Προς το περιεχόμενο

Το σύστημα FSD της Tesla απαιτεί ανθρώπινη παρέμβαση κάθε 21 χιλιόμετρα


Axlmon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κατά μέσο όρο, το σύστημα αυτόνομης οδήγησης "Full Self Driving" (FSD) της Tesla απαιτεί ανθρώπινη παρέμβαση κάθε 21 χιλιόμετρα, σύμφωνα με πρόσφατες ανεξάρτητες δοκιμές.

Η AMCI Testing, μια εταιρεία αξιολόγησης οχημάτων, διεξήγαγε εκτενείς δοκιμές του συστήματος FSD σε διάφορα περιβάλλοντα οδήγησης στη Νότια Καλιφόρνια, αποκαλύπτοντας τόσο τις δυνατότητες όσο και τους κινδύνους αυτής της τεχνολογίας.

Οι δοκιμές επικεντρώθηκαν στις εκδόσεις 12.5.1 και 12.5.3 του λογισμικού FSD, καλύπτοντας συνολικά πάνω από 1.600 χιλιόμετρα σε τέσσερα διαφορετικά περιβάλλοντα: αστικούς δρόμους, αγροτικούς δρόμους δύο λωρίδων, ορεινούς δρόμους και αυτοκινητοδρόμους. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ένα σύστημα με εντυπωσιακές ικανότητες, αλλά και σημαντικές αδυναμίες που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών και των άλλων χρηστών του δρόμου.

Ο Guy Mangiamele, διευθυντής της AMCI Testing, δήλωσε ότι το FSD επιδεικνύει ένα ευρύ φάσμα ανθρωποειδών αντιδράσεων, ιδιαίτερα εντυπωσιακών για ένα σύστημα βασισμένο σε κάμερες. Για παράδειγμα, το σύστημα κατάφερε να χειριστεί περίπλοκες καταστάσεις, όπως το να μπει σε κενό μεταξύ σταθμευμένων αυτοκινήτων για να επιτρέψει σε ένα όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση να περάσει, ή να μετακινηθεί αριστερά για να δώσει χώρο σε πεζούς που περιμένουν σε διάβαση.

Ωστόσο, ο Mangiamele τόνισε ότι αυτή η φαινομενική αλάνθαστη λειτουργία του συστήματος μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνο εφησυχασμό. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το FSD τείνουν να αφήνουν τα χέρια τους μακριά από το τιμόνι, μια πρακτική που ο Mangiamele χαρακτήρισε ως εξαιρετικά επικίνδυνη. Όπως εξήγησε, οι πιο κρίσιμες στιγμές λανθασμένου υπολογισμού του FSD είναι γεγονότα που συμβαίνουν σε κλάσματα του δευτερολέπτου και απαιτούν την πλήρη προσοχή ακόμη και από επαγγελματίες οδηγούς.

Οι δοκιμές αποκάλυψαν αρκετές επικίνδυνες συμπεριφορές του συστήματος, συμπεριλαμβανομένης της διέλευσης με κόκκινο φανάρι και της εισόδου στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας σε δρόμο με στροφές, ενώ ερχόταν αντίθετο όχημα. Επιπλέον, η συμπεριφορά του FSD αποδείχθηκε απρόβλεπτη, γεγονός που ο Mangiamele υποθέτει ότι μπορεί να οφείλεται στην εξάρτηση της Tesla από τη μηχανική μάθηση, η οποία λειτουργεί ως ένα είδος "μαύρου κουτιού" πιθανοτήτων.

Ο Mangiamele επισήμανε επίσης ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η ακριβής αιτία αυτών των αποτυχιών. Θα μπορούσε να οφείλεται σε έλλειψη υπολογιστικής ισχύος, σε προβλήματα με την προσωρινή αποθήκευση καθώς το αυτοκίνητο "μένει πίσω" στους υπολογισμούς, ή σε κάποια μικρή λεπτομέρεια στην αξιολόγηση του περιβάλλοντος. Αυτές οι αποτυχίες, σύμφωνα με τον Mangiamele, είναι οι πιο ύπουλες.

Επιπρόσθετα, το σύστημα παρουσίασε συνεχείς αποτυχίες που οφείλονται σε απλές ανεπάρκειες προγραμματισμού. Για παράδειγμα, το FSD ξεκινούσε την αλλαγή λωρίδας για την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο μόλις 160 μέτρα πριν την ίδια την έξοδο, γεγονός που, σύμφωνα με τον Mangiamele, υπονομεύει το σύστημα και δημιουργεί αμφιβολίες για τη συνολική ποιότητα του βασικού προγραμματισμού του.

Η AMCI Testing χρησιμοποίησε επαγγελματίες οδηγούς δοκιμών για την αξιολόγηση του συστήματος FSD της Tesla, οι οποίοι είχαν εντολή να παρεμβαίνουν μόνο όταν υπήρχε θέμα ασφάλειας.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό είναι και το πρόβλημα με την αυτόνομη οδήγηση, και την ΑΙ γενικά. Αμα δουλεύει στο 99.9% των περιπτώσεων είναι άχρηστο. Κάποια πράγματα είναι αναγκαίο να δουλεύουν 100%. Αμα δεν του έχεις εμπιστοσύνη να παει πχ να παρει τα παιδιά απ το φροντιστήριο, γνωρίζοντας οτι 99.9% θα το πετύχει, Αλλα 1 στις 1000 θα τα ρίξει στο γκρεμό, αυτό το μικρό ρίσκο, δεν το παίρνεις. 

  • Like 15
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι νωρίς ακόμα.

Αυτά είναι τα πρώτα βήματα.

Μόλις οριμάσει όλο αυτό σε περίπου 10-15 χρόνια θα λένε όλοι το αντίθετο.

Έτσι γίνεται με όλα τα νέα πράγματα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, Alani13 said:

Είναι νωρίς ακόμα.

Αυτά είναι τα πρώτα βήματα.

Μόλις οριμάσει όλο αυτό σε περίπου 10-15 χρόνια θα λένε όλοι το αντίθετο.

Έτσι γίνεται με όλα τα νέα πράγματα.

Πιθανόν ναι, πιθανόν οχι. Υπάρχει ενα θεμα με την ΑΙ. Δε βελτιώνεται εύκολα αυτο το 99.9% ωστε να γίνει 100%. Μπορεί καν να μη γίνεται. Οτι θα βελτιωθεί είναι βέβαιο. Αλλα ισως γίνει 99.99. Παλι θα υπάρχει πρόβλημα. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, oldnew είπε

Πιθανόν ναι, πιθανόν οχι. Υπάρχει ενα θεμα με την ΑΙ. Δε βελτιώνεται εύκολα αυτο το 99.9% ωστε να γίνει 100%. Μπορεί καν να μη γίνεται. Οτι θα βελτιωθεί είναι βέβαιο. Αλλα ισως γίνει 99.99. Παλι θα υπάρχει πρόβλημα. 

Ναι συμφωνώ, για να εξαλειφθεί αυτό το 0.001% πρέπει να εξαλειφθούν τα συμβατικά οχήματα έτσι ώστε να υπάρξει ένα neural network μεταξύ των αυτοοδηγουμενων οχημάτων. 

Αυτό θέλει χρόνια. Αλλά όπως δείχνει και το βίντεο. Θα βελτιωθεί στη πορεία.

Απ' τη στιγμή που το κάνεις με 1000 drones στον αέρα. Μπορείς και στο έδαφος. Θέμα χρόνου είναι. 😊

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, oldnew είπε

Πιθανόν ναι, πιθανόν οχι. Υπάρχει ενα θεμα με την ΑΙ. Δε βελτιώνεται εύκολα αυτο το 99.9% ωστε να γίνει 100%. Μπορεί καν να μη γίνεται. Οτι θα βελτιωθεί είναι βέβαιο. Αλλα ισως γίνει 99.99. Παλι θα υπάρχει πρόβλημα. 

Το ζήτημα είναι να φτάσει σε ένα σημείο καλύτερο απ' τον μέσο άνθρωπο. Αν για παράδειγμα το ποσοστό ενός ανθρώπου φτάνει στο 99,9999990% και το FSD φτάσει στο 99,9999991%, τότε πρέπει να γίνει μαζική αλλαγή.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

"Full Self Driving" (FSD) της Tesla .

Ο τιτλος ειναι και το προβλημα , σε καμμια περιπτωση δεν ειναι full .

Προς το παρον ειναι ενα συστημα υποβοηθησης του οδηγου αρχικου επιπεδου 3 .

Εχει να γραψει ακομα πολλα χλμ για να φτασει το  full 3 και βεβαια θα περασει μια δεκαετια για

το επιπεδο 5 . Αν πωλειται ως "Full Self Driving" ειναι παραπλανητικο .

Ολα αυτα αφορουν την Αμερικη με τον απλετο χωρο , σε συνθηκες λεκανοπεδιου Αττικης αμφιβαλλω αν

σε 20 χρονια θα υπαρχει συστημα ικανο να τα βγαζει περα εντελως μονο του .

 

Επεξ/σία από nepomuk
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το "απαιτεί παρέμβαση" κάθε 21 χιλιόμετρα είναι πολύ γενικό, ποιο πολύ μετράει το είδος της παρέμβασης, το πάτησα φρένο γιατί υπέρβαινε ελαφρά το όριο ταχύτητας από το πάτησα φρένο γιατί θα παραβίαζε κόκκινο σηματοδότη έχουν τεράστια διαφορά, ο οδηγός πρέπει να είναι συνέχεια σε εγρήγορση και τέτοια συστήματα δημιουργούν μια εσφαλμένη ψευδαίσθηση της ασφάλειας.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, Alani13 said:

Είναι νωρίς ακόμα.

Αυτά είναι τα πρώτα βήματα.

Μόλις οριμάσει όλο αυτό σε περίπου 10-15 χρόνια θα λένε όλοι το αντίθετο.

Έτσι γίνεται με όλα τα νέα πράγματα.

Τα λεφτά για να το αγοράσεις τα ζητάει όμως τώρα, όχι σε 10-15 χρόνια. Επίσης δεν "γίνεται έτσι με όλα τα νέα πράγματα". Οι 3D τηλεοράσεις, τα γυαλιά VR και πολλά άλλα δεν βελτιώθηκαν ουσιωδώς με την πάροδο του χρόνου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, oldnew said:

Αυτό είναι και το πρόβλημα με την αυτόνομη οδήγηση, και την ΑΙ γενικά. Αμα δουλεύει στο 99.9% των περιπτώσεων είναι άχρηστο. Κάποια πράγματα είναι αναγκαίο να δουλεύουν 100%. Αμα δεν του έχεις εμπιστοσύνη να παει πχ να παρει τα παιδιά απ το φροντιστήριο, γνωρίζοντας οτι 99.9% θα το πετύχει, Αλλα 1 στις 1000 θα τα ρίξει στο γκρεμό, αυτό το μικρό ρίσκο, δεν το παίρνεις. 

Γιατί; Ο άνθρωπος δουλεύει στο 100%;

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, ardi21 είπε

Γιατί; Ο άνθρωπος δουλεύει στο 100%;

Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει στην Καλιφόρνια αλλά το ανθρώπινο λάθος στην Ελλάδα το 2023 είχε κόστος να χάσουμε 650 ανθρώπους να τραυματιστούν βαριά αλλοι 600 και να έχουμε 12000 μικροτραυματισμούς...με απλά λόγια αγαπητοί το πρωί που θα σηκωθείται να πιείτε καφέ 4 σπίτια θα έχουν κλείσει γιατί είτε κάποιοι έχασαν την ζωη τους στην άσφαλτο είτε θα βρίσκονται βαρια τραυματισμένοι σε ενα νοσοκομείο.

Με λίγα λόγια αν το FSD μπορούσε να μειώσει αυτούς του θανάτους οι τους τραυματισμούς στατιστικά σε ενα σηνμαντικό αριθμό ευπρόσδεκτη η συγκεκριμένη τεχνολογία γιατι όπως καταλαβαίνεται ούτε στους ανθρώπους ούτε στα μηχανήματα υπάρχει ο απόλυτος αριθμός....

Επεξ/σία από gliogas
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν εχω γνωρισει ακομα ουτε εναν που να ενδιαφέρεται για fsd. ποσο μαλλον να το εμπιστευτει κιολας. πολυς ντορος για το τιποτα. αν δουλευει καλα στις εθνικες οδους για να μπορω να χαλαρωσω 3-4 λεπτα ειναι αρκετο. στην πολη δεν εχει κανενα νοημα, δεν ειμαι ταριφας, αν δεν οδηγησω μεσα στο αμαξι θα βαρεθω περισσοτερο. και μιλαμε για ηλεκτρικο κιολας, ενα γκαζι πατας ολο κιολο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...