Προς το περιεχόμενο

Το σύστημα FSD της Tesla απαιτεί ανθρώπινη παρέμβαση κάθε 21 χιλιόμετρα


Axlmon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

12 minutes ago, basilis_k6 said:

δεν εχω γνωρισει ακομα ουτε εναν που να ενδιαφέρεται για fsd. ποσο μαλλον να το εμπιστευτει κιολας. πολυς ντορος για το τιποτα. αν δουλευει καλα στις εθνικες οδους για να μπορω να χαλαρωσω 3-4 λεπτα ειναι αρκετο. στην πολη δεν εχει κανενα νοημα, δεν ειμαι ταριφας, αν δεν οδηγησω μεσα στο αμαξι θα βαρεθω περισσοτερο. και μιλαμε για ηλεκτρικο κιολας, ενα γκαζι πατας ολο κιολο.

Ελλάδα και κατεπέκταση Ευρώπη ναι συμφωνούμε. Αμερική Αυστραλία που οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες ίσως εκεί το σκέφτονται φιαφορετικά και να το θέλουν

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, ardi21 said:

Γιατί; Ο άνθρωπος δουλεύει στο 100%;

Όχι, αλλά οδηγάει απείρως ποιο ασφαλές απο την σημερινή αυτόνομη οδήγηση ( της tesla τουλάχιστον, για τις υπόλοιπες δε γνωρίζω). 

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, oldnew είπε

Αυτό είναι και το πρόβλημα με την αυτόνομη οδήγηση, και την ΑΙ γενικά. Αμα δουλεύει στο 99.9% των περιπτώσεων είναι άχρηστο. Κάποια πράγματα είναι αναγκαίο να δουλεύουν 100%. Αμα δεν του έχεις εμπιστοσύνη να παει πχ να παρει τα παιδιά απ το φροντιστήριο, γνωρίζοντας οτι 99.9% θα το πετύχει, Αλλα 1 στις 1000 θα τα ρίξει στο γκρεμό, αυτό το μικρό ρίσκο, δεν το παίρνεις. 

Κάτι σαν τον άνθρωπο δηλαδή που δουλεύει στο 100% Φυσικά και συμφωνώ ότι πρέπει να γίνει 100% ώστε να τον φτάσει...🤐

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

δεν εχω γνωρισει ακομα ουτε εναν που να ενδιαφέρεται για fsd. ποσο μαλλον να το εμπιστευτει κιολας. πολυς ντορος για το τιποτα. αν δουλευει καλα στις εθνικες οδους για να μπορω να χαλαρωσω 3-4 λεπτα ειναι αρκετο. στην πολη δεν εχει κανενα νοημα, δεν ειμαι ταριφας, αν δεν οδηγησω μεσα στο αμαξι θα βαρεθω περισσοτερο. και μιλαμε για ηλεκτρικο κιολας, ενα γκαζι πατας ολο κιολο.

Και πριν γίνουν ευρέως διαδεμένα τα smartphones δεν ήξερες σίγουρα κανένα που να ενδιαφερόταν για selifies. Οι περισσότεροι εκεί έξω δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχει έστω και αυτό το υποτιθέμενο full self drive(FSD) της tesla ή το drive assistance όπως σωστά ονομάζουν άλλες εταιρείες. Επίσης όποιος έχει δει το FSD με το καπέλο των 15K από πάνω σίγουρα δεν θα ενδιαφερθεί γιατί εδώ με το ζόρι μπορεί να αγοράσει ο μέσος Έλληνας ένα αυτοκίνητο των 30Κ.

Για να μην τα πολυλογώ αν αύριο μαγικά όλα τα αυτοκίνητα είχαν ένα πραγματικό FSD επιπέδου 5 και μπορούσες να αράξεις με το κινητό ή το laptop, κανένας δεν θα έπιανε τιμόνι μέσα στην κίνηση. Φυσικά όταν βγουν τέτοια αυτοκίνητα δεν θα έχουν καν τιμόνι.

30 λεπτά πριν, oldnew είπε

Όχι, αλλά οδηγάει απείρως ποιο ασφαλές απο την σημερινή αυτόνομη οδήγηση ( της tesla τουλάχιστον, για τις υπόλοιπες δε γνωρίζω). 

Κόψε κάτι /s 🤣

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, manolis940 είπε

Και πριν γίνουν ευρέως διαδεμένα τα smartphones δεν ήξερες σίγουρα κανένα που να ενδιαφερόταν για selifies. Οι περισσότεροι εκεί έξω δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχει έστω και αυτό το υποτιθέμενο full self drive(FSD) της tesla ή το drive assistance όπως σωστά ονομάζουν άλλες εταιρείες. Επίσης όποιος έχει δει το FSD με το καπέλο των 15K από πάνω σίγουρα δεν θα ενδιαφερθεί γιατί εδώ με το ζόρι μπορεί να αγοράσει ο μέσος Έλληνας ένα αυτοκίνητο των 30Κ.

Για να μην τα πολυλογώ αν αύριο μαγικά όλα τα αυτοκίνητα είχαν ένα πραγματικό FSD επιπέδου 5 και μπορούσες να αράξεις με το κινητό ή το laptop, κανένας δεν θα έπιανε τιμόνι μέσα στην κίνηση. Φυσικά όταν βγουν τέτοια αυτοκίνητα δεν θα έχουν καν τιμόνι.

Βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος, σκέφτονται με πολύ στενό χρονικό ορίζοντα οι περισσότεροι.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Alani13 είπε

Ναι συμφωνώ, για να εξαλειφθεί αυτό το 0.001% πρέπει να εξαλειφθούν τα συμβατικά οχήματα έτσι ώστε να υπάρξει ένα neural network μεταξύ των αυτοοδηγουμενων οχημάτων. 

Αυτό θέλει χρόνια. Αλλά όπως δείχνει και το βίντεο. Θα βελτιωθεί στη πορεία.

Απ' τη στιγμή που το κάνεις με 1000 drones στον αέρα. Μπορείς και στο έδαφος. Θέμα χρόνου είναι. 😊

Για να αλλάξουν όλα τα αυτοκίνητα θα χρειαστούν γύρω στα 50 χρόνια και βάλε (στο δυτικό κόσμο).

Χωρίς LIDAR όμως και πάλι δεν γίνεται , ιδίως μέχρι τότε. Απλά ο Musk έχει αφενός (και κυρίως) εμμονή με τις κάμερες , αφετέρου προσπαθεί να αποφύγει το έξτρα κόστος . 

Όσο για τα drones, σε πολύπλοκα περιβάλλοντα (δέντρα)) έχουμε όλοι δει τι γίνεται.

Επεξ/σία από qwerty99
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, qwerty99 είπε

Για να αλλάξουν όλα τα αυτοκίνητα θα χρειαστούν γύρω στα 50 χρόνια και βάλε (στο δυτικό κόσμο).

Χωρίς LIDAR όμως και πάλι δεν γίνεται , ιδίως μέχρι τότε. Απλά ο Musk έχει αφενός (και κυρίως) εμμονή με τις κάμερες , αφετέρου προσπαθεί να αποφύγει το έξτρα κόστος . 

Όσο για τα drones, σε πολύπλοκα περιβάλλοντα (δέντρα)) έχουμε όλοι δει τι γίνεται.

Αν δεν κάνω λάθος τα tesla είχαν lidar στην αρχή αλλά αφαιρέθηκε και παρέμειναν στις κάμερες και σε αλγορίθμους υπολογιστικής νοημοσύνης ( τεχνητής not) όπου είχαν καλύτερα αποτελέσματα. Γιατί θεωρείς το LIDAR σημαντικό παράγοντα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, manolis940 είπε

Αν δεν κάνω λάθος τα tesla είχαν lidar στην αρχή αλλά αφαιρέθηκε και παρέμειναν στις κάμερες και σε αλγορίθμους υπολογιστικής νοημοσύνης ( τεχνητής not) όπου είχαν καλύτερα αποτελέσματα. Γιατί θεωρείς το LIDAR σημαντικό παράγοντα;

Έχουν κάνει κάποιες δοκιμές με LiDAR, όχι κάτι περισσότερο.

Απλά, δεν αρκεί το 2d με τις κάμερες του Musk, για την στραβή που θα τύχει και δεν θα αναγνωρίζει η AI και οι κάμερες.

Είναι πολύτιμο ένα τέτοιο 3d σύστημα ως backup, ως πρόσθετο για την στραβή που θα τύχει. Εκτός και αν έχουν υπολογίσει ήδη ότι στη στραβή και LiDAR να έχεις δεν προλαβαίνεις. Έχω την εντύπωση ότι θα δώσουν άδεια κυκλοφορίας στην Κίνα με το FSD και εκεί θα μαζέψουν αρκετά δεδομένα (και νεκρούς), ώστε να ξέρουμε. Αμερική ακόμα πάντως δεν παίρνει άδεια με τίποτα με τέτοια νούμερα.

Επεξ/σία από qwerty99
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, qwerty99 είπε

Έχουν κάνει κάποιες δοκιμές με LiDAR, όχι κάτι περισσότερο.

Απλά, δεν αρκεί το 2d με τις κάμερες του Musk, για την στραβή που θα τύχει και δεν θα αναγνωρίζει η AI και οι κάμερες.

Είναι πολύτιμο ένα τέτοιο 3d σύστημα ως backup, ως πρόσθετο για την στραβή που θα τύχει. Εκτός και αν έχουν υπολογίσει ήδη ότι στη στραβή και LiDAR να έχεις δεν προλαβαίνεις. Έχω την εντύπωση ότι θα δώσουν άδεια κυκλοφορίας στην Κίνα με το FSD και εκεί θα μαζέψουν αρκετά δεδομένα (και νεκρούς), ώστε να ξέρουμε. Αμερική ακόμα πάντως δεν παίρνει άδεια με τίποτα με τέτοια νούμερα.

Με ένα ψάξιμο που έκανα αισθητήρες ισχυρίζονται ότι φτάνουν τα 200m κάτι που στο δικό μυαλό το lidar ήταν τύπου 50m και βλέπουμε. Ταυτόχρονα δεν φαίνονται και αρκετά ογκώδεις αλλά όπου βρήκα τιμές φτάνουν τα 8000€+ το οποίο είναι απαγορευτικό πόσο για να μπει σε ένα αυτοκίνητο ευρείας κατανάλωσης.

Και τα 200m ανάλογα τα χιλιόμετρα που πας δεν επαρκούν για να αποφύγεις τα πάντα. Πχ πας 33m/s(120km) σε εθνικό και στα 50m κάποιος σου κλείνει την λωρίδα. Σαν άνθρωπος δεν θα προλάβεις να αντιδράσεις καν και θα πέσεις με 120km. Ένα αυτοκινούμενο που θεωρητικά θα αρχίσει να κόβει απ' την ώρα που το μπροστινό όχημα έχει παρεκλείνει της πορείας του μπορεί να πέσει με 80 ή και με 60km πάνω του. Σίγουρα είναι πολύ καλύτερο απ' τα 120km.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 ώρες πριν, cpc464 είπε

Το "απαιτεί παρέμβαση" κάθε 21 χιλιόμετρα είναι πολύ γενικό, ποιο πολύ μετράει το είδος της παρέμβασης, το πάτησα φρένο γιατί υπέρβαινε ελαφρά το όριο ταχύτητας από το πάτησα φρένο γιατί θα παραβίαζε κόκκινο σηματοδότη έχουν τεράστια διαφορά, ο οδηγός πρέπει να είναι συνέχεια σε εγρήγορση και τέτοια συστήματα δημιουργούν μια εσφαλμένη ψευδαίσθηση της ασφάλειας.

είναι εντελώς διαφορετική η χρήση σε αστικό περιβάλλον, αστικό ελληνικό περιβάλλον, αστικό αμερικανικό περιβάλλον και εθνικές οδούς. σε εθνικές οδούς, δεν πιστεύω να υπάρχει τρομακτικό πρόβλημα εκτός εάν δεν δει το σύστημα κανά βυτιοφόρο για παράδειγμα. αλλά εκεί θα είναι πλέον πολύ αργά για οποιαδήποτε παρέμβαση από τον άνθρωπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 28/9/2024 στις 2:17 ΜΜ, oldnew είπε

Αυτό είναι και το πρόβλημα με την αυτόνομη οδήγηση, και την ΑΙ γενικά. Αμα δουλεύει στο 99.9% των περιπτώσεων είναι άχρηστο. Κάποια πράγματα είναι αναγκαίο να δουλεύουν 100%. Αμα δεν του έχεις εμπιστοσύνη να παει πχ να παρει τα παιδιά απ το φροντιστήριο, γνωρίζοντας οτι 99.9% θα το πετύχει, Αλλα 1 στις 1000 θα τα ρίξει στο γκρεμό, αυτό το μικρό ρίσκο, δεν το παίρνεις. 

και ο ανθρωπινος παραγοντας δεν δουλευει παντα στο 100%

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, labr said:

και ο ανθρωπινος παραγοντας δεν δουλευει παντα στο 100%

Δεν κατάλαβαινετε τι λεω. Εννοείται ότι ο ανθρώπινος παράγοντας δεν δουλεύει στο 100%. Και οσο μεγαλώνεις δουλευει ολο και χειρότερα. Γι αυτό δεν στέλνεις τον 80χρονο πατέρα σου να πάρει τα παιδιά απ το φροντιστήριο με το αμαξι. Γιατί δεν έχει αξιοπιστία ουτε αυτός πλέον. Η ΑΙ όμως έχει πλήρη ασταθεία σήμερα. Πολύ κατω του μέσου οδηγού. Ολα τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ. Και δεν είναι καθόλου σίγουρο αν μπορεί να βελτιωθεί γιατί το φαινόμενο της οδήγησης είναι βασικά χαοτικό. Δεν μπορεί να εξωμιωθει πλήρως. Πάντα θα υπάρχει ενας χαοτικός παράγοντας που δεν μπορείς να προγραμματίσεις κάτι για να τον αντιμετωπίσει. Η ΑΙ δεν είναι κλασικός προγράμματισμος να πεις, α έγινε αυτό το ατύχημα, δεν ειχα υπολογίσει τον ταδε παράγοντα, θα βαλω τωρα ακόμα ενα if then και θα το λύσω. Καλα εδω μεσα οι περισσότεροι ούτε από προγράμματισμο δεν καταλάβαινετε φαντάζομαι, ποσο μάλλον πώς δουλεύει ενα νευρωνικο σύστημα. Αν ηταν να προσθέτουμε ακομα μια συνθήκη για να λύσουμε ακόμα ενα πρόβλημα που δεν είχαμε δει εως τωρα, θα δούλευε τέλεια το σύστημα στα χρόνια που πέρασανε. Υπάρχει τέτοιος όγκος πληροφοριών απο ολα τα αυτόνομα που κυκλοφόρουνε, και εχουν τυχει σχεδόν τα πάντα. Και όντως βελτιώθηκε ΠΟΛΥ η ΑΙ ποτε ομως ουτε καν στα επίπεδα ενος κακού οδηγού. 

Αν πάρεις εναν κακο οδηγό θα παρει τα παιδιά σου απ το φροντιστήριο πιθανότητα χωρις κανένα πρόβλημα. Αν πάρεις ενα ΑΙ αυτοκίνητα πιθανότατα δεν θα καταφέρει καν να κάνει το ιδιο. Σε 10 χρόνια απο τωρα πάλι δε θα γίνεται πλήρως. Ειδικά με κάμερες κλπ. Αν βαλουν lidar ίσως είναι καλύτερα τα πράγματα. Η επιλογή του Ελον να μη χρησιμοποιησει εχει αποδειχθεί κάκιστη. 

Ενας οδηγός ακομα και κακος, αν οδηγεί Αμερική και τον βάλεις να οδηγείς Ελλάδα, θα οδηγησει έστω και χειρότερα. Ενα ΑΙ ακομα και αν το βελτιώσεις να δουλευει σχεδόν τέλεια στην Αμερική, στην Ελλάδα θα αποτύχει. Γιατι ο τρόπος που δουλεύει ενα νευρωνικο δυκτιο οπου συγκρίνει τεράστιο όγκο φωτο στην ουσία, εινα άχρηστο γιατί οι δρόμοι έχουν τεράστια διαφορά με την Αμερική και στην ουσία θες να το στήσεις φτου και απ την αρχή με βαση νεο όγκο βιντεο φωτο, απ τους συγκεκριμένους δρόμους και τον τρόπο οδήγησης των Ελλήνων, που πρακτικά δεν θα το κανεις ποτέ. Εδω στη γλώσσα πας να κάνεις μετάφραση και στα Ελληνικά δουλεύει πολύ χειρότερα για τον ίδιο λογο. 

Επεξ/σία από oldnew
  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, oldnew είπε

Η ΑΙ δεν είναι κλασικός προγράμματισμος να πεις, α έγινε αυτό το ατύχημα, δεν ειχα υπολογίσει τον ταδε παράγοντα, θα βαλω τωρα ακόμα ενα if then και θα το λύσω.

Αυτό δεν σημαίνει ότι μαθαίνει και μόνη της. Μπορείς να δώσεις την πληροφορία ως είσοδο και εκείνη θα την ταξινομήσει. Την τεστάρεις πάλι στις ίδιες συνθήκες και αξιολογείς το αποτέλεσμα της μέχρι να εκπαιδευτεί σωστά. Επίσης υπάρχει και κάποια δυνατότητα αυτοεκπαίδευσης της. Δηλαδή αν τρακάρει, αν χτυπήσει έναν άνθρωπο μπορεί να αξιολογήσει μόνη το αποτέλεσμα της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...