sattack Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Οριστική απάντηση από Michelin: Τα πιο φρέσκα λάστιχα ΠΑΝΤΑ ΠΙΣΩ ! Οριστική απάντηση σε μια απορία που πολλοί μπορεί να είχαμε και που ακόμα και πολλοί επαγγελματίες στο χώρο των ελαστικών κάνουν λάθος, όπως διαπίστωσε η Michelin με ερωτηματολόγιο σε συνεργάτες της όπου πήρε απαντήσεις 50-50, ενώ η σωστή απάντηση είναι πάντα πίσω. Κάποιοι εσφαλμένα νομίζουν ότι μπροστά χρειάζονται περισσότερο τα φρέσκα για στρίψιμο ή φρενάρισμα. Αυτό είναι μεγάλο σφάλμα γιατί ακόμα και φθαρμενα (οχι τελειωμενα) ελαστικά εμπρός αρκούν για να κανουν τη δουλεια τους. Τα πίσω όμως παίζουν τεράστιο ρόλο στην ευστάθεια του οχήματος, πριν προλάβει να φανει κάποια ανεπάρκεια των μπροστινων. (Και όταν το αυτοκίνητο έχει εμπρός και όταν έχει πίσω κινηση). Το πρόβλημα είναι μια ξαφνική υπερστροφή δηλ σε μια στροφη να φύγει με το πλαι το όχημα ή να "πετάξει κωλο" . Αυτό μόνο τον Max Verstappen, άντε και τον Leclerc, ευνοεί στη F1 για να παίρνουν πιο γρήγορα τις στροφές. Ούτε καν οι υπόλοιποι οδηγοί της F1, πόσο μάλλον εμείς, δεν μπορούμε να διαχειριστουμε ένα αυτοκίνητο που ανά πάσα στιγμή μπορεί ξαφνικά να υπερστρεψει. Οι αυτοκίνητοβιομηχανιες φτιάχνουν τα οχήματα εγγενως λιγο υποστροφικα γιατί ο μέσος οδηγός θα αντιδράσει ενστικτωδώς σε μια υποστροφη αφήνοντας το γκάζι και αυτό θα διορθώσει αμέσως. Και όταν τα εμπρός είναι πιο φθαρμενα από τα πίσω, δίνουν επισης λίγο υποστροφη που λοιπον δεν είναι επικίνδυνη. Αντίθετα, όταν τα πίσω είναι πιο φθαρμενα από τα εμπρός, μπορει να δώσουν μια ξαφνική υπερστροφή που θα αιφνιδίασει τον μέσο οδηγό και εκεί το ενστικτωδες άφημα του γκαζιου δεν βοηθάει Το τεστ της Michelin με 3 αυτοκίνητα έδειξε ακριβώς αυτό. Λίγο υποστροφη όταν τα μπροστά είναι πιο φαγωμένα. Επικίνδυνη υπερστροφη όταν τα πίσω είναι πιο φαγωμένα. Και ακόμα πιο επικίνδυνο αν μονο το ένα μπροστινό είναι καινούργιο (πχ έσκασε και το άλλαξες με καινουργιο), όπου η στροφή προς τα εκεί δεν κάνει κάτι αλλά η στροφή προς την απέναντι κατεύθυνση μπορεί να πετάξει απότομα μεγάλη υπερστροφη. Μετά από αυτή την οριστική απάντηση, ποτέ πιο φθαρμενα ελαστικά πίσω και ποτέ μόνο ένα νέο ελαστικό μπροστά αν τυχόν σκάσει. Φέρνουμε τα παλιά μπροστά και το νέο ή τα νέα τα βαζουμε πίσω. Ακόμα κι αν ο λαστιχάς πάει να μας πείσει διαφορετικά. Αυτός είναι και ο λόγος που η Tesla συστήνει αλλαγή των εμπρός πίσω μετά από κάποια χλμ. Για να μην έχουμε πίσω πολύ πιο φαγωμένα από τα εμπρός. https://www.autoexpress.co.uk/news/364252/half-drivers-think-new-pair-tyres-should-go-cars-front-wheels-theyre-wrong 23 2
micos000 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) Να κι ένα χρήσιμο άρθρο. 15 λεπτά πριν, sattack είπε Ούτε καν οι υπόλοιποι οδηγοί της F1, πόσο μάλλον εμείς, δεν μπορούμε να διαχειριστουμε ένα ΜΠΡΟΣΤΟΚΙΝΗΤΟ αυτοκίνητο που ανά πάσα στιγμή μπορεί ξαφνικά να υπερστρεψει. Fixed γιατί τα πισωκίνητα μπορεί να τα διαχειριστεί ένα καλός και προσεκτικός οδηγός όταν υπερστρέψουν. Τα μπροστοκίνητα όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο (αν και όχι αδύνατο). Επεξ/σία 8 Σεπτεμβρίου 2024 από micos000 5
sattack Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Μέλος Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 6 λεπτά πριν, micos000 είπε Να κι ένα χρήσιμο άρθρο. Fixed γιατί τα πισωκίνητα μπορεί να τα διαχειριστεί ένα καλός και προσεκτικός οδηγός όταν υπερστρέψουν. Τα μπροστοκίνητα όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο (αν και όχι αδύνατο). Νομίζω ότι η σύσταση είναι καλή για όλα τα οχήματα, γιατί απευθύνεται στον μέσο οδηγό. Καλό είναι αν κάποιος είναι έμπειρος να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις, αλλά ακόμα καλύτερο να μην έρθουν ποτέ αυτές οι δύσκολες καταστάσεις! 😄 4
BigJim34 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 1 ώρα πριν, sattack είπε Οριστική απάντηση από Michelin: Τα πιο φρέσκα λάστιχα ΠΑΝΤΑ ΠΙΣΩ ! Πριν πολλά χρόνια ασχολήθηκα με το θέμα αυτό και έπαθα πλάκα. Η πλειοψηφία των λαστιχαδων, μην πω όλοι, λένε τα καινούρια λάστιχα στον μπροστινό άξονα. Αφορμή ήταν τότε η συζήτηση με φίλο μηχανικό και συνοδηγό σε αγώνες ράλλυ που χαρακτηριστικά μου είπε "αν σου φύγει ο κωλος από φθαρμένα ελαστικά άντε μάζευτο!!" Ρώτησα λοιπόν: "έχεις δύο σχετικά καινούργια λάστιχα και δύο ταλαιπωρημένα και πρέπει να βολευτείς με αυτά αναγκαστικά, τι θα κάνεις ασχέτως μπροστινής ή πίσω κίνησης;" Όλοι λάθος απάντηση... μπράβο λοιπόν στο παλληκάρι που έθιξε αυτό το θέμα. Έχω στο αυτοκίνητο το βιβλιαράκι της Michelin που το αναφέρει με σαφήνεια. 6
pananton Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 πριν καιρό πήγα στον λαστιχά μου και του λεω να βάλουμε τα μπροστά (που είχαν φθαρεί εμφανώς πιο πολύ από τα πίσω) στον πίσω άξονα... μου λέει αυτό δεν συνιστάται για κανένα λόγο και ότι θα έχω χειρότερη συμπεριφορά...χίλιες φορές να περιμένεις λίγο να τα αλλάξεις και τα 4. νόμιζα οτι με κοροιδευε (ελληνική νοοτροπία) αλλά μετά που συζητήσαμε μου είπε ακριβώς αυτό που λέτε παραπάνω... 2
majunior Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Καλό είναι να λέμε υποστροφικό ή υπερστροφικό αυτοκίνητο ή συμπεριφορά γιατί το αν είναι εμπρός ή πίσω η κίνηση δε δηλώνει προς τα που θα πάει το όχημα (άλλο αν τις περισσότερες φορές πέφτουμε μέσα). Μπορείς να σχεδιάσεις προσθιοκίνητο με υπερστροφική συμπεριφορά αν θες. Το θέμα με τα εμπρός ελαστικά είναι ότι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω. Η μετακίνησή τους γίνεται για λόγους οικονομίας, για να κερδίσεις κάποιο χρόνο τρώγοντας τα πίσω και να καθυστερήσεις να σκάσεις τα λεφτά για τετράδα. Δε γίνεται για λόγους οδηγικής συμπεριφοράς. 4
Nabuko Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 1 λεπτό πριν, majunior είπε Το θέμα με τα εμπρός ελαστικά είναι ότι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω. Ισχύει πάντα αυτό? και σε εμένα που έχω πισωκούνα?
Haldol Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 3 hours ago, micos000 said: Fixed γιατί τα πισωκίνητα μπορεί να τα διαχειριστεί ένα καλός και προσεκτικός οδηγός όταν υπερστρέψουν. Τα μπροστοκίνητα όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο (αν και όχι αδύνατο). Εδώ είναι το κλειδί (και ο λόγος που το 99% των αυτοκινήτων είναι μπροστοκίνητα). «Καλός» οδηγός δεν είναι ούτε ο 1/10. Οι περισσότεροι από 'μας ήμαστε απλά ο μέσος οδηγός, ή και ... κάτω του μέσου όρου. Οπότε ναι μεν ένα πισωκίνητο ελέγχεται πολύ πιο εύκολα (αν ξέρεις), αλλά οι 9/10 θα καταλήξουν στο χωράφι. 1 1
filipprin Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 29 λεπτά πριν, majunior είπε Το θέμα με τα εμπρός ελαστικά είναι ότι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω. Η μετακίνησή τους γίνεται για λόγους οικονομίας, για να κερδίσεις κάποιο χρόνο τρώγοντας τα πίσω και να καθυστερήσεις να σκάσεις τα λεφτά για τετράδα. Δε γίνεται για λόγους οδηγικής συμπεριφοράς. Αυτο και σε περιπτώσεις νορμαλ οδηγων πολης δεν θα υπαρξει κανενα προβλημα... Και φυσικα δεν περιμένεις να γινουν τα μπροστινα σλικ και μετα να τα βάλεις πισω Επεξ/σία 8 Σεπτεμβρίου 2024 από filipprin
sattack Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Μέλος Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) 55 λεπτά πριν, majunior είπε Το θέμα με τα εμπρός ελαστικά είναι ότι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω. Η μετακίνησή τους γίνεται για λόγους οικονομίας, για να κερδίσεις κάποιο χρόνο τρώγοντας τα πίσω και να καθυστερήσεις να σκάσεις τα λεφτά για τετράδα. Δε γίνεται για λόγους οδηγικής συμπεριφοράς. Όπως ανέλυσε διεξοδικά η Michelin, με επεξήγηση και με τεστ, αυτό είναι ή μπορεί να γίνει επικίνδυνο για την ασφάλεια αν υπαρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Αν κάποιος έχει εμπρός κίνηση και φθειρει γρηγορότερα τα εμπρός, τότε καλύτερα: ή να κανει συχνές αλλαγές μπρος πίσω (ώστε να μην προλάβουν να αναπτύξουν μεταξύ τους μεγάλη διαφορά) μέχρι να αλλάξει και τα 4, ή αλλιως να περιμένει μέχρι να αγοράσει 2 καινούργια, και τότε αυτά τα καινούργια να τα βάλει πίσω και τα φθαρμένα εμπρός. 53 λεπτά πριν, Nabuko είπε Ισχύει πάντα αυτό? και σε εμένα που έχω πισωκούνα? Συνήθως φθείρονται περισσότερο αυτά που έχει ο κινητήριος άξονας. Σε εσένα δηλαδή τα πίσω. Στα AWD, συνηθως είναι variable AWD, που σημαίνει ότι ο μπροστά άξονας ενεργοποιειται κατά 50-50% (εμπρός-πίσω) μόνο στην εκκίνηση (ή σε έκτακτη ανάγκη), μετά πέφτει το ποσοστό του μπροστινού, έως ότου καταργηθεί τελείως όταν αυξηθεί η ταχύτητα του οχήματος (οπότε τρέχει με 0% μπροστά - 100% πίσω). Γιαυτό και στα AWD φθείρονται πιο γρήγορα τα πίσω. Επεξ/σία 8 Σεπτεμβρίου 2024 από sattack
Hik Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Αυτό που λέει η Michelin είναι το σωστό. Απλώς αναφέρεται στο τι θα γίνει αν βάλεις δύο καινούργια ελαστικά μπροστά. Όποτε η διαφορά αυτών με αυτά πίσω θα είναι μέρα με τη νύχτα. Σε απλές καταστάσεις που απλώς στα 20k αλλάζεις τα πίσω μπρος, είναι ok. Γιατί η διαφορά των εμπρός με τα πίσω σε αυτή τη φάση είναι μικρή, και στα πρώτα 5k χιλιόμετρα θα έχουν εξομοιωθεί. 5
Ntinaras Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 2 ώρες πριν, Nabuko είπε Ισχύει πάντα αυτό? και σε εμένα που έχω πισωκούνα? Αναλογα πως οδηγας. Τα πισω θα φθειροντα επειδη κανουν το 100% της μεταδοσης, και το 15% του φρεναρισματος και τα μπροστα επειδη θα κανουν το 85% του φρεναρισματος και το 100% της αλλαγης διευθυνσης. Το πιο σημαντικο ειναι πως αν φυγει το αμαξι με το πλαι, θα σκασεις σε κανα δεντρο με το πλαι, οπου εχεις ελαχιστη ζωνη συμπιεσης να σε προστατευει, και πολλες φορες ειναι απλα μια πορτα χωρις καν αεροσακο. Ενω το μπροστινο μερος ειναι σχεδιασμενο να αντεχει συγκρουσεις... 3
poulinos Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 2 hours ago, Haldol said: «Καλός» οδηγός δεν είναι ούτε ο 1/10. Οι περισσότεροι από 'μας ήμαστε απλά ο μέσος οδηγός, ή και ... κάτω του μέσου όρου. διαφωνω. multitasking ελληνας οδηγος 😛 6
basilis_k6 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) κοιτουσα κατι λαστιxα που εχω του 18 και ειναι ημισλικ πλεον και λεω δεν παω να βαλω τα μπρος πισω? ευχαριστω μισελεν, ουτε αυτο δεν θα χρειαστει! Επεξ/σία 8 Σεπτεμβρίου 2024 από basilis_k6 13
Mhlogiatros Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) Εμενα μου ειχε πουλησε 4 για 60 μτχ κινεζα και αλλαγη μπρος και πισω ενω θα επαιρνα μονο 2 κανονικα να βαλω μπροστα ... .Τα μπρος ανοιξανε βαλβιδες και χανανε αερα σχεδων την ιδια μερα και με το βγηκα εθνικη σβιν -μποινγκ ! παλι καλα που δε μου εφυγε να σκοτωθω ... Η σωστη απαντηση ειναι λες στο μαστορα να βαλει τα φθηνα λαστιχα στο κ@λο του * Αλλα καποιες ακριβες φιρμες οπως Michelin εχω 10ετια να δω γιατι αραγε ? Επεξ/σία 8 Σεπτεμβρίου 2024 από Mhlogiatros 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα