Προς το περιεχόμενο

Η Επιτροπή της Βουλής των ΗΠΑ εγκρίνει νομοσχέδιο για υποχρεωτικό ραδιόφωνο AM στα νέα αυτοκίνητα


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Με ψήφους 45 υπέρ και 2 κατά, η Επιτροπή Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ενέκρινε νομοσχέδιο που απαιτεί την ενσωμάτωση ραδιοφώνου AM σε όλα τα νέα αυτοκίνητα.

Το νομοσχέδιο, γνωστό ως "AM for Every Vehicle Act", προωθείται τώρα στην ολομέλεια της Βουλής για τελική έγκριση.

Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται ως απάντηση στην αυξανόμενη τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών να παράγουν οχήματα χωρίς την πρώτης γενιάς τεχνολογία ραδιοφωνικής μετάδοσης. Σύμφωνα με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, η Εθνική Διοίκηση Οδικής Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) θα κληθεί να εκδώσει κανονισμό που θα υποχρεώνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να διατηρούν το ραδιόφωνο AM στα οχήματά τους, χωρίς πρόσθετη χρέωση ή επιβάρυνση.

Οι υποστηρικτές του νομοσχεδίου εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τη δυνατότητα μετάδοσης πληροφοριών έκτακτης ανάγκης σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών ή άλλων παρόμοιων γεγονότων, εάν το ραδιόφωνο AM εξαφανιστεί σταδιακά. Ο Γερουσιαστής Ed Markey, έτερος συντάκτης του νομοσχεδίου, τόνισε τη σημασία του ραδιοφώνου AM ως εργαλείου επικοινωνίας που μπορεί να σώσει ζωές, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της περιόδου των τυφώνων.

Ωστόσο, η πρόταση αντιμετωπίζει αντιδράσεις από ορισμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ιδιαίτερα εκείνους που ειδικεύονται στα ηλεκτρικά οχήματα. Εταιρείες όπως η Tesla, η Polestar και η Rivian έχουν ήδη κυκλοφορήσει μοντέλα χωρίς δυνατότητες ραδιοφώνου AM, υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία αυτή είναι ασύμβατη με τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Η διαφορά μεταξύ AM (διαμόρφωση πλάτους) και FM (διαμόρφωση συχνότητας) έγκειται στον τρόπο με τον οποίο τροποποιείται το φέρον κύμα. Το πλάτος, σε αντίθεση με τη συχνότητα, μπορεί να επηρεαστεί από τον θόρυβο που εκπέμπουν ηλεκτρικές συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των smartphones, τηλεοράσεων, υπολογιστών και ηλεκτρικών οχημάτων. Όταν οι παρεμβολές αυτές λαμβάνονται από το ραδιόφωνο, μπορεί να προκαλέσουν παραμόρφωση και τριγμούς στον ήχο.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν γενικά ότι το ραδιόφωνο AM είναι μια ξεπερασμένη τεχνολογία και προτείνουν εναλλακτικές λύσεις όπως το διαδικτυακό streaming, το ραδιόφωνο HD που μεταδίδεται σε ζώνες FM, ή εφαρμογές που παρέχουν περιεχόμενο AM. Ωστόσο, οι επικριτές του νομοσχεδίου επισημαίνουν ότι η υποχρεωτική ενσωμάτωση του ραδιοφώνου AM θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων σε μια περίοδο που πολλοί κατασκευαστές προσπαθούν να περιορίσουν τις δαπάνες τους.

Ο Albert Gore, εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Μεταφορών Μηδενικών Εκπομπών, δήλωσε σε συνέντευξή του νωρίτερα φέτος ότι μια τέτοια εντολή θα απαιτούσε σημαντικό επανασχεδιασμό του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του οχήματος λόγω των ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών που δημιουργεί ο ηλεκτρικός κινητήρας.

Παρά τις αντιδράσεις, το νομοσχέδιο φαίνεται να έχει ισχυρή υποστήριξη στη Γερουσία, με 60 συν-χορηγούς, γεγονός που του δίνει πλειοψηφία ανθεκτική στο φιλιμπάστερ. Η Ford, αντιμετωπίζοντας πιέσεις από νομοθέτες, ανακοίνωσε ότι θα επαναφέρει το ραδιόφωνο AM στο μοντέλο Mustang του 2024, αφού αρχικά το είχε αφαιρέσει.

Το νομοσχέδιο "AM for Every Vehicle Act" έχει λάβει την υποστήριξη 60 συν-χορηγών στη Γερουσία, γεγονός που του εξασφαλίζει πλειοψηφία ανθεκτική στο φιλιμπάστερ, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες έγκρισής του.
 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 66
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Παρά τις αντιδράσεις, το νομοσχέδιο φαίνεται να έχει ισχυρή υποστήριξη στη Γερουσία, με 60 συν-χορηγούς, γεγονός που του δίνει πλειοψηφία ανθεκτική στο φιλιμπάστερ. ”. Τι εννοεί ο ποιητής;

  • Like 3
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ε ρε τι χρονια και εκεινα με μια κεραια καλωδιο οριζοντια 80 μετρα, καναμε στα μεσαια απο το χωριο στα Σερρας με κρητη συνομιλια ,ολος ο κοσμος δικος μας ηταν...

  • Like 14
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 hours ago, nchatz said:

δυνατότητα μετάδοσης πληροφοριών έκτακτης ανάγκης σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών ή άλλων παρόμοιων γεγονότων

Αυτό. Όποιος διαφωνεί, ας κάνει τις προτάσεις του. Εμπεριστατωμένα. 

  • Like 8
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στη USA το ΑΜ ραδιόφωνο στα οχήματα έχει ακόμα χρησιμότητα και απήχηση. Οι αποστάσεις που διανύουν στην καθημερινότητα τους είναι πολύ μεγάλες (suburbia, αγροτικές ερημικές περιοχές, κτλ). Η μπάντα των FM δεν προσφέρει μεγάλη εμβέλεια.

Δεν είναι σαν τις Ευρωπαϊκές χώρες, που η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού κινείται γύρω/μέσα σε αστικά κέντρα, τα οποία καλύπτεις με λίγους αναμεταδότες FM.

Επεξ/σία από Exosia
  • Like 6
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, blackhill66 είπε

ε ρε τι χρονια και εκεινα με μια κεραια καλωδιο οριζοντια 80 μετρα, καναμε στα μεσαια απο το χωριο στα Σερρας με κρητη συνομιλια ,ολος ο κοσμος δικος μας ηταν...

Δεν ήμουν του "αθλήματος" αλλά είχα φίλους ραδιοερασιτέχνες και τους ακολουθούσα μερικές φορές στις εξόδους τους. Θυμάμαι μια φάση που είχαν εντοπίσει έναν παλιό σοβιετικό δορυφόρο που αναμετέδιδε αυτόματα σε συγκεκριμένες συχνότητες και είχε γίνει της κακομοίρας. Τον στοχεύανε οι δικοί μας και μιλούσαν με κάτι τύπους στα πέρατα του κόσμου! 

  • Like 9
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...