Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
6 ώρες πριν, dimitrins είπε

Eχετε οδηγήσει 4χ4 ?

Η ασφάλεια που προσφέρει είναι το κάτι άλλο

Σημαδεύεις την στροφή, πατάς γκάζι, μπαίνεις-βγαίνεις, τρένο

Είχα για 4-5 χρόνια 2λιτρο σκόντα 4χ4 στέισον βάγκον

Για να μεταφέρω με ασφάλεια την οικογένεια

Ταξιδιάρικο και στα βουνά (Παρνασό-Καρπενήσι), άνετο ταξίδι και προσπέρασμα με 5,5 άτομα (το 0,5 μωρό με καρότσι)

Δεν χρειάζεσαι απαραίτητα λακούβες, φτάνει ένα -3C βράδυ σε στροφή.

Δεν νομίζω ότι κανείς αμφισβητεί τα πολύ λογικά που αναφέρεις. Και σίγουρα θα εξυπηρετούσε τον όποιο οδηγό, ακόμα και χωρίς λακούβες, αν πχ μένει στο πανόραμα της Βούλας. Η ένσταση όμως, τόσο η δική μου όσο και άλλων, δεν είναι το αν υπερτερεί ένα 4κίνητο αλλά η προσπάθεια να φανεί σαν απαραίτητο για την καθημερινότητα για να...γλιτώσεις λάστιχα. Πόσο πια έχει κρατήσει κανείς το μπροσθοκίνητο, πόσες 4άδες λάστιχα και πόσους συμπλέκτες έχει αλλάξει ώστε να δικαιολογεί το (αντιστοίχου κατηγορίας και ανέσεων) κόστος του 4κινητου; (φυσικά αν κάποιος έχει τόσο μεγάλο θέμα που για να πάει στο 4χ4 θα κάνει downgrade κατηγορίας είναι άλλο θέμα και υποδηλώνει μεγάλη ανάγκη για τον συγκεκριμένο τύπο οχήματος)

Προφανώς και όποιος θέλει/μπορεί το επιλέγει χωρίς να δώσει λογαριασμό σε κανένα αλλά, όντας σε δημόσιο φόρουμ/νήμα νομίζω ότι μπορούν να εκφραστούν και αντίθετες σκέψεις.

  • Like 3
  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

3 σελίδες, και στις 2 1/2 αντιδράτε για τις λακούβες.....

Τέλος πάντων, my 2 cents απο αυτά που είχα.

Honda CRV του 2001 περίπου, το αυτοκίνητο επέλεγε μόνο του (βάσει traction) το πότε ενεργοποιούσε την κίνηση και στους 4 τροχούς, τυπικά ήταν κίνηση στους 2. Τραγικό λάθος, σε στροφή με πολλά.... αποφάσιζε ότι χάνει traction, ενεργοποιούσε την 4κίνηση και άλλαζε πορεία το αμάξι (basic physics). Σκυλί μηχανικά.

Suzuki Grand Vitara του 2006 περίπου, μόνιμη πλήρως εκνευριστική 4κίνηση, με επιλογέα για αργό/γρήγορο μόνο. 1 φορά το έβαλα στο αργό, πρέπει να πηγαίνεις μόνο ευθεία, με λίγα. Με έβγαλε απο ανηφορικό χωμα σε ένα βουνό (ακόμη εκεί θα είμασταν αλλιώς...). Για μεσα στην πόλη δεν συνιστάται. Σκυλί μηχανικά.

Suzuki S-Cross του 2023 περίπου, χαχαχαχαχα.... έπρεπε να είχα ζητήσει κάτι άλλο απο την leasing, το πιο ενοχλητικό αμάξι που οδήγησα ποτέ, δεν το κράτησα αρκετά για να δω αξιοπιστία.

  • Thanks 1
Δημοσ.

Η μόνη περίπτωση που μπορώ να σκεφτώ τετρακίνηση σε δρόμο και όχι εκτός , είναι αν σέρνεις βαρκα / τροχόσπιτο ή κουβαλάς ξύλα/ελιές . Εκεί αν υπάρχει κλίση σε βρεγμένο δρόμο μετρά για εκκίνηση

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

Ευχαριστώ θα τα δω, έχεις τυχόν εικόνα από την αξιοπιστία των μηχανικών μερών των 4κίνητων εκδοχών τους;

Από άποψη αξιοπιστίας και αποτελεσματικότητας είναι μια χαρά. υπόψιν πως ignis και swift χρησιμοποιούν all grip auto στο οποίο νομίζω δεν μπορεις να παρεμβεις ενώ scross και vitata all grip select το οποίο είναι πιο παραμετροποιήσιμο από τον οδηγό με lock mode κιόλας.  

το jimmy χρησιμοποιούσε το καλύτερο για εμένα all grip pro αλλά δυστυχώς καταργήθηκε. 

τελος όλα αυτά είναι άχρηστα αν δεν επιλέξεις κατάλληλα ελαστικά. 

δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα το fiat panda 4x4. θυμάμαι πήγαινε καλά εκτός. 

και τέλος που δεν το λένε πολλοί το βάρος του οχήματος είναι αρνητικός παράγοντας στα εκτός δρόμου οχήματα οπότε να κοιτάς και το βάρος. 

Επεξ/σία από pananton
  • Thanks 1
Δημοσ.

Μιας κ το εχουμε το θεμα, να ρωτησω κι εγω γνωμη, αν ξερουμε απο προσωπικη εμπειρια, για suzuki swift, παλιο σχετικα μοντελο (γυρω στο 2007-2009) το τετρακινητο? Ψαχνουμε γενικα σε χαμηλο μπατζετ για την κοπελα μου που ειναι αναπληρωτρια και τις περισσοτερες χρονιες την εχουν παρει σε χωρια με χιονια, και βρισκουμε εντος μπατζετ και της αρεσει σαν αμαξι! 

Δημοσ.
23 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

Ευχαριστώ.

Θέλω να αξιολογήσω από τις υπάρχουσες επιλογές, και με τη δεδομένη συντήρηση, αν συμφέρει σε σχέση με το να αλλάζεις συχνά δίσκους, λάστιχα, κα στο δικίνητο.

Το Panda πώς πάει σε αξιοπιστία στην τετρακίνητη εκδοχή του;

Subaru Forester 2004, 750 ευρω το καθε ενα απο τα πισω αμορτισερ

700 ευρω δισκος συμπλεκτη,

πανω απο 11λ/100 μεσα στη πολη.

Αλλα αμαξαρα.

  • Like 4
  • Thanks 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 4/10/2024 στις 12:06 ΠΜ, chrv80 είπε

Ειμαι κι εγω πραγματικα περιεργος για τη γειτονια με το τοσο μεγαλο προβλημα.. εχω προσωπικη εμπειρια, στο χωριο το σπιτι μου ειναι εντελως εκτος και παω απο χωματοδρομο.. αλλά εκτος απο αυτο εχω βγει αμετρητες φορες σε χωματοδρομους/κατσικοδρομους πανω σε βουνα με το accent μου, εχω κανει πολλα χλμ σε χιονια με λαστιχα all season χωρις να χρειαστω αλυσιδες, μεχρι και σαν αγροτικο εχει δουλεψει αυτο το αμαξι σε οργωματα.. η μονη δυσκολια που εχει αντιμετωπισει ως δικινητο ειναι σε πολλη λασπη! Ποτε αλλοτε!

Αναφέρεσαι σε δικίνητο σκυλί, που δεν καταλάβαινε τίποτα, από τις εποχές που τα αυτοκίνητα ήταν πιο ανθεκτικά.

Τα σημερινά δικίνητα, λιγότερο ή περισσότερο, καίνε δίσκους για την πλάκα τους, ειδικά σε εκκίνηση σε ανηφορικούς δρόμους. Όσο για την εκκίνηση με όπισθεν σε ανηφόρα, ξέρω τουλάχιστον 10 οδηγούς (στους δρόμους που αναφέρομαι) που τον πήραν επιτόπου στο χέρι τον δίσκο. Προσωπικά δεν το κάνω το λάθος αυτό, αν χρειαστεί διόρθωση στην ανηφόρα, κατεβαίνω κάτω και το ξαναπαίρνω από την αρχή.

Στις 4/10/2024 στις 2:26 ΠΜ, gakost είπε

Ρε παιδιά ξεκινήστε από τα βασικά. Άλλο 4 wheel drive, άλλο all wheel drive. Αυτές είναι οι 2 μεγάλες κατηγορίες και έχουν και υποκατηγορίες ανάλογα με την υλοποίηση. Τελευταία αρχίζει να εμφανίζεται και νέα κατηγορία όπως το Yaris Cross που είναι τετρακίνητο αλλά ένας άξονας παίρνει κίνηση από τον θερμικό κινητήρα και ο άλλος από τον ηλεκτρικό. Κάθε υλοποίηση έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Θα ήθελα να μάθω περισσότερα γι' αυτά, αν τυχόν έχουμε κάποιους σύνδεσμους να διαβάσουμε/δούμε.

Στις 4/10/2024 στις 2:26 ΠΜ, gakost είπε

Αν το ζητούμενο είναι η εκκίνηση σε ανηφόρα και ο καμένος συμπλέκτης, ένα αυτόματο με μετατροπέα ροπής είναι η καλύτερη λύση ίσως και σε συνδυασμό με hill hold, ιδίως αν χρειάζεσαι να κάνεις όπισθεν σε ανηφόρα να μπεις σε πάρκινγκ κλπ.

Αυτό ακούγεται ενδιαφέρον ως προσέγγιση λύσης για το πρόβλημα. Δεν το είχα σκεφτεί.

Ποιά αυτόματα μοντέλα έχουν μετατροπέα ροπής;

Επεξ/σία από kostasgr78
  • Like 1
Δημοσ.
19 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Subaru Forester 2004, 750 ευρω το καθε ενα απο τα πισω αμορτισερ

700 ευρω δισκος συμπλεκτη,

πανω απο 11λ/100 μεσα στη πολη.

Αλλα αμαξαρα.

Το σκέφτομαι εδώ και καιρό να πάρω ένα τέτοιο για αποκλειστική χρήση σε δύσβατες παραλίες το καλοκαίρι και χωματόδρομους σε  βουνό.χωρις να το λυπάμαι αν θα γρατζουνιστεί ή αν ακουμπισει κάπου.  Με μια τετράδα all terrain λάστιχα και ένα ελαφρύ ψήλωμα γίνεται μια χαρά overland όχημα. 

Δημοσ.

Το θέμα είναι μην αγοράζετε suv και παρκάρετε στην Κυψέλη, αυτή η τρέλα το δήθεν και η κάψα για ΜΕΓΑΛΟ αμάξι που σου είναι ΆΧΡΗΣΤΟ γιατί κυκλοφορείς Αθήνα και μένεις κέντρο είναι η μέγιστη ηλιθιότητα των ανθρώπων αυτών που προκαλούν κίνηση και τρώνε δύο θέσεις πάρκινγκ για ένα τερας

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Zakzam είπε

ένα τερας

Καλα μην ειμαστε και υπερβολικοι. Τα πιο πολλα SUV που κυκλοφορουν ειναι στο 4,25μ-4,40μ όταν ενα yaris ειναι 4.00μ. Γενικα τα αμαξια εχουν μεγαλωσει τα τελευταια 20 χρονια. 

Επεξ/σία από Αλεξανδρος A.92
Δημοσ.

Αρκετοί μπλέκουν την τετρακίνηση με τα SUV, ενώ τα περισσότερα SUV στη χώρα είναι δικίνητα.

Είναι εκτός θέματος αυτή η συζήτηση για τα SUV.

  • Like 2
Δημοσ.
Στις 4/10/2024 στις 3:47 ΜΜ, Ntinaras είπε

Subaru Forester 2004, 750 ευρω το καθε ενα απο τα πισω αμορτισερ

700 ευρω δισκος συμπλεκτη,

πανω απο 11λ/100 μεσα στη πολη.

Αλλα αμαξαρα.

Υπάρχει έστω ένα που να μην έχει γίνει μετατροπή σε αέριο;

Στις 5/10/2024 στις 10:37 ΠΜ, kostasgr78 είπε

Αυτό ακούγεται ενδιαφέρον ως προσέγγιση λύσης για το πρόβλημα. Δεν το είχα σκεφτεί.

Ποιά αυτόματα μοντέλα έχουν μετατροπέα ροπής;

Hill assist έχουν και αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο.

Δημοσ.
23 λεπτά πριν, majunior είπε

Hill assist έχουν και αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο.

Δεν αναφερόμουν στο hill assist, έχω ήδη σε χειροκίνητο κιβώτιο και είναι για ήπιες περιπτώσεις. Σε δύσκολες ανηφόρες και οδοστρώματα, πάλι καις ελαστικά/δίσκους.

Η ερώτησή μου ήταν για τα αυτόματα μοντέλα που έχουν μετατροπέα ροπής.

Δημοσ.
9 ώρες πριν, majunior είπε

Υπάρχει έστω ένα που να μην έχει γίνει μετατροπή σε αέριο;

 

Ναι, αυτο που εχει ο πατερας μου :P

Και αληθεια δεν εχω ακουσει κανεναν που εχει forester να εχει κανει μετατροπη σε lpg.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Ναι, αυτο που εχει ο πατερας μου :P

Και αληθεια δεν εχω ακουσει κανεναν που εχει forester να εχει κανει μετατροπη σε lpg.

Όχι σοβαρά, όταν ξαναδείς στο δρόμο κοίτα για την τάπα του αερίου στον προφυλακτήρα. Έχω πάνω από 10 χρόνια να δω ένα χωρίς. Πρέπει να ανήκει στην κατηγορία που αναφερόταν πιο πάνω για κινητήρες που συνεργάζονται καλά με αέριο, γιατί λόγω κατανάλωσης είχαν αρχίσει να τα μετρατρέπουν ήδη πριν από την κρίση.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...