Axlmon Δημοσ. 11 Οκτωβρίου Δημοσ. 11 Οκτωβρίου Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η πειρατεία λογισμικού μπορεί να μειώσει τα έσοδα των εκδοτών βιντεοπαιχνιδιών κατά 19% κατά μέσο όρο, κάθε εβδομάδα μετά την κυκλοφορία, εάν είναι διαθέσιμο ένα "σπασμένο" αντίγραφο του παιχνιδιού. Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Entertainment Computing, εξέτασε τις επιπτώσεις της τεχνολογίας προστασίας Denuvo στις πωλήσεις παιχνιδιών για υπολογιστές. Ο William Volckmann, ερευνητικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, ανέλυσε 86 παιχνίδια που προστατεύονταν από το Denuvo και κυκλοφόρησαν στο Steam μεταξύ Σεπτεμβρίου 2014 και τέλους 2022. Η μελέτη επικεντρώθηκε στις πρώτες 12 εβδομάδες μετά την κυκλοφορία, καθώς αυτή η περίοδος θεωρείται κρίσιμη για τις πωλήσεις των περισσότερων παιχνιδιών. Η μεθοδολογία του Volckmann βασίστηκε στη σύγκριση των εσόδων πριν και μετά το "σπάσιμο" της προστασίας Denuvo. Καθώς ο χρόνος εμφάνισης ενός "σπασμένου" αντιγράφου δεν μπορούσε να προβλεφθεί με βάση χαρακτηριστικά όπως η τιμή ή οι κριτικές, ο ερευνητής θεώρησε αυτό το γεγονός ως "πρακτικά εξωγενές" και το χρησιμοποίησε για να διαχωρίσει τα έσοδα σε δύο περιόδους: πριν και μετά τη διαθεσιμότητα του "σπασμένου" αντιγράφου. Λόγω της έλλειψης δημόσια διαθέσιμων δεδομένων πωλήσεων, ο Volckmann χρησιμοποίησε εναλλακτικούς δείκτες για να εκτιμήσει τη σχετική μείωση των πωλήσεων κάθε εβδομάδα μετά την κυκλοφορία. Αυτοί οι δείκτες περιλάμβαναν τον αριθμό νέων κριτικών χρηστών στο Steam και, για single player παιχνίδια, τον μέσο αριθμό ενεργών παικτών. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι τα σχετικά έσοδα τις εβδομάδες μετά την εμφάνιση ενός "σπασμένου" αντιγράφου ήταν χαμηλότερα σε σύγκριση με τις προβλέψεις για παιχνίδια που παρέμεναν προστατευμένα την ίδια περίοδο. Η επίδραση αυτή ήταν στατιστικά σημαντική (p<0,01), υποδηλώνοντας ότι η εμφάνιση ενός "σπασμένου" αντιγράφου μειώνει τα έσοδα σε σχέση με ένα υποθετικό σενάριο χωρίς πειρατεία. Ωστόσο, ο βαθμός της οικονομικής ζημίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο γρήγορα "σπάει" η προστασία του παιχνιδιού. Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα παιχνίδι που "σπάει" την πρώτη εβδομάδα μετά την κυκλοφορία του μπορεί να αναμένει περίπου 20% λιγότερα έσοδα σε σύγκριση με την περίπτωση που η προστασία παρέμενε άθικτη. Αντίθετα, ένα "σπάσιμο" έξι εβδομάδες μετά την κυκλοφορία κοστίζει μόνο περίπου 5% των θεωρητικών συνολικών εσόδων. Ο Robert Hernandez, αντιπρόεδρος πωλήσεων της Irdeto, της εταιρείας που κατασκευάζει το Denuvo, δήλωσε το 2017 ότι ο στόχος τους είναι να διατηρήσουν κάθε τίτλο ασφαλή από την πειρατεία κατά τη διάρκεια του κρίσιμου αρχικού παραθύρου πωλήσεων, όταν πραγματοποιούνται οι περισσότερες πωλήσεις. Συνολικά, τα δεδομένα του Volckmann υποδεικνύουν ότι το Denuvo επιτυγχάνει αυτόν τον στόχο. Τα παιχνίδια που προστατεύονται από το Denuvo χάνουν ελάχιστες πωλήσεις λόγω πειρατείας, καθώς η προστασία "συχνότερα παρά καθόλου" παραμένει άθικτη κατά τη διάρκεια του αρχικού παραθύρου 12 εβδομάδων. Αντίθετα, σε έναν κόσμο χωρίς DRM, ο Volckmann εκτιμά ότι αυτά τα παιχνίδια θα μπορούσαν να αναμένουν 20% λιγότερα έσοδα κατά μέσο όρο. Παρά τις συζητήσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα των συστημάτων DRM όπως το Denuvo, η δυνατότητα προστασίας από τέτοιου είδους απώλειες εσόδων είναι κάτι που οι μεγάλοι εκδότες ενδέχεται να δυσκολευτούν να αγνοήσουν. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι η προστασία του Denuvo γίνεται όλο και πιο ανθεκτική στο "σπάσιμο" τους τελευταίους μήνες. Με βάση το subreddit CrackWatch, από τα 28 παιχνίδια που προστατεύονται από το Denuvo και κυκλοφόρησαν το 2024, τα 26 παραμένουν "κλειδωμένα", ενώ δύο "έσπασαν" πολύ μετά το παράθυρο των 12 εβδομάδων από την κυκλοφορία τους. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο 1
Δημοφιλής ανάρτηση jack124 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Και θα ανέβει και παραπάνω η πειρατεία με τις αποφάσεις των εταιρειών. 56 4 1 2
Δημοφιλής ανάρτηση Choronzoon Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Πώς ακριβώς το υπολογίζουν αυτό μόνο αυτοί ξέρουν 32
polaki Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Κάντε ένα ρεπορτάζ (λέμε τώρα) σχετικά με το ΚΟΣΤΟΣ χρήσης αυτών των υπηρεσιών πχ Denuvo. Αν είναι ΤΟΣΟ καλό, γιατί δεν το χρησιμοποιούν όλα τα παιχνίδια; Προφανώς έχει ένα κόστος το οποίο είναι πάρα πολύ υψηλό που μόνο 24 games του 2024 το έχουν χρησιμοποιήσει. Θα είχε ενδιαφέρον ένα άρθρο με τις μεθόδους antipiracy αλλά και τα κόστη τους. 6 3
Δημοφιλής ανάρτηση blacckvodka Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Μιλάμε πάντα για την "άδεια χρήσης" των παιχνιδιών? 27 2 22
jimgeroul Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) Αν είναι μόνο 20% συνεχίζουμε χωρίς ενδοιασμούς! Όταν βγει κάτι αξιόλογο πάλι το ξανασυζητάμε.. Επεξ/σία 13 Οκτωβρίου από jimgeroul 9 2
bymas Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου αν υπολογισει κανεις το αρμεγμα των παιχτων που ειναι 754% τοτε καλα ειναι -19% στα εσοδα 21 3 2
Fkortez Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Μόνο 19%? Θα κάνω ότι περνάει από το χέρι μου να το ανεβάσω έστω και 0,000001%. 12 1
Mhlogiatros Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 29 minutes ago, Choronzoon said: Πώς ακριβώς το υπολογίζουν αυτό μόνο αυτοί ξέρουν Αν τα μισα ειναι μονο η ταριφα - νταβατζιλικι του denuvo πρεπει να παρουσιασουν κατι πειστικο προφανως μονο για τα κλειδωμενα 2
PadPoet Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 32 minutes ago, blacckvodka said: Μιλάμε πάντα για την "άδεια χρήσης" των παιχνιδιών? Πάντα την άδεια χρήσης πλήρωνες/πληρώνεις, ακόμα και σε physical copies του παιχνιδιού. 2
Kastriot Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 44 λεπτά πριν, Choronzoon είπε Πώς ακριβώς το υπολογίζουν αυτό μόνο αυτοί ξέρουν Όπως υπολόγιζαν τα εκατομμύρια "διαφυγόντα κέρδη" από το leak της Τζούλιας με την σαμπάνια όταν κυνηγούσαν το gamato, λες και όσοι μπήκαν για το meme θα ήταν ποτέ πρόθυμοι να πληρώσουν για να δουν αυτή την αηδία χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα 9
tzotzo Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Quote Λόγω της έλλειψης δημόσια διαθέσιμων δεδομένων πωλήσεων, ο Volckmann χρησιμοποίησε εναλλακτικούς δείκτες για να εκτιμήσει τη σχετική μείωση των πωλήσεων κάθε εβδομάδα μετά την κυκλοφορία. Αυτοί οι δείκτες περιλάμβαναν τον αριθμό νέων κριτικών χρηστών στο Steam και, για single player παιχνίδια, τον μέσο αριθμό ενεργών παικτών. χωρις πραγματικα δεδομενα αυτη εβγαλαν και ερευνα. seems legit 10
cpc464 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Από την στιγμή που η εταιρείες λένε ότι δεν μας ανήκει το παιχνίδι που πληρώνουμε πως περιμένουν να μην ανέβει η πειρατεία?. 21
Zengar Zombolt Δημοσ. 13 Οκτωβρίου Δημοσ. 13 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) Με τις Μ@λ@κιες που κανουν τα τελευταια χρονια τα βλεπω να μειωνονται και αλλο τα κέρδη τους. πχ. "Ubisoft: Get Comfortable' With Not Owning Games" Woke σκουπιδια: Concord, Saint Row 2022, AC Shadows και πολλα αλλα Επεξ/σία 13 Οκτωβρίου από Zengar Zombolt 17 4 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα