Προς το περιεχόμενο

Η BMW επενδύει στα οχήματα υδρογόνου παρά τις προκλήσεις της αγοράς


Crash24

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η BMW ανακοίνωσε πρόσφατα τα σχέδιά της για συνεργασία με την Toyota με στόχο την ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου υδρογόνου για μαζική παραγωγή το 2028.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η χρηματοδότηση για νεοφυείς επιχειρήσεις πράσινου υδρογόνου έχει μειωθεί, ενώ πολλοί σταθμοί υδρογόνου στις ΗΠΑ έχουν κλείσει.

Σύμφωνα με τον Juergen Guldner, γενικό διευθυντή έργων τεχνολογίας υδρογόνου και οχημάτων της BMW, η εταιρεία πιστεύει ότι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί πραγματικά η μετάβαση σε μεταφορές μηδενικών εκπομπών είναι μέσω ενός συνδυασμού ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) και οχημάτων υδρογόνου. Ο Guldner υποστηρίζει ότι τα οχήματα υδρογόνου μπορούν να συμπληρώσουν την αυξανόμενη αγορά των BEV, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους όπως ένα κινητό τηλέφωνο.

Ο Jason Munster, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων υδρογόνου CleanEpic, προσθέτει ότι ένας συνδυασμός οχημάτων BEV και κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι επίσης πιο οικονομικός και βιώσιμος. Ο Munster εξηγεί ότι όσο περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα προστίθενται στο δίκτυο, τόσο αυξάνεται το οριακό κόστος.

Ωστόσο, οι προκλήσεις για την ευρεία υιοθέτηση των οχημάτων υδρογόνου παραμένουν σημαντικές. Το κόστος ανάπτυξης της υποδομής υδρογόνου είναι υψηλό, και η παραγωγή υδρογόνου πρέπει να γίνεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών εκπομπών. Τόσο ο Munster όσο και ο Guldner υποστηρίζουν ότι αυτό είναι εφικτό εάν ληφθεί υπόψη ολόκληρο το οικοσύστημα.

Η BMW εργάζεται για την ανάπτυξη ενός τέτοιου οικοσυστήματος, εν μέρει προσπαθώντας να αυξήσει τη ζήτηση μέσω πιθανών συνεργασιών με εμπορικούς πελάτες στόλων. Η εταιρεία έχει δοκιμάσει ένα πιλοτικό στόλο οχημάτων υδρογόνου σε περισσότερες από 20 χώρες τους τελευταίους 20 μήνες, με θετικά σχόλια μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τον Guldner.

Ο Munster επισημαίνει ακόμα ότι το μοντέλο επιχειρηματικών κεφαλαίων (VC) δεν είναι κατάλληλο για έργα υδρογόνου λόγω της μακροπρόθεσμης απόδοσης και των μεγάλων κεφαλαιακών απαιτήσεων. Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) της κυβέρνησης Biden, που υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2022, περιλαμβάνει φορολογικές πιστώσεις για την παραγωγή καθαρού υδρογόνου. Ωστόσο, η έλλειψη σαφήνειας στις οδηγίες εφαρμογής έχει επιβραδύνει την ανάπτυξη της βιομηχανίας υδρογόνου.

Οι αυστηροί κανόνες για την επιλεξιμότητα των επιδοτήσεων καθιστούν δύσκολο για τις εταιρείες να πληρούν τις προϋποθέσεις. Ο Munster προτείνει πιο χαλαρούς κανόνες που θα επιτρέπουν τη χρήση ορυκτών καυσίμων από το δίκτυο για την τροφοδότηση υφιστάμενων ηλεκτρολυτών βραχυπρόθεσμα, μέχρι να αναπτυχθεί ένα πιο ισχυρό οικοσύστημα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Το συνολικό ποσό της επιδότησης παραμένει άγνωστο, με εκτιμήσεις που κυμαίνονται από 30 δισεκατομμύρια έως 300 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τον Munster, αυτή η αβεβαιότητα έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες να αναστείλουν τα σχέδια επέκτασής τους, περιμένοντας να διευκρινιστεί το μέγεθος της επιδότησης.

Η BMW έχει θέσει ως στόχο την παραγωγή 10.000 οχημάτων υδρογόνου ετησίως μέχρι το 2030, σύμφωνα με δηλώσεις του Juergen Guldner.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 30
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Ισως η μονη πραγματικη εναλλακτικη για το μελλον για να σωθει το περιβαλλον. Καλα τα ηλεκτρικα αλλα φαινεται να ειναι μια ενδιαμεση λυση μεχρι να πανε τα παντα σε full υδρογονο. Τωρα το ποτε θα γινει αυτο θα δουμε. Τα πρωτα βηματα ξεκινανε ομως. 

  • Like 8
  • Thanks 2
  • Haha 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Quote

Το κόστος ανάπτυξης της υποδομής υδρογόνου είναι υψηλό, και η παραγωγή υδρογόνου πρέπει να γίνεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών εκπομπών.

asdasd

Μπράβο, καλώς ήρθατε. Ότι δηλαδή πρέπει να γίνεται και με τα ηλεκτρικά (αυτά που αποθηκεύουν την ενέργειά τους σε μπαταρίες εννοώ) για να έχουν -σχεδόν- μηδενικό αποτύπωμα.
Το θέμα είναι ποιος θα επενδύσει τέτοια τεράστια ποσά. Και να μην ξεχνάμε ότι το υδρογόνο αποθηκεύεται σε τεράστιες πιέσεις (σχεδόν γίνεται βόμβα) "350-700 bar tank pressure".

Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να γίνονται κινήσεις εξέλιξης για να φύγουν τα ντουμάνια (οι "μα τα πλοία/τα εργοστάσια/οι πύραυλοι βγάζουν πολύ περισσότερους ρύπους" βρείτε αλλού να κλαυτείτε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παλια ελεγαν οτι το ιδανικο αυτοκινητο θα ηταν γιαπωνεζικος κινητηρας, γερμανικο σασι και γαλλικη αναρτηση, αφου εχουμε δυο απο τα προαπαιτουμενα εχει ελπιδες το εγχειρημα...:P

  • Like 4
  • Haha 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εικαζω οτι κατω απο την κινηση αυτη κρυβεται "μυστικη συμφωνια" με τον μουστακια ΠΖ ,οσον αφορα το καυσιμο και την τροφοδοσια ,

ενω στα μηχανικα μερη φημες θελουν να εχει συμμετοχη στον σχεδιασμο και στην παραγωγη μεσω 3D εκτυπωτων ο ΣΠ του "Chaos" και του

"Apeiron".

Τελος απο την ανταλλαγη "know-How" και την οσμωση συντομα προβλεπονται να παρουσιαστουν και μοντελα καθαρα εγχωριας σχεδιασης και παραγωγης.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, pcos said:

αν πιανουν μια φορα φωτια οι μπαταριες λιθιου, το υδρογονο θαναι τρομακτικο!

Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για BMW που πιάνει φωτιά και το πετρέλαιο 😛

  • Like 2
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το μεγάλο πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι ότι ο περισσότερος κόσμος δεν το έχει δοκιμάσει. Αν ο περισσότερος κόσμος ήξερε ότι μια μικρή διαρροή κατά τον ανεφοδιασμό αρκεί για να διαρρεύσει υγροποιημένο υδρογόνο και να δημιουργήσει ένα μεγάλο στρώμα πάγου γύρω από το στόμιο ανεφοδιασμού (από την υγρασία του αέρα), το οποίο δεν σε αφήνει να αφαιρέσεις τη μάνικα ανεφοδιασμού και θέλει ώρες να εξαφανιστεί, τότε δεν ήταν και τόσο φαν.

Καλά ας μην αναφερθούμε στο κόστος παραγωγής πράσινου υδρογόνου (δηλαδή υδρογόνου που έχει προέλθει από ηλεκτρόλυση), ειδικά αν λάβουμε το κόστους της κατάψυξης ώστε να γίνει η υγροποίηση. Το περισσότερο υδρογόνο που πωλείται αυτή τη στιγμή είναι από επεξεργασμένο φυσικό αέριο, και η παραγωγή αυτού του είδους υδρογόνου εκλύει αέρια του θερμοκηπίου όσο και τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου.

Επεξ/σία από kurkosdr
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν δεν καταφέρουν οι μπαταρίες να πέσουν αρκετά στις τιμές, να γίνουν πιο ασφαλείς και να φορτίζουν πολύ πιο γρήγορα τότε το υδρογόνο είναι η μόνη λύση του μέλλοντος.

Είναι το μόνο που συνδυάζει όλα τα καλά μαζί:

  • Δεν έχει φόρτιση, αλλά γεμίζεις ντεπόζιτο όπως και στην βενζίνη.
  • Αποθηκεύεται και μεταφέρεται πανεύκολα και με βυτία και με σωλήνες (προφανώς υπό πίεση)
  • Παρέχει τεράστια αποθήκευση ενέργειας οπότε και πολύ μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με όλα τα άλλα είδη κίνησης (πετρέλαιο, βενζίνη, μπαταρίες)
  • Τα "καυσαέριά" του είναι καθαρό νερό
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης (με όχι και την καλύτερη απόδοση), αλλά και σε μπαταρίες υδρογόνου προς ηλεκτροκινητήρες με την βέλτιστη απόδοση.
  • Αν το χρησιμοποιήσεις σε ηλεκτροκινητήρες τότε έχεις και όλα τα καλά του ηλεκτροκινητήρα έναντι του κινητήρα εσωτερικής καύσης, περισσότερη άμεση ροπή και μεγαλύτερη επιτάχυνση.
  • Ταυτόχρονα αν χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτροκινητήρες δεν παράγει τόση θερμότητα και θερμορύπανση όσο οι εσωτερικής καύσης.
  • Δεν παγώνει όπως οι μπαταρίες
  • Και το κυριότερο είναι ανανεώσιμη πηγή και μπορεί να παραχθεί με φωτοβολταϊκά ή και ανεμογεννήτριες και έτσι λύνει και το πρόβλημα της μεταφοράς ενέργειας, το παράγεις στην Σαχάρα που έχει ήλιο και έρημο και απλά το μεταφέρεις εκεί που χρειάζεται.
  • Το δίκτυο για υδρογόνο στήνεται πολύ πιο εύκολα από ότι το σύστημα ταχυφόρτησης καθώς στην ουσία μπορούν σχεδόν όλα τα βενζινάδικα να προσθέσουν και το υδρογόνο εφόσον υπάρχει χώρος για τοποθέτηση της δεξαμενής

~~
Προφανώς υπάρχουν θέματα όπως το ότι η παραγωγή του είναι σχετικά ενεργοβόρα σε σχέση με το να αντλείς απλά πετρέλαιο από την γη ή να φορτίζεις μία μπαταρία με το ρεύμα που παράγεις με λιγνίτη.

Σαν αέριο υπό πίεση χρειάζεται ασφάλεια και ορθή άντληση και η αποφυγή διαρροών.

Τα δε ντεπόζιτα πρέπει να είναι ανεκτά σε έκρηξη γιατί αν αυτό σκάσει και γίνει ανάφλεξη ουσιαστικά έχουμε μία μικρή βόμβα υδρογόνου.

~~~
ΟΜΩΣ στην Ελλάδα επειδή έχουμε ήλιο, μπορείς να παράγεις το καύσιμό σου στην στέγη σου (ηλεκτρισμό) οπότε η ηλεκτροκίνηση σου βγάινει πολύ φτηνότερα μακροπρόθεσμα.

Επεξ/σία από Diavolos666
  • Like 6
  • Thanks 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ θα πω οτι καθένας πρέπει να κοιτάει το συμφέρον του...όσο ειμαστε στην Ελλάδα και έχουμε ήλιο 300μέρες το χρόνο, μόνο στο ρεύμα πρέπει να ποντάρουμε και στην ηλεκτροκίνηση. Τα άλλα είναι για να συνεχίζουν να βγάζουν χρήματα οι ίδιοι που βγάζαν τόσα χρόνια. Αν κάποιος από εσάς μπορεί και παράγει  άλλο καύσιμο εκτός από ρεύμα στο ίδιο του το σπίτι (χωρίς καμία εξαρτήση από τρίτους) ας το προτείνει να το κάνουμε. Υδρογόνο πάντως δεν μπορούμε με απλά μέσα...τώρα όλα τα άλλα ειναι για πετρελαιάδες και συνεργεία που τους τρομάζει τόσο η ηλεκτροκίνηση που φαίνεται από τη λάσπη που ρίχνουν (για φωτιές, βλάβες, αυτονομίες  κτλ). 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...