poulinos Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Just now, Liverpool89 said: Σε πολλα υπάρχει παραπληροφορηση. Αλλα τι να το κανω να το γνωριζω εγω ή ολοι και αυτος που θα κανει τον ελεγχο να μην το θεωρεί σωστο. Για παραδειγμα βαζω ενα λαστιχο με dot 2021 καινούργιο τηρουνται ολα απο τον λαστιχα, και ας υποθεσω οτι τα εβαλα αρχες του 2024. Ειμαι στο οριο των 3 χρονων που μπορω να πω, οτι το λαστιχο ειναι οκ. Παιρναω κτεο τον ιουνιο του 24 και μετα ιδια λαστιχα τον ιουνιο του 26. Εγω τα εχω τα λαστιχα 2,5 χρονια, αλλα για αυτον που με ελέγχει θα βασιστει στο πελμα, στα πλαινα ή στο dot που θεωριτηκα θα ναι λαστιχο περιπου 5 χρονων; Γενικα το λεω, στην πραξη κανεις μας δεν βαζει τοσο παλιο dot. εγω ηξερα για το βαθος στο αυλακι.τωρα μπορει να ξερω λαθος ή μπορει να εχει αλλαξει. δεν το ξερω.
FireKiller Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 7 λεπτά πριν, Liverpool89 είπε Σε πολλα υπάρχει παραπληροφορηση. Αλλα τι να το κανω να το γνωριζω εγω ή ολοι και αυτος που θα κανει τον ελεγχο να μην το θεωρεί σωστο. Για παραδειγμα βαζω ενα λαστιχο με dot 2021 καινούργιο τηρουνται ολα απο τον λαστιχα, και ας υποθεσω οτι τα εβαλα αρχες του 2024. Ειμαι στο οριο των 3 χρονων που μπορω να πω, οτι το λαστιχο ειναι οκ. Παιρναω κτεο τον ιουνιο του 24 και μετα ιδια λαστιχα τον ιουνιο του 26. Εγω τα εχω τα λαστιχα 2,5 χρονια, αλλα για αυτον που με ελέγχει θα βασιστει στο πελμα, στα πλαινα ή στο dot που θεωριτηκα θα ναι λαστιχο περιπου 5 χρονων; Γενικα το λεω, στην πραξη κανεις μας δεν βαζει τοσο παλιο dot. Είναι ξεκάθαρα το που θα πέσεις. Εμένα μου το πέρασαν με χειμερινά του 17 μιας και ηταν σε άριστη εμφανισιακά κατάσταση.
Ukforthemoment Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 27 λεπτά πριν, Liverpool89 είπε Εμενα δεν με εκοψαν ακομα. Παντα στην 4ετια τα αλλαζω. Αλλα αν πας με λαστιχα 4 χρονων και δουν το dot παλιο σιγουρα θα σε κανουν μανουρα, οσο πελμα και αν εχει. Εγω εγραψα τι υποστηρίζουν οι εταιριες και καθε φυλλάδιο που κυκλοφορει. Πως ενα σωστα αποθηκευμενο λαστιχο, δεν χανει τις ιδιοτητες του, τα χαρακτηριστικα που εχει, σε συγκριση με ενα καινουργιο. Αλλα στο κτεο ή σε ενα ελεγχο της τροχαιας, μπορει να εχεις θεμα. Οπως και κανεις δεν θα εβαζε ενα καινούργιο λαστιχο του 2020, επειδη θα χε στο μυαλο του αυτο που αναφερω. Καμία μανούρα σε κανέναν έλεγχο,μιλάμε πάντα για ημερομηνία και όχι να έχουν γινει σλικ . https://www.kteohellas.gr/category/302/συχνεσ-ερωτησεισ.html https://www.gocar.gr/useful/law/40897,prostimo_f8armena_elastika.html https://kteonet.gr/πώς-θα-καταλάβετε-αν-τα-ελαστικά-του-αυ/ https://kteopatronakis.gr/symvoules/elastika-oximaton/#:~:text=Υπάρχει νόμιμο βάθος πέλματος%3B Το ξέρω τι λένε οι εταιρίες για 8 και 10 χρόνια,το έχω διαβάσει και απο την goodyear .
Narayan Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Μόνο εγώ είμαι περίεργος που αλλάζω όλη την τετράδα ταυτόχρονα, ασχέτως αν ο ένας άξονας έχει λιγότερη φθορά; 4
phanispal Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Κάποιων τα οικονομικά μπορεί να είναι πολύ οριακά, γι' αυτό να επιλέγουν να αλλάζουν ανά δυάδες. Και μένα με χαλάει σαν ιδέα να έχω πάντα φθαρμένα ελαστικά στο όχημά μου, αλλά αν ο άλλος δε βγαίνει με τίποτα.. Επίσης έχουν ανέβει αρκετά οι τιμές τα τελευταία 1-2 χρόνια. 3
sattack Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Μέλος Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Narayan είπε Μόνο εγώ είμαι περίεργος που αλλάζω όλη την τετράδα ταυτόχρονα, ασχέτως αν ο ένας άξονας έχει λιγότερη φθορά; Μια χαρά κάνεις. Όπως είπε ο φίλος κάποιοι δεν μπορούν. ΟΜΩΣ, δεν είναι μόνο εκεί το θέμα. Όπως έδειξε το τεστ, είναι επικίνδυνο να υπάρχει μεγάλη διαφορα προσφυσης/grip προς το χειρότερο για τα πίσω συγκριτικά με τα εμπρός. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να φαγωνονται πολύ περισσότερο τα πίσω συγκριτικά με τα εμπρός, (πχ στο δικό σου που είναι πισωκινητο ή σε ένα AWD που συνήθως είναι variable AWD), μπορει να φτάσει μια στιγμή που να νομίζεις ότι τα πίσω έχουν ακόμα και δεν είναι ακόμα ώρα για αλλαγη, αλλά ομως να έχουν κάνει μεγάλη διαφορά από τα εμπρός. Αυτό είναι δυνητικά επικίνδυνο όπως έδειξε και το τεστ. Αν και τα 4 λάστιχα είναι ιδια, τότε είναι μια καλή ιδέα να τα αλλάξεις τα μπρος-πισω, και πιο νωρίς ακόμα πριν γίνει μεγάλη η διαφορά. Αν δεν είναι ίδιες οι διαστάσεις των εμπρός με τα πίσω για να τα αλλάξεις, τότε ίσως πρέπει να σκεφτείς να αγοράσεις καινουργια μόνο τα πίσω νωρίτερα από ότι θα νόμιζες. Και μετά να αγοράσεις καινούργια μπροστά μόνο όταν αγοράσει για 2η φορά καινούργια πίσω (ποτέ καινούργια μπροστά με φαγωμένα τα πίσω!) Ακριβως για να μην υπάρχει μεγάλη διαφορα προσφυσης ανάμεσα στα εμπρός με τα πίσω. Εκεί είναι όλο το νόημα αυτής της συζήτησης. Επεξ/σία 9 Σεπτεμβρίου 2024 από sattack
Narayan Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 2 ώρες πριν, phanispal είπε Κάποιων τα οικονομικά μπορεί να είναι πολύ οριακά, γι' αυτό να επιλέγουν να αλλάζουν ανά δυάδες. Και μένα με χαλάει σαν ιδέα να έχω πάντα φθαρμένα ελαστικά στο όχημά μου, αλλά αν ο άλλος δε βγαίνει με τίποτα.. 57 λεπτά πριν, sattack είπε Μια χαρά κάνεις. Όπως είπε ο φίλος κάποιοι δεν μπορούν. Αν δεν βγαίνουν με το να έχουν το αυτοκίνητο σωστά συντηρημένο, ας το πουλήσουν και να μετακινούνται με κάρτα για τα ΜΜΜ. Δεν φταίω εγώ και οι υπόλοιποι οδηγοί σε τίποτα που θα πέσουν πάνω μας όταν δεν έχουν πρόσφυση τα ελαστικά. Δεν βγαίνουν και δεν αλλάζουν λάστιχα, δεν βγαίνουν και δεν περνάνε σέρβις, δεν περνάνε ΚΤΕΟ, στο τέλος δεν πληρώνουν κι ασφάλεια και την πληρώνουμε οι λακαμάδες που είμαστε τυπικοί στο τι λέει ο κατασκευαστής και το κράτος. 3
sattack Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Μέλος Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 46 λεπτά πριν, Narayan είπε Αν δεν βγαίνουν με το να έχουν το αυτοκίνητο σωστά συντηρημένο, ας το πουλήσουν και να μετακινούνται με κάρτα για τα ΜΜΜ. Δεν φταίω εγώ και οι υπόλοιποι οδηγοί σε τίποτα που θα πέσουν πάνω μας όταν δεν έχουν πρόσφυση τα ελαστικά. Δεν βγαίνουν και δεν αλλάζουν λάστιχα, δεν βγαίνουν και δεν περνάνε σέρβις, δεν περνάνε ΚΤΕΟ, στο τέλος δεν πληρώνουν κι ασφάλεια και την πληρώνουμε οι λακαμάδες που είμαστε τυπικοί στο τι λέει ο κατασκευαστής και το κράτος. Καλά τα λες, όμως εδώ είπαμε για κάποιον που θα πάρει ένα ζευγάρι καινούργια και θα τα βάλει πίσω και μπροστά θα βάλει τα μισοφαγωμενα. Αυτό είναι εντός προδιαγραφών, δεν ειναι ούτε παράνομο ούτε επικίνδυνο (οπως είναι όντως τα υπόλοιπα που εγραψες).
phanispal Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 57 λεπτά πριν, Narayan είπε Αν δεν βγαίνουν με το να έχουν το αυτοκίνητο σωστά συντηρημένο, ας το πουλήσουν και να μετακινούνται με κάρτα για τα ΜΜΜ. Δεν φταίω εγώ και οι υπόλοιποι οδηγοί σε τίποτα που θα πέσουν πάνω μας όταν δεν έχουν πρόσφυση τα ελαστικά. Δεν βγαίνουν και δεν αλλάζουν λάστιχα, δεν βγαίνουν και δεν περνάνε σέρβις, δεν περνάνε ΚΤΕΟ, στο τέλος δεν πληρώνουν κι ασφάλεια και την πληρώνουμε οι λακαμάδες που είμαστε τυπικοί στο τι λέει ο κατασκευαστής και το κράτος. Έχεις στο μυαλό σου το ενδεδειγμένο που λες ως μοναδικό σωστό, και όλα τα άλλα ως λανθασμένα. Άλλοι το βλέπουν λίγο διαφορετικά, υπάρχουν και ενδιάμεσες καταστάσεις. Δεν είναι όλα τα φθαρμένα ελαστικά το ίδιο φθαρμένα, καλώς ή κακώς κρίνει ο καθένας τι θα κάνει. Επίσης δεν είναι ΟΛΟΙ αυτοί που αναφέρεις ανεύθυνοι και εν δυνάμει δολοφόνοι. 1
papoys1 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 21 ώρες πριν, poulinos είπε διαφωνω. multitasking ελληνας οδηγος 😛 τσιγάρο ξέχασε να αναψει.😁 1
polaki Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 On 08/09/2024 at 14:29, Nabuko said: Ισχύει πάντα αυτό? και σε εμένα που έχω πισωκούνα? Νόμιζα και εγώ που είχα πισωκίνητο ότι τα πίσω θα χαλάνε πιο γρήγορα, πράγματι έτσι γινόταν στο ΜR2 όταν ήμουν αρκετά μικρότερος και έκανα ψιλοταρζανιές σε στροφές και γρήγορες εκκινήσεις. Στην πορεία όμως όταν σοβαρεύτηκα και σταμάτησα τελείως τις καφρίλες, διαπίστωσα ότι τα μπροστά και σε μένα που ήμουν πισωκίνητος ήταν πιο φθαρμένα. Ρώτησα έναν λαστιχά και μου είπε ότι είναι κυρίως λόγω φρεναρίσματος, η καταπόνηση είναι πολύ μεγαλύτερη μπροστά αφού τα πίσω ελάχιστη δύναμη φρεναρίσματος έχουν σε σχέση με τα μπροστά. Οπότε κράτα το υπόψη σου! 4 hours ago, phanispal said: Κάποιων τα οικονομικά μπορεί να είναι πολύ οριακά, γι' αυτό να επιλέγουν να αλλάζουν ανά δυάδες. Και μένα με χαλάει σαν ιδέα να έχω πάντα φθαρμένα ελαστικά στο όχημά μου, αλλά αν ο άλλος δε βγαίνει με τίποτα.. Επίσης έχουν ανέβει αρκετά οι τιμές τα τελευταία 1-2 χρόνια. Ας ρωτήσουμε όλους όσους δείχνουν με το δάχτυλο τους ανθρώπους που λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν μπορούν να αλλάξουν και τα 4 λάστιχα, πόσοι από αυτούς άραγε έχουν αλλαγμένα αμορτισέρ που ΚΑΙ ΑΥΤΑ πρέπει να αλλάζουν, πόσοι έχουν φρένα σε άποψη κατάσταση κλπ κλπ. Εύκολα ξέρουμε να κράζουμε. Προφανώς βέβαια το ιδανικό είναι το συντομότερο να γίνεται αλλαγή και στα 4 λάστιχα. Αλλά το να τους κρεμάμε εδώ ανάποδα το θεωρώ τραγικό. 1
Narayan Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 50 λεπτά πριν, polaki είπε Ας ρωτήσουμε όλους όσους δείχνουν με το δάχτυλο τους ανθρώπους που λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν μπορούν να αλλάξουν και τα 4 λάστιχα, πόσοι από αυτούς άραγε έχουν αλλαγμένα αμορτισέρ που ΚΑΙ ΑΥΤΑ πρέπει να αλλάζουν, πόσοι έχουν φρένα σε άποψη κατάσταση κλπ κλπ. Εύκολα ξέρουμε να κράζουμε. Προφανώς βέβαια το ιδανικό είναι το συντομότερο να γίνεται αλλαγή και στα 4 λάστιχα. Αλλά το να τους κρεμάμε εδώ ανάποδα το θεωρώ τραγικό. Όταν το αυτοκίνητο δεν έχει αρκετή πρόσφυση, μία κακή στιγμή φτάνει για να το χάσει τελείως ο οδηγός και να πάρει άλλους οδηγούς ή και πεζούς στο λαιμό του. Η οικονομική κατάσταση του οδηγού δεν παίζει ρόλο στο αν έρθει αυτή η κακή στιγμή ή όχι, ούτε αναιρεί την ανευθυνότητα του να κυκλοφορεί κάποιος με ελαστικά που έχουν περάσει προ πολλού το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάθος πέλματος. Διότι ας μην γελιόμαστε, όταν κάποιος που έχει "οικονομικής αδυναμία" φτάσει στο σημείο να απαιτείται να αλλάξει ελαστικά μόνο στον άξονα με την μεγαλύτερη φθορά, ο άλλος άξονας θα φτάσει στο ίδιο επίπεδο φθοράς μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα. Η οδηγία της Μισελλέν απευθύνεται σε Ευρωπαίους οδηγούς που κάνουν προληπτική συντήρηση στο όχημά τους και όχι σε αυτούς που λόγω "αδυναμίας" περιμένουν να φανούν τα λινά στα λάστιχα πρώτα. Αυτά από κάποιον κακεντρεχή που ενώ δεν είναι πλούσιος, φροντίζει όλα τα αυτοκίνητά του να έχουν όλα τα σέρβις στην ώρα τους - ναι, και αμορτισέρ και φρένα, ή μήπως εξαιρούνται και από αυτά όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα; 😏 2
redbullboy Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 4 ώρες πριν, Narayan είπε Αν δεν βγαίνουν με το να έχουν το αυτοκίνητο σωστά συντηρημένο, ας το πουλήσουν και να μετακινούνται με κάρτα για τα ΜΜΜ. Δεν φταίω εγώ και οι υπόλοιποι οδηγοί σε τίποτα που θα πέσουν πάνω μας όταν δεν έχουν πρόσφυση τα ελαστικά. Δεν βγαίνουν και δεν αλλάζουν λάστιχα, δεν βγαίνουν και δεν περνάνε σέρβις, δεν περνάνε ΚΤΕΟ, στο τέλος δεν πληρώνουν κι ασφάλεια και την πληρώνουμε οι λακαμάδες που είμαστε τυπικοί στο τι λέει ο κατασκευαστής και το κράτος. Αντίστοιχα θα έρθει ο επόμενος και θα βρίσει εσένα γιατί δεν αγοράζεις ελαστικά κάθε 6 μήνες, και γιατί δεν φοράς χειμερινά τον χειμώνα και θερινά το καλοκαίρι. Κινδυνεύει να τον σκοτωσεις γιατί τσινγκουνευτηκες τα ελαστικά. Σωστα; Που είναι τελικά το όριο, ποιος ορίζει το "καινούριο" ελαστικό; 1 2
phanispal Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 10 λεπτά πριν, redbullboy είπε και γιατί δεν φοράς χειμερινά τον χειμώνα Πλάκα πλάκα τα θερινά από μια θερμοκρασία οδοστρώματος και κάτω δε λειτουργούν ενδεδειγμένα, λες να σκεφτεί ο κάθε Narayan εκείνες τις λίγες μέρες που συμβαίνει αυτό (στην Αττική τουλάχιστον) να μην μπει στο αυτοκίνητο; 1 1
alor Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2024 Τα καινούργια πάντα μπροστά όπου είναι το τιμόνι, το φρένο κ γκάζι τα μπροστινά λάστιχα κρατάνε όλο το αμάξι για αυτό φθείρονται και ποιο γρήγορα . Όλα τα άλλα είναι βλακείες, όταν έχεις μόνο δύο καινούργια λάστιχα δεν έχεις κανένα λόγο να τρέχεις και να πιέζεις το αυτοκίνητο, αυτο από μόνο του αρκεί να σε προστατεύσει από την υποστροφή. 2 1 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα