Super Moderators Snoob Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου Super Moderators Δημοσ. 6 Σεπτεμβρίου Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο στην προσπάθεια της Γηραιάς Ηπείρου να προωθήσει τη μετάβαση προς οικολογικότερες μορφές αυτοκίνησης. Από το 2021 έως το 2024, το ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 55,4%. Αυτή η εντυπωσιακή ανάπτυξη καταδεικνύει την ισχυρή δυναμική της Ευρώπης στην επέκταση των υποδομών για ηλεκτρικά οχήματα, καθιστώντας την Ευρώπη παγκόσμιο ηγέτη στη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, παρά την ταχεία αυτή ανάπτυξη, η Ευρώπη απέχει ακόμη αρκετά από την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ευρώπη θα χρειαστεί έως και 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 ώστε να υποστηρίξει την αναμενόμενη αύξηση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Με πάνω από 900.000 σημεία φόρτισης σε λειτουργία στα μέσα του 2024, υπάρχει ακόμη σημαντικό κενό που πρέπει να καλυφθεί. Η κατανομή των σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη είναι σε μεγάλο βαθμό συγκεντρωμένη σε μερικές βασικές χώρες. Οι Κάτω Χώρες, η Γερμανία και η Γαλλία αντιπροσωπεύουν μαζί σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των σημείων φόρτισης στην Ευρώπη. Η συγκέντρωση αυτή αντανακλά τόσο την ωριμότητα της αγοράς όσο και τις στρατηγικές επενδύσεις που έχουν πραγματοποιήσει τα εν λόγω κράτη. Οι Κάτω Χώρες διαθέτουν 169.216 δημόσια σημεία φόρτισης, αριθμός που αντιστοιχεί στο 19,5% του συνολικού δικτύου της Ευρώπης. Η ισχυρή δέσμευση της χώρας για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία υποστηρίζεται από κυβερνητικά κίνητρα και ένα ισχυρό δίκτυο υποδομών, την καθιστά πρότυπο για άλλα έθνη. Η Γερμανία ακολουθεί σε μικρή απόσταση με 152.332 σημεία φόρτισης, ενώ η Γαλλία διαθέτει 119.481. Μαζί, οι χώρες αυτές είναι διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, παρέχοντας εκτεταμένη κάλυψη σε αστικές και αγροτικές περιοχές. Παρά το σημαντικό αριθμό σημείων φόρτισης σε αυτές τις κορυφαίες χώρες, η κατανομή παραμένει άνιση. Οι πέντε κορυφαίες χώρες -Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Βέλγιο- φιλοξενούν την πλειονότητα των υποδομών ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, ενώ σε άλλες περιοχές η κάλυψη είναι σαφώς πιο περιορισμένη. Ενώ η συνολική ανάπτυξη σε ολόκληρη την Ευρώπη ήταν σημαντική, οι επιμέρους χώρες παρουσίασαν διαφορετικούς ρυθμούς επέκτασης. Το Βέλγιο και η Φινλανδία κατέγραψαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, με το Βέλγιο να παρουσιάζει αύξηση 190% και τη Φινλανδία 158% μεταξύ Ιανουαρίου 2023 και Ιουλίου 2024. Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν τη δυναμική προώθηση της ηλεκτροκίνηση σε αυτές τις χώρες, παρόλο που εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μικρότερο ποσοστό του συνολικού δικτύου. Στην Ελλάδα παρατηρήθηκε εκπληκτική αύξηση των σημείων φόρτισης κατά 480% από το 2023 έως το 2024. Ωστόσο, παρά την εντυπωσιακή αυτή αύξηση, η Ελλάδα αντιπροσωπεύει μόνο το 1% περίπου των συνολικών σημείων φόρτισης στην Ευρώπη, γεγονός που αντικατοπτρίζει το ακόμη σχετικά μικρό μερίδιό της στο συνολικό δίκτυο. Η ποικιλομορφία των λύσεων φόρτισης στο δίκτυο της Ευρώπης επεκτείνεται για να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων. Μεταξύ του Ιουλίου 2023 και του Ιουλίου 2024, όλοι οι τύποι φορτιστών-AC, DC και HPC έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη αύξηση. Οι φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 84% του δικτύου, είναι καθοριστικής σημασίας για τη συνήθη, πιο αργή φόρτιση, ιδίως σε αστικές περιοχές όπου τα οχήματα σταθμεύουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Ιούλιο του 2024, οι φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος αυξήθηκαν κατά περίπου 10%. Οι ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος, που αποτελούν το 7% του δικτύου, είναι απαραίτητοι για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, καθώς προσφέρουν ταχύτερους χρόνους φόρτισης σε στρατηγικά σημεία κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων και μεγάλων διαδρομών. Ο αριθμός των γρήγορων φορτιστών DC αυξήθηκε κατά περίπου 15% κατά την ίδια περίοδο. Οι φορτιστές υψηλής ισχύος (HPC), οι οποίοι αποτελούν το 10% του δικτύου, σημείωσαν τη σημαντικότερη αύξηση, καθώς επεκτάθηκαν σχεδόν κατά 25%. Αυτοί οι φορτιστές είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση του ζητήματος της εμβέλειας των ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, ιδίως σε περιοχές με μεγάλη κυκλοφορία. Το δίκτυο φόρτισης της Ευρώπης περιλαμβάνει ένα μείγμα δημόσιων και ημι-δημόσιων φορτιστών, καθένας από τους οποίους διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην υποστήριξη του αυξανόμενου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων. Οι δημόσιοι φορτιστές είναι οι πιο προσβάσιμοι, συνήθως βρίσκονται σε αστικά κέντρα, εμπορικά κέντρα και κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, διαθέσιμοι σε οποιονδήποτε και ανά πάσα στιγμή. Οι ημι-δημόσιοι φορτιστές, ωστόσο, είναι ελαφρώς πιο περιορισμένοι. Αυτοί βρίσκονται συχνά σε ιδιωτικές ιδιοκτησίες, όπως χώροι στάθμευσης σε μεγάλες αποθήκες, καταστήματα ψιλικών, υπόγειους χώρους στάθμευσης, ξενοδοχεία και εστιατόρια. Ενώ αυτοί οι φορτιστές είναι διαθέσιμοι στο κοινό, η πρόσβαση υπόκειται σε ορισμένους όρους -όπως συγκεκριμένες ώρες λειτουργίας και άλλες παραμέτρους. Από τα μέσα του 2024, η πλειονότητα των σημείων φόρτισης της Ευρώπης είναι δημόσια (63%), διασφαλίζοντας ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων έχουν ευρεία πρόσβαση σε εγκαταστάσεις φόρτισης σε ολόκληρη την ήπειρο. Ωστόσο, οι ημι-δημόσιοι (37%) φορτιστές διαδραματίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, ιδίως σε περιοχές όπου οι δημόσιες υποδομές είναι λιγότερο πυκνές. Τα αστικά κέντρα παραμένουν τα σημεία εστίασης της επέκτασης των υποδομών για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, με τις ολλανδικές πόλεις να πρωτοστατούν. Το Άμστερνταμ, το Ρότερνταμ και η Χάγη βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, καταδεικνύοντας την αποφασιστικότητα της Ολλανδίας να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση. Το Άμστερνταμ, με 13.286 δημόσια σημεία φόρτισης, είναι η πρώτη πόλη στην Ευρώπη με τα περισσότερα δημόσια σημεία φόρτισης. Το εκτεταμένο δίκτυο δημόσιων φορτιστών της πόλης υποστηρίζει τον στόχο της για μείωση των εκπομπών και προώθηση των βιώσιμων μεταφορών. Από κοντά ακολουθεί το Λονδίνο, με 11.321 σημεία φόρτισης, καθιστώντας το τη δεύτερη πιο εξοπλισμένη πόλη στην Ευρώπη. Το Ρότερνταμ και η Χάγη κατέχουν επίσης εξέχουσα θέση, με 8.538 και 6.967 σημεία φόρτισης αντίστοιχα, αναδεικνύοντας περαιτέρω την ολλανδική κυριαρχία στις υποδομές ηλεκτροκίνησης. Το Παρίσι, αν και υπολείπεται των ολλανδικών πόλεων, διαθέτει 6.546 σημεία φόρτισης, διατηρώντας ισχυρή παρουσία καθώς επεκτείνει γρήγορα το δίκτυό του. Εν τω μεταξύ, η Στοκχόλμη και το Γκέτεμποργκ, με 5.773 και 5.067 σημεία φόρτισης αντίστοιχα, φανερώνουν ότι η Σουηδία προσεγγίζει σοβαρά την υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Το Όσλο και η Αμβέρσα, με 4.205 και 3.983 σημεία φόρτισης, συμπληρώνουν τον κατάλογο, καταδεικνύοντας την επέκταση των δικτύων υποδομών ηλεκτροκίνησης σε όλη την Ευρώπη. Αυτή η κυριαρχία των ολλανδικών πόλεων έρχεται να επιβεβαιώσει τις στρατηγικές επενδύσεις των Κάτω Χωρών σε υποδομές φόρτισης, γεγονός που καθιστά τη χώρα πρότυπο για την υπόλοιπη Ευρώπη. Οι συντονισμένες προσπάθειες αυτών των πόλεων φανερώνουν ότι η τοπική αυτοδιοίκηση, υποστηριζόμενη από εθνικές πολιτικές, μπορεί να προωθήσει αποτελεσματικά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, διασφαλίζοντας ότι τόσο τα αστικά κέντρα όσο και οι γύρω περιοχές είναι καλά εξοπλισμένα για να υποστηρίξουν τον αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ η πρόοδος της Ευρώπης στην επέκταση του δικτύου φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων είναι εντυπωσιακή, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις. Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 απαιτεί συνεχή και επιταχυνόμενη προσπάθεια για την ανάπτυξη υποδομών. Ο εξορθολογισμός του ρυθμιστικού πλαισίου είναι απαραίτητος για τη διευκόλυνση της ταχύτερης ανάπτυξης σταθμών φόρτισης. Οι ισχύοντες κανονισμοί μπορούν να επιβραδύνουν τη διαδικασία εγκατάστασης, εμποδίζοντας το ρυθμό ανάπτυξης που απαιτείται για την κάλυψη των μελλοντικών απαιτήσεων. Η επέκταση της χωρητικότητας του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη του αυξανόμενου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό περιλαμβάνει επενδύσεις σε τεχνολογίες έξυπνου δικτύου και συστήματα Vehicle-to-Grid (V2G), τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση του αυξημένου φορτίου και στην ενσωμάτωση περισσότερης ανανεώσιμης ενέργειας στο δίκτυο. Η διασφάλιση της δίκαιης κατανομής των υποδομών φόρτισης σε όλες τις περιφέρειες είναι ζωτικής σημασίας. Ενώ τα αστικά κέντρα υποστηρίζονται σε βαθμό ικανοποιητικό, πολλές αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές παραμένουν υποεξυπηρετούμενες. Η αντιμετώπιση αυτής της ανισορροπίας θα απαιτήσει στοχευμένες επενδύσεις και συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων και των ενδιαφερόμενων φορέων του ιδιωτικού τομέα. Η επιτυχία της Ευρώπης να ξεπεράσει τα 900.000 σημεία φόρτισης αποτελεί ένα ορόσημο που αντανακλά την ηγετική θέση της ηπείρου στην παγκόσμια στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Η ταχεία επέκταση των υποδομών φόρτισης, η ποικιλία των λύσεων φόρτισης και η σημαντική αύξηση των σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος υπογραμμίζουν την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην υποστήριξη της ευρείας υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, ο δρόμος παραμένει μακρύς. Προκειμένου να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη πρέπει να συνεχίσει να επενδύει στην υποδομή φόρτισης, διασφαλίζοντας ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις μελλοντικές απαιτήσεις και να υποστηρίξει τους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πλέον, βάρος πρέπει να δοθεί στη διατήρηση αυτής της δυναμικής, στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που παραμένουν και στη διασφάλιση ότι τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης θα είναι προσβάσιμα σε όλους τους Ευρωπαίους. Καθώς το ευρωπαϊκό δίκτυο ηλεκτροκίνησης συνεχίζει να αναπτύσσεται, θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας τις καθαρότερες και πιο πράσινες μεταφορές πραγματικότητα για εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρη την ήπειρο. Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη είναι λαμπρό, αλλά θα απαιτήσει συνεχή προσπάθεια, καινοτομία και συνεργασία σε όλους τους τομείς, προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως οι δυνατότητές της. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
oletiras Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Στην χώρα μας παντως το πρόβλημα δεν ειναι τόσο ο αριθμός τους (ο οποιος θα αυξηθει εστω και αργα) αλλα η ποιότητα. Η συντριπτικη πλειοψηφία των φορτιστών ειναι 22kw... δεν κάνουν καν προσπάθεια να εγκαταστήσουν εστω 50αριδες που δινουν συμπαθητικους χρονους φορτισης. 10
BertaJourdan Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Τα ηλεκτρικα πουλιουνται ακομα με επιδοτησεις ή οπως αλλιως λεγονται? 1
Vasilisxd Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 20 minutes ago, BertaJourdan said: Τα ηλεκτρικα πουλιουνται ακομα με επιδοτησεις ή οπως αλλιως λεγονται? Σωστά, οριακά κάτω από τα 20.000€ παίρνεις ένα πολύ καλό και δυνατό ηλεκτρικό φούλ έξτρα. 4
mp44christos Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου (επεξεργασμένο) 2 minutes ago, Vasilisxd said: Σωστά, οριακά κάτω από τα 20.000€ παίρνεις ένα πολύ καλό και δυνατό ηλεκτρικό φούλ έξτρα. Τι λενε τα BYD; τα βλεπω και διαφημίζονται πολυ. Επεξ/σία 8 Σεπτεμβρίου από mp44christos
Vasilisxd Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου (επεξεργασμένο) 6 minutes ago, mp44christos said: Τι λενε τα BYD; τα βλεπω και διαφημίζονται πολυ. Είναι η μεγαλύτερη εταιρία ηλεκτρικών και επίσης ο κύριος πάροχος μπαταριών στην Tesla. Τα αμάξια της έχουν κορυφαία ασφάλεια και τεχνολογία. Απο εκεί και πέρα, παίρνεις ένα αμάξι που δεν χρειάζεται σέρβις και γεμίζει με 10€, αρκεί να φορτίζεις σπίτι και έχουν την καλύτερη μπαταρία. Επεξ/σία 8 Σεπτεμβρίου από Vasilisxd 6 1 4
Black Demis Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 1 hour ago, Vasilisxd said: Είναι η μεγαλύτερη εταιρία ηλεκτρικών και επίσης ο κύριος πάροχος μπαταριών στην Tesla. Τα αμάξια της έχουν κορυφαία ασφάλεια και τεχνολογία. Απο εκεί και πέρα, παίρνεις ένα αμάξι που δεν χρειάζεται σέρβις και γεμίζει με 10€, αρκεί να φορτίζεις σπίτι και έχουν την καλύτερη μπαταρία. αν εχεις δικο σου parking και δεν κανεις συχνα μεγαλες αποστάσεις το λες και μονόδρομο αυτο το αμαξι 1
gjp1000 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 1 ώρα πριν, mp44christos είπε Τι λενε τα BYD; τα βλεπω και διαφημίζονται πολυ. Ασφαλεια ζωης ,πυροσβεστηρα και μην μασας 12 λεπτά πριν, Black Demis είπε αν εχεις δικο σου parking και δεν κανεις συχνα μεγαλες αποστάσεις το λες και μονόδρομο αυτο το αμαξι Ντιζελακι και καθαρισες ,ουτε αναμονες φορτισης ουτε μπαταριες μετα απο καμια 5ετια 9 2 2 5
ea6gka Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 5 λεπτά πριν, gjp1000 είπε Ασφαλεια ζωης ,πυροσβεστηρα και μην μασας Ντιζελακι και καθαρισες ,ουτε αναμονες φορτισης ουτε μπαταριες μετα απο καμια 5ετια Στα ντίζελακια έχεις αλλά προβλήματα , σάπια πετρέλαια, adblue βλάβες , μπεκ , βουλωμένα dpf και πάει λέγοντας 8 1
PCharon Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 1 ώρα πριν, Vasilisxd είπε Απο εκεί και πέρα, παίρνεις ένα αμάξι που δεν χρειάζεται σέρβις Εντάξει προφανώς δε χρειάζεται να ανησυχείς μη σου μείνει ο ηλεκτροκινητήρας αλλά χρειάζονται τακτικό τεχνικό έλεγχο καθώς έχουν κι αυτά υγρά και αναλώσιμα, φρένα, ακριβότερα ειδικά ελαστικά, αναρτήσεις και φαντάζομαι στη στραβή πραγματάκια που χαλάνε (όπως σε όλα τα αμάξια, ανάλογα με την αξιοπιστία/ποιότητα κατασκευής στις λεπτομέρειες). Το κόστος διαφέρει ανάλογα με τη μάρκα. παλιότερο ενδεικτικό άρθρο: https://www.newsauto.gr/specials/poso-kostizi-to-servis-ton-ilektrikon-aftokiniton/ 2
flogerakos Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 1 ώρα πριν, Vasilisxd είπε Είναι η μεγαλύτερη εταιρία ηλεκτρικών και επίσης ο κύριος πάροχος μπαταριών στην Tesla. Τα αμάξια της έχουν κορυφαία ασφάλεια και τεχνολογία. Απο εκεί και πέρα, παίρνεις ένα αμάξι που δεν χρειάζεται σέρβις και γεμίζει με 10€, αρκεί να φορτίζεις σπίτι και έχουν την καλύτερη μπαταρία. Να προσθεσω, δεν έχεις τέλη κυκλοφοριας, έχεις σχεδόν μηδενική φθορα στα φρενα και αν εισαι σε κανενα προγραμμα εξοικονομω με πανελ και μπαταριες έχεις μηδενικο κόστος φόρτισης. 3
lost2 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Και στο καπάκι σου έρχεται στο μυαλό οι ειδήσεις που έχεις διαβάσει πριν λίγο καιρό , όπως η απαγόρευση των ηλεκτρικών μέχρι το 2035, η απαγόρευση των ηλεκτρικών στα πλοία στο ελαδισταν , και λες τι στα διαόλια γίνετε ωρέ; τι σχιζοφρένεια ζούμε... 1
stivaks72 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 1 λεπτό πριν, lost2 είπε Και στο καπάκι σου έρχεται στο μυαλό οι ειδήσεις που έχεις διαβάσει πριν λίγο καιρό , όπως η απαγόρευση των ηλεκτρικών μέχρι το 2035, η απαγόρευση των ηλεκτρικών στα πλοία στο ελαδισταν , και λες τι στα διαόλια γίνετε ωρέ; τι σχιζοφρένεια ζούμε... Είναι μεταβατική περίοδος, μοιραία θα βλέπουμε αντιφατικές και ενίοτε αντικρουόμενες ειδήσεις. Ανοιχτό μυαλό να έχουμε και θα δούμε που θα καταλήξει όλο αυτό. 2
Vasilisxd Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 49 minutes ago, gjp1000 said: Ντιζελακι και καθαρισες ,ουτε αναμονες φορτισης ουτε μπαταριες μετα απο καμια 5ετια 8 χρόνια είναι η εγγύηση μπαταριών, στα 5 θα χαλάνε ; Υπολόγισε 25ετια. 3
Black Demis Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 1 hour ago, gjp1000 said: Ντιζελακι και καθαρισες ,ουτε αναμονες φορτισης ουτε μπαταριες μετα απο καμια 5ετια δεν παιζε να παρω μεταχ αμαξι ξανα (μονο καινουργιο και diesel επιλογες ειναι ελαχιστες) + δεν θελω να εχω κατι το οποιο μπορει να απαγορευτει συντομα στην πολη
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα