Προς το περιεχόμενο

Η Tesla αλλάζει τον τρόπο που διαφημίζει την τεχνολογία FSD στην ιστοσελίδα της


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι αλλαγές, σε επίπεδο κειμένου, είναι σχετικά μικρές, όμως θα μπορούσαν να έχουν ευρύτερες προεκτάσεις στο μέλλον.

Η Tesla έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο περιγράφει και διαθέτει την τεχνολογία Full Self Driving (FSD) στον ιστότοπό της. 

Προηγουμένως, στους πελάτες προσφερόταν η επιλογή να αγοράσουν μια τεχνολογία "Πλήρους Αυτόματης Οδήγησης", με το κείμενο να αναφέρει ότι η FSD θα «βελτιώνεται συνεχώς». Η συγκεκριμένη αποστροφή δεν υφίσταται πλέον και, αντί αυτής, οι πελάτες μπορούν πλέον να αγοράσουν μόνο ένα σύστημα το οποίο απαιτεί διαρκή επίβλεψη, ενώ δεν υπάρχει πλέον καμία αναφορά για συνεχή βελτίωση.

Το παλιό κείμενο υπάρχει στη σελίδα Web Archive και αναφέρεται στο Model Y. Αυτή η αλλαγή έρχεται λίγο πριν την επικείμενη παρουσίαση του ρομποτικού ταξί της Tesla, κίνηση που χωρά διάφορες ερμηνείες.

Εντωμεταξύ, η εξέλιξη αυτή καταγράφεται λίγο καιρό αφότου η Tesla απέσυρε τις αναφορές από το ιστολόγιό της στο περίφημο Masterplan Part II του Ίλον Μασκ, όπου ο ιδρυτής της εταιρείας ισχυριζόταν ότι όλα τα μελλοντικά οχήματα Tesla θα είναι ικανά να χρησιμοποιηθούν ως ρομποτικά ταξί. Στην πορεία, αποδείχθηκε ότι η συγκεκριμένη αλλαγή ήταν μέρος της τακτικής ανανέωσης και συντήρησης της ιστοσελίδας. Ωστόσο, η αλλαγή της διατύπωσης γύρω από το FSD φαίνεται πως είναι πιο σκόπιμη.

Οι αλλαγές στο κείμενο είναι αρκετά εκτενείς, όμως δεν είναι μόνο αυτό το ζήτημα. Υπάρχουν μερικά ακόμη στοιχεία που άλλαξαν, συμπεριλαμβανομένης της αφαίρεσης του ακόλουθου κειμένου:

Η ενεργοποίηση και η χρήση αυτών των χαρακτηριστικών εξαρτώνται από την επίτευξη αξιοπιστίας που υπερβαίνει κατά πολύ την αξιοπιστία των ανθρώπινων οδηγών, όπως αποδεικνύεται από την εμπειρία που αποκτήθηκε μέσα από δισεκατομμύρια διανυμένα χιλιόμετρα, καθώς και από την έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές, η οποία ενδέχεται να διαρκέσει περισσότερο σε ορισμένες περιπτώσεις. Καθώς εξελίσσονται αυτές οι λειτουργίες αυτοοδήγησης, το αυτοκίνητό σας θα αναβαθμίζεται συνεχώς μέσω των over-the-air ενημερώσεων λογισμικού.

Αυτό έχει πλέον αλλάξει και τώρα λέει:

Η ενεργοποίηση και η χρήση αυτών των χαρακτηριστικών εξαρτάται από την ανάπτυξη και την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών, η οποία ενδέχεται να διαρκέσει περισσότερο σε ορισμένες περιπτώσεις.

Η Tesla προσφέρει πλέον μόνο την επιλογή αγοράς της τεχνολογίας FSD υπό την εποπτεία του οδηγού, αντί μιας τεχνολογίας "πλήρως ικανής να οδηγεί αυτόνομα το όχημα". Αυτό προφανώς επηρεάζει τους πολλούς ανθρώπους που έχουν πληρώσει για την FSD στο παρελθόν, περιμένοντας ότι τα οχήματά τους θα γίνουν πλήρως αυτόνομα, χωρίς να απαιτείται επίβλεψη. Με τους συγκεκριμένους όρους στην ιστοσελίδα της Tesla σήμερα, αυτή η υπόσχεση δεν φαίνεται να ισχύει για τις μελλοντικές πωλήσεις της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Η Tesla δεν αναφέρει πλέον την πλήρη αυτονομία σε αυτή τη σελίδα, όμως η σελίδα υποστήριξης των τεχνολογιών Autopilot/FSD εξακολουθεί να περιλαμβάνει την αποστροφή περί πλήρους αυτονομίας.

Από ό,τι φαίνεται, πρόκειται για μια αλλαγή στη διατύπωση που έχει μάλλον νομικά ελατήρια, με στόχο να αποφύγει η Tesla να δίνει υποσχέσεις τις οποίες, ενδεχομένως, να μην είναι σε θέση να εκπληρώσει. Από την άλλη πλευρά, η Tesla προχώρησε σε σειρά ενημερώσεων λογισμικού φέτος, με τη σημαντική μετάβαση το FSD V11 στο FSD V12. Ωστόσο, πιο πρόσφατα αντιμετώπισε περισσότερα προβλήματα με τη μετάβαση από το FSD V12.3.6, στο οποίο εξακολουθούν να βρίσκονται τα περισσότερα οχήματα σήμερα. Η Tesla προώθησε αρχικά το FSD V12.4 στους μετέχοντες στο πρόγραμμα πρώιμης πρόσβασης, αλλά γρήγορα η διαδικασία σταμάτησε. Σειρά πήρε η FSD V12.5 και η V12.5.3 με τη λειτουργία Actually Smart Summon (απομακρυσμένη κλήση του οχήματος) που αναμένεται να διατεθεί ευρέως κάποια στιγμή την επόμενη εβδομάδα, τόσο στα οχήματα κατηγορίας Hardware 3 όσο και στα οχήματα κατηγορίας AI4.

Για τους μελλοντικούς πελάτες, αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι η Tesla σκοπεύει να προσφέρει μόνο την εποπτευόμενη έκδοση του λογισμικού και όχι την πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι η Tesla θα λανσάρει ένα νέο πακέτο πλήρως αυτόνομης οδήγησης, χωρίς επίβλεψη, στους ιδιώτες αγοραστές ή ότι η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη μόνο για οχήματα Robotaxi.

Για τους παλαιότερους πελάτες - αυτούς που έχουν αγοράσει την «Πλήρη Ικανότητα Αυτοκίνησης», όπως ονομαζόταν προηγουμένως η λειτουργία, δεν είναι σίγουρο αν η Tesla θα τους συμπεριλάβει σε αυτή τη νέα περιγραφή της εποπτευόμενης λειτουργίας ή αν θα τους προσφερθεί η δυνατότητα πλήρως αυτόνομης οδήγησης, χωρίς εποπτεία, εάν και εφόσον αυτή καταστεί τελικά γίνει διαθέσιμη. Όσον αφορά τους συνδρομητές, η Tesla μπορεί να αλλάξει τις προσφορές της ανά πάσα στιγμή, αφού η συνδρομή περιλαμβάνει μόνο ό,τι είναι διαθέσιμο για τον συγκεκριμένο μήνα.

Το τι ακριβώς σημαίνει αυτή η αλλαγή παραμένει ασαφές, ειδικά από τη στιγμή κάτι ανάλογο δεν εμφανίζεται σε άλλα σημεία της ιστοσελίδας της Tesla. Οι αλλαγές θα μπορούσαν να έχουν προκύψει για διάφορους λόγους, από μια απόπειρα νομικής θωράκισης της εταιρείας, μέχρι το να προσφέρει η Tesla ένα νέο πακέτο FSD (χωρίς επίβλεψη) στο μέλλον, ή το πλήρως αυτόνομο FSD να είναι κάτι για το οποίο η Tesla δεν δεσμεύεται, ούτε για το πότε ακριβώς θα διατεθεί στην αγορά, ούτε για το πόσο θα κοστολογείται.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απορια : Ειναι εφικτο να δουμε πραγματικο FSD , η επιπεδου 5 οπως λεγεται σε ολο του το ευρος και σε συνθηκες Λεκανοπεδιου Αττικης ;

Οχι αυριο , ουτε μεθαυριο , στο τελος της δεκαετιας ; Πιο ανετα  το 2034 ;

Προαπαιτουμενα απο το οδικο δικτυο , τα αλλα οχηματα και κυριως τους οδηγους θα τεθουν ;

Το κοστος θα ειναι προσιτο ; Μηπως θα ειναι μια ακομα συνδρομητικη υπηρεσια βασει χρονου , τοπου και διανυθεντων

χλμ ; Για τα φορτηγα καθε ειδους πχ βυτιοφορα καυσιμων τι προβλεπεται ;

Ιδωμεν , αν και πολλα νομιζω οτι εξαρτωνται απο τον πετσινο  και τα ρεστα απο τον Ελονα .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, nepomuk είπε

Απορια : Ειναι εφικτο να δουμε πραγματικο FSD , η επιπεδου 5 οπως λεγεται σε ολο του το ευρος και σε συνθηκες Λεκανοπεδιου Αττικης ;

Οχι αυριο , ουτε μεθαυριο , στο τελος της δεκαετιας ; Πιο ανετα  το 2034 ;

Προαπαιτουμενα απο το οδικο δικτυο , τα αλλα οχηματα και κυριως τους οδηγους θα τεθουν ;

Το κοστος θα ειναι προσιτο ; Μηπως θα ειναι μια ακομα συνδρομητικη υπηρεσια βασει χρονου , τοπου και διανυθεντων

χλμ ; Για τα φορτηγα καθε ειδους πχ βυτιοφορα καυσιμων τι προβλεπεται ;

Ιδωμεν , αν και πολλα νομιζω οτι εξαρτωνται απο τον πετσινο  και τα ρεστα απο τον Ελονα .

Όχι πρέπει να μπουν αισθητήρες στο δρόμο και άλλες τεχνολογίες αλλά υπάρχει σύστημα επ. 4 αν και είναι ακόμα υπό ανάπτυξη και είναι τουλάχιστον 5-10 διαφορετικές εταιρείες που το δημιούργησαν και σχεδόν όλες συμφωνούν θα υπάρχει ετήσιο κόστος οι Ινδοί,Κινέζοι και οι Αυστραλοί είναι πιο μπροστά 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, nepomuk είπε

Απορια : Ειναι εφικτο να δουμε πραγματικο FSD , η επιπεδου 5 οπως λεγεται σε ολο του το ευρος και σε συνθηκες Λεκανοπεδιου Αττικης ;

Πρέπει τα οχήματα να έχουν LIDAR απαραιτήτως , ανεξαρτήτως χώρας/τοπου. Είναι απαραίτητο στοιχείο .

Ο Musk έχει εμμονή με τις κάμερες και δεν θέλει LIDAR. Αλλά ότι και να κάνει , όσο και μα εξελίξει το σύστημα χωρίς LIDAR δεν θα είναι ασφαλές στην στραβή που θα τύχει .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η τεσλα; πουλάει παπατζες που δεν μπορεί να τηρήσει; ω μοντιε

Έχω πάντα εύκαιρο ένα σύννεφο να πέφτω ειδικά για τα του Μασκ, αλλά δεν το βρίσκω τώρα... θα το θυμηθώ να πέσω μετά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...