Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Γειά χαρά στην παρέα.

Ανοίγω ένα θέμα για να συζητάμε για τις Euro NCAP πιστοποιήσεις ασφάλειας για τα αυτοκίνητα.

Μπορούμε να συζητάμε και για τις αξιολογήσεις που έλαβαν συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων.

  • Like 1
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.
54 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Μονο τα πρωτα δυο νουμερα εχουν σημασια. 70 ειναι μετριο σκορ αλλα κομπλε. Δεν θα σκεφτομουν να μην το παρω λογω αυτου.

Το 70% δεν το λες και αδιάφορο αξιολόγησης και σκέψης.

Επίσης, πέρα από τα νούμερα έχει σημασία να ανοίξει την καρτέλα κανείς και να δει σε ποιά σημεία του σώματος των ανδρείκελων υπήρξε χαμηλή προστασία.

Στο Duster, ο θώρακας του οδηγού είναι καφέ. Bad, very bad.

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Το 70% δεν το λες και αδιάφορο αξιολόγησης και σκέψης.

Επίσης, πέρα από τα νούμερα έχει σημασία να ανοίξει την καρτέλα κανείς και να δει σε ποιά σημεία του σώματος των ανδρείκελων υπήρξε χαμηλή προστασία.

Στο Duster, ο θώρακας του οδηγού είναι καφέ. Bad, very bad.

Παλι πρωτο σε πωλησεις θα βγει. Δεν ασχολείται ο κοσμος με αυτα και μεταξύ μας δεν τον αδικω. Εγω που το γλυκοκοιταω, θα ηθελα να ειναι 80 αλλα οκ, δεν θα το απορριψω γιαυτο.

Δημοσ.

Γι' αυτό - και για άλλους λόγους - άνοιξα το θέμα.

Για να παρακολουθούμε ενδιαφέρουσες περιπτώσεις ευπώλητων μοντέλων που έχουν χαμηλές επιδόσεις σε αυτές τις αξιολογήσεις ασφάλειας.

Καλό είναι μαθαίνουμε όλοι, όλο και περισσότερα για την ασφάλεια στις μετακινήσεις. Ακόμα κι αν δεν το κάναμε στο παρελθόν.

  • Like 1
Δημοσ.
Spoiler
2 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

Δεν θα το πίστευα με τίποτα και να μού το έλεγε κάποιος, αν δεν το έβλεπα στη σελίδα αυτή. Απίστευτο!

αληθινό και παντελώς αδιάφορο για μένα (το ήξερα πριν το αγοράσω 😛)

4 ώρες πριν, aionnou είπε

Δεν πρεπει να μένει εξω το καλύτερο όλων με τα 0 αστέρια 🐼 

https://www.euroncap.com/en/results/fiat/panda/34191

έχει σταματήσει εδώ και κάποια χρόνια να παράγεται η συγκεκριμένη έκδοση που είχε 4 αστέρια παλιότερα

Δημοσ.
19 minutes ago, korakios said:
  Reveal hidden contents

αληθινό και παντελώς αδιάφορο για μένα (το ήξερα πριν το αγοράσω 😛)

έχει σταματήσει εδώ και κάποια χρόνια να παράγεται η συγκεκριμένη έκδοση που είχε 4 αστέρια παλιότερα

4 αστέρια είχε παλαιότερα γιατί ήταν χαμηλότερα τα στάνταρς.

Άμα τα τότε 4 αστέρια βρουν μπροστά τους τίποτα σημερινών 5 αστεριών (BYD, Vitara, κι ένα σωρό άλλα), θα γίνουν πεπιεσμένος τσίγκος χοντρικής.

  • Like 2
Δημοσ.
Spoiler
Μόλις τώρα, MikhailBakurin είπε

4 αστέρια είχε παλαιότερα γιατί ήταν χαμηλότερα τα στάνταρς.

Άμα τα τότε 4 αστέρια βρουν μπροστά τους τίποτα σημερινών 5 αστεριών (BYD, Vitara, κι ένα σωρό άλλα), θα γίνουν πεπιεσμένος τσίγκος χοντρικής.

S* happens ....

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 24/10/2024 στις 8:28 ΜΜ, kostasgr78 είπε

Γι' αυτό - και για άλλους λόγους - άνοιξα το θέμα.

Για να παρακολουθούμε ενδιαφέρουσες περιπτώσεις ευπώλητων μοντέλων που έχουν χαμηλές επιδόσεις σε αυτές τις αξιολογήσεις ασφάλειας.

Καλό είναι μαθαίνουμε όλοι, όλο και περισσότερα για την ασφάλεια στις μετακινήσεις. Ακόμα κι αν δεν το κάναμε στο παρελθόν.

 

Οι δικές μου προτεραιότητες είναι η ασφάλεια ενηλίκων και παιδιών. Τα αστεράκια είναι κάπως αποπροσανατολιστικά τελευταία διότι περισσότερο δίνουν βάρος σε ραντάρ και συστήματα επαγρύπνησης του οδηγού, αυτόματη διόρθωση λωρίδας ή αυτόματο φρενάρισμα παρά την αντοχή του αμαξώματος ή την προστασία στην περίπτωση σύγκρουσης.

Επίσης τα νέα οχήματα αποσπούν την προσοχή του οδηγού με τις οθόνες που έχουν παντού και τα πολύπλοκα μενού στις οθόνες αφής τους και προσπαθούν να εξισορροπήσουν όλη αυτή την απόσπαση με συστήματα ασφαλείας που και ακριβα είναι στην αγορά και εξαιρετικά δαπανηρά σε βάθος χρόνου αν χαλάσουν.

Κυνηγάνε τα κινητά ως υπαίτια των ατυχημάτων και βάζουν οθόνες μεγαλύτερες από ότι είχαν τα σαλόνια των σπιτιών πριν 30 χρόνια. Μας δουλεύετε;

 

Καλά χρυσά (ή και όχι) τα συστήματα ασφαλείας για κατοικίδια, περιστέρια, ηλεκτρικά πατίνια, ποδηλάτες και νυχτερίδες αλλά προτεραιότητα έχουν οι επιβαίνοντες κι αυτό είναι το βασικό κριτήριο.

Τυχαίνει σε αρκετά μοντέλα το αυτόματο φρενάρισμα να είναι υπερευαίσθητο και να ενεργοποιηθεί στα καλά καθούμενα. Εκεί όχι απλά τρομάζεις αλλά μπορεί να κινδυνεύσεις πραγματικά, να γυρίσεις απότομα τιομόνι κλπ ή και να καρφωθεί κάποιος πίσω σου.

 

Για να αναφέρω ένα παράδειγμα που έτυχε σε φίλο, πήρε η σύζυγος του το νέο Toyota C-HR. Το αμάξι έχει αισθητήρες περιμετρικά που εντοπίζει πεζούς και οχήματα. Όταν κάποιος με μηχανάκι περάσει κοντά, εμποδίζει όχι απλά τους ελιγμούς αλλά και το να βάλει εμπρός από ότι μου είπε για την προστασία του δικυκλιστή.

Εντέλει πήγε σε έναν μηχανικό της Toyota που επειδή ήταν μεγάλης ηλικίας δεν τον πίστευε και τον αγνοούσε. Εντέλει βρήκε ότι δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο κι ότι είναι ένα πρόβλημα προγραμματισμού των αισθητήρων του νέου CHR στο πόσο μακρυά βλέπουν.

Σκεφτείτε παρόμοια bugs να δημιουργηθούν και με τα νέα συστήματα ασφαλείας που πλέον είναι προεγκατεστημένα για την αποφυγή οδήγησης με μέθη, στα οποία πρέπει να φυσάς για να πάρει μπρος. Να τρως τζατζίκι ξερωγώ ή κάτι άλλο και να βραχυκυκλώνει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου και να μην παίρνει μπρος... :P Να κάνεις κυριολεκτικά γαργάρες για να μπορέσεις να το πείσεις να πάρει μπρος!

 

ΥΓ.

Κατα τα άλλα υπάρχουν συγκεκριμένες μάρκες που δεν τα πάνε καλά με τον NCAP. Suzuki, Fiat, Jeep, Dacia έχουν διαχρονικά μοντέλα με 3 αστέρια και κάτω, συνήθως στα μικρά τους μοντέλα. Επίσης αρκετές φορές κάποια ιαπωνικά πάνε σχεδόν στις 2 ρόδες σε τεστ ταράνδου.

Εδώ κανείς μπορεί να βρει βαθμολογίες πριν το 2016.

Υπάρχουν μοντέλα που έχουν αξιολογηθεί το 2009 και κυκλοφόρησαν 5-6-7 χρόνια. Τα κριτήρια αξιολόγησης τους ήταν διαφορετικά και πιο πραγματιστικά αν κι έχουν γενικότερα αυστηροποιηθεί οι έλεγχοι αλλά κυρίως σε συστήματα υποβοήθησης οδηγού κι όχι στην δομική αντοχή των οχημάτων ή την αποτελεσματικότητα των αερόσακων, κλπ.

 

https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/safest-family-cars/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select a make&selectedModel=0&selectedStar=&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=-1&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1203,1198,1179,40250,1197,1204&allClasses=false&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=&thirdRowFitment=false

Πχ. το Hyundai i20 το προπροηγούμενο μοντέλο του 2009 φαίνεται ασφαλέστερο των 2 επόμενων(!).

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 2009  είχει 5* ενώ του 2015  αλλά και του 2021 έχει 4*. Πολύ αμφιβάλω ότι του 2009 είναι ασφαλέστερο απλά δίνουν μεγαλύτερη σημασία στα συστήματα επαγρύπνησης και ημιαυτόνομης οδήγησης που το αμάξι ουσιαστικά παίρνει ημιενεργά τον έλεγχο.

 

4
76% Adult Occupant
82% Child Occupant
76% Pedestrian
67% Safety Assist
 
85%
73%
79%
64%
 
88%
83%
64%
86%
 
Άλλο παράδειγμα το Citroen C1 (αδελφάκι των Aygo, 108). Μέσα σε 2 χρόνια ανέβηκε η ασφάλεια επιβαινόντων αλλά έπεσε των συστημάτων ασφαλείας;

 

  • Adult Occupant

    80%
  • Child Occupant

    80%
  • Pedestrian

    62%
  • Safety Assist

    56%
     
  • Adult Occupant

    68%
  • Child Occupant

    73%
  • Pedestrian

    53%
  • Safety Assist

    71%

 

Screenshot 2024-10-27 032800.png

Screenshot 2024-10-27 033904.png

Screenshot 2024-10-27 034033.png

Επεξ/σία από Barbattilas
ο τρόπος μέτρησης αστεριών στο NCAP πρέπει να ανασκευαστεί.
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...