image.png.f2d053e92bf5a03f494a20f2b066f986.png

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τα δεδομένα είναι η μικρή διαφορά μεταξύ των μοντέλων 9000X3D και των αντίστοιχων μη-3D εκδόσεων. Οι δοκιμές της MSI δείχνουν τους επεξεργαστές να έχουν πολύ κοντινές επιδόσεις, τόσο για τα οκταπύρηνα όσο και για τα δεκαεξαπύρηνα μοντέλα. Είναι πάντως σημαντικό να διατηρήσουμε μια κριτική στάση απέναντι σε αυτά τα δεδομένα, αφού δεν γνωρίζουμε τις ακριβείς συνθήκες υπό τις οποίες πραγματοποιήθηκαν οι δοκιμές, και η περιορισμένη λίστα παιχνιδιών που χρησιμοποιήθηκαν δεν επιτρέπει την εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων.

Οι λάτρεις των υψηλών επιδόσεων στα παιχνίδια ίσως απογοητευτούν από αυτά τα πρώιμα αποτελέσματα, ειδικά συγκρίνοντάς τα με τη σημαντική βελτίωση που προσέφερε ο Ryzen 7 7800X3D, ο οποίος ήταν πάνω από 20% ταχύτερος σε σενάρια παιχνιδιών. Σύμφωνα με τις τρέχουσες εκτιμήσεις, η AMD αναμένεται να ανακοινώσει τη σειρά Ryzen 9000X3D στις 25 Οκτωβρίου, με την κυκλοφορία του Ryzen 7 9800X3D να προγραμματίζεται για τις 7 Νοεμβρίου.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

To slide με τα gaming performance differences είναι λίγο άχρηστο γιατί φαίνεται ότι το έκαναν με τα in-game benchmarks, και ακόμη και με 4090 1080p, τα benchmark του Tomb raider και ειδικά του Black Myth (που είναι και με ray tracing νομίζω) είναι GPU bottlenecked. 

Οπότε ναι, περιμένουμε κανονικά reviews αλλα περιμένω την διαφορά κατά μέσο όρο να είναι πιο κοντά στο 13% του Far Cry. 

Επεξ/σία από Babis_allos
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, NiKoSmile είπε

Ναι... λες και όλοι θα πάρουμε τον Ryzen 9000X3D για να αυξήσουμε τα fps ή για παίζουμε παιχνίδια!

Για ποιο αλλο λογο θα τον επαιρνε κανεις…;

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, techon1 said:

Πάλι καλά. Εδώ οι fans της Intel καλούνται να πληρώσουν για υποβαθμίσεις!

Υπάρχουν όντως fans? 🤦‍♂️ Δλδ δεν αγοράζει ο κόσμος το καλύτερο δυνατόν?

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, Babis_allos είπε

Για ποιο αλλο λογο θα τον επαιρνε κανεις…;

Για οτιδήποτε άλλο εκμεταλλεύεται την επιπλέον cache 

ή ίσως αν τύχει να έχουν την ίδια τιμή με τον non 3D ή μικρή διαφορά που δεν σε νοιάζει οπότε παίρνεις το καλύτερο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

με ενα bios update θα στρωσει και θα σαρωσει .

To σοκετ 1851 θα παει ακλαφτο και ο Arrow Lake αδιαβαστος.

Next time.

Επεξ/σία από nepomuk
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Για οτιδήποτε άλλο εκμεταλλεύεται την επιπλέον cache 

ή ίσως αν τύχει να έχουν την ίδια τιμή με τον non 3D ή μικρή διαφορά που δεν σε νοιάζει οπότε παίρνεις το καλύτερο.

Μονο σε gaming κανουν διαφορα. Απ οσο ξερω σχεδον για ολα τα productivity tasks δεν αξιζει. Οι X3D ειναι πιο ακριβοι, και μαλιστα αρκετα. Ειναι φθηνοτερο να παρεις πχ 7900X CPU με παραπανω και πιο γρηγορους cores για productivity απ’ το να παρεις 7800X3D και ο μονος λογος για το δευτερο ειναι το gaming more or less. Οι x3d ειναι και underclocked. 

Επεξ/σία από Babis_allos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Babis_allos είπε

Μονο σε gaming κανουν διαφορα. Απ οσο ξερω σχεδον για ολα τα productivity tasks δεν αξιζει. Οι X3D ειναι πιο ακριβοι, και μαλιστα αρκετα. Ειναι φθηνοτερο να παρεις πχ 7900X CPU με παραπανω και πιο γρηγορους cores για productivity απ’ το να παρεις 7800X3D και ο μονος λογος για το δευτερο ειναι το gaming more or less. Οι x3d ειναι και underclocked. 

Οι 3D ειναι κυριως για gaming ναι. Ο 7900x που αναφερεις πχ σε gaming ειναι αρκετα χαμηλα μιας και δουλευει σαν 7600x + 3D cache λογο 2x CCD ενω ο 7800x3D δουλευει σαν 7700x + 3D Cache. Οι απλοι για productivity οι 3D για gaming. Οχι οτι δεν κανεις productivity με τους 3D τρεχω premiere με 5700x3D και παει τρενο δεν μασαει πουθενα. Πρεπει να ξερουμε για πιο λογο αγοραζουμε ενα cpu να περνουμε παντα το καλυτερο για εμας. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, Babis_allos είπε

Μονο σε gaming κανουν διαφορα. Απ οσο ξερω σχεδον για ολα τα productivity tasks δεν αξιζει. Οι X3D ειναι πιο ακριβοι, και μαλιστα αρκετα. Ειναι φθηνοτερο να παρεις πχ 7900X CPU με παραπανω και πιο γρηγορους cores για productivity απ’ το να παρεις 7800X3D και ο μονος λογος για το δευτερο ειναι το gaming more or less. Οι x3d ειναι και underclocked. 

H L3 cache ειναι μνήμη σαν την RAM 

όσο πιο κοντά (σε απόσταση ) είναι μια μνήμη στους πυρήνες του επεξεργαστή τόσο πιο γρήγορη ειναι. 

L1 πιο γρήγορη απο L2 , L2 πιο γρήγορη απο L3, L3 πιο γρήγορη απο RAM. 

Το πρόβλημα ειναι όμως ότι όσο πιο κοντα στους πυρήνες είσαι τόσο μικρότερο χώρο έχεις για μνήμη (δηλαδή δες στο σαν χωράφια δεν μπορούν να έχουν μεγάλο εμβαδό γιατί ακριβώς τον περισσότερο χώρο τον πιάνουν οι πυρήνες) 

γιαυτό δεν μπορούμε να βάλουμε πολύ μνήμη. 

Η AMD βρήκε κόλπο να βάζει επιφάνειες μνημών την μία πάνω στην άλλη λίγο πιο έξω απο τους πυρήνες (l3 cahce) και έτσι βγήκαν οι x3D

Τώρα το να λες ότι η επιπλέον L3 Μνήμη ειναι άχρηστη εκτός απο παιχνίδια ειναι σαν να λες η RAM ειναι άχρηστη... 

 

Όλα έχουν την χρήση του απλά και όλα έχουν ένα σημείο που όσο τα "μεγαλώνεις" τόσο μικραίνει το επιπλέον κέρδος που αποκομίζεις (diminishing returns)

 

undefined

 

Στα παιχνίδια βοηθάει η 3D μνήμη γιατί χωρίς 3D σχεδόν σε κάθε frame ο επεξεργαστής μιλάει με την RAM (που ειναι πιο αργή απο την L3. 

Άρα μεγαλώνει το frametime (γιατί περιμένει δεδομένα να έρθουν απο RAM ) που χαμηλώνει το FPS . 

 

Με την 3D μνήμη μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να φορτώνει εκ των προτέρων περισσότερα δεδομένα απο την ράμ και έτσι να μιλάει σπανιότερα  μαζί της.

και έτσι δεν "χάνει χρόνο" απο το να μιλάει με την RAM έτσι μικραίνει το frametime άρα μεγαλώνουν τα FPS.

Τώρα καμιά φορά δεν συμβαίνει γιατί προγραμματιστικά το παιχνίδι ειναι έτσι στημένο που δεν γίνεται εκ των προτέρων να φορτώσεις παραπάνω δεδομένα είτε δεν έχουν ετοιμαστεί ακόμη είτε απλά αυτό ειναι το max που βγάζει ο κώδικας ανα hz οπότε όσο παραπάνω RAM και cahce να έχεις αν τα δεδομένα αποθηκεύονται απο το τρέξιμο του κώδικα στην RAM με συγκεκριμένο και σταθερό τρόπο δεν αλλάζει κάτι. 



Τώρα απο εκει και πέρα υπάρχουν πολλά προγράμματα που έχουν πληθως δεδομένων για φόρτωμα στην RAM και στην cache όρεξη να έχεις να φορτώνεις :P  πχ συγκεκριμένες εργασίες σε βάσεις δεδομένων SQL, στατιστικά πχ με numpy Apache spark κτλ MATLAB και διάφορα άλλα όπως το OpenFOAM που προσημειώνει την συμπεριφορά ρευστών , ΑΙ πχ pytorch κτλ 3d rendering σε CAD για VM επίσης συμφέρει αρκετά κτλ 

Εννοείται πάντα ότι υπάρχουν diminishing returns απο ένα σημείο και μετά όσο περισσότερο χώρο έχεις αν δεν έχεις κάτι να τον γεμίσεις πάντα έχει να κάνει και με την περίπτωση. 

  • Like 4
  • Thanks 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...